Mitä ajattelette tästä suunnittelemastani toimintatavasta, jota olen aikonut noudattaa mahdollisessa tulevassa parisuhteessani?
Olen siis sitä mieltä, että toista rajoittamalla, ns. palloa jalassa pitämällä ei hyvää ihmissuhdetta saa.
Siispä olen nyt miettinyt, että kun tai jos parisuhteeseen pääsen, on se minulle niin hieno asia, etten aio sitä itse omalla toiminnallani pilata. Ja jos siis parisuhteeseen alan, se tarkoittaa sitä, että se toinen osapuoli on sellainen, josta oikeasti pidän.
Tämä tarkoittaa taas sitä, että ihmisen, josta välitän, tulee saada olla onnellinen. Pyrin välttämään mustasukkaisuuden osoituksiani, tuntemuksilleni en niin paljon voi. Mutta niiden näyttämättä jättämiseen aion panostaa. En rajoita hänen tekemisiään, ja pyydän, että jos hän joskus ihastuu johonkuhun toiseen, hän kertoo siitä minulle. Sen jälkeen voimme sopia jatkosta, että miten hänen tulisi toimia ihastuksensa kanssa. Haluaako hän yrittää katsoa, olisiko ihastuksen kanssa mahdollisuuksia? Haluaisiko hän mennä ja katsoa, tulisiko heistä jotain? Jos hän haluaa niin tehdä, hän saa tehdä sen. Minä en katoaisi hänen elämästään, vaikka ihastuksensa ilmaisisikin, ettei ole kiinnostunut.
Toivon, että tällaisella asenteella saan itselleni jotain sellaista, mitä ansaitsenkin. Mielestäni suurin mahdollisuus on se, ettei toista kiinnostakaan kokeilla kepillä jäätä, kun tietää, ettei se ole kiellettyä. Uskon siis vahvasti, että ihmisiä kiinnostaa parisuhteissaan muut juuri siksi, että se on kiellettyä.
Millaisia tuntemuksia sinulle herää ajatuksistani?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet olevasi vapaa, koska olet asettanut kalterit vain kauemmaksi.
Olet silti niiden vankina.
Sinccis
Olen valinnut parisuhteen, en ole vanki.
Olet valinnut kriteerisi. Olet luonut maailman, joka ei ole totta.
Sinccis
Mikä maailmassani ei ole totta?
Meidän parisuhteessa ei olemassa ukaaseja, kumpikin riittää juuri sellaisena kuin on. Olemme valinneet toisemme.
En kontrolloi miestäni.
Luettelet asettamiasi rajoja, ja kysyt missä rajat ovat?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mistä te päättelette, että mulla olisi jokin diagnoosi?
Ap
Kysely tiaknoosi on.
Sinccis
Musta tuntuu että sä olet vähän huomionkipeä. Ei se ole paha, mutta miksi haluat negatiivista huomiota?
Ap
Mä keskuselen aloituksesta.
Ikävää, jos jäit minun takiani ilman huomiota. Yritän sitten vähentää vastauksia.
Sinccis
Vapaa (valaistunut) ihminen ei asettele rajoja. Koska tarvetta ei ole.
Vaan elää todellisuudessa.
Sinccis
Luikauttiko mi*ehesi kullia toiseen naiseen? Mitä sitten?
Ei se ole kysymys. Kysymys on rakastaako se sinua ja haluaako se elää sinun kanssasi.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kysely tiaknoosi on.
Sinccis
Musta tuntuu että sä olet vähän huomionkipeä. Ei se ole paha, mutta miksi haluat negatiivista huomiota?
Ap
Ikävää, jos jäit minun takiani ilman huomiota. Yritän sitten vähentää vastauksia.
Sinccis
En koe niin. Älä oleta ihmisten olevan samanlaisia kuin sinä itse olet. Itse asiassa sehän voisikin olla ongelmiesi syy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
Meidän parisuhteessa ei olemassa ukaaseja, kumpikin riittää juuri sellaisena kuin on. Olemme valinneet toisemme.
En kontrolloi miestäni.
Sinccis
Me olemme vapaita lähtemään koska vaan. Valinta on kuitenkin valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
En kontrolloi miestäni.
Sinccis
Me olemme vapaita lähtemään koska vaan. Valinta on kuitenkin valinta.
valinta on aina raja.
Opi tämä ystävä.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kysely tiaknoosi on.
Sinccis
Ap
Sinccis
En koe niin. Älä oleta ihmisten olevan samanlaisia kuin sinä itse olet. Itse asiassa sehän voisikin olla ongelmiesi syy.
Ap
On se joskus ollut. Muttei enää piii iii tkiin aikoihin.
Sinccis
No niin, pilalle meni tämäkin kun tuo yksi prkleen ällötys tuli riehumaan.
Ap