Millainen opiskelija ei hanki opiskelijahaalareita?
Todella köyhä? Syrjäytyvä? Kapinoiva? Ollakseen oleva?
Kommentit (31)
Kuvataideopiskelija ja AMK:ssa. Oli muuten ankeita ämmiä koko koulu täynnä ja pelkkää vihaa eikä mitään yhteishenkeä.
Eikä pidä yo lakkia. Stadin lääkis. Tosin on nyt ulkomailla.
Koulukiusattu, joka tiesi jo yliopistoon mennessään ettei ala välttämättä se kaikkein omin. Nyt hankkimassa toista tutkintoa, muttei näin kolmekymppisenä haalarit enää nappaa...
Vierailija kirjoitti:
Kailenlaiset introvertit ym., samat ihmiset usein niitä joilla ei ole mitään elämää niiden opiskelujen lisäksi, mihinkään ei voi lähteä, yksin vaan kökötetään kämpillä ja käydään koulussa. Todistuksessa voi olla rivi vitosia mutta silti työnsaannissa vaikeuksia, erityisesti opiskeluaikana ennenkuin pääsee sitä tutkintoa näyttämään ja silloinkin kun huonosti aikaisempaa kokemusta.
Minä olen kaukana introvertista ja minulla oli paljonkin elämää opiskelujen lisäksi. Kämpillä kävin lähinnä nukkumassa. Silti en hankkinut haalareita. Normaalit vaatteet riittivät ihan hyvin kaikkeen aktiviteettiin.
En amk:ssa opiskellessani hankkinut haalareita koska 1) olen perheellinen enkä kerennyt/välittänyt osallistua opiskelijarientoihin vaan olin mieluummin perheeni kanssa ja 2) koska en oikein kokenut sopivani joukkoon, alusta asti jäin vähän syrjään ja minua yritettiim kiusatakin mm. whatsapp-ryhmissä. Loikkasinkin sitten yliopistoon seuraavassa yhteishaussa, onneksi.
Mutta ymmärrän, että illanvietoissa voi jollain olla hauskaakin ja niihin haluaa osallistua. Onhan se hyvä tilaisuus tutustua ihmisiin. Ehkä ne omat kaverit tunnistaa ilman haalateitakin tosin.
En 3-kymppisenä oikein jaksa kiinnostua sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
En amk:ssa opiskellessani hankkinut haalareita koska 1) olen perheellinen enkä kerennyt/välittänyt osallistua opiskelijarientoihin vaan olin mieluummin perheeni kanssa ja 2) koska en oikein kokenut sopivani joukkoon, alusta asti jäin vähän syrjään ja minua yritettiim kiusatakin mm. whatsapp-ryhmissä. Loikkasinkin sitten yliopistoon seuraavassa yhteishaussa, onneksi.
Mutta ymmärrän, että illanvietoissa voi jollain olla hauskaakin ja niihin haluaa osallistua. Onhan se hyvä tilaisuus tutustua ihmisiin. Ehkä ne omat kaverit tunnistaa ilman haalateitakin tosin.
Kauheeta, miksi ihmeessä pitää kiusata. On taas järki piileny päässä...
Perheellinen, joka kyllä tykkäsi viettää aikaa opiskelukavereiden kanssa KOULUSSA, mutta jonka vapaa-aika kului muissa merkeissä.
Eli sellainen jolla on muutakin elämää, ja kavereita koulun ulkopuolellakin, eli silloin harvoin kun lähti juhlimaan, niin halusi mieluummin tavata pitkästä aikaa niitä muita kamuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Totetsin, ettei minua pahemmin kiinnosta opiskelijabileissä käyminen, joten haalarien hankkiminen olisi ollut täysin turhaa.
Peesaan täysillä. En tarvinnut haalareita, kun löysin alkoholitonta sivistynyttä seuraa ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Totetsin, ettei minua pahemmin kiinnosta opiskelijabileissä käyminen, joten haalarien hankkiminen olisi ollut täysin turhaa.
Peesaan täysillä. En tarvinnut haalareita, kun löysin alkoholitonta sivistynyttä seuraa ilmankin.
Mistä löysit? Kelpais mullekin.
Sellainen, joka ei halua hankkia täysin turhaa vaatetta. Bilettää voi ilman haalareitakin, joten siihenkään niitä ei tarvita.