Asumistukipäivä on siirretty päivällä vapun takia
Ironista miten ihmisten ryyppyjuhlat siirtävät tukipäivää köyhiltä ihmisiltä. Oon syöny pari päivää pelkkää puuroa ja tarkoituksena oli juosta heti aamusta kauppaan ostamaan ruokaa, koska olo on hyvin hutera ja heikko.
Puurokin loppuu huomenna aamulla eli huomenna ei ole mitään ruokaa jäljellä. Hyvinvointivaltio?
Muut syö, juo ja nússii ja toisilla ei ole edes leipää laittaa suuhun!!
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisi osata varautua, että tukipäivät siirtyy pyhien aikana. Näin minäkin teen eikä ikinä ole tarvinnut "kärsiä". Kädestä suuhun eläminen on viimeisin homma, mihin köyhänä lähtisin.
Luuletko, että minä tiedän mistään pyhäpäivistä kun en vietä pyhäpäiviä. Ei yksinäisellä ihmisellä ole juhlia. Mun juhla on se kun saan syödä ruokaa vähän joka päivä. Ei kiinnosta kännäily ja muu.
Kalenterista näkee kyllä pyhäpäivät, vaikka niitä ei itse vietäkään. Tuskin kuitenkaan lukutaidoton olet.
Ei mulla ole kalenteria... mihin minä kalenteria tarvitsen? Ei mua kaipaa kukaan eikä mulla ole mitään menoja. Odotan kotonani milloin aikani tulee täyteen. Mulle riittää, että tiedän mikä päivä on huommenna, tiistai vai keskiviikko? Huomenna keskiviikko.
Hellurei, riisillä elelen minäkin ylihuomiseen. Tässä on hyvä kalenteri, siitä näkee kaikkien Kelan tukien maksupäivät tänä vuonna.
https://www.rahakirstu.com/kela/kelan-etuuksien-maksupaivat-vuonna-2019/
Nyt tekisi tosiaan hyvän tilin pullojen keräämisellä.
Miten selviät ensi kuun? Toukokuussa on 31 päivää ja 1.6. osuu lauantaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eiks sulla nyt mitään alle euron maksavaa purkkihernaria edes ole pahan päivän varalle?
Ei valitettavasti. En syö eineksiä vaan olen tottunut valmistamaan kaikki ruuat alusta asti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se mene keräämään pulloja on ihan ääliöneuvo, mutta jos asut vähänkään lähellä jotain keskustaa, tänään kannattaa mennä. 6 tölkkiä ja saat puuropaketin
... en usko, että paras vaihtoehto on mennä lähelle humalaisia ihmisiä ja joutua mahdollisesti väkivallan uhriksi.
:DDDD
No niin, nyt kun sinulle tulee rahaa, varaudut tällaisiin päiviin ja ostat jonkun euron pinaattikeiton tai alle euron hernekeittopurkin itsellesi jemmaan.
Miten voi elämänhallinta olla niin hukassa, että kaikki kaatuu yhteen päivään? Kannattaisi ostaa jotain halpaa pahan pöivän varalle.
Onkohan opintotukikin siirtynyt päivällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä selviydyt jos maksupäivä osuu viikonloppuun?
Sitten varaudun asiaan, mutta en ihan oikeasti uskonut, että joku hemmetin vappu siirtää tukipäivää.
Kuule, pyhäpäivinä ja viikonloppuina pankit ovat kiinni, siksi se rahojen siirto vie 1-2 päivää enemmän.
Mutta eikös muuten ole aika mielenkiintoista: kun olin työelämässä, jos palkkapäivä sattui pyhäpäivään tai viikonloppuun, saimme AINA palkan pyhää edeltävänä arkipäivänä, mutta kun on kyse köyhistä työttömistä, heille voidaan maksaa se pieni tukiraha 1-2 päivää myöhemmin.
Tavalliset työssäkäyvät eivät voi ymmärtää miten epäoikeudenmukaisia pieniä jippoja viranomaiset ovat keksineet köyhien varalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi elämänhallinta olla niin hukassa, että kaikki kaatuu yhteen päivään? Kannattaisi ostaa jotain halpaa pahan pöivän varalle.
Ruoka kun loppuu niin se loppuu ja rahat kun loppuu niin ne loppuu. Jos mä pystyisin paskomaan kolikoita niin olisin jo kyykyssä lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä selviydyt jos maksupäivä osuu viikonloppuun?
Sitten varaudun asiaan, mutta en ihan oikeasti uskonut, että joku hemmetin vappu siirtää tukipäivää.
Kuule, pyhäpäivinä ja viikonloppuina pankit ovat kiinni, siksi se rahojen siirto vie 1-2 päivää enemmän.
Mutta eikös muuten ole aika mielenkiintoista: kun olin työelämässä, jos palkkapäivä sattui pyhäpäivään tai viikonloppuun, saimme AINA palkan pyhää edeltävänä arkipäivänä, mutta kun on kyse köyhistä työttömistä, heille voidaan maksaa se pieni tukiraha 1-2 päivää myöhemmin.
Tavalliset työssäkäyvät eivät voi ymmärtää miten epäoikeudenmukaisia pieniä jippoja viranomaiset ovat keksineet köyhien varalle.
No näin minäkin sen asian näen ja muistan kun oli mullakin joskus työ..
Kiitos että ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei ole tarpeeksi, joten aika vaikea sitä on "elämänhallita".
On se nyt oikeasti kumma, että joku ihan nälkään on kuolemassa. Täällä saa toimeentulotukea ja ennaltaehkäisevääkin sellaista. Kaikki lääkkeetkin korvataan. Voisi itsekin sitten hiukan ennakoida ja katsoa edes sitä kalenteria? Työmarkkinatukikin jos loppuu, saa hakea toimeentulotukea. Ainoa perseaukinen täällä on opiskelija, joka joutuu elättämään itsensä lainalla. Senkin jälkeen saa hakea sitä toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisi osata varautua, että tukipäivät siirtyy pyhien aikana. Näin minäkin teen eikä ikinä ole tarvinnut "kärsiä". Kädestä suuhun eläminen on viimeisin homma, mihin köyhänä lähtisin.
Luuletko, että minä tiedän mistään pyhäpäivistä kun en vietä pyhäpäiviä. Ei yksinäisellä ihmisellä ole juhlia. Mun juhla on se kun saan syödä ruokaa vähän joka päivä. Ei kiinnosta kännäily ja muu.
Kalenterista näkee kyllä pyhäpäivät, vaikka niitä ei itse vietäkään. Tuskin kuitenkaan lukutaidoton olet.
Ei mulla ole kalenteria... mihin minä kalenteria tarvitsen? Ei mua kaipaa kukaan eikä mulla ole mitään menoja. Odotan kotonani milloin aikani tulee täyteen. Mulle riittää, että tiedän mikä päivä on huommenna, tiistai vai keskiviikko? Huomenna keskiviikko.
Miten sulle just tänään sit selvisi että huomenna on pyhäpäivä?
Tsiisus... täällä on koko päivä hössötetty vapusta ja en ajatellut, että vappu siirtäisi tukipäivää. Kyseessä on pyhäpäivä mikä ei ole kuten esim Joulu on kristillisesti merkittävä pyhä. Haloo kyseessä on joku ryyppyjuhla. Eikö teillä ole mitään häpeää?
Vappu on suomalaisen työn päivä,ilmankos se on työttömälle täysin vieras.
Tänään ja huomenna voi kerätä pulloja satasella verottomasti
Vierailija kirjoitti:
On se nyt oikeasti kumma, että joku ihan nälkään on kuolemassa. Täällä saa toimeentulotukea ja ennaltaehkäisevääkin sellaista. Kaikki lääkkeetkin korvataan. Voisi itsekin sitten hiukan ennakoida ja katsoa edes sitä kalenteria? Työmarkkinatukikin jos loppuu, saa hakea toimeentulotukea. Ainoa perseaukinen täällä on opiskelija, joka joutuu elättämään itsensä lainalla. Senkin jälkeen saa hakea sitä toimeentulotukea.
Richplaining, onko tuttu käsite?
Vierailija kirjoitti:
Huonosti suunnittelet taloutta jos yksi päivä kaataa sen kokonaan.
En voisi muuta todeta kuin lainatun.
Onhan niitä muitakin ns. pyhäpäiviä, jolloin sekä asumistuet että eläkkeet maksetaan vähän "väärin".
Sunnuntai on aika yleinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Richplaining, onko tuttu käsite?
Ei ole tuttu käsite. Olen opiskelija, eikö ylimääräistä rahaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks sulla nyt mitään alle euron maksavaa purkkihernaria edes ole pahan päivän varalle?
Ei valitettavasti. En syö eineksiä vaan olen tottunut valmistamaan kaikki ruuat alusta asti itse.
Ronkelikin vielä, ei sulla sitte nälkä olekkaan, kitiset vaan