Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki hehkuttaa voileipäkakkuja? Musta ne on öklöjä

Vierailija
29.04.2019 |

Ei ne edes maistu voileivälle. Niissä on yleensä ihan liikaa kaikkia mössöjä sisällä ja sen takia ovat ällön vetisiä.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessa tajuan oikeasti miksi tämä maa on tässä jamassa, ei jumalauta! Mieheni on kokki sekä kondiittori ja linkkasin ketjun sille, me ei olla koskaan naurettu yhtä paljon. :D

Ah, nyt tuli eka näitä kuka julistaa olevansa, tai vielä parempaa, kenen MIES on alan ammattilainen ja antaa tällaisen hiukan mystisen ylenkatsovan kommentin🤔

Siltikään edes se  MIES ei pystynyt kertomaan, millaisen mössökakun hän sitten yleensä tekee. Ja ihan tiedoksi: olen syönyt useiden eri pitopalveluiden ja yksityisten ihmisten voileipäkakkuja ja ei niissä paljoa eroa ole. Kaikki oli huonoja ja ne vähän kuvotti. Pahin oli ammattikokin tekemä voileipäkakku, jonka välissä oli tunnistamatonta valkoista, todella PAHAA mössöä. 

Vierailija
62/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap. Olen ulkosuomalainen enkä ikinä pystyisi tarjoamaan täällä jotain tuollaista. Anteeksi, mutta voin pahoin, jos näen voileipäkakun ja kierrän nje kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettynyttä leipää ja töhnätäyte. Päälle katkaravut/kinkut ja muutama puolitettu kirsikkatomaatti ja tuorejuustoa.

Ei mitään tuoretta, mun leipään käy voi ja päällyste ja rapeaa salaattia

Vierailija
64/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, en ole ikinä syönyt kuin hyvää voileipäkakkua. Joskus jopa jumalaista. Jos tarjolla on useampia kakkulajeja, minä näen vain voileipäkakun ja syön sitä niin paljon kuin kehtaan. Jostain syystä en vaan saa aikaiseksi tehdä sellaista itse. Voisin varmaan elää pelkillä voileipäkakuilla :D

N-37

Vierailija
65/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaikki tuommoisia ole. Harvat vaan, onneksi.

Mäkään en tykkää, että niitä lällejä on siellä useita. Kunnolla lohta, sipulia, paprikaa tms ja däddää vaan mausteeksi. Kostutus edellisenä päivänä niukalti, että kerkee muhimaan sopivasti, eikä ole vetistä.

Mua just ällöttää se kostutus! Ei voileipä saa olla kostea, tulee mieleen joku ABCn toista vuorokautta tiskissä maannut sämpylä nuhruisine salaatteineen. Ap

Eli sä et ole saanut hyvää voileipäkakkua. Kostutusta on vaan hitusen, ei kukaan vetistä syö. En mäkään, edes makeissa jutuissa.

ABC sämpylät on kyllä vajaassa vuorokaudessa kuivia, ei märkiä. Sitten kehtaavat vielä selittää, että ovat tän päiväisiä. *alalla*

Kannet voi olla kuivia. Mutta siellä sisällä on sellaista vettymää kun ne kurkku- ja tomaattiviipaleet on luovuttaneet kaiken kosteutensa siihen leipään. Juusto on muuttunut valkoiseksi niiden kohdalta ja salaatti tummanvihreäksi muhjuksi. Toi on se mielleyhtymä mikä mulle tulee voileipäkakuista... ap

Voi ei, ja mun salainen herkkuni on juuri tuollainen "hikinen eväsleipä", jossa juustosta ei oikein ota selvää, onko se edamia vai sulatejuustoa ja kurkkuviipaleista rapeaa ovat vain reunat :D

Vierailija
66/75 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain yhden henkilön joka tekee oikeasti TODELLA HYVÄÄ voileipäkakkua. Ja se on oma anoppini :)

Lapsena inhosin voileipäkakkuja, aikuisempana oon oppinut niitä syömään, kyllä ne menettelee jos ei ole muuta suolaista juhlissa tarjolla.

Mutta se anopin tekemä savulohi-voileipäkakku!! NAM!

En tiedä mitä anoppi siihen laittaa sen lohen lisäksi, mutta hyvää on! Ei ole liian kuivaa eikä liian märkää. Jos ikinä milloinkaan jostain syystä olen itse tekemässä voileipäkakkua, niin kysyn anopilta reseptin!

Vierailija
67/75 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eggtr kirjoitti:

Riippuu tekijästä. Olen syönnyt voileipäkakkua, jonka välissä oli kaupan italiansalaattia ja se näytti ja maistui oksennukselta   : (  

Kaikki ruoka maistuu jossain vaiheessa oksennukselta ja lopulta pask alta.

Vierailija
68/75 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessa tajuan oikeasti miksi tämä maa on tässä jamassa, ei jumalauta! Mieheni on kokki sekä kondiittori ja linkkasin ketjun sille, me ei olla koskaan naurettu yhtä paljon. :D

Ah, nyt tuli eka näitä kuka julistaa olevansa, tai vielä parempaa, kenen MIES on alan ammattilainen ja antaa tällaisen hiukan mystisen ylenkatsovan kommentin🤔

Aivan. Uskaltamatta kuitenkaan ottaa kantaa varsinaiseen asiaan.

Vierailija
69/75 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai. Nykyään voileipäkakkua saa vain kummitytön synttäreillä. Juhlan kohokohta heti kynttilöiden puhaltamisen jälkeen.

Vierailija
70/75 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Uskaltamatta kuitenkaan ottaa kantaa varsinaiseen asiaan.

Juu, naureskelevat vaan tyhmille av-mammoille kun eivät tajua voileipäkakuista mitään. Osasi jopa tehdä kommenttien perusteella terävän yhteiskunnallisen analyysin. Vain hän ja hänen MIEHENSÄ joka on ammatiltaan kokki sekä kondiittori tietää millainen voileipäkakun kuuluu olla🧐 (mutta ei kerro).

Vierailija
71/75 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä mä voileipäkakkuja syön, mutta ymmärrän hyvin ap:n kommentin. Valitsen mieluummin ”oikean” voileivän kuin voileipäkakun, jos on valinnanvaraa. Toisaalta mieluummin voileipäkakun kuin pullaa. Joskus tosin olen tätä valintaa katunut, sillä päältä on vaikea nähdä, mistä voileipäkakusta tykkää ja mistä ei.

Minustakin olisi mukava kuulla sen ketjussa mainitun MIEHEN ehdotus hyväksi voileipäkakuksi.

Vierailija
72/75 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eggtr kirjoitti:

Riippuu tekijästä. Olen syönnyt voileipäkakkua, jonka välissä oli kaupan italiansalaattia ja se näytti ja maistui oksennukselta   : (  

Italiansalaatti on tod yöks voileipäkakussa. Älkää mammat vain sitä laittako!

Vierailija
73/75 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot öklö

Vierailija
74/75 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokki_10 kirjoitti:

Hyvä voileipäkakku on juhlaruoka ja se tehdään mielellään itse. Se tehdään hyvästä leivästä, hyvillä täytteillä esim. savukalatäyte sisään ja päälle katkarapuja ja kylmäsavulohta. Kakku valmistetaan vuorokausi ennen tarjoilua, se " lepää " yön yli jääkaapissa painon alla. Päälliset ja koristeet laitetaan vasta ennen tarjoilua. Hyvin tehty voileipä kakku on herkkua ja juomaksi vaikkapa kuohuvaa kuivaa italialaista.

Mut jos ei tykkää, niin ei tykkää.

Vierailija
75/75 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen täällä jankataan vain tietynlaisista voileipäkakuista. Ettekö oo oikeesti maistanu muuta?

Minkälaisia muita on, kuin niitä, joista tässä puhutaan? Voitko antaa esimerkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan