Absolutistin täysin alkoholittomat aikuisten juhlat, mitä mieltä?
Häissä tervetuliaismaljassa raparperilimua.
Vuoden vaihtumisen kunniaksi Pommacia.
Vappuaaton bileissä 0,4 promillen simaa tarjolla (no tämähän ei ihan alkoholitonta mutta vaikutus jää mitättömäksi).
Juhannuksena itse tehtyä mansikkamehua.
Valmistujaisissa alkoholitonta kuoharia.
Tasavuosisynttäreillä kahvia, limuja ja mehuja, teetä.
Myös omat alkoholijuomat kiellettyjä tuoda. Jos haluaa ryypätä menkööt muihin juhliin tai ryypätköön tässä absolutistikodissa käynnin jälkeen.
Miten itse viihtyisit tällaisissa juhlissa?
Kommentit (38)
En viihtyisi. Juhlissa väsähtää nopeasti ilman alkoholin stimuloivaa vaikutusta. Häihin tietenkin tulisin, luultavasti kahvin tai häävalssin tms. jälkeen lähtisin. Kakkukahvisynttärit tai -valmistujaiset on tietysti ok, ei siellä nyt kauaa olla muutenkaan. Vappujuhlat ja juhannukset jättäisin väliin ja menisin muualle, jos kerran isäntäväelle alkoholittomuus on tärkeämpää kuin ystävien seura.
Nuorena olisin käynyt juhlissasi ja jatkanut jatkoille. Nyt keski-ikäisenä kävisin juhlissasi ja lähtisin ajoissa kotiin. Ei mitään tekoa tarjoilun kanssa, en vaan viihdy suuremmissa porukoissa.
Valmistujaisiin ja rippijuhliin ja muihin nuorten juhliin tulisin tietysti, ei niihin alkoholin tarvi millään tavalla kuulua. Häihin ja viiskymppisillekin tulisin, mutta tuskinpa yötä myöten jaksaisin olla. Juhannusta ja vuodenvaihdetta alkoholin kera juhlimaan löytyy muitakin ystäviä, että ne jättäisin sun luona väliin :)
Minä en enää siedä känniläisiä yhtään, ei tarvitse olla absolutisti, mutta alkon ylivetäminen ja kännikalan puheet on niin äärettömän rasittavia. Eli kyllä valitsen juhlat ja seuran sen mukaan kuinka suurella todennäköisyydellä joudun jonkun humalaisen ahdisteltavaksi.
Viihtyisin ihan hyvin. Mulle olisi myös ihan ok, jos juhlien järjestäjä olisi vegaani ja kaikki tarjoilut olisivat vegaanisia. Olen siis itse sekasyöjä, mutta juhlissa tarjoilut ruokineen ja juomineen on aina juhlien järjestäjän haluamalla tavalla.
Tuskin noissa suviseuroissakaan hirviästi alkolla läträillää mut silti populaa piisaa helewetisti..
mua ei kyllä sais kiljotiinillakaan tuallaasiin mehukesteihin, ei edes 10:x minuutix.
Kaipaan vie niitä lapsuus vappuja kun isä ja setä makasi lattialla sammuneina toisella housut kintussa ja toisella iso hätä housussa ja äiti touhusi naapurin ukon kanssa vintillä. Me lapset vakoiltiin ja naurettiin ja saatiin valvoo niin myöhään ku huvitti.
Viihtyisin varmaan, en itse juo mitään alkoholia. Mutta miksi pitää olla vain mehua ja limsaa? Liian makeita minulle useimmat. Ja jotenkin luovat tunnelman kuin oltaisiin lasten synttäreillä. Alkossa on nykyään tosi hyvät valikoimat alkoholittomia viinejä, oluita ja siideriä. Suosisin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, meinaatko että juhlissa viihtyminen on alkoholista kiinni? Jos näin niin syytä vähän miettiä asioita ;)
Mutta itse en tykkää limuista. Kuohujuomaksi tarjoaisin vaikkapa lehtikuohua https://www.alko.fi/tuotteet/525997/Lehtikuohu
Mutta tosiaan, meinaatko, että viihtymiseen vaikuttaa ainoastaan juomat? Viihtyminen on minun mielestäni vahvasti kiinni niistä muista ihmisistä. Ei nämä sinun limusi tee juhlista hyviä tai huonoja, vaan se porukka mitä sulla on ympärilläsi.
Toi lehtikuohu on niin järkyttävän hyvää 😍
Se on ihanaa. Juhlittiin sillä vuoden vaihtumista.
Olen ollut tällaisissa häissä (muslimimies ja nainen kääntyi liiton myötä muslimiksi).
Ruoat oli hyvät kyllä mutta tuntui koko illan että jotakin puuttui, ja aika vaivaantunutta porukkaa muutaman tunnin jälkeen. Ei siellä sitten kukaan tainnut viettää 4-5 tuntia pidempään.
Jatkoille lähdimme lähes kaikki juomaan kuohuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Viihtyisin ihan hyvin. Mulle olisi myös ihan ok, jos juhlien järjestäjä olisi vegaani ja kaikki tarjoilut olisivat vegaanisia. Olen siis itse sekasyöjä, mutta juhlissa tarjoilut ruokineen ja juomineen on aina juhlien järjestäjän haluamalla tavalla.
Ei hel#etti... alkoholittomat vegaanijuhlat. En todellakaan menisi.
Ei alkoholin puute jonkun kaverin juhlissa ole mikään ongelma, mutta hieman ärsyttää kun joku kutsuu alkoholinkäyttöä ryyppäämiseksi. Vaikka olisi itse alkoholistikodista niin pitäisihän aikuisen ymmärtää, että alkoholia voi käyttää fiksustikin. Itse esim.eilen join ruuan kanssa lasin viiniä ja telkkaria katsoessa yhden siiderin. Sitten menin nukkumaan. En kyllä kutsuisi tuota ryyppäämiseksi.
Olin nuorena aikuisena monestikin alkoholittomissa illanistujaisissa. Jos oli tylsää, lähdettiin aikaisemmin kotiin, mutta yleensä ei ollut. Ja kun oltiin selvin päin, oli tolkku mukana siinäkin, että ymmärrettiin lähteä järjelliseen aikaan kotiin, vaikka olisimme viihtyneet pidempäänkin.
Sanon, että on huonoa seuraa sellainen, jota ei selvin päin kestä.
Parhaat keskustelut saadaan aikaan silloin kun kaikilla pää toimii.
En tykkää mistään juhlista mutta alkoholittomat juhlat olisi ehkä vähän siedettävämmät.
Vierailija kirjoitti:
En viihtyisi. Juhlissa väsähtää nopeasti ilman alkoholin stimuloivaa vaikutusta. Häihin tietenkin tulisin, luultavasti kahvin tai häävalssin tms. jälkeen lähtisin. Kakkukahvisynttärit tai -valmistujaiset on tietysti ok, ei siellä nyt kauaa olla muutenkaan. Vappujuhlat ja juhannukset jättäisin väliin ja menisin muualle, jos kerran isäntäväelle alkoholittomuus on tärkeämpää kuin ystävien seura.
Oikeasti? Juhlissa väsähtää ilman alkoholin vaikutusta?
Olisiko hyvä mennä lääkäriin tarkistuttaan terveys tai jäädä kotiin lepäämään?
Mä en alkoholia käytä, joten ei olisi siltä osalta mikään miinus. Viihtymisestä en tiedä, se riippuu ihan muista tekijöistä.
Jos asia näin häiritsee ja ärsyttää, niin jää vaan suosiolla pois. Voi olla kaikille mieluisampaa niin. Ehkä tuolla linjalla jopa halutaan sitä...
Toi lehtikuohu on niin järkyttävän hyvää 😍