Tampereen keskusta on täynnä sekavaa porukkaa
Kevätsäiden saavuttua saapuivat myös juopot, narkkarit jne. sekava ja outo porukka. Ja tätä sakkia on uskomattoman paljon, valehtelematta puolet vastaantulevista. Vanhan kirjastotalon puisto oli tänään maanantainakin alkuillasta aivan täynnä narkkeja ja juoppoja. Ohi kulkiessani yksi mies oli pahoinpidelty maahan ja ambulanssi paikalla.
Tämä kaupunki on nykyään kaukana siitä ihanasta paikasta, johon aikanaan muutin.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, kuinka Tampereen päättäjät eivät näe (tai ole näkevinään) kaupungin alennustilaa. Itse asun Nokialla, eikä minulla ole enää pienintäkään halua lähteä Tampereen keskustaan jos ei ole ihan pakko. Ja onneksi ei ole, länsipuolelta löytyy kyllä kaikenlaisia palveluita ihan hyvin. Autoilu Tampereella on yhtä helvettiä, mutta niin on kulku julkisillakin. Koskaan et tiedä mihin pysäkki on siirretty. Ja Keskustorin päihteenkäyttäjät saavat kyllä kavahtamaan koko aluetta, pelkkä haju siellä on pöyristyttävä. Ratinan "uudessa" kauppakeskuksessakaan en ole käynyt kertaakaan. Tampere on mennyttä.
No nyt on vähän dramaattista, Tampere on mennyttä :D Kyllä se Tampere siitä palautuu kun ratikkatyömaat saadaan Hämeenkadulta pois..
No kyllä se entinen hyvän fiiliksen Tampere taitaa olla mennyttä näiden narkkareiden myötä. Ei se ratikka niiden olemassaoloon vaikuta. Lisäksi kivijalkakaupat ovat lopettaneet ja kaikki siirtyneet kauppakeskuksiin. Olen edelleen sitä mieltä, että vanha kunnon Tampere on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, kuinka Tampereen päättäjät eivät näe (tai ole näkevinään) kaupungin alennustilaa. Itse asun Nokialla, eikä minulla ole enää pienintäkään halua lähteä Tampereen keskustaan jos ei ole ihan pakko. Ja onneksi ei ole, länsipuolelta löytyy kyllä kaikenlaisia palveluita ihan hyvin. Autoilu Tampereella on yhtä helvettiä, mutta niin on kulku julkisillakin. Koskaan et tiedä mihin pysäkki on siirretty. Ja Keskustorin päihteenkäyttäjät saavat kyllä kavahtamaan koko aluetta, pelkkä haju siellä on pöyristyttävä. Ratinan "uudessa" kauppakeskuksessakaan en ole käynyt kertaakaan. Tampere on mennyttä.
No nyt on vähän dramaattista, Tampere on mennyttä :D Kyllä se Tampere siitä palautuu kun ratikkatyömaat saadaan Hämeenkadulta pois..
No kyllä se entinen hyvän fiiliksen Tampere taitaa olla mennyttä näiden narkkareiden myötä. Ei se ratikka niiden olemassaoloon vaikuta. Lisäksi kivijalkakaupat ovat lopettaneet ja kaikki siirtyneet kauppakeskuksiin. Olen edelleen sitä mieltä, että vanha kunnon Tampere on mennyttä.
Sori, tuli kahteen kertaan...
T. 62 ja 63
On se kyllä irvokasta, että omassa kotikaupungissani pelottaa enemmän kuin tuolla reissun päällä ikinä. Siinä Asematunnelin päässä, kun on se välikkö ja portaat Tullinaukiolle, on kyllä pelottavaa sakkia pahimmillaan ihan keskellä kirkasta päivää. Ja Stockmannin hississä oli jo vuosia sitten yksi pariskunta, että jos ne ei olleet huumeidenkäyttäjiä niin ei kukaan. Naamat naarmuilla, ryysyt päällä ja aivan muissa maailmoissa. Niiden lisäksi hississä olin vain minä, toivoin vaan pääseväni ulos mahdollisimman pian. Pelotti ne tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo viittiny enää vuosiin käydä Tampereen keskustassa.. Ennen tuli pyörittyä useammin ja koin sen ihan turvalliseksi. Nyt saa yhtenään lukee että jonkun kimppuun on käyty tai muuta häiriköintiä.. Ennen oli vaan pari pulsua juveneksen ja Anttilan kulmilla ja nekin harmittomia reppanoita, joille tuli joskus annettua tupakkia tai muuta, kun sääliksi kävi. Surkeeta menoa nykyään, ei siellä kukaan tervepäinen halua kohta enää asua tai asioida.
Siis mistä saa lukea että jonkun kimppuun on hyökätty? Mä olen kyllä nämä uutiset missannut kokonaan.
Ei ole kauaa siitä, kun Tampereelta uutisoitiin sellainen tapaus jossa kadulla mies tuli kysymään tupakkaa, ja kun ei ollut antaa tupakkaa tällä ei-polttajalla, niin jamppa tempas puukon herran mahaan.
Kiva paikka. Kannattaa ottaa paljon taka-askeleita tupakan pummaajille/sytkärin kysyjälle ennen kuin vastaat, jos vastaat väärin niin saatat tuntea puukon sisämyksissäsi.
Muutenkin kokoajan on oltava valmiina juoksemaan, ei kenenkään lähelle kannata mennä. Hyvät juoksukengät jalassa pakenemis valmiuden vuoksi on ehdoton täällä nistitantereella.
Joo mutta tosta sun jutusta sai sen kuvan että tämä olisi päivittäistä.
Itse liikun joka päivä keskustassa ja joo onhan niitä narkkeja paljon mutta keskenään ne näyttävän riehuvan. On tultu välillä pummaamaan rahaa mutta kun olen sanonut että ei ole homma on ollut selvä.
Kyllä mä nyt väitän että normaali ihminen saa ihn rauhassa keskustassa olla eikä tarvi mtn juoksulenkkareita olla jalassa.
Valitettavasti näin on ollut jo monta vuotta ja tuntuu, että koko aihe on päättäjien keskuudessa tabu. Aina kun joku ottaa esille Tampereen kammottavan päihdetilanteen, tulee joku kukkahattu sössöttämään että kyllä narkomaanikin saa olla kaupungilla. Tosiasia on että kaikki maakuntien epämääräinen aines asutetaan Tampereelle, siksi Tampereen saama muuttovoitto näkyy vain paisuvina sosiaalimenoina. Samaan aikaan rakennetaan valtavat määrät uusia pieniä vuokra-asuntoja, joihin näitä asutetaan ja veronmaksajat saa kustantaa.
Keskustassa ei viitsi käydä juuri, se on todella kammottava ja ankea paikka. Mitään vaaratilanteita noista narkeista ei ole minulle ollut mutta oli kesä tai talvi, niin huumekauppaa käydään keskustassa keskellä kirkasta päivää ja tilanne on täysin normalisoitunut kun narkkijengit mölisevät ja nuokkuvat taju kankaalla kaupungin paraatipaikoilla. Ihan vaistomaisesti normaali-ihminen alkaa vältellä tällaisia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi ensi vuonna meillä on ratikka!
Joko sille on keksitty nimi? Minusta se Jutikka oli hyvä idea!
Sanonpa vaan että ei se ratikka takasin tuo muuta kuin sossun asiakkaita lisää keskustaan. Sieltä lähteneitä palveluita ei sinne helpolla saa takaisin. Edelleen suuri osa ihmisistä kulkee omalla autolla ja sillä vain on liian kallista lähteä keskustaan. Se ratikka kattaa kuitenkin aika pienen osan Tampereesta, lähinnä Hervannasta ja Kalevasta tulevat.
Tampereessa oli aikanaan hyvää se, että tunnelma oli rento ja ihmisenkokoinen. Nykyään näyttää, että joku haluaa väkisin tehdä Tampereesta Las Vegasin, mutta on päässyt unohtumaan, että lähialueilta ei löydy miljardeja sen bisneksen ylläpitoon. Vähän tulee Ceaucescu-fiilikset kun katsoo noita rakennusprojekteja ja sitten niitä ideologisten monumenttien (tai ehkä pelkän korruption muistomerkkejä) juurilla öriseviä zombi-ihmisiä.
Kuopiossa myös sama meininki. Viimeisen 5 vuoden aikana narkit lisääntyneet katukuvassa n. 300%. Juoppojen määrä on tosin ehkä vähentynyt. Kyllä sitä touhua katsellessa tulee mietyttyä, että itsellä on sentään asiat hyvin, vaikka ei vakituista työtä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näin on ollut jo monta vuotta ja tuntuu, että koko aihe on päättäjien keskuudessa tabu. Aina kun joku ottaa esille Tampereen kammottavan päihdetilanteen, tulee joku kukkahattu sössöttämään että kyllä narkomaanikin saa olla kaupungilla. Tosiasia on että kaikki maakuntien epämääräinen aines asutetaan Tampereelle, siksi Tampereen saama muuttovoitto näkyy vain paisuvina sosiaalimenoina. Samaan aikaan rakennetaan valtavat määrät uusia pieniä vuokra-asuntoja, joihin näitä asutetaan ja veronmaksajat saa kustantaa.
Keskustassa ei viitsi käydä juuri, se on todella kammottava ja ankea paikka. Mitään vaaratilanteita noista narkeista ei ole minulle ollut mutta oli kesä tai talvi, niin huumekauppaa käydään keskustassa keskellä kirkasta päivää ja tilanne on täysin normalisoitunut kun narkkijengit mölisevät ja nuokkuvat taju kankaalla kaupungin paraatipaikoilla. Ihan vaistomaisesti normaali-ihminen alkaa vältellä tällaisia paikkoja.
Tämä on kyllä niin totta!
MInä vastustan yksityisautoilua keskustassa enkä ikinä ajanut sinne autolla silloin kun vielä bussilla pääsi kätevästi kulkemaan. Itselleni on viime vuosina vaan monta kertaa käynyt niin, että bussi on seissyt esim. asematunnelissa tai Teiskontiellä 40 minuuttia jumissa, bussipysäkkiä ei ole löytynyt mistään ja liikkeetkin, jonne olin menossa, ovat hävinneet.
Ei keskustassa autoa tarvitse, mutta joku toimiva kulkuneuvo olisi hyvä olla. Kai se on polkupyörä sitten, mutta sitäkään ei uskalla kadulle jättää, koska se pöllitään alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Sanonpa vaan että ei se ratikka takasin tuo muuta kuin sossun asiakkaita lisää keskustaan. Sieltä lähteneitä palveluita ei sinne helpolla saa takaisin. Edelleen suuri osa ihmisistä kulkee omalla autolla ja sillä vain on liian kallista lähteä keskustaan. Se ratikka kattaa kuitenkin aika pienen osan Tampereesta, lähinnä Hervannasta ja Kalevasta tulevat.
Eihän tuo ratikan rakennus tuohon pääty. Tulee jatkumaan lielahteen, luultavasti vuosien päästä myös Linnainmaalle jne.
Pysäköinti kyllä keskustassa on tuhottoman kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Se on "josse tulee". Aamulehti tiesi vieläpä kertoa, että liikennöijä on valittu halvimmasta tarjouksesta ja kaikkien riemuksi se on - asiaan kuuluvasti - VR! 😁
Minua ellottaa nykyisin bussienkin käyttö, koska ne haisevat jatkuvasti ihan hirveältä, istuimet on märät ja takapenkeillä örisee sekavaa sakkia vuorokaudenajasta riippumatta. Kannata tässä nyt sitten julkista liikennettä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Se on "josse tulee". Aamulehti tiesi vieläpä kertoa, että liikennöijä on valittu halvimmasta tarjouksesta ja kaikkien riemuksi se on - asiaan kuuluvasti - VR! 😁
Tää on tosi hyvä! Kiitos aamun piristyksestä :D.
Mua surettaa Tampere. Se oli 10-15 vuotta sitten vielä ihan toisenlainen. Nyt meinaa itku päästä, kun kävelee Hämeenkadun päästä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josse tulee & VR eli Venaa Rauhassa. On siinä kombo.
Vierailija kirjoitti:
Minua ellottaa nykyisin bussienkin käyttö, koska ne haisevat jatkuvasti ihan hirveältä, istuimet on märät ja takapenkeillä örisee sekavaa sakkia vuorokaudenajasta riippumatta. Kannata tässä nyt sitten julkista liikennettä...
Istuimet märät? Laskeeko ne allensa niillä penkeillä istuessa?
Ei ole kauaa siitä, kun Tampereelta uutisoitiin sellainen tapaus jossa kadulla mies tuli kysymään tupakkaa, ja kun ei ollut antaa tupakkaa tällä ei-polttajalla, niin jamppa tempas puukon herran mahaan.
Kiva paikka. Kannattaa ottaa paljon taka-askeleita tupakan pummaajille/sytkärin kysyjälle ennen kuin vastaat, jos vastaat väärin niin saatat tuntea puukon sisämyksissäsi.
Muutenkin kokoajan on oltava valmiina juoksemaan, ei kenenkään lähelle kannata mennä. Hyvät juoksukengät jalassa pakenemis valmiuden vuoksi on ehdoton täällä nistitantereella.