Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki hehkuttaa voileipäkakkuja? Musta ne on öklöjä

Vierailija
29.04.2019 |

Ei ne edes maistu voileivälle. Niissä on yleensä ihan liikaa kaikkia mössöjä sisällä ja sen takia ovat ällön vetisiä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain aneemista kinkkua, meetvurstia sisältävät voileipäkakut ällöttää muakin. Pitää olla katkarapuja, kylmäsavulohta. 😋

Mä rakastan kaikkia mereneläviä ja kalaruokia, mutta se että niitä sekoitetaan johonkin majoneesiin tms ja pidetään jonkun leivän välissä muhjuuntumassa niin ei kiitos🤢 ap

No tollasta kökköä voileipäkakkua en tarkoittanutkaan. Oot ilmeisesti syönyt vaan luokattomia tekeleitä.

On tullut syötyä monentasoista, myös niitä hyviä. Mutta se on se koostumus mikä niissä etoo. Leipä ei saa olla minulle YHTÄÄN kostutettu ja väkisinkin ne vähän vettyy kun etukäteen tehdään tarjolle. Ap

No sitten et syö voileipäkakkua. Ja jos väkisellä lautaselle tungetaan, niin jätät syömättä. Niin yksinkertaista.

Mä en ole sen luonteinen että voisin loukata isäntää/emäntää😔. Kyllä mä sen pystyn syömään mutta en mä siitä tykkää. Ap

Vierailija
42/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä voileipäkakku on juhlaruoka ja se tehdään mielellään itse. Se tehdään hyvästä leivästä, hyvillä täytteillä esim. savukalatäyte sisään ja päälle katkarapuja ja kylmäsavulohta. Kakku valmistetaan vuorokausi ennen tarjoilua, se " lepää " yön yli jääkaapissa painon alla. Päälliset ja koristeet laitetaan vasta ennen tarjoilua. Hyvin tehty voileipä kakku on herkkua ja juomaksi vaikkapa kuohuvaa kuivaa italialaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen täällä jankataan vain tietynlaisista voileipäkakuista. Ettekö oo oikeesti maistanu muuta?

No kerro minkälaisia niitä sitten on?

Käytä sitä mielikuvitusta. Valitset leiväksi juuri sellaisen hyvä ja maukkaan leivän, "liimaksi" juuri sen maukkaimman liiman ja täytteiksi ja koristeiksi juuri ne parhaat maut!

Vierailija
44/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voileipäkakku on aivan saaatanallisen hyvää. Parempaa kuin elämä. Hyvältä maistuu niin vanhat klassikkotäytteet kuin uudet ja jännittävätkin

Vierailija
45/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaikki tuommoisia ole. Harvat vaan, onneksi.

Mäkään en tykkää, että niitä lällejä on siellä useita. Kunnolla lohta, sipulia, paprikaa tms ja däddää vaan mausteeksi. Kostutus edellisenä päivänä niukalti, että kerkee muhimaan sopivasti, eikä ole vetistä.

Mua just ällöttää se kostutus! Ei voileipä saa olla kostea, tulee mieleen joku ABCn toista vuorokautta tiskissä maannut sämpylä nuhruisine salaatteineen. Ap

Eli sä et ole saanut hyvää voileipäkakkua. Kostutusta on vaan hitusen, ei kukaan vetistä syö. En mäkään, edes makeissa jutuissa.

ABC sämpylät on kyllä vajaassa vuorokaudessa kuivia, ei märkiä. Sitten kehtaavat vielä selittää, että ovat tän päiväisiä. *alalla*

Kannet voi olla kuivia. Mutta siellä sisällä on sellaista vettymää kun ne kurkku- ja tomaattiviipaleet on luovuttaneet kaiken kosteutensa siihen leipään. Juusto on muuttunut valkoiseksi niiden kohdalta ja salaatti tummanvihreäksi muhjuksi. Toi on se mielleyhtymä mikä mulle tulee voileipäkakuista... ap

Vierailija
46/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tekijästä. Olen syönnyt voileipäkakkua, jonka välissä oli kaupan italiansalaattia ja se näytti ja maistui oksennukselta   : (  

Vierailija
47/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on hyviä. Varsinkin kalasta tehty. 

Vierailija
48/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku on parhaimpia juhlapöydän herkkuja ikinä <3

Vierailija
49/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi söin voileipäkakkua joskus 20 vuotta sitten eikä ole tarvinnut syödä sen jälkeen.

Läpikosteiden leipäviipaleiden väliin oli tungettu johonkin majoneesi-tuorejuustosotkuun limaisia anjovisfileitä ja kylmäsavulohta ja hyi yäk miten ällöttää vieläkin. Ja sitäkin kakkua hehkutettiin maasta taivaisiin.

En tiedä millaista herkkua voileipäkakun edes kuuluisi olla, itse en ole törmännyt muihin kuin näihin majoneesi-kylmäsavulohi-ällötyksiin.

Vierailija
50/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eggtr kirjoitti:

Riippuu tekijästä. Olen syönnyt voileipäkakkua, jonka välissä oli kaupan italiansalaattia ja se näytti ja maistui oksennukselta   : (  

Italiansalaatti on kaisersalaatin ohella hirveintä kuraa ikinä. :-/

Vierailija
51/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut - etenkin kalasta - ovat parasta ikinä! ❤️❤️❤️ Juhlien kohokohta!

Vierailija
52/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi söin voileipäkakkua joskus 20 vuotta sitten eikä ole tarvinnut syödä sen jälkeen.

Läpikosteiden leipäviipaleiden väliin oli tungettu johonkin majoneesi-tuorejuustosotkuun limaisia anjovisfileitä ja kylmäsavulohta ja hyi yäk miten ällöttää vieläkin. Ja sitäkin kakkua hehkutettiin maasta taivaisiin.

En tiedä millaista herkkua voileipäkakun edes kuuluisi olla, itse en ole törmännyt muihin kuin näihin majoneesi-kylmäsavulohi-ällötyksiin.

Ei siihen ole pakko laittaa majoneesia pilaamaan kalaa.

Vierailija
53/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöök. Öklö ei edes ala kuvaamaan sitä oksettavaa mössöä.

Vierailija
54/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta, kun jotkut ovat maininneet että olen syönyt vain jotain tietynlaista voileipäkakkua, onko kukaan sitten syönyt tai tehnyt voileipäkakkua ilman mitään kostutusta tai ilman sitä paksumpaa mössöä mitä niissä yleensä on välissä plus usein päälläkin? Onko se enää sitten voileipäkakkua? Eikö se sitten ole ihan kerrosvoileipä? Ap

Vierailija
55/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa tajuan oikeasti miksi tämä maa on tässä jamassa, ei jumalauta! Mieheni on kokki sekä kondiittori ja linkkasin ketjun sille, me ei olla koskaan naurettu yhtä paljon. :D

Vierailija
56/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen se oikeaoppinen voileipäkakku on?

Vierailija
57/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No millainen se oikeaoppinen voileipäkakku on?

Ei siihen kai kukaan osaa vastata :D ap

Vierailija
58/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju jossa mässäillään yksityiskohtaisesti asialla jota ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään. Onhan sekin tapa käyttää aikaansa :O

Vierailija
59/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju jossa mässäillään yksityiskohtaisesti asialla jota ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään. Onhan sekin tapa käyttää aikaansa :O

Siitähän koko AV-palstassa on kyse ja niin täällä sinäkin vain näyt olevan.

Vierailija
60/75 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessa tajuan oikeasti miksi tämä maa on tässä jamassa, ei jumalauta! Mieheni on kokki sekä kondiittori ja linkkasin ketjun sille, me ei olla koskaan naurettu yhtä paljon. :D

Ah, nyt tuli eka näitä kuka julistaa olevansa, tai vielä parempaa, kenen MIES on alan ammattilainen ja antaa tällaisen hiukan mystisen ylenkatsovan kommentin🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän