Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette tästä suunnittelemastani toimintatavasta, jota olen aikonut noudattaa mahdollisessa tulevassa parisuhteessani?

Vierailija
30.04.2019 |

Olen siis sitä mieltä, että toista rajoittamalla, ns. palloa jalassa pitämällä ei hyvää ihmissuhdetta saa.

Siispä olen nyt miettinyt, että kun tai jos parisuhteeseen pääsen, on se minulle niin hieno asia, etten aio sitä itse omalla toiminnallani pilata. Ja jos siis parisuhteeseen alan, se tarkoittaa sitä, että se toinen osapuoli on sellainen, josta oikeasti pidän.

Tämä tarkoittaa taas sitä, että ihmisen, josta välitän, tulee saada olla onnellinen. Pyrin välttämään mustasukkaisuuden osoituksiani, tuntemuksilleni en niin paljon voi. Mutta niiden näyttämättä jättämiseen aion panostaa. En rajoita hänen tekemisiään, ja pyydän, että jos hän joskus ihastuu johonkuhun toiseen, hän kertoo siitä minulle. Sen jälkeen voimme sopia jatkosta, että miten hänen tulisi toimia ihastuksensa kanssa. Haluaako hän yrittää katsoa, olisiko ihastuksen kanssa mahdollisuuksia? Haluaisiko hän mennä ja katsoa, tulisiko heistä jotain? Jos hän haluaa niin tehdä, hän saa tehdä sen. Minä en katoaisi hänen elämästään, vaikka ihastuksensa ilmaisisikin, ettei ole kiinnostunut.

Toivon, että tällaisella asenteella saan itselleni jotain sellaista, mitä ansaitsenkin. Mielestäni suurin mahdollisuus on se, ettei toista kiinnostakaan kokeilla kepillä jäätä, kun tietää, ettei se ole kiellettyä. Uskon siis vahvasti, että ihmisiä kiinnostaa parisuhteissaan muut juuri siksi, että se on kiellettyä.

Millaisia tuntemuksia sinulle herää ajatuksistani?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saattaa olla hankalaa löytää puoliso, joka sallii sinulle saman. Tai siis joku aidosti sinuun rakastunut, jonka mielestä on ihan OK, että ihastuessasi teet mitä haluat.

Mitä ihmettä, mitä muita vaihtoehtoja muka on!? Sinä et voi omistaa ketään, väkisin ei ole vaihtoehto.

Rakastan miestäni ja hän rakastaa minua, mutta ei hänellä olisi tilanteeseen mitään valtaa jos haluaisin lähteä.

En hyväksyisi yhtään vähempää keneltäkään.

Vierailija
42/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa rikkoo vain itsensä. Ei mitään ihmellistä höttöä, vaan joko ollaan tai ei olla. Jos aiemmat suhteesi ovat kaatuneet mustasukkaisuuteen, niissä on varmasti ollut siihen myös aihetta, eli sinulla on ollut sikoja kumppaneina. Valitse paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saattaa olla hankalaa löytää puoliso, joka sallii sinulle saman. Tai siis joku aidosti sinuun rakastunut, jonka mielestä on ihan OK, että ihastuessasi teet mitä haluat.

Mitä ihmettä, mitä muita vaihtoehtoja muka on!? Sinä et voi omistaa ketään, väkisin ei ole vaihtoehto.

Rakastan miestäni ja hän rakastaa minua, mutta ei hänellä olisi tilanteeseen mitään valtaa jos haluaisin lähteä.

No jos miehesi kerran kokeilee toista naista, niin mielestäni se on miehelle ihan ok.

Sinccis

Vierailija
44/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yuiyuiyui kirjoitti:

Tuollaisessa rikkoo vain itsensä. Ei mitään ihmellistä höttöä, vaan joko ollaan tai ei olla. Jos aiemmat suhteesi ovat kaatuneet mustasukkaisuuteen, niissä on varmasti ollut siihen myös aihetta, eli sinulla on ollut sikoja kumppaneina. Valitse paremmin.

Mä näen maailman toisin. Tänään voisin olla toisen naisen kanssa, huomenna kolmannen ja neljäntenä päivänä palata kotiin. Ja kaikki on ok.

Sinccis

Vierailija
45/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kiinni pitämiset ja estämiset ovat vain _pienen_ ihmiismielen keksintöä.

Jos luikkaan kullini johonkin toiseen naiseen, niin ei se mitenkään ole parisuhteeltamme pois.

Sinccis

Lisäksi maailma voisi olla vapaa, ilman kitkeriä, katkeria, kaikkea pelkääviä akkoja.

Vierailija
46/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut eivät kestäisi tuollaista parisuhdetta ollenkaan, niinkuin näistä vastauksistakin jo huomaa. Minusta tuo taas kuulostaa todella ihanalta. Avoimet suhteet eivät ole kaikkia varten, mutta joillekin ne sopivat. Ja jos sellaiseen systeemiin lähtee, niin on tärkeää jutella pelisäännöt selväksi etukäteen niin että kumpikin osapuoli tietää missä mennään. Jos löydät ihmisen joka ajattelee samoin ja jonka kanssa klikkaa, niin anna palaa. Tärkeintä on että olette molemmat toisillenne ykkösiä, ja että kumpaakin koskevat samat oikeudet ja velvollisuudet. Voi vaikka sopia että seikkailut ja ihastumiset ovat sallittuja, kunhan palaa yöksi kotiin oman kumppanin luo. Tai jotain vastaavaa, mikä nyt juuri teille sopii ja tuntuu hyvältä. 

Mitä itseeni tulee, niin olen nuorehko nainen jolla on takanaan muutamia parisuhteita, pari pidempää ja muutama lyhyt ei-niin-vakava. Olen tässä vuosien varrella oppinut itsestäni sen että minusta ei ole siihen normaaliin suomalaisen parisuhteen malliin, jossa ollaan hirveän tiiviisti yhdessä ja muiden vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa saa hädin tuskin lounastaa (viitaten siihen yhteen ketjuun jossa kyseltiin saako naimissa oleva nainen syödä työkaverimiehen kanssa lounasta...). Tarvitsen paljon omaa tilaa ja vapautta, en tahdo mennä naimisiin tai muuttaa yhteen kenenkään kanssa. Tuollainen kumppani joka on läsnä elämässäni muttei rajoita sitä olisi todennäköisesti minulle kaikkein sopivin. Ja kumppanilleni suon samat vapaudet, tottakai. Toisaalta viihdyn sinkkunakin juuri näistä edellämainituista syistä. 

Vierailija
47/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos miehesi kerran kokeilee toista naista, niin mielestäni se on miehelle ihan ok.

Sinccis

En puhunut mitään kokeilusta, luottamus on oletus, kontrollointi ei kuulu parisuhteeseen.

Jos toinen haluaa lähteä, niin sitten hän lähtee. Mitä muuta se voisi minulle olla kuin ok.

Vierailija
48/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

En puhunut mitään kokeilusta, luottamus on oletus, kontrollointi ei kuulu parisuhteeseen.

Jos toinen haluaa lähteä, niin sitten hän lähtee. Mitä muuta se voisi minulle olla kuin ok.

Olet rajoittunut. Sekä vihainen, koska olet rajoittunut. Rajoittuneisuutesi aiheuttaa sinussa vihaa.

Älä suutu rakas ystävä.

Sincciksesi

Vierailija
49/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Luottamus ei ole oletus. Ja parisuhteessasi sinulla on kalterit.

Ystävällisesti,

Sinccis

Vierailija
50/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet olevasi vapaa, koska olet asettanut kalterit vain kauemmaksi. 

Olet silti niiden vankina.

Sinccis

Vierailija
51/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mistä te päättelette, että mulla olisi jokin diagnoosi?

Ap

Vierailija
52/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hienolta, ja toivon että onnistut! Minä olen aina toiminut jotakuinkin noin, ja en oikeastaan ole mustasukkainen. Jos toinen on mennäkseen, niin meneehän se - ei se minun kyttäämisestäni parane. En kuitenkaan hyväksy pettämistä, jos pitää toisen matkaan lähteä, niin sitten menee, en ala ketään pidättelemään, mutta jos toinen aikoo pitää peliään monen kanssa, minä en siinä pelissä ole mukana. Hyvin on toiminut.

Vierailija
53/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mistä te päättelette, että mulla olisi jokin diagnoosi?

Ap

Kysely tiaknoosi on.

Sinccis

Vierailija
54/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Olet rajoittunut. Sekä vihainen, koska olet rajoittunut. Rajoittuneisuutesi aiheuttaa sinussa vihaa.

Älä suutu rakas ystävä.

Sincciksesi

En ole ollenkaan vihainen :D

Minua on useasti erehdytty luulemaan mieheksi, ilmeisesti kirjoitustyylini perusteella.

Vierailija
55/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Olen valinnut parisuhteen, en ole vanki.

Vierailija
56/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun totuus osuu ihmisen asettamiin esteisiin, se aiheuttaa pahoinvointia.

Fiksu ymmärtää silloin, että itse keinotekoisesti asetetuilla arvoilla _ei ole_ arvoa.

Sinccis

Vierailija
57/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Olet valinnut kriteerisi. Olet luonut maailman, joka ei ole totta.

Sinccis

Vierailija
58/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden takaisin Vulcanille. Vielä kerkeätte kysymään.

Sinccis

Vierailija
59/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Älä suutu rakas ystävä.

Sincciksesi

En ole ollenkaan vihainen :D

Minua on useasti erehdytty luulemaan mieheksi, ilmeisesti kirjoitustyylini perusteella.

No sepä kiva. Annatko?

Sinccis

Vierailija
60/70 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Olet valinnut kriteerisi. Olet luonut maailman, joka ei ole totta.

Sinccis

Mikä maailmassani ei ole totta?

Meidän parisuhteessa ei olemassa ukaaseja, kumpikin riittää juuri sellaisena kuin on. Olemme valinneet toisemme.

En kontrolloi miestäni.