Lähteekö nyt vähän lapasesta: putkiremontti 2850€/m2?!
Kullataanko ne putket vai mitä helvattaa.
Miten ihmisillä on varaa maksaa kämppiinsä tuollaiset putkirempat vielä päälle.
Huhhuh.
Kommentit (56)
10 vuotta sitten 70m2, 20.000€. Iso putkiremppa, uusittiin esim. putket ja sähköt. Ihan hiukan nyt Helsinki-lisää tässä kohteessa.
Tolla saa uuden talon!? Mitävttuatäälläoikeintapahtuu?!
Alkaa putkimiehillä olla vähän turhan kovat luulot.
Taidan pistää putkifirmojen VMP:n pystyyn.
Remppa onkin ollut vaativampi ja laajempi kuin normaalisti.
Tolla hinnalla saa tosiaan kultaiset suihkut eli LVI-urakoitsijalta tulee ns. goldenshower kaikille asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
https://www.rakennuslehti.fi/2018/11/helsingin-surkein-taloyhtio-oli-pa…
Just joo. Olisikohan kannattanut purkaa koko pytinki ja rakentaa uusi. Ja miten ihmeessä ihmiset kertakaikkiaan kykenevät sikailemaan tuolla tavoin mitä tuossa on kuvattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään maksaa tuota määrää yhteen huoneistoon, jos siellä on vaikka 2 viikkoa 4 miestä duunaamassa ja materiaalit päälle. Puhutaan maksimissaan 20 tonnista. Minne ne loput menee?
Suunnittelijat, konsultit, valvojat, kaikki muu byrokratia ja sen pyörittäjät ym. ottaa osansa. Putkirempassa se mitä näkyy siellä asunnossa ei ole kokonaiskustannuksista kuin vain yksi osa.
Vierailija kirjoitti:
Olin just tulossa sanomaan, että tää taitaa olla se talo, joka oli ihan pommissa kunnossa kauttaaltaan. Asun siis viereisessä korttelissa ja luin jutun jostain Hesarista tms. Todennäköisesti nyt valmistuttuaan tosi hienoja kämppiä, mutta kalliiksihan noi tulee, kun on täytynyt remontoida vuosikymmenien laiminlyötyjen remonttien edestä kerralla. Toisaalta voisi kuvitella, että sitten saakin elellä nyt pitkään rauhassa ilman remppoja. Nim. itse muutan jatkuvien remonttien takia pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin just tulossa sanomaan, että tää taitaa olla se talo, joka oli ihan pommissa kunnossa kauttaaltaan. Asun siis viereisessä korttelissa ja luin jutun jostain Hesarista tms. Todennäköisesti nyt valmistuttuaan tosi hienoja kämppiä, mutta kalliiksihan noi tulee, kun on täytynyt remontoida vuosikymmenien laiminlyötyjen remonttien edestä kerralla. Toisaalta voisi kuvitella, että sitten saakin elellä nyt pitkään rauhassa ilman remppoja. Nim. itse muutan jatkuvien remonttien takia pois
Eikös tuolla ollut jo mielessä julkisivu- ja ikkunarempat kunhan tuosta putkirempasta selvitään.
Veikkaan, että on jätetty paljon muutakin vuosien varrella tekemättä, jotta vastike saadaan pysymään halpana. Tyypillistä Helsingin seudulla, sitten ollaan yllättyneitä, kun paska iskeytyy tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että on jätetty paljon muutakin vuosien varrella tekemättä, jotta vastike saadaan pysymään halpana. Tyypillistä Helsingin seudulla, sitten ollaan yllättyneitä, kun paska iskeytyy tuulettimeen.
Juuh, osassa Kallion kämppiä taitaa olla ongelmana se, että pienissä asunnoissa on paljon sijoituskämppiä ja ne omistajat, jotka itse asuvat asunnoissaan, ovat yleensä eläkeläismummoja. Tästä seuraa, että usemmankin taloyhtiön asiat ja talous on hoidettu vähän sinnepäin. Mummoilla ei aina ole kauheasti ymmärrystä eikä aina kiinnostustakaan näihin remonttijuttuihin. Nythän Porvoonkadun isot kerrostalot menevät remonttiin, jossa taloyhtiöt saavat kattoremontin "ilmaiseksi" urakoitsijalta, kun urakoitsija rakentaa päälle yhden kerroksen verran katohuoneistoja, jotka sitten myy itse. Kaverini asuu talossa ja on kertonut, että oli googlannut firman työn jälkeä jossain aiemmassa kohteessa ja tekevät ihan sutta ja sekundaa. No, parempi kai sekin kuin ei kattoremonttia lainkaan, jos kerran rahaa siihen ei taloyhtiöllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuolla ollut jo mielessä julkisivu- ja ikkunarempat kunhan tuosta putkirempasta selvitään.
Siinähän nimenomaan luki, ettei ihan lähitulevaisuudessa, koska juuri tehty niin kallis remontti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde lapasesta ei, vaan isännöitsijä iskee rahoiksi, ottaessaan tuosta summasta urakoitsijalta omiin taskuihinsa leijonan osan.
Taloyhtiöiden kannattaisi vaihdella sitä isännöitsijää aika ajoin ja asukkaiden tilata myös itse eripaikoista tarjouksia tuleviin remontteihin, jolloin se isännöitsijän rehellisyyskin tulisi testattua siinä samalla.
Missä tynnyrissä sinä istut?
Isännöitsijä on hallituksen tsuppari. Hän ei ota lahjuksia tai istuu kohta linnassa.
Taloyhtiön hallitus kilpailuttaa tarjoukset, ei isännöitsijä. Ja rempasta päättää yhtiökokous, ei isännöitsijä.
Kunhan avaat ensin silmäsi, niin tervetuloa sitten reaalimaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän nimenomaan luki, ettei ihan lähitulevaisuudessa, koska juuri tehty niin kallis remontti?
Niin eli on mielessä. Kunhan tuosta selvitään ja se on saatu maksettua niin lisää vastaavaa remppaa alkaa puskemaan päälle. Uudessa talossa asuu vuosikymmenet ilman tuollaisia mutta tuosta en sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Muuttaisin välittömästi muualle. Ei noi summat voi mitenkään pitää paikkaansa. Miksi laskutetaa neliöiden mukaan? Pitää laskuttaa materiaalin ja työntekijöiden palkkojen mukaan. Välistä ei tartte vedellä mitään.
Ainahan (tai lähes) taloyhtiössä kulut jaetaan niin, että kulut kerrotaan neliöiden mukaan.
Luitko edellisen kirjoittajan perustelut? Ilmeisesti et tai et vain ymmärtänyt