Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette tästä suunnittelemastani toimintatavasta, jota olen aikonut noudattaa mahdollisessa tulevassa parisuhteessani?

Vierailija
30.04.2019 |

Olen siis sitä mieltä, että toista rajoittamalla, ns. palloa jalassa pitämällä ei hyvää ihmissuhdetta saa.

Siispä olen nyt miettinyt, että kun tai jos parisuhteeseen pääsen, on se minulle niin hieno asia, etten aio sitä itse omalla toiminnallani pilata. Ja jos siis parisuhteeseen alan, se tarkoittaa sitä, että se toinen osapuoli on sellainen, josta oikeasti pidän.

Tämä tarkoittaa taas sitä, että ihmisen, josta välitän, tulee saada olla onnellinen. Pyrin välttämään mustasukkaisuuden osoituksiani, tuntemuksilleni en niin paljon voi. Mutta niiden näyttämättä jättämiseen aion panostaa. En rajoita hänen tekemisiään, ja pyydän, että jos hän joskus ihastuu johonkuhun toiseen, hän kertoo siitä minulle. Sen jälkeen voimme sopia jatkosta, että miten hänen tulisi toimia ihastuksensa kanssa. Haluaako hän yrittää katsoa, olisiko ihastuksen kanssa mahdollisuuksia? Haluaisiko hän mennä ja katsoa, tulisiko heistä jotain? Jos hän haluaa niin tehdä, hän saa tehdä sen. Minä en katoaisi hänen elämästään, vaikka ihastuksensa ilmaisisikin, ettei ole kiinnostunut.

Toivon, että tällaisella asenteella saan itselleni jotain sellaista, mitä ansaitsenkin. Mielestäni suurin mahdollisuus on se, ettei toista kiinnostakaan kokeilla kepillä jäätä, kun tietää, ettei se ole kiellettyä. Uskon siis vahvasti, että ihmisiä kiinnostaa parisuhteissaan muut juuri siksi, että se on kiellettyä.

Millaisia tuntemuksia sinulle herää ajatuksistani?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyys ja mustasukkaisuus, molemmat huonoja ääripäitä.

Välittäminen ja vapauden/tilan antaminen, tätä kiitos.

Vierailija
2/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikenlaisella kontrolloimisella ja nalkutuksella saa kumppanin katoamaan

Vierailija
4/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi omistaa. Voi vain toivoa ja rakastaa.

Vierailija
5/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla hankalaa löytää puoliso, joka sallii sinulle saman. Tai siis joku aidosti sinuun rakastunut, jonka mielestä on ihan OK, että ihastuessasi teet mitä haluat.

Vierailija
6/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos kumppanisi ihastuu toiseen, sinä annat luvan käydä kokeilemassa olisiko mahiksia vaihtaa parempaan etkä ole mustasukkainen näkyvästi vaikka he viettäisivät yhdessä aikaa ihastuneena? Tuo toimii vain, jos seurustelet jonkun pyhimyksen kanssa. Tunteiden ilmaisemattomuus ja patoaminen (huom! mustasukkaisuutta voi ilmaista myös terveellä tavalla keskustelemalla, ei haastamalla riitaa tai kiukuttelemalla) myöskään harvoin on terveellistä tai edes mahdollista ikuisesti, koska sinusta tulisi todennäköisesti tositilanteessa vähintäänkin passiivisaggressiivinen ehkä ilman että itsekään tiedostaisit oireilevasi toisen ihastuksesta, eli omasta menetyksen tai hylätyksi tulemisen pelosta. Aloitus oli hyvä ja siinä oli kaunis idea, mutta oikeasti asiat ja ihmisen mieli on paljon monimutkaisempi. On todella vaikea etukäteen päättää ja suunnitella, miten tulee käyttäytymään jossakin tulevaisuuden suhteessa vaikeissa tilanteissa. Et voi ennustaa mitä tulet tuntemaan ja kuinka voimakkaasti.

Vierailija
7/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ”jos ihastut toiseen” -keskusteluja ollenkaan. Sinuna päättäisin unohtaa myös sellaiset kokonaan. Jos haluat olla onnellinen suhteessa, tee kivoja asioita toisen kanssa ja ilman. Elä kiinnostavaa elämää niin olet kiinnostava toisen silmissä. Etsi omat intohimosi ja tavoittele niitä.

Parisuhteessa keskity pitämään hauskaa yhdessä ja nauttimaan. Älä analysoi äläkä järkeile toisen kuullen tuollaisia asioita. Miehet harvoin tykkäävät naisista, joiden kanssa pitää käydä kaiken maailman sääntökeskusteluja ja vatvoa mahdollisia ihastumisia ja tunteita muita kohtaan.

Ihminen pysyy luonasi jos hänellä on hyvä olla kanssasi. Jos yhdessäolo ei tuota hyvää mieltä, se tuntuu rasittavalta ja jos pitää vääntää kaikenlaista, miksi vaivautua?

Vierailija
8/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ”jos ihastut toiseen” -keskusteluja ollenkaan. Sinuna päättäisin unohtaa myös sellaiset kokonaan. Jos haluat olla onnellinen suhteessa, tee kivoja asioita toisen kanssa ja ilman. Elä kiinnostavaa elämää niin olet kiinnostava toisen silmissä. Etsi omat intohimosi ja tavoittele niitä.

Parisuhteessa keskity pitämään hauskaa yhdessä ja nauttimaan. Älä analysoi äläkä järkeile toisen kuullen tuollaisia asioita. Miehet harvoin tykkäävät naisista, joiden kanssa pitää käydä kaiken maailman sääntökeskusteluja ja vatvoa mahdollisia ihastumisia ja tunteita muita kohtaan.

Ihminen pysyy luonasi jos hänellä on hyvä olla kanssasi. Jos yhdessäolo ei tuota hyvää mieltä, se tuntuu rasittavalta ja jos pitää vääntää kaikenlaista, miksi vaivautua?

Tämä tuli itsellenikin mieleen. Ajatuksen tasollahan tämä olikin, enkä ole ollenkaan varma pystyisinkö edes tällaiseen tai olisiko edes mitenkään viisasta loppujen lopuksi alkaa ylipäätään puhua mahdollisista suhteen ulkopuolisista ihastumisista.

Ap

Vierailija
9/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma puolisoni olisi suhteen alussa alkanut höpistä jotakin soopaa siitä, miten minulla on lupa ihastua myös muihin, olisin pitänyt häntä ihan hölmönä. Olisin varmaan myös ajatellut, että hän ei ole lainkaan tosissaan ja että hän haluaa nyt sellaisen suhteen, mikä ei todennäköisesti kiinnosta minua.

Vierailija
10/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran sinulla on kokemusta rakastuneena olemisesta ja parisuhteessa elämisestä?

Vierailija
11/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait hyviä vastauksia. Kaikenlainen roikkuminen ja sääntöily kyllä ylenannattaa. Kun oma elämä ok, kaikki voittaa.

🤗😄

Vierailija
12/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran sinulla on kokemusta rakastuneena olemisesta ja parisuhteessa elämisestä?

Ei ollenkaan. En ole koskaan ollut rakastunut, rakastanut tai ollut kunnon parisuhteessa.

Ap

Vierailija
13/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse panostaisin ennemminkin siihen että se mahdollinen kumppani on luonteeltaan ja arvomaailmanltaan sellainen että osaa ihan itse käsitellä rakentavasti mahdolliset ihastukset ja toimia niiden kanssa minua ja parisuhdettamme kunnioittaen. Eli siis ohittaa ohimenevinä asioina ne joitka sitä oikeasti ovat. Ja toisaalta jos ihastus on oikeasti vakavaa, olisi sitten asian kanssa avoin ja lopettaisi meidän suhtemme eikä salailisi asiaa.

Mutta mitään lupia ihastua puolin tai toisin en kyllä suhteeseeni kaipaa.

Vierailija
14/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma puolisoni olisi suhteen alussa alkanut höpistä jotakin soopaa siitä, miten minulla on lupa ihastua myös muihin, olisin pitänyt häntä ihan hölmönä. Olisin varmaan myös ajatellut, että hän ei ole lainkaan tosissaan ja että hän haluaa nyt sellaisen suhteen, mikä ei todennäköisesti kiinnosta minua.

Tämä oli hyvä vastaus. Minulle tulee päähäni monesti huonoja ideoita, mutta onneksi harvemmin olen toteuttanut niitä.

Ap

Vierailija
15/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liikaa jossittelua ja analysointia. Itse kavahtaisin takajaloilleni, jos suhteen alussa toinen alkaisi ladella valmiiksimietittyjä toimintamalleja skenaarioon a, b ja c, ja miten tulee käyttäytyä ja toimia missäkin tilanteessa. Ei parisuhde ole mikään säännötetty yritys, jota yritetään saada mahdollisimman toimivaksi laatimalla monimutkaisia sääntöjä.

Relaa, ole iloinen, anna kumppanille itsestäsi kaikki paras itsestäsi, nauti yhdessäolosta, säilytä oma persoonallisuutesi ja itsenäisyytesi, päästä irti analysoinnista.

Vierailija
16/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli lupaava, mutta tuo ihastumisjuttu meni överiksi. En itsekään jaksaisi olla mustasukkaisen tai takertujan kanssa yhtään, mutta on tuokin aika outoa, jos seurustelukumppanin kanssa yhdessä keskustellen pitäisi päättää, yritänkö iskeä jonkun ulkopuolisen ihastukseni vai en! Aika creepyä, itse asiassa. Älä vaan tuollaista ehdota kenellekään!

Vierailija
17/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NäinMeillä kirjoitti:

Itse panostaisin ennemminkin siihen että se mahdollinen kumppani on luonteeltaan ja arvomaailmanltaan sellainen että osaa ihan itse käsitellä rakentavasti mahdolliset ihastukset ja toimia niiden kanssa minua ja parisuhdettamme kunnioittaen. Eli siis ohittaa ohimenevinä asioina ne joitka sitä oikeasti ovat. Ja toisaalta jos ihastus on oikeasti vakavaa, olisi sitten asian kanssa avoin ja lopettaisi meidän suhtemme eikä salailisi asiaa.

Mutta mitään lupia ihastua puolin tai toisin en kyllä suhteeseeni kaipaa.

Erittäin hyvin ajateltu. En missään tapauksessa haluaisikaan olla ihmisen kanssa, joka olisi keskenkasvuinen. Juuri tuollainen omien tuntemusten käsitteleminen viisaasti ja pitkänäköisesti on tärkeää.

Ap

Vierailija
18/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin. Tuohan on täysin järjetön ajatus. Itse haluan olla parisuhteessa jossa toiselle ei todellakaan ole ok jos ihastun muihin! En nyt missään nimessä puhu mistään sairaalloisesta mustasukkaisuudesta tietenkään, mutta haluanhan minä nyt hyvä ihminen tietää että olen toiselle tärkeä!

Vierailija
19/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppisiä ajatuksia itselläni. Ainut ero etten jää odottelemaan jos haluaa kokeilla toista. Saa mennä, mutten ota takaisin.

Vierailija
20/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan. En ole koskaan ollut rakastunut, rakastanut tai ollut kunnon parisuhteessa.

Ap

Massiivinen yllätys ja shokki. Seuraavaksi yllätät kertomalla että sinulla on diagnosoitu Asperger tai vastaava.