Miksi Suomessa panostetaan häihin niin vähän? Esim. USA:ssa häitä pidetään tärkeänä.
Vähän ihmetyttää miten persaukisiksi nykysuomalaiset ovat käyneet tai miten paljon kovempi ostovoima nykyään ihmisillä on monissa muissa maissa. Suomalaiset häät ovat rehellisesti sanottuna nykymittapuulla todella köyhiä.
Raha ei voi olla syy, koska rahoituspalveluja kyllä piisaa ja järjestyy myös hääfirmankin kautta. Ehkä häihin ei Suomessa uskalleta panostaa, koska kyseessä onkin epätoivoinen yritys pelastaa kaatumassa oleva suhde??
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä suuressa ja ah niin ihanassa Amerikassakaan kaikki järjestä kalliita häitä. Vain ne järjestää, joilla on siihen varaa, ja niitähän on Amerikassa enemmän kuin Suomessa. Tosin on Amerilassa enemmän myös köyhiä, joilla ei ole varaa järjestää juuri minkäänlaisia häitä.
Niin, ja isojen ökyhäiden vastapainona ovat nämä Drive-In -kappelit Las Vegasissa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska suomalaiset ovat järkeviä. Amerikan prinsessapillut kuvittelevat että prameat häät ovat jotain hienoa ja jenkkifutispunaniska se oikea mies, joka elättää, tänä prinsessa käy vaan lenkeillä lähiössään. Mutta käykin niin että mies löytää uuden ja entisestä vaimosta on aika päästää ilmat pihalle. Se onnistuu kätevästi USAn aselain ansiosta.
Miten USA:n aselaki liittyy toisten tappoon, muuten kuin että mahdollisella uhrilla on suurempi mahdollisuus puolustaa itseään kuin Suomen Sosialistisessa Eurostotasavallassa?
Vierailija kirjoitti:
Koska MGTOW.
Googleta MGTOW, arvon hääalan yrittäjä.
Jos olet mies joka on menossa naimisiin, on elintärkeää että googletat MGTOW.
Täytyy myöntää, että MGTOW on aika paha asia hääalan yrittäjille. Yrittäisin supressoida MGTOW sanomaa jos olisin hääalan yrittäjä.
Mua ei kiinnosta spektaakkelimaiset häät joilla tarkoitus herättää paljon huomiota ja ilveilymäiset leikit niissä. Kauheeta traamaa ja teatteria varsinkin sen prinsessan taholta mitä olen telkkarista katsellut niitä näytöksiä niin kuin oltaisiin jotain suurta teatteri esitystä tekemässä. Jos ne itse maksaa niin ihan ok mutta vanhemmillani en moisia maksatuttaisi. Kerran olin häissä ja toista kertaa en mene sellaisiin ja olen keksinyt työ esteen kun muutamia kutsuja on tullut. Kaikki ne ovat eronneet ja menneet toista tai kolmatta kertaa jo naimisiin niin että on vallalla nykyään se kertakäyttö kulttuuri ihmissuhteissakin niin että aikansa kutakin ja vaihdetaan kun kyllästytään. Se normaali arki alkaa kyllästyttään ennemmin tai vähän myöhemmin suurimmalla osalla. Kun alkaa tuntemaan puolisonsa paremmin sen alkuhuuman jälkeen niin se onkin ihan väärä kumppani. Koko elämä pitää olla alkuhuumaa ja juhlia tietyin väliajoin. Nuorena on ihan erilainen kuin keski-iässä ja monillako se suhde kestää ettei kumppani olekkaan ihan se sama ihminen jos edes sinne keski-ikään asti päästään. On näitä harvoja ikuisia rakkaustarinoita joissa on yhteen hitsauduttu kaikkien vastoinkäymistenkin ja ikäkriisien uhalla niin ettei ole kasvettu erilleen ja sitä ei tiedä vasta kun itse kokee elämää sellaisen ihmisen kanssa jota ei ole vaihdeltu, jossa ei tarvitse välttämättä sanoja kun ymmärtää mitä toinen ajattelee. Uskoisin että tällaiset suhteet eivät ala millään teatterimaisilla suureellisilla näytöksillä vaan vähiten melua suhteestaan pitävillä ihmisillä.
Perusta ap bisnes USA:an niin ei tarvitse valittaa.
eräällä deittisaitilla joku nuori nainen 32-33v kirjoitti profiilissa olleensa 5 kertaa naimisissa.
Totta tai ei, mutta se antaa ideaa siitä kuinka nopeasti amerikan puolella monet häät järkätään.
Vierailija kirjoitti:
Perusta ap bisnes USA:an niin ei tarvitse valittaa.
USAan? Miettisin kahdesti:
Young Men have Stopped having SEX & Dating
Videon mukaan MGTOW on tehnyt tuhojansa jenkeissä toden teolla. Ei naimisiin mennä enää niissä määrin. Kuollut niche naimisiinmeno on.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että USA on kehitysmaa kaikilla mittareilla, Suomi ei.
Amerikassa naisen korkein saavutus on päästä naimisiin, olla joku stanan kotirouva.
Bullshit from beginning to end.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kyllä olla niin, että mitä kalliimmat ja fiinimmät häät, sitä todennäköisemmin erotaan.
Tämä on niin totta. Voin sanoi 50 vuoden kokemuksella.
T. mummeli 70 v
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta spektaakkelimaiset häät joilla tarkoitus herättää paljon huomiota ja ilveilymäiset leikit niissä. Kauheeta traamaa ja teatteria varsinkin sen prinsessan taholta mitä olen telkkarista katsellut niitä näytöksiä niin kuin oltaisiin jotain suurta teatteri esitystä tekemässä. Jos ne itse maksaa niin ihan ok mutta vanhemmillani en moisia maksatuttaisi. Kerran olin häissä ja toista kertaa en mene sellaisiin ja olen keksinyt työ esteen kun muutamia kutsuja on tullut. Kaikki ne ovat eronneet ja menneet toista tai kolmatta kertaa jo naimisiin niin että on vallalla nykyään se kertakäyttö kulttuuri ihmissuhteissakin niin että aikansa kutakin ja vaihdetaan kun kyllästytään. Se normaali arki alkaa kyllästyttään ennemmin tai vähän myöhemmin suurimmalla osalla. Kun alkaa tuntemaan puolisonsa paremmin sen alkuhuuman jälkeen niin se onkin ihan väärä kumppani. Koko elämä pitää olla alkuhuumaa ja juhlia tietyin väliajoin. Nuorena on ihan erilainen kuin keski-iässä ja monillako se suhde kestää ettei kumppani olekkaan ihan se sama ihminen jos edes sinne keski-ikään asti päästään. On näitä harvoja ikuisia rakkaustarinoita joissa on yhteen hitsauduttu kaikkien vastoinkäymistenkin ja ikäkriisien uhalla niin ettei ole kasvettu erilleen ja sitä ei tiedä vasta kun itse kokee elämää sellaisen ihmisen kanssa jota ei ole vaihdeltu, jossa ei tarvitse välttämättä sanoja kun ymmärtää mitä toinen ajattelee. Uskoisin että tällaiset suhteet eivät ala millään teatterimaisilla suureellisilla näytöksillä vaan vähiten melua suhteestaan pitävillä ihmisillä.
Näin on. Olemme olleet 50 v yhdessä ja häissä oli omat perheet ja kotona juotiin kakkukahvit.
Ne muutamat mahti häitä silloin viettäneet ovat eronneet ja ne kaverit, jotka viettivät piene perhepiirihäät ovat edelleen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan mitä pienempi hääbudjetti, sitä pitempi liitto.
Linkkiä näihin tutkimuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Koska MGTOW.
Jos olet mies ja menossa naimisiin ei MGTOW kosketa sinua. Se on niille miehille jotka ovat naimisissa äidin ja oikean nyrkin kanssa ilman mahdollisuutta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska MGTOW.
Täytyy myöntää, että MGTOW on aika paha asia hääalan yrittäjille. Yrittäisin supressoida MGTOW sanomaa jos olisin hääalan yrittäjä.
Miksi ihmeessä? Ei MGTOW kosketa niitä miehiä joilla on ylipäätään mahdollisuus avioitua.
1) Häissä tuntuu alkoholi olevan tärkeämpää kuin muut asiat
2) Avioliitto kestää keskimäärin kolme vuotta
3) USA:ssa kaikki on suurta ja isoa. Jos suomalainen olisi sellaisissa häissä, niin huh huh-olo tulisi.
Jenkeissä juhlitaan häitä praameasti vaikka olis jo viidennet häät. Siellä kun itse avioliitto ei paljon paina mutta kavereille pitää järjestää kunnon juhlat aina.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 15 vuotta, mutta naimisissa emme ole. En oikein näe mitään syytä mennä naimisiin. Jos kuitenkin menisimme, haluaisin yksinkertaiset häät, joihin kutsuisin vain lähimmät ystävät ja sukulaiset (jo näistä tulisi varsin suuri joukko, varmaan 40-50 henkeä) ja mieluiten pitäisin kotona itse järjestämäni ja valmistamani juhlat: buffetpöytä, jossa muutamaa erittäin hyvää lajia suolaista ja makeaa. Lahjaksi pyytäisin ihmisiä kirjoittamaan pöydälle laittamaani kirjaan mitä mieleen juolahtaa. Niiltä jotka haluaisivat antaa aineellisen lahjan, pyytäisin osallistumista erään ihanan lampun ostoon, siinä kaikki. Juhlat kestäisivät juuri niin kauan kuin vieraista mukavalta tuntuisi ja lapset olisivat tietysti mukana.
Itse asiassa kuulostaa aika kivalta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa on monissa paikoissa hirveän kova sosiaalinen paine ja pitää näyttää siltä, että elämä on täydellistä, omalla työllä tienaa ja rahaa on kuin roskaa. Täytyy elää "amerikkalaista unelmaa". Kaikkeen otetaan lainaa, mies paiskii töitä vuorokauden ympäri 2-3 eri työssä elättääkseen kotirouvansa ja maksaakseen häälainan, asuntolainan ja autolainan ja säästääkseen tulevien lastensa koulutukseen ja omaan mahdolliseen sairastumiseensa, koska sellainen tilanne voisi tuhota koko perheen talouden. Velkaa ollaan kunnes henki lähtee, joko sydänsairauden tai oman käden kautta, mutta pääasia että ulospäin näytti täydelliseltä.
Kyllä suomalaiset pikkuhäät on paremmat.
Taitaa tuo kotirouvaideologia olla aika lailla median luomaa. Oman miehenpuoleisen suvun jokainen nainen on töissä. Moni jopa uranaisia. Jopa mummoikäiset ovat olleet ikänsä töissä.
Mun USAssa asuvan suvun naisista vain lapsettomat ovat olleet töissä koko ajan. Jokainen lapsia saanut nainen on ollut kotiäitinä varsin pitkään, koska päivähoito on älyttömän kallista eikä koululaisiakaan saa jättää yksin kotiin moneen, moneen vuoteen. Jossain vähäisissä osa-aikatöissä on toki jokunen ollut lasten käydessä koulua.
Kaverin lapset on olleet perhepäivähoidossa. Tämä Kaliforniassa. Kouluun ovat menneet 6-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Isot häät ovat junteinta, mitä tiedän.
Juntteuden huipentumana vierailin häissä, jotka oli hartaasti valmisteltu mahdollisimman isolle porukalle - mahdollisimman pikkuruisella budjetilla. Juhlat järjestettiin halvassa, latomaisessa seuratalossa, ruokatarjoilut olivat äärimmäisen niukkoja (loppuivat kesken) ja itse väsättyjä tekeleitä, joita en tarjoaisi edes arkena vieraille. Viinat oli haettu - tietenkin - Virosta, ja sitä muistettiin mainostaa. Ohjelmaa ei ollut morsiamen isän väkinäistä puhetta lukuun ottamatta.
Ketään ei varmaan yllätä, että lahjaksi hääpari toivoi vain ja ainoastaan kahisevaa - tietenkin mahdollisimman paljon.
Pieni sivujuonne tähän ketjuun, mutta jos itse pitäisin isot juhlat, niin tottakai hakisin juomat sieltä, mistä ne edullisimmin saa. Miksi maksaisin samasta enemmän?
Mietin, että suomalaiset eivät ole erityisen uskonnollisia... mutta toisaalta he ovat niin uskonnollisia, että avioituvat. Voiko kyse olla siitä, että suomalaiset ovat niin itsekeskeisiä?
Amerikassa on rikkaita enemmän kuin Suomessa ihmisiä, joten siellä on tietenkin enemmän ison budjetin häitäkin kuin täällä.