Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini: "Ettehän te koskaan minua kuuntele" ja "Kaikkeni olen yrittänyt" - ahdistaa

Vierailija
23.02.2025 |

Aivan järkyttää kuunnella tuota kun puhuu allapäin tuollaisia vaikka paljon on kuunneltu. Sattuu ihan aivoihin ja kurkkua ahdistaa kun alkaa tuo vaihe ja syyllistäminen. 

Käsiään näyttää ja sanoo, että "näillä olen tehnyt paljon töitä vuoksenne ja aina ajatellut vain teitä" sekä lisäksi puhuu "ettei minulla niin väliä" 

Juo itsensä hautaan samalla. En käsitä miten on jaksanut ikänsä olla tuollainen, luulisi olevan raskasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä uhriutumista ja syyllistämällä kasvattamista, psykologista kontrollointia. 

Eikai siinä muu auta, kun ottaa etäisyyttä. Voit tietysti yrittää sanoa, että nyt riittää syyllistäminen, en jaksa kuunnella. Teen omat valintani, minun elämäni. 

Vierailija
2/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa uusi näkökulma äitiäsi kohtaan. Voipi auttaa. Näe kaikki se hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuon aloituksen lukee niin saa vaikutelman että äitisi vilpittömästi ajattelee juuri noin. Kannattaa kysyä suoraan "mitä me lapset sitten on tehty väärin?".

Vierailija
4/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen puhe lopulta kartoittaa ihmiset ympäriltä ja sitten voi taas uhriutua. Persoonallisuushäiriöinen äitini manipuloi tai siis yrittää manipuloida meitä lapsiaan minkä ehtii. Lopulta ei enää aina edes vastata puheluihuihin tietää jo mikä paskamyrky siellä taas velloo niskaan.

Äitini on omasta mielestään huipputäydellinen parhaansa tehnyt ja kaikkensa antanut huippuäiti. Ikuisesti katkera puolisolleen, joka todellisuudessa taas pelasti lastensa itsetunnon rippeet äidin yrittäessä jyrätä minkä ehtii. Äidin sanat ja teot eivät oikein ole kohdanneet koskaan. 

Vierailija
5/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja on eri tyyppejä. Marttyyri on yhdenlainen narsu. Tuo öööö-ääliö samanlainen. Nämä on huomiohakuisia.

Vierailija
6/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuon aloituksen lukee niin saa vaikutelman että äitisi vilpittömästi ajattelee juuri noin. Kannattaa kysyä suoraan "mitä me lapset sitten on tehty väärin?".

Mitään oikeaa vastausta ei tule kuin, että huokaisu ja saattaa muistella jotain 15 vuotta sitten tapahtunutta asiaa josta ei saa mitään otetta ja pudistelee vain päätään ja draamattisesti katsoo kaukaisuuteen. Välillä tokaisee jotain mutta yhtään mistään ei saa kiinni. Selvinpäin ei puhu mitään vaan joko raivostuu tai ylipirteänä esittää että kaikki hyvin, jos siis yrittää yhtään saada otetta mistä kiikastaa. Asiallinen keskustelu selvinpäin toimii kunhan kyse on vain jostain arkisesta asiasta tai muiden ihmisten ongelmista joihin hän ei liity. Ap

Vierailija
7/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat kenties joskus et hoet samaa mantraa  :(

Vierailija
8/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit on aina näkymättömiä tai itsestäänselvyyksiä. Kukaan ei kuuntele, eikä varsinkaan arvosta. Kuitenkin jokainen äiti tietää sen työmäärän joka niihin lapsiin ja mieheen on pitänyt tehdä. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
9/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaat kenties joskus et hoet samaa mantraa  :(

Varmasti olet huomannut, että kaikki eivät hoe sitä. 

Vierailija
10/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit on aina näkymättömiä tai itsestäänselvyyksiä. Kukaan ei kuuntele, eikä varsinkaan arvosta. Kuitenkin jokainen äiti tietää sen työmäärän joka niihin lapsiin ja mieheen on pitänyt tehdä. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Mitä muuta olet kuin äiti? Ilmeisesti lapset olet ihan itse päättänyt tehdä ja nyt sitten ovat ikuisessa kiitollisuudenvelassa sinulle. Itse olen iloinen kun lapset itsenäistyvät ja pärjäävät elämässään. Eivät ole velkaa minulle yhtään mitään.

Vierailija
11/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoita juoppoa ottamaan vaan enemmän viinaksia niin tulee parempi mieli.

Vierailija
12/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä seuraavalla kerralla kertomaan mitä kaikkea on yrittänyt. Saattaa tulla änkytystä vastaukseksi. 

Vierailija
13/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuollaiset jutut. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti jos on negatiivinen luonne tai tuhonnut aivot ihmejuomalla.

Koita kuitenkin olla ystävällinen ja auttaa äitiä sikäli kun voit ja on mahdollista, vaikket ottaisikaan tuollaisia purkauksia kirjaimellisesti.

Vierailija
14/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta olet kuin äiti? Ilmeisesti lapset olet ihan itse päättänyt tehdä ja nyt sitten ovat ikuisessa kiitollisuudenvelassa sinulle. Itse olen iloinen kun lapset itsenäistyvät ja pärjäävät elämässään. Eivät ole velkaa minulle yhtään mitään.

Paljonkin muuta olen ja itse päättänyt lapseni tehdä. Kyllä minun mielestäni ihan terveen ihmisen käytöstapoihin kuuluu huomioida toisten ihmisten ajatukset, tunteet ja toiveet. Hyväksikäyttö näyttää olevan ainoa mitä ihmiset nykyään toisesta haluaa. Kiitollisuudenvelasta en ole puhunut mutta kiitokset voi myös äidille sanoa.  Ja kyllä omatkin lapset ovat hyvin itsenäisiä ja pärjäävät loistavasti. 

Vierailija
15/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossahan äiti suoraan sanoo että kukaan ei häntä kuuntele. Se on se asia mitä lapset on tehneet väärin.

Vierailija
16/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin muuta olen ja itse päättänyt lapseni tehdä. Kyllä minun mielestäni ihan terveen ihmisen käytöstapoihin kuuluu huomioida toisten ihmisten ajatukset, tunteet ja toiveet. Hyväksikäyttö näyttää olevan ainoa mitä ihmiset nykyään toisesta haluaa. Kiitollisuudenvelasta en ole puhunut mutta kiitokset voi myös

Mistä he eivät ole kiittäneet? Ja mistä pitäisi kiittää? 

Vierailija
17/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossahan äiti suoraan sanoo että kukaan ei häntä kuuntele. Se on se asia mitä lapset on tehneet väärin.

Alkoholistin valitusta ei lopulta jaksa enää kuunnella. Eikä se alkoholisti kyllä kuuntele lapsiaan vaan juo itsensä sekaisin yhä uudelleen ja uudelleen. Se toki on aina muiden syy kuin alkoholistin itsensä.

Vierailija
18/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asioissa lasten pitäisi äitiä kuunnella! Ap sisaruksineen ovat jo ilmeisesti täysikäiset, ja äitiä pitäisi muka edelleen kuunnella ja ilmeisestä tehdä kuten äiti sanoo.

Suosittelen, että ap oikeasti kysyisit tarkemmin mitä äitisi sanoo. Todennäköisesti hän ei osaa vastata ja alkaa sitten syyttämään teitä itsekkäiksi tai sanoo "pilkkaat vanhaa ihmistä" tai muuta ns järjetöntä, jolloin voi sitten ottaa etäisyyttä ja reippaasti. 

Vierailija
19/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistin valitusta ei lopulta jaksa enää kuunnella. Eikä se alkoholisti kyllä kuuntele lapsiaan vaan juo itsensä sekaisin yhä uudelleen ja uudelleen. Se toki on aina muiden syy kuin alkoholistin itsensä.

On kuulemma kyllä ollut aina tosi dramaattinen ennen kuin oli edes saanut lapsia. Halusi glamouria ja haukkui sekä alisti isääni, kunnon diiva. Meidät saatuaan uhriutui ja ratsasti sillä, että hänellä on niin vaikeaa ja lapset pitää elättää eikä isä tee mitään mutta äiti vei rahat kyllä. Myöhemmin vaikka mitä draamaa ja on syyttänyt sekä nöyryyttänyt monella tapaa. Nyt vasta olen alkanut ymmärtämään todellisen luonteensa, ennen luulin, että sairaus nimeltä alkoholismi on se juttu tässä, joka muuttaa hänet piruksi mutta taitaa olla oikeasti luonteeltaan todella ikävä, ainakin arvaamaton. Koskaan ei tiedä mitä on meneillään. Ap