Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tunnistanut itseäsi tai tuttuasi keskustelusta?

Vierailija
01.05.2019 |

Paljon keskusteluita päivittäin niin mielenkiintoista, onko kukaan tunnistanut itseään ja minkälainen keskustelu kyseessä?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kirjoittaa kaikista riitelyistä ja erimielisyyksistä täällä ja kysyy neuvoa. Ei tiedä vaimo että luen palstaa.

Jos vaimo kysyy jotakin neuvoa riitatilanteessa täältä niin tietenkin vastaan aina omien intressieni mukaisesti ketjuun.

Kätevää.

Vierailija
62/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haukkui entistä pomoani, enkä ihmettele. Vastaavaa tyyppiä en tiedä muita tällä suht pienellä alalla. Itselläni oli onneksi määräaikainen työsuhde ja siksi jaksoin sinnitellä irtisanoutumatta.

Mun ex-pomoa haukuttiin täällä ihan nimellä, niin ei ollut vaikea tunnistaa. Ymmärrän hyvin, että on aiheuttanut ihmisissä ikäviä tuntemuksia, mutta olihan se hurjaa, että nimi oli täällä ihan oikeasti esillä vähän aikaa.

Siis oliko koko nimellä mainittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan töissä ei tunnista, toivoo palstapersu.

Vierailija
64/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistettavissa ketjuissa joku saattaa myös trollata. Kaveri on kertonut elämästään trollille ja trolli jakaa sen tänne...

Vierailija
65/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan kerrotaan usein tuttujen tarinoita vähän maustaen ja sopivasti muunnellen.

Vierailija
66/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
67/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että täällä kirjoitti kerran entinen opettajani. Minusta. 🙈

Vierailija
68/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haukkui entistä pomoani, enkä ihmettele. Vastaavaa tyyppiä en tiedä muita tällä suht pienellä alalla. Itselläni oli onneksi määräaikainen työsuhde ja siksi jaksoin sinnitellä irtisanoutumatta.

Mun ex-pomoa haukuttiin täällä ihan nimellä, niin ei ollut vaikea tunnistaa. Ymmärrän hyvin, että on aiheuttanut ihmisissä ikäviä tuntemuksia, mutta olihan se hurjaa, että nimi oli täällä ihan oikeasti esillä vähän aikaa.

Joku sekopää ainakin kirjotteli yhdestä lääkäristä hurjia juttuja. Lääkärin nimi tuli kyllä mainittua moneenkin kertaan.

Vierailija
69/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa luulee tunnistavansa jopa niin tarkkaan, että menee ja kysyy tunnistamaltaan henkilöltä asiasta. Viimeistään siinä vaiheessa taitaa juttu paljastua ettei ollutkaan hän.

Suomi on täynnä samanlaisia tarinoita. 

Monesti tutulta kuulostava asia tuntuu tutulta, koska monet kokemamme asiat ovat yleismaailmallisia. Niitä tapahtuu paljon hieman erilaisin yksityiskohdin. Muuttamalla yksityiskohtia saattaa juttu muuttua enemmän toisen henkilön jutun kaltaiseksi.

Sama juttu hieman eri muodossa. Ihmisiä me vaan ollaan ja hyvin samanlaisia, vaikka erilaisia.

Vierailija
70/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osa tosiaan niin sairaita, että esittävät tapahtumien päähenkilöä.

Mieheni petti minua ja kerroin siitä joillekin tutuille. Joku oli sitten kirjoitellut minuna nettiin tarinoita tästä pettämisestä. En tiennyt sitä. Työpaikalla alkoi huhut kiertää. Onneksi yksi kollega oli sen verran kaveri, että kertoi minulle tuosta. Sain poistatettua minuna kirjoitetut jutut netistä, mutta oikaistua en saanut kaikille etten se ollut minä. En tiennyt kuinka moni tiesi. Aika moni, koska oli tiivis työyhteisö ja paljon siellä juoruttiin.  

Vierailija
71/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sekopää ainakin kirjotteli yhdestä lääkäristä hurjia juttuja. Lääkärin nimi tuli kyllä mainittua moneenkin kertaan.

Mä olen myös nähnyt täällä tai jollain muulla palstalla tosi törkeitä juttuja eräästä lääkäristä, jutut eivät selvästi olleet ihan tasapainoisen ihmisen kirjoittamia. Hauskinta on tässä se, että olin itse ollut tuon nimeltä mainitun lääkärin potilaana, ja tavallaan ymmärsin kirjoittajaa, vaikka olinkin tyystin eri mieltä hänen ammattitaidostaan. Erikoinen persoona ja erikoinen ulosanti, mutta ilmeisen taitava työssään.

Vierailija
72/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että esimerkiksi siitä pitkästä ketjusta missä kerrottiin härskeimmistä lokkeilijoista, aika monikin tunnistaisi itsensä tai sukulaisensa. 😄

Vierailija
73/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin erään tutun täältä, koska kirjoitti yhdestä erikoisesta sattumuksesta. Kyseessä oli ihan harmiton juttu, josta kukaan ei varmaan loukkaantunut, mutta ihmettelin silti, miten kehtaa kirjoittaa niin tunnistettavasti. Tuli myötähäpeä, kun arvasin, että monet muutkin tunnistavat.

Vierailija
74/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Viimeksi tänään luin muunneltua totuutta. En ymmärrä miksi sellaista sontaa pitää suoltaa. Ilmeisesti saa jotain kiksejä.[/quote

Jos tarina kuulostaa erilaiselta kuin oma totuus, niin eikö todennäköisintä ole silloin, että kyse ei ole sinusta?

Sama valehtelu on Facebookissa. Jos käyttää esim. sanoja sisko, anoppi tai eksä, niin ei voi erehtyä.

Vierailija
75/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Viimeksi tänään luin muunneltua totuutta. En ymmärrä miksi sellaista sontaa pitää suoltaa. Ilmeisesti saa jotain kiksejä.

Eikö oo ihan järkevää muunnella totuutta ettei tutut tunnista? Vai mitäköhän tarkoitit tällä?

Typeränä ihmisenä kertoo tunnistettavasti minusta, mutta valehtelee tekemisistäni. Ja tietenkin kehuu itseään.

Vai voisiko olla, että ei kerro juuri sinusta, vaan sinulle täysin tuntemattomasta henkilöstä? Eikä valehtele vaan kertoo ihan vain sen, mitä henkilö on oikeasti tehnyt. Ei kai sentään? :D

Kyllä ihmiset ovat uskomattoman hölmöjä.

Uskomattoman hölmö, ei tajua, että kun kertoo samoja satuja Facebookissa, niin saan ne tietää, koska olen sukulainen. Aina joku ne jutut minulle kertoo.

Vierailija
76/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja osa tosiaan niin sairaita, että esittävät tapahtumien päähenkilöä.

Mieheni petti minua ja kerroin siitä joillekin tutuille. Joku oli sitten kirjoitellut minuna nettiin tarinoita tästä pettämisestä. En tiennyt sitä. Työpaikalla alkoi huhut kiertää. Onneksi yksi kollega oli sen verran kaveri, että kertoi minulle tuosta. Sain poistatettua minuna kirjoitetut jutut netistä, mutta oikaistua en saanut kaikille etten se ollut minä. En tiennyt kuinka moni tiesi. Aika moni, koska oli tiivis työyhteisö ja paljon siellä juoruttiin.  

Samaa on tehty minullekin, tosin ei ollut pettämisjutusta kyse. Asia oli kerrottu niin, että minut oli "kirjoittajana" saatu näyttämään täydeltä idiootilta, sekavaa tekstiasua myöten. Tiedän kyllä kuka oli kirjoituksen takana.

Vierailija
77/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että esimerkiksi siitä pitkästä ketjusta missä kerrottiin härskeimmistä lokkeilijoista, aika monikin tunnistaisi itsensä tai sukulaisensa. 😄

Kirjoitin siihen ketjuun tarkoituksella mahdollisimman hyvät tuntomerkit eräästä lokkiperheestä. On mahdollisesti mennyt perille, ainakin jatkuva palveluksien mankuminen on vähentynyt. 😄✌️

Vierailija
78/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on yksi epätoivoinen  tubettaja

Vierailija
79/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä palstapsykoosissa jossa kuvittelen että minusta on kirjoitettu juttua.

Vierailija
80/87 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä palstapsykoosissa jossa kuvittelen että minusta on kirjoitettu juttua.

Ei siinä tunnistamisessa mitään psykooseja tarvita, terve järki riittää.