Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen keskusta on täynnä sekavaa porukkaa

Vierailija
29.04.2019 |

Kevätsäiden saavuttua saapuivat myös juopot, narkkarit jne. sekava ja outo porukka. Ja tätä sakkia on uskomattoman paljon, valehtelematta puolet vastaantulevista. Vanhan kirjastotalon puisto oli tänään maanantainakin alkuillasta aivan täynnä narkkeja ja juoppoja. Ohi kulkiessani yksi mies oli pahoinpidelty maahan ja ambulanssi paikalla.

Tämä kaupunki on nykyään kaukana siitä ihanasta paikasta, johon aikanaan muutin.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, mitä ihmettä? Edellisen kerran kävin Tampereella lähes 10 vuotta sitten ja oli ihanan oloinen kaupunki, harmi jos siellä nykyään on tuollaista.

Vierailija
42/148 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron teille; ihan jokaisesta Suomen kolkasta muuttaa Tampereelle evakkoon kaikenlaisia syrjäytyneita, vähäosaisia ja moniongelmaisia tyyppejä uuden elämän toivossa. Pakenevat joko omia, ulkopuolisiin liittymättömiä ongelmiaan uuden elämän toivossa, tai sitten k__tuaan asiansa muiden ihmisten kanssa. Eihän se sitten kuitenkaan toimi, kun tavat ja ongelmat ovat niin tiukassa ja kenties jo varhaisesta iästä lähtöisin, eikä ammattiapua osata hakea. Tampere on suomalaisittain riittävän suuri ja tarpeeksi pieni paikka lähteä tavoittelemaan sitä uutta alkua ja aika keskiössä muiden isompien kaupunkien välillä, siksi juuri sinne hakeudutaan. Helsinki on liian suuri ja pelottava ja muut paikat jotenkin liian syrjässä.

Tämän olen nähnyt ja kuullut lukemattomien tuttujen ja tutun tuttujen kohdalla, en itse onneksi kuulu tuohon sakkiin, vaan viereltä olen päässyt (joutunut) seuraamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten töissä keskustan kaupassa ja silloin tuo ilmiö räjähti käsiin eikä poliisit tehnyt mitään. Aivan turha oli poliiseja soitella kun nämä kävi varastelemassa. Onneksi en ole enään tuolla töissä.

Vierailija
44/148 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere on tosiaan aika surullinen tätä nykyä. Keskusta on täynnä tuota meininkiä ja se on mielestäni surullista. Ei sinne viitsi edes oikein mennä perheen kanssa, kun se on tommoseksi mennyt. Harmittaa!

Me muutimme ympäryskuntaan, kun sieltä löytyi hyvä asunto.

Eniten, ei vain keskustassa vaan liian usein vähän joka puolella Tamperetta tuntuu että ihan ihme hiihtäjää menee katukuvassa paljon. Niitä normaaleja ihmisiä minä kaipaan katukuvaan takas. Huumeongelma on aivan massiivinen ja sen kyllä huomaa.

Mikähän se sun ympäryskuntasi on, mikä on niin puhtoinen. Orivedelläkin on tunnetusti paha huumeongelma.

Tampereen eteläiset hyvintoimeentulevat kunnat (Pirkkala, Lempäälä) ovat saaneet osakseen haukkuja arjalaisuudesta ja kermankuorinnasta. Toisaalta (siellä asuvan kaverini mukaan) Lempäälässä on riesana suuruudenhullu haihattelija kunnanjohtajatar joka tekee kaikkensa että "elämänvivahteita" alkaa löytyä myös Lempäälästä, kun se on liian rauhallinen paikka (mitä nyt konnat ammuskelee poliisia tai siviilit konnia)

Vierailija
45/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutama vuosi sitten töissä keskustan kaupassa ja silloin tuo ilmiö räjähti käsiin eikä poliisit tehnyt mitään. Aivan turha oli poliiseja soitella kun nämä kävi varastelemassa. Onneksi en ole enään tuolla töissä.

Todistin hiljattain sellaisen Tampereen keskustan kaupassa, ihan päivänvalon aikaan olisiko ollut klo 10-12 aikoihin, että nisti vain otti 12-packin olutta ja käveli sen kanssa marketista läpi kassan ulos kaupasta. Kassa ei voinut sille mitään, ei pannut vastaan mitenkään eikä sanonut mitään. Harmitteli minulle kuinka tuota tapahtuu jatkuvasti eikä sille voi tehdä mitään, että voi vain ilmoittaa vartijointiyritykseen aiheesta.

Sanoin että eikö olisi aika saada vartija kauppaan.

Nykyisin Tampere kaipaa vartijan joka markettiin. Eipä ole kovin turvallinen olo kun nistit ja myös maaseudun tulevaisuus tyypit tekee täällä ihan mitä huvittaa. Täällä asuvana ihmisenä en varsinaisesti suosittele Tamperetta kenellekään, itsekin jo vähän katselen muualle.

Vierailija
46/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tamperelaisena todella paljon, että tämä kaupunki on mennyt näkyvästi pilalle. Ratikan rakentamisprojekti on tietenkin vaikeuttanut keskustan alueen elämää jo vuosia eikä moni enää edes käy keskustassa kun sinne ei autolla pääse, ja bussipysäkit voivat löytyä mistä hyvänsä, tai olla löytymättä. Lisäksi sotku on todella epäesteettinen. Ehkä tavallisten ihmisten puutteen takia koko keskusta näyttää olevan zombien valloittama.

Jotenkin käsittämätöntä, että ns. länsimaisessa hyvinvointivaltiossa on niin paljon näkyvää hätää ja kärsimystä. Keskustassa käymisestä tulee vain paha mieli.

Vielä 15 vuotta sitten Tampere oli tosi kiva kaupunki. Vähän juntti, mutta omalla tavallaan kaunis ja kätevä. Nyt sitä vanhaa Tamperetta ei enää näy missään.

Vierailija
47/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullintorin ympäristö on kyllä hyvä käyntikortti kun junalla saapuu Tampereelle. Nervi toi mukanaan todella pelottavaa porukkaa.

Vierailija
48/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sää huamaat ne nyv vasta?? Kyä mun miälestä niitä on ympäri vuaren.

Vierailija
49/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on hassannut kaikki varansa ratikkaan ja muihin isoihin projekteihin. Varaa ei ole esim. poliisivalvontaan kaupungilla. Kaikki normaalit ihmiset on ajettu keskustasta muualle koko ajan nousevilla parkkimaksuilla ja keskustassa ajamisen rajoittamisella. Keskustaan pääsee hyvin enää julkisilla, kohta ei niilläkään kun bussireittejä lopetetaan jotta voidaan kustantaa ratikka-ajoja sen reitin varrella asuville.

Kaikki vaan ei liiku julkisilla.

Keskustassa ei todellakaan huvita liikkua lasten kanssa, se on täynnä sosiaalitoimiston asiakkaita, päivällä ja illalla. Huumekauppaa käydään keskustorilla ja muuallakin ihan avoimesti.

Todella harvoin tulee käytyä enää. Ennen kävin joka viikko kauppahallissa hakemassa lihat ja leivät mutta nyt se on tehty niin kalliiksi ja vaikeaksi sinne pääsy että käyn prismassa sen sijaan. Sokos ei siellä kauaa tule enää kannattamaan..

Vierailija
50/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päihdeongelmaisten näkyminen katukuvassa lähti käsistä, kun Hämeenkatu suljettiin autoliikenteeltä ja viimeinen niitti tähän päälle oli ratikkatyömaa. Ensimmäisessä aallossa meni kaikki keskustaliikkeet, jotka piti keskustaa tavallisten ihmisten paikkana ja toisessa aallossa hävisi kaikki tavalliset ihmiset, kun ei ole liikkeitä missä käydä.

Vierailija
51/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä se näyttää kun päihdehoidon määrärahoja kiristetään, hoito tuotetaan ostopalveluna (ja kilpailutettuna). Riittämätöntä avohoitoa, liian vaikea päästä laitoshoitoon. Jos laitoshoitoon pääsee, jaksot ovat liian lyhyitä, niillä on liian kovat tavoitteet ja jakson jälkeen avohoidosta ei saa riittävää tukea, vaan törmäilee koko ajan entiseen tuttavapiiriin. Hankalaa on.

Vierailija
52/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tamperelaisena todella paljon, että tämä kaupunki on mennyt näkyvästi pilalle. Ratikan rakentamisprojekti on tietenkin vaikeuttanut keskustan alueen elämää jo vuosia eikä moni enää edes käy keskustassa kun sinne ei autolla pääse, ja bussipysäkit voivat löytyä mistä hyvänsä, tai olla löytymättä. Lisäksi sotku on todella epäesteettinen. Ehkä tavallisten ihmisten puutteen takia koko keskusta näyttää olevan zombien valloittama.

Jotenkin käsittämätöntä, että ns. länsimaisessa hyvinvointivaltiossa on niin paljon näkyvää hätää ja kärsimystä. Keskustassa käymisestä tulee vain paha mieli.

Vielä 15 vuotta sitten Tampere oli tosi kiva kaupunki. Vähän juntti, mutta omalla tavallaan kaunis ja kätevä. Nyt sitä vanhaa Tamperetta ei enää näy missään.

Toisena tamperelaisena ihmettelen kyllä kovasti miksi autolla muka ei pääse keskustaan? Itse pysäköin sivukaduille tai hämpin parkkiin. Ei ongelmaa.

Keskustan narkki ongelma on kyllä paha ja siihen pitäisi puuttua mutta toki mitäpä se auttaa jos poliisit käyttäjiä vievät putkaan. Sielä ne yön ovat, saavat sakon jota eivät maksa ja palaavat kadulle. Pitäisi päästä ongelman ytimeen eli kauppiaisiin.

Vierailija
53/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on totta, että ihan hyvätuloiset ja päihdeongelmattomat tamperelaisjuntit revityissä denim-liiveissään näyttävät usein hyvin epäilyttäviltä.

Repesin! 😂

Vierailija
54/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä kanssa ihan hirveää, tosin lisäksi meillä riittä idän ihmeitä.... Enkä tarkoita Venäjän...

Vierailija
55/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, kuinka Tampereen päättäjät eivät näe (tai ole näkevinään) kaupungin alennustilaa. Itse asun Nokialla, eikä minulla ole enää pienintäkään halua lähteä Tampereen keskustaan jos ei ole ihan pakko. Ja onneksi ei ole, länsipuolelta löytyy kyllä kaikenlaisia palveluita ihan hyvin. Autoilu Tampereella on yhtä helvettiä, mutta niin on kulku julkisillakin. Koskaan et tiedä mihin pysäkki on siirretty. Ja Keskustorin päihteenkäyttäjät saavat kyllä kavahtamaan koko aluetta, pelkkä haju siellä on pöyristyttävä. Ratinan "uudessa" kauppakeskuksessakaan en ole käynyt kertaakaan. Tampere on mennyttä.

Vierailija
56/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloitkaa nyt, tätä se on kun kannabiksen hehkuttaminen on mennyt perille!

Porukka ei kestä kohta normaalia arkea ilman pientä pöhnää ja vastaantulijoissa voi olla ties minkälaisella tripillä olijaa.

Täällä taas päihde-/lääkeasiantuntijat vauhdissa. Nämä kadulla sekoilevat käyttää lähinnä kovia laittomia aineita (piriä), lääkkeitä ja alkoholia, jotka kaikki sekoittaa ihmistä näkyvästi ja kiihottaa keskushermostoa. Kannabis taas rauhoittaa ja passivoittaa, eikä käyttäjä ala mumisemaan omituisia keskellä katua tuntemattomille ja flippailemaan arvaamattomasti. Käyttäjät nyt noin yleensäkin välttävät ihmisten ilmoille menoa, jos ovat pilvessä.

Ärsyttää vaan, kun näinkin avoimesti juopossa ja lääkepositiivisessa kulttuurissa ei osata puuttua niihin oikeisiin ongelmiin, vieläkään. Ongelmia on, ja ne eivät ole kannabiksen aiheuttamia. Saa toki olla eri mieltä, mikäli tästä jotain dataa löytyy.

Vierailija
57/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo viittiny enää vuosiin käydä Tampereen keskustassa.. Ennen tuli pyörittyä useammin ja koin sen ihan turvalliseksi. Nyt saa yhtenään lukee että jonkun kimppuun on käyty tai muuta häiriköintiä.. Ennen oli vaan pari pulsua juveneksen ja Anttilan kulmilla ja nekin harmittomia reppanoita, joille tuli joskus annettua tupakkia tai muuta, kun sääliksi kävi. Surkeeta menoa nykyään, ei siellä kukaan tervepäinen halua kohta enää asua tai asioida.

Vierailija
58/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo viittiny enää vuosiin käydä Tampereen keskustassa.. Ennen tuli pyörittyä useammin ja koin sen ihan turvalliseksi. Nyt saa yhtenään lukee että jonkun kimppuun on käyty tai muuta häiriköintiä.. Ennen oli vaan pari pulsua juveneksen ja Anttilan kulmilla ja nekin harmittomia reppanoita, joille tuli joskus annettua tupakkia tai muuta, kun sääliksi kävi. Surkeeta menoa nykyään, ei siellä kukaan tervepäinen halua kohta enää asua tai asioida.

Siis mistä saa lukea että jonkun kimppuun on hyökätty? Mä olen kyllä nämä uutiset missannut kokonaan.

Vierailija
59/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Hämeenkadulla Sokoksen edessä on lähes aina se joku todella psykooseissa oleva iso tyyppi joka KARJUEN huutaa niin lujaa että se kuuluu varmaan Tammelaan saakka. Todella psykoosit iskee siinä, että varmaan paukauttaa lähelle tulevan kuoliaaksi päällänsä. Kannattaa olla hereillä siellä liikkuessa.

Se kaveri tuntuu siltä, että hän tulee siihen usein ja on kuin hänestä tulisi HULK ja se aiheuttaa ne karjumiset. Näitä on todennäköisesti monta, eikä vain yhtä tyyppiä. Jotkut huumeet varmaan aiheuttaa näitä psykooseja, että äänestä tulee todella kovaääninen.

Vierailija
60/148 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, kuinka Tampereen päättäjät eivät näe (tai ole näkevinään) kaupungin alennustilaa. Itse asun Nokialla, eikä minulla ole enää pienintäkään halua lähteä Tampereen keskustaan jos ei ole ihan pakko. Ja onneksi ei ole, länsipuolelta löytyy kyllä kaikenlaisia palveluita ihan hyvin. Autoilu Tampereella on yhtä helvettiä, mutta niin on kulku julkisillakin. Koskaan et tiedä mihin pysäkki on siirretty. Ja Keskustorin päihteenkäyttäjät saavat kyllä kavahtamaan koko aluetta, pelkkä haju siellä on pöyristyttävä. Ratinan "uudessa" kauppakeskuksessakaan en ole käynyt kertaakaan. Tampere on mennyttä.

No nyt on vähän dramaattista, Tampere on mennyttä :D Kyllä se Tampere siitä palautuu kun ratikkatyömaat saadaan Hämeenkadulta pois..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi