Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TP:t VIIKOLLA 21***

22.05.2006 |

Tänne kaikki kahden lapsen äidit vaan kirjoittelemaan ja vaihtamaan kuulumisia :) Useimpien meidän pikkukakkostoiveet toteutuivat viime vuoden lopulla!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Juhon kanssa lääkärissä kun kuumeilu,valvominen jatkui ja syö ja juo huonosti ja:

tämmöistä sitten sanottiin=(:

Korvatulehdus(eka) molemmissa korvissa,toisessa korvassa mätääkin,ylähengitysteissä rohinaa ja tulehdusta,antibioottikuuri ja pitää koittaa juottaa enempi kuin eilen(440 ml),ettei kuivu ja sitten joutuu sairaalaan jos en saa juomaan paremmin=( tänään:maitoa 160 ml,velliä 90 ml,vettä 40 ml,siinä kaikki syömiset ja juomiset..pitää kun herää,tuputtaa jotain juotavaa...

äityliini kera kipeän Juhon,pyhänä 6kk

Vierailija
22/32 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkaspa edellinen.

Meillä on mies tänään töissä, huomenna sitten vapaalla. Oikeestaan ihan kiva näin, niin on sitten pitkä viikonloppu (ja mieskin tykkää olla tänään töissä kun kuulemma puhelimet ei soi, niin saa jotain tehtyäkin). Mutta tylsää kun kaikki muut viettää pyhäpäivää, niin ei ketään missään. Mutta me onkin oltu tänään sisällä ja tehty kaikkea kivaa tytön kanssa. Kun yleensä mennään puistoon pojan aamupäiväunien aikaan. Tänään jäätiin kotiin tekemään muovailuvahoilla, ja suklaakakkukin leivottiin =)

Mistä tulikin mieleen, etten eilen huomannut ollenkaan onnitella Äitiliiniä hienosta painonpudotuksesta! Upea suoritus tuo kuukaudessa -13kg! Mun ei varmaan tällä kertaa tarvi mitään ihmeellisiä kuureja alottaa, mikä on suuri ihme mun mielestä! Lihon aina helposti, ja tytön jälkeen kilot ei meinannu lähteä, ei millään! Nyt ne on ihan itekseen karissut niin, että on enää 1 kilo siihen, mitä oli kun poikaa aloin oottaan ja 2 kiloo aikaan ennen tyttöä. No, kroppa on kyllä sitten ihan eri mallinen, tota mahareppua kyllä piisaa...Että kaikki vanhat housut ei silti mene päälle, mutta kun synnytyksestä on vasta 4kk ja en olis ikinä uskonut että MULTA lähtee kilot näin nopeean, en stressaa mahamakkaroista vielä...mutta, mutta. Luulen, että sitten kun imetys loppuu, en osaakaan vähentää syömistä ja kilot tulee takas. Että sitten pitää olla tarkkana!

Toi ergo-reppu kuulostaa kyllä tosi hyvältä, mutta enpä taida raaskia ostaa...kun tuo meidän rintareppu oli samaa hintaluokkaa, kallis repuksi, niin en kyllä raaski kantovälineisiin enempää rahaa laittaa kiinni...Ellen sit teidän hehkutuksista innostu =)

Ai niin, meidän poika oli muuten 3kk ikäsenä sen kokonen kun tyttö 6kk, ja nyt 4kk sama kuin tyttö 8kk, että minkähänlainen isäntä meillä kohta on!!! Saa kohta ostaa samankokosia vaatteita ;)

Jaahas, mukavaa pyhäpäivää kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla sentään kuukaudessa ole 13 kg lähtenyt vaan synnytyksen jälkeen eli vajaassa 6kk:dessa=)

sori jos laitoin jotenkin epäselvästi,aluksi lähti muuten vaan,ehkä imetyksen takia ja muutenkin,laihari tai kevyt linja on ollut n.5,5 viikkoa ja sinä aikana paino vähän heitellyt ylös ja alas ja pudotusta tuona aikana siis 3kg.

Vierailija
24/32 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin mä elän koko ajan lauantaita!

Ihanaa kun tulee pitempi vk-loppu. Meillä oli mies ottanut salaa (siis kertomatta minulle) lomaa töistä huomisen!

Voi Juho parkaa!! Toivottavasti tervehtyy pian ja saat annettua nestettä! Oletko kokeillut ihan pelkkää vettä? Meillä ainakin tuntui kun Niklas oli kipeänä menevän hyvin vesi, kun ruoka ei maistunut.

Sitten kÖllille! Meilläkin on mennyt lasten koot juuri noin! Nyt kun poika on 6kk on melkein saman kokoinen kuin tyttö 1-vuotiaana. Muistan kun tyttö käytti 62 ja 68 vaatteita vaikka kuinka pitkään, niin meillä ne oli ihan hetken nyt käytössä ja nyt meillä onkin jo 74 ja 80 vaatteet käytössä... Tosin ne on aina vähän liian leveitä, kun on sen verran hoikka poika!

Meillä oli tänään koko päivän retki korkeasaareen. Tyttö jaksoi tosi reippaasti kävellä koko päivän vaikka oli juuri päiväuni aikakin.

Ja siis kuinka suloisia ne pienet karhunpennut! Siis todella valloittavia karvapalloja!

Se äiti karhu suojeli niitä selvästi, aina kun jompi kumpi pentu tuli ulos leikkimään niin äiti tuli vähän ajan päästä kantamaan sen niskasta takaisin sisään... Ne oli niin ihania kun ei niillä vielä ihan ollut toi tasapaino kohdallaan... Kun alkoivat kiipeillä niin aina pyllähtivät kumoon! IHANIA!

Mä saan huomenna mun ergon, mielenkiintoista päästä kokeilemaan!

Huomenna pitäisi mennä kauppatorille katsomaan lordiakin! Tyttö haluaisi mukaan katsomaan mörrimöykkyjä (näin tyttö sanoi), mutta enpä tiedä onkohan siellä liikaa porukkaa lapsille. Ajattelin, että voisin pistää tytölle korvatulpat, mutta se väenpaljous mietityttää kyllä.

Mites äityliinin koira voi?

No, hyvää torstai-illan jatkoja ja Juholle paranemisia!

Viivi

Vierailija
25/32 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon niin väsynyt etten jaksa kirjoitella,valvoessa meni taas suurin osa yöstä..kuumetta ei pojalla paljoa ollut enää mutta muuten yskii ja valvoo ja jopa leikkii KESKELLÄ YÖTÄ!=0

Vettä olen antanut vaan ei se tykkää vedestä...tuttipullosta vettä ei juo ja nokkamukista sain eilen 40 ml annettua.

Tänään taas tosi vähän ottanut maitoa ja velliä,viime ruoalla 40 ml ja sitä edellisellä ei yhtään.

Kiitos kysymästä,Roope koira voi hyvin=)ottaa lääkkeensä ja on oma itsensä!!mun rakas mussukka.

täytyy mennä,tekis niin mieli vaan nukkua mutta pelihetki esikoisen kanssa odottaa...

t.uupunut äitiliini ja Juho liki 6kk

Vierailija
26/32 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänään ollut hiljasta...

Kurjaa äitiliini että teillä noin sairastellaan...Toipumista pojalle!

Valvominen on kyllä niin rankkaa, joten mä symppaan täältä! Meilläkin on taas ollu huonompia öitä. Teinkin tossa siitä oman alotuksen, mutta kysyn teiltäkin, että onko teidän vauvat ollut yhtäkkiä huonompia nukahtamaan ja nukkumaan tässä 4kk jälkeen? Meidän helppo laita vaan sänkyyn ja tutti suuhun -poika on yhtäkkiä tulta ja tappuraa, kun sänkyyn yrittääkin laittaa, ja yöt menee huonosti...

Jaahas, ei kai tässä sen kummempaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kölli

Vierailija
27/32 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin siis pari yötä Tallinnassa. Ihan kivaa... mutta onhan toi reissaaminen lapsien kanssa aina vähän erilaista. Oman perheen kanssa vielä menis, mutta kun mukana on isovanhemmat ja veli perheineen niin monta on haluajaa sinne ja tänne...!

Äityliinille jaksuja :) toivottavasti Juho paranee pian!

Hopoliini: vielä tarhoista... olen kyllä hakenut tarhaan joka alkaa P:llä... mutta ollaan oltu vuosi jonossa eikä ainakaan vielä paikkaa olla saatu. Myös pk H vaikuttaa ihan ok:lta!

Ja viivi_... olikos teidän perheen " pojat" sattumalta lehdessä?!

Lueskelin lehteä laivalla ja tulit heti mieleeni :)

Nyt saunaan! Palaillaan taas!

Vierailija
28/32 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pari päivää vietettiin lasten kanssa Tampereella siskon luona. Oli ihan mukava! Harmi vaan et vähän vettä sateli..Ja kyllä oli kantoreppu kovassa käytössä!!! En edes tiedä miten olisin pärjännyt ilman, kun esikoinen nukkui päikkärit rattaissa, niin kannoin vauvaa repussa. Oli kyllä kätevää. Onneksi ostin sen nyt heti, enkä jäänyt miettimään pidempään. Kesällä tulee varmaan paljon sitä käytettyä.

Joeela: Me ollaan kans kesällä lähössä Tallinnaan, joten vinkkejä otetaan vastaan..Oliko esim. jossain lastenhoitohuoneita? Kivoja shoppailuja? ym.. Ja niistä päiväkodeista..Olen niin kauan ollut töissä samalla alueella, joten melkein kaikissa pk:ssa on tullut käytyä, varsinkin kesäisin, kun oma on ollut kiinni. Ja kaikissa voisin kuvitella olevani töissä pidempäänkin, Varsinkin P:llä alkava on kiva pk. Ja V:llä alkava. Omani alkaa H:lla.. =) Joten voipi olla, että joskus (ehkä tietämättämme) törmäillään! Vaikkakin meillä vähän edelleen siintelee mielessä muutto Treelle, varsinkin jos mies pääsee opiskelemaan sinne. Saa nähdä..

Vierailija
29/32 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juholle paranemisia!!!!!!!

Vierailija
30/32 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ihanan rento päivä, ollaan oltu ulkona pihahommissa, grillattu ja nukuttu 2h päikkärit koko perhe :)

Huomenna taas mies töihin ja esikoisella 3 päivää tarhaa jäljellä... ja sit alkaa 2½ kk kesäloma eli menee takaisin vasta elokuun puolessa välissä. Odotan kesää ja lämmintä ihan innoissani vaikka todellisuudessahan mulla tulee olemaan " raskaampaa" kun on koko ajan molemmat lapset kotona.

Miehellä onneksi 5 viikkoa lomaa, 2 kesäkuussa ja 3 heinäkuussa.

Kesäkuussa mennään vuokratulle mökille viikoksi. Meillä ei ole omaa mökkiä joten vuokrattiin aika iso mökki " kaikilla mausteilla" , sitten ajateltiin mennä muumimaailmaan ekan kerran... onko muilla kokemuksia siitä?!

Heinäkuussa olis tarkoitus käydä ruotsin risteilyllä ja tehdä jotain kivaa vaan yhdessä.

Hopoliini: eikös kantoreppu olekin pop?! Ei oltais pärjätty Tallinnassa ilman ergoa. Esikoinen (vaikka kesällä jo 4v) väsähti aina välillä ja halus rattaisiin huilimaan, vauva nukkui ergossa jopa 1,5h :)

Tallinnasta... jos saat käsiisi huhtikuun ' kodin kuvalehden' niin siinä oli iso juttu tallinnasta -paljon paljon hyvää tietoa! Paljon tuli ostettua lasten vaatteita, lähinnä kaubamajasta ja lasten tarvikkeesta. Hoitohuoneita ei käytetty kun hotelli oli aika lähellä, mutta varmaan virukeskuksessa ja stockalla sellanen on! Palaillaan aiheeseen vielä, nyt täytyy mennä laittamaan esikoinen nukkumaan!

Pakko vielä laittaa, että vauva nukkui viiem yönä klo 18.15-08... hieman väsynyt reissusta (niin ja heräili kyl 2-4h välein mut nukahti aina uudestaan...)

j

Vierailija
31/32 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi täytyy Joeelalla sanoa, että kyllä ne varmaankin meidän " pojat" olivat! Jos siis iltalehdestä bongasit?

Jos jollain muullakin on viikonvaihteen iltalehti niin katsokaapa kun siellä on meidän söpöläinen kuulosuojaimien kanssa!

Oltiin siis siellä Kauppatorilla perjantaina ja Niklas oli mukana. Tyttö ei halunnut lähteä mörrimöykkyjä (sanoi itse noin) katsomaan. Tosin oli riidellyt sillä aikaa famunsa kanssa siitä osaako lordi laulaa vai ei. Famu kun oli väittänyt etteivät ne osaa laulaa...

Hyvin Niklaskin viihtyi. Mun piti saada se ergo perjantaina, mutta en saanutkaan, joten meillä oli rattaat mukana, mutta hyvin mahduttiin. Ja Niklaksella siis korvasuojaimet päässä ja koko ajan naureskeli muille ihmisille ja koko ajan joku naureskeli sille takaisin! Lordin aikana jopa nukahti, joten pommit eivät paljon haitanneet. Ja iltalehti tuli siis kysymään jos saavat ottaa kuvan kun toinen oli niin söpö niiden kuulosuojaimiensa kanssa!

Ja kysyikös joeela muumimaailmastakin? On minun mielestäni kiva ja hieno paikka. Aika kallis, mutta meillä ainakin lapset tykäneet tosi paljon. Ja siellä on kiva uimarantakin. Viimeksi kun me oltiin niin tytön kanssa polskuteltiin siellä kun oli niin lämmintä!

No nyt täytyy mennä katsomaan leffaa, kun käytiin miehen kanssa tänään vuokraamassa FC venus.

Viivi

Vierailija
32/32 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niklas oli syötävän söpö pikku kuulosuojaimissaan :)