Mitä ajattelette tästä suunnittelemastani toimintatavasta, jota olen aikonut noudattaa mahdollisessa tulevassa parisuhteessani?
Olen siis sitä mieltä, että toista rajoittamalla, ns. palloa jalassa pitämällä ei hyvää ihmissuhdetta saa.
Siispä olen nyt miettinyt, että kun tai jos parisuhteeseen pääsen, on se minulle niin hieno asia, etten aio sitä itse omalla toiminnallani pilata. Ja jos siis parisuhteeseen alan, se tarkoittaa sitä, että se toinen osapuoli on sellainen, josta oikeasti pidän.
Tämä tarkoittaa taas sitä, että ihmisen, josta välitän, tulee saada olla onnellinen. Pyrin välttämään mustasukkaisuuden osoituksiani, tuntemuksilleni en niin paljon voi. Mutta niiden näyttämättä jättämiseen aion panostaa. En rajoita hänen tekemisiään, ja pyydän, että jos hän joskus ihastuu johonkuhun toiseen, hän kertoo siitä minulle. Sen jälkeen voimme sopia jatkosta, että miten hänen tulisi toimia ihastuksensa kanssa. Haluaako hän yrittää katsoa, olisiko ihastuksen kanssa mahdollisuuksia? Haluaisiko hän mennä ja katsoa, tulisiko heistä jotain? Jos hän haluaa niin tehdä, hän saa tehdä sen. Minä en katoaisi hänen elämästään, vaikka ihastuksensa ilmaisisikin, ettei ole kiinnostunut.
Toivon, että tällaisella asenteella saan itselleni jotain sellaista, mitä ansaitsenkin. Mielestäni suurin mahdollisuus on se, ettei toista kiinnostakaan kokeilla kepillä jäätä, kun tietää, ettei se ole kiellettyä. Uskon siis vahvasti, että ihmisiä kiinnostaa parisuhteissaan muut juuri siksi, että se on kiellettyä.
Millaisia tuntemuksia sinulle herää ajatuksistani?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Jos oma puolisoni olisi suhteen alussa alkanut höpistä jotakin soopaa siitä, miten minulla on lupa ihastua myös muihin, olisin pitänyt häntä ihan hölmönä. Olisin varmaan myös ajatellut, että hän ei ole lainkaan tosissaan ja että hän haluaa nyt sellaisen suhteen, mikä ei todennäköisesti kiinnosta minua.
Minä taas pitäisin fiksuna ja realistisena ihmistä joka puhuu tuollaisistakin asioista. Parempi tuo kuin pettäminen. Kaikille tulee ihastuksia, onhan hyvä puhua ennalta aiheesta. Todellisuus aina mutkikkaampaa, tottakai.
En kerro sulle mitään, jos sä alat heti laatia sääntöjä ja rajoittamaan.
Jos mä ihastun, mä teen ihan mitä mua huvittaa. Sinä et sitä päätä.
Sinccis
Jos sä haluat mut vapaaksi päästää, niin annat mun tehdä mi*tä mua huvittaa. Sitten sä voit vain katsoa palaanko mä takaisin kotiin, vai enkö.
Miten tähän on tullut pelkästään viisaita näkemyksiä ja asiallisia vastauksia!? Olen yläpeukuttanut jokaista viestiä. Aivan ennenkuulumatonta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppisiä ajatuksia itselläni. Ainut ero etten jää odottelemaan jos haluaa kokeilla toista. Saa mennä, mutten ota takaisin.
Byöää! Byää!
Äitiiii!!! Yhyy!
Sinccis
Juuri sen takia naiselle ei kerrotakaan mitään.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran sinulla on kokemusta rakastuneena olemisesta ja parisuhteessa elämisestä?
Ei ollenkaan. En ole koskaan ollut rakastunut, rakastanut tai ollut kunnon parisuhteessa.
Ap
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Sen jälkeen kun olet rakastunut, ajattelet asioista varmasti aivan eri tavalla. Mutta hienoa, että sinulla on tavoitteena hyvä, kestävä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran sinulla on kokemusta rakastuneena olemisesta ja parisuhteessa elämisestä?
Ei ollenkaan. En ole koskaan ollut rakastunut, rakastanut tai ollut kunnon parisuhteessa.
Ap
Etkä tule olemaankaan. Sulla on joku diagnoosi.
Kontrolloinnintarpeesi on ääretön, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä ikäinen olet? Onko sinulla edes ystäviä? Oletko heistä mustasukkainen?
Jotenkin pidän tuollaista mietiskelyä ihan outona varsinkin kun et ole koskaan ollut suhteessa. Itse en ole ikinä lähtenyt miettimään tuollaisia asioita, vaan olen mennyt niin kuin tilanne silloin tuntuu. Tosin en ole koskaan ollut nalkuttava mustasukkainen nainen, vaan itseäni arvostava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Sen jälkeen kun olet rakastunut, ajattelet asioista varmasti aivan eri tavalla. Mutta hienoa, että sinulla on tavoitteena hyvä, kestävä parisuhde.
Ei se ole rakastami*sta, vaan kiini pitämistä. Pelkoa.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jotenkin pidän tuollaista mietiskelyä ihan outona varsinkin kun et ole koskaan ollut suhteessa. Itse en ole ikinä lähtenyt miettimään tuollaisia asioita, vaan olen mennyt niin kuin tilanne silloin tuntuu. Tosin en ole koskaan ollut nalkuttava mustasukkainen nainen, vaan itseäni arvostava ihminen.
Teillä on kova tarve todistella itseänne. Koska sisimmässänne, tiedätte, olevanne heikkoja.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppisiä ajatuksia itselläni. Ainut ero etten jää odottelemaan jos haluaa kokeilla toista. Saa mennä, mutten ota takaisin.
Byöää! Byää!
Äitiiii!!! Yhyy!
Sinccis
Sinullakin on jokin F-diagnoosi. F60.8?
Vierailija kirjoitti:
Toista ei voi omistaa. Voi vain toivoa ja rakastaa.
Kyllä voi. Onhan sitä entisaikaan ollut orjiakin.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byöää! Byää!
Äitiiii!!! Yhyy!
Sinccis
Sinullakin on jokin F-diagnoosi. F60.8?
What the Fuck?
Sinccis
Siis pälli alkaa diagnosoimaan muita, mutta ei kykene kumoamaan väitteitä ;)
Kertoo paljon PÄLLISTÄ.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Teillä on kova tarve todistella itseänne. Koska sisimmässänne, tiedätte, olevanne heikkoja.
Sinccis
Jaaha, sinä taas. Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinccis
Jaaha, sinä taas. Jaxuhalit!
JaxuJaxu.
Sinccis
Kun nainen puhuu:
Ei mustasukkainen, ei nalkuta, itseään arvostava.
Se kertoo kaiken luonteen heikkoudesta. Liikaakin! Älyykäänä ihmisenä on hämmentävää, kun toiset kertovat olevansa täydellisiä idiootteja.
Sinccis
Kyse on kuin alkoholisti, joka puhuu tipattomasta.
Näin vakuuttelee muille, että kaikki on kunnossa.
(voin kertoa, ei ole)
Sinccis
En ehdota. Jo kirjoitusvaiheessa ajattelin, että olisikohan tällainen mitenkään järkevää. Nämä vastaukset vahvistivat, ettei ole. Onneksi täältä saa muiden näkemyksiä, kun elää muuten niin yksinäistä elämää.
Ap