Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilu, kun edell. työpaikasta saadun erorahapaketin jaksotusaika vielä menossa?

Mietteliäs
30.04.2019 |

Moi! Onko jollakin kokemusta tilanteesta, jossa haluaisit ottaa vastaan sinua kiinnostavan työkokeilupaikan, mutta et ole vielä oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan?

Firmassamme oli YT:t, jonka seurauksena lähdin eropaketti kourassa. Nyt voisin päästä alanvaihtajana työkokeiluun. Yleensä kokeilusta saa korvauksena ansiosidonnaisen tai normin työttömyyspäivärahan, ja lisäksi 9€/päivä, mikäli tietyt ehdot täyttyvät.

Minulla kuitenkin on vielä tuosta eropaketista jäljellä "lusittavaa", eli en saa tällä hetkellä rahaa mistään valtiollisesta instanssista. Elän toistaiseksi tuon eropaketin rahoilla (jaksotus).

Mikäli menen työkokeiluun 1-3kk ajaksi, onko minun silti mahdollista saada työttömyyspäivärahaa tuolta ajalta, vaikka erorahan jaksotuksen vuoksi en olisi siihen normaalissa tilanteessa työttömänä työnhakijana vielä oikeutettu? Vai onko minun ikään kuin oltava työkokeilussa "omilla rahoillani"?

TE-keskuksen sivut ja koko intterneetti tongittu, TE-keskukseen soitettu, ja nyt odotellaan, josko joku soittaisi takaisin joku elämän päivä. Osaako sillä aikaa kukaan teistä viisaista ihmisistä neuvoa?

Kiitos etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-keskukset lakkautettiin vuonna 2009, joten odottanet soittoa menneisyydestä?

Voit mennä työkokeiluun, mutta ko. ajalta ei tilanteessasi makseta työttömyysetuutta, koska olet edelleen eropaketin rahoilla. Kahta etuutta ei voi saada samaan aikaan ja eropaketin eurot rinnastetaan palkkaan.

2/2 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Totta! Tästä jo näkee, että ei ole (onneksi) aika helvetin moneen vuoteen kyseisen puljun palveluita tarvinnut.

Näin ajattelin itsekin. Turhan kannustavaa se olisikin kokeilla alanvaihtajana työllistyä uudelle alalle, saada kokeilusta työttömyysetuutta, ja tätä kautta hyötyä saamistaan potkuista edes hieman itse (tietyissä tapauksissa, esim. karenssin aikana, tämä kuitenkin on mahdollista).  Kiitos vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän