Pitääkö mun mennä töihin Isoon Omenaan ylihuomenna?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karhuesimerkki kirjoitti:
Saahan sitä pelätä mitä haluaa. Mutta kovin on heikoilla kantimilla todellisuudentaju, jos pitää tor-verkkoa jotenkin luotettavana lähteenä. Varsinkin kun poliisi tiedotti jo, että uhkaus oli turha. En tiedä sinusta, mutta minulle Suomen poliisi on merkittävästi luotettavampi lähde kuin joku tor-verkosto.
"Saahan sitä pelätä mitä haluaa, MUTTA..."
Tuo on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni taas on täysin järkevää ja aiheellista tuntea pelkoa Iso Omenan uhkailuun liittyen. Poliisi tiedotusvälineenä, no se on sitten taas eri tarina... Missä poliisi tiedotti että uhkaus oli _turha_? Minä luin vaan että kauppakeskus nostaa turvallisuustasoa. Että ei tainnut olla ihan turha uhkaus?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ammuskelu-uhkaus-jarkyttaa-isossa-o…
Esimerkiksi tuossa sanotaan aika selkein sanankääntein, ettei poliisi näe tilanteessa mitään todellista uhkaa.
Voiko poliisi oikeasti edes sanoa muuta? Mikä mekkala siitä nousisi, jos poliisi sanoisi että on todellinen uhka eikä voi taata ihmisten turvallisuutta kauppakeskuksen läheisyydessä..
Sulla se ei sitten ole muuta tekemistä kuin lietsota turhaa, perusteetonta pelkoa. Uskallatko edes myöntää, minkä lehden palveluksessa olet?
Vierailija kirjoitti:
Ai miten liitty Sri lankaan? Miettikääs hetken, kyllä avautuu teillekin.
No mietitäänpä:
Sri Lankassa poliisi jätti uhkaukset tutkimatta ja tapahtui isku.
Isossa Omenassa poliisi on tutkinut uhkauksen ja tullut siihen tulokseen, että kyseessä on kuva kumipyssystä ja toisaalta kopioitu teksti.
Ihan ei aukea minulle näiden kahden yhteys. Tai olihan molemmissa toki alun perin se uhkaus, mutta muuta yhteistä en löydä vaikka kuinka mietin. Auttaisitko minua ymmärtämään?
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos uhkailija toteuttaa aikomuksensa, miten sitten suu pannaan, te ketkä ette pelkää? Miksei kukaan edelleenkään vastaa tähän?
Sinä voit elää pelossa, me aikuiset ihmiset teemme, mitä haluamme.
Jäi jo kiinni. Voit mennä töihin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ison-omenan-uhkausviestin-lahettaja…
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaahtoaa noista etukäteen tehdyistä uhkauksista/manifesteista. Kertokaa joku mulle, että milloin joku joka on oikeasti myös toteuttanut uhkauksensa, on kopioinut uhkauksen joltain muulta ja laittanut kuvan aseesta, joka ei kuulu edes hänelle vaan on myös kopioitu netistä...
Eiköhän ne suuruuden hullut, jotka oikeasti toteuttavat tekonsa nää myös vaivaa uhkauksen tekemiseen itse.
Tolla trollilla on liian kiire trollata. Ei se mitään faktoja jaksa etsiä mistään. varsinkaan kun ne ei ole sen puolella.
Niin siis pointti on se, että uhkaukset kannaattaa ottaa vakavasti. Tai ei ainakaan suhtautua aggressiivisesti heihin, jotka sen ottavat vakavasti. Mihinkään kauppakeskukseen ei ole pakko mennä.
Vasemmistohenkiset trollit täällä yrittää sekoittaa keskustelua viemällä sitä muiden haukkumiseen, mielipiteiden mitätöintiin, viittaamalla toimittajiin ja klikkien kalsteluihin. Yritätte leimata järkevästi kommentoineita pelon lietsojiksi ja hysteerikoiksi.
Keskustelussa on puhuttu vain tavalliseen maalaisjärkeen rinnastettavista toimista, kuten Iso Omenan välttämisestä juuri tuona uhkailussa mainittuna ajankohtana. Eli te trollit yritätte saada keskustelua pois itse aiheesta - siitä että uhkaus on tehty ja ihmisillä ON LUPA PELÄTÄ, aiheesta.
Ette tätä kuitenkaan hyväksy, vaan mantranne jatkuu aggressiivisempana ja aggressiivisempana. Ensin vain "ei saa antaa pelolle valtaa", ja kun teidän kanssa ei ole joku samaa mieltä, ja aikoo pelätä, välttää omppua, niin alatte puhua mielenterveysongelmista jne. leimata ihmistä hulluksi. Oksettavaa. Keskustelisitte edes reilusti, haukkumatta, totuudenmukaisesti. Mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi äärettömän naurettavaa jäädä kotiin jonkun sellaisen takia, mitä ei ole tapahtunut. Uhkailut harvoin johtavat mihinkään sen suurempaan. Ja mietipä jos poliisit ja pelastushenkilökuntakin aina jäisi kotiin kun joku vähän uhkailee. Ei olisi kovin mukavaa elellä sellaisessa yhteiskunnassa.
Juuri noin ne Sri L.ankassakin ajattelivat. Iskuista oli varoitettu.
Emme elä Sri Lankassa. Siellä tuskin on samanlaisia viranomaiskäytäntöjä muutenkaan kuin Suomessa.
No mene ihmeessä sinä sinne sitten jos oot noin varma. Miksi yrität estellä muita jäämästä kotiin?
Niin menisinkin, jos olisin siellä töissä. Mielestäni on ihan tervettä estellä hysteerikkoja lietsomasta paniikkia.
Ei tässä nyt hysteerikkoja olla. Ihan itsesuojeluvaistoa olla menemättä.
Kai luovuit myös älypuhelimen käytöstä. Ne kun voivat syttyä taskussa tuleen.
En tietenkään luovu 😂
Eli jäät pois töistä jonkun sellaisen takia, jota ei ole tapahtunut. Mutta et suojele itseäsi asialta, joka todistetusti on tapahtunut. Aika mielenkiintoinen ajatusmalli sinulla.
Samanlailla voisi myös sanoa että todistetusti ihmiset ovat ampuneet ennenkin, joten pitää suojata todistetusti tapahtuneelta ja tässä tilanteessa vielä ilmoitettu siitä etukäteen.
Montako ihmistä on todistetusti ammuttu Isossa Omenassa? Itse en ole kuullut yhdestäkään tapauksesta. Ja jos kaikkea alkaa pelkäämään, ei voi liikkua yhtään missään. Aina jossain on joku kuollut tavalla tai toisella.
Sellossa ammuttiin viisi henkilöä
Miten se liittyy Isoon Omenaan (kysyn tosissani, koska en tiedä näitä pk-seudun keskuksia)?
Sello on suht lähellä. Myös Espoossa.
Okei. Eli ei liity Isoon Omenaan mitenkään.
Ei sellossakaan ollut ikinä a*muttu viittä ihmistä ennen kuin siellä a*muttiin viisi ihmistä.
Myyrmannissakin räjähti pommi aikoinaan. Kerkesimme juuri lähteä sieltä.
Todella typerää ajatella ettei jotain voisi tapahtua vain koska sitä ei ole aiemmin tapahtunut. Tosin kirjoittajan luulisi tietävän tämän itsekin kunhan vaan halua vängätä erilaista näkökulmaansa.
No niin, voitte rauhoittua:
"– Poliisin tämänhetkisten tietojen mukaan mikään ei viittaa siihen, että asukkaiden tai alueen muiden toimijoiden tulisi välttää joitakin paikkoja tai jättää jotain tekemättä uhkauksen vuoksi, poliisi kertoo tiedotteensa aluksi."
Mitä ne tiedot ovat? Että kuulapyssyllä ei voi ampua ja se on se suunniteltu ase todistettavasti vai sekoilija löytnyt ja saatu kiinni?
Apua!
Siellä joku ihminen juoksi hurjaa vauhtia! Olikohan sillä ase?!!! Apua!
Mä juoksen äkkiä kotiin turvaan!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa hysteerikkoja nyt harmittaa, kun meni pohja heidän pelonlietsonnaltaan. Hyvä toki tyyppi saatiin kiinni. Hoitoa hän tarvitseekin.
Iso Omena on yksi lähikaupoistani ja kyllä aion huomenna kiertää sen kaukaa. Ihan pelkästään omien lasten takia. Itse suhtaudun tällaisiin uhkauksiin vakavasti. Missään ei ole vielä varmasti sanottu että tekijä on kiinni tai että kyseessä olisi varmasti vain joku pila. Vältän myös muita isoja kauppakeskuksia. En lähde huvikseni vaarantamaan lasteni henkeä
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistohenkiset trollit täällä yrittää sekoittaa keskustelua viemällä sitä muiden haukkumiseen, mielipiteiden mitätöintiin, viittaamalla toimittajiin ja klikkien kalsteluihin. Yritätte leimata järkevästi kommentoineita pelon lietsojiksi ja hysteerikoiksi.
Keskustelussa on puhuttu vain tavalliseen maalaisjärkeen rinnastettavista toimista, kuten Iso Omenan välttämisestä juuri tuona uhkailussa mainittuna ajankohtana. Eli te trollit yritätte saada keskustelua pois itse aiheesta - siitä että uhkaus on tehty ja ihmisillä ON LUPA PELÄTÄ, aiheesta.
Ette tätä kuitenkaan hyväksy, vaan mantranne jatkuu aggressiivisempana ja aggressiivisempana. Ensin vain "ei saa antaa pelolle valtaa", ja kun teidän kanssa ei ole joku samaa mieltä, ja aikoo pelätä, välttää omppua, niin alatte puhua mielenterveysongelmista jne. leimata ihmistä hulluksi. Oksettavaa. Keskustelisitte edes reilusti, haukkumatta, totuudenmukaisesti. Mutta ei.
Itke sinä ressukkatrolli itsesi uneen. Kiinnosta ihan kybällä sun trollailut. Kyllä kaikki jo tajusivat, että nämä pelollalietsojat ovat kaltaisiasi pelonlietsojia, jotka saavat sairasta nautintoa siitä, että saavat ihmiset pelkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis pointti on se, että uhkaukset kannaattaa ottaa vakavasti. Tai ei ainakaan suhtautua aggressiivisesti heihin, jotka sen ottavat vakavasti. Mihinkään kauppakeskukseen ei ole pakko mennä.
Ja meidän "aggressiivisten suhtautujien" pointti oli se, että kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin uskoo nettikirjoitteluja. Turha pelonlietsonta ei auta ketään. Päinvastoin. Suomessa on poliisi, joka tiedottaa kyllä, jos jonnekin on oikeasti vaarallista mennä.
Vierailija kirjoitti:
Iso Omena on yksi lähikaupoistani ja kyllä aion huomenna kiertää sen kaukaa. Ihan pelkästään omien lasten takia. Itse suhtaudun tällaisiin uhkauksiin vakavasti. Missään ei ole vielä varmasti sanottu että tekijä on kiinni tai että kyseessä olisi varmasti vain joku pila. Vältän myös muita isoja kauppakeskuksia. En lähde huvikseni vaarantamaan lasteni henkeä
Millä tavoin lastesi henki vaarantuu perättömästä uhkauksesta, jonka tekijäkin jo saatiin kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa hysteerikkoja nyt harmittaa, kun meni pohja heidän pelonlietsonnaltaan. Hyvä toki tyyppi saatiin kiinni. Hoitoa hän tarvitseekin.
Jaa Supo siis jo kommentoinut sulle, että harmiton hyypiö? Mitäpäs sieltä löytyikin reputtain räjähteitä? Sinä kun tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä antaa pelolle valtaa. Sehän näiden hullujen tarkoitus on, että saadaan ihmiset pelkäämään ja siksi jättämään asioita tekemättä. Hullut saavat sillä tavoin ohjakset käsiinsä kun pääsevät kontrolloimaan ihmisten tekemisiä kirjoittelemalla satuja. Paras lääke näitä hulluja vastaan on elää elämään välittämättä heidän jutuistaan. Näin he eivät saa sitä mitä tavoittelevat ja tuollainen kirjoittelu menettää merkityksensä.
Koskee myös Iltalehteä, Ilta-Sanomia, Hesaria, Yle ym. Älkää antako näiden pelotella teitä. lähes kaikki nämä pelottelu-uutiset ovat vain vihan- ja pelonlietsontaa ja nimenomaan vastuutonta sellaista.
Kuulapyssyjonneko se siellä kirjottelee?
Paljastuit sitten trolliksi. Hyvä.
Tiedoksi kaikille uusille lukijoille: Tässä ketjussa yläpeukutetaan pelkoa perusteettomasti lietsovia viestejä ja alapeukutetaan asiallisia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa Supo siis jo kommentoinut sulle, että harmiton hyypiö? Mitäpäs sieltä löytyikin reputtain räjähteitä? Sinä kun tiedät?
Ei ole. Minulle riittää tieto, että on poliisin hallussa. Sieltä käsin ei paljon iskuja tehdä. Lisäksi minulla on niin paljon ymmärrystä, että käsitän poliisin jo aikoja sitten tutkineen kauppakeskuksen läpikotaisin mahdollisten räjähteiden varalta. Eivät he tuosta vaan ilmoita, että vaaraa ei ole, jos epäilevät sellaista olevan. Mutta jatka sinä vain hysterisointiasi ja pelkää kaikkea mahdollista. Minä lähden kauppaan.
Joku lapsi meni siellä just leluaseen kanssa. Mitäköhän se meinaa tehdä sillä?
Uskallankohan mä mennä sinne?
Trolli auta!
Ai miten liitty Sri lankaan? Miettikääs hetken, kyllä avautuu teillekin.