Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaslakki päähän vappuna; noloa laittaa päähän, mutta noloa olla ilmankin

Vierailija
29.04.2019 |

Joka vuotinen perinne vappupäivänä kaupungilla käymisestä loppui nyt. Syynä ylioppilaslakki. Hävettää niin paljon istua ravintolassa ylioppilashattu päässä, tai kävellä kaupungilla, mutta hävettää myös olla ilman sitä hattua, kun monilla se kuitenkin on päässä ja tuntuu nololta olla ilman, kun kerran on korkeakoulutuksen hankkinut. Joten enää emme kaupungille vappuna mene!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tunne. Emme miehen kanssa ole käyttäneet vuosiin. Tosin kehtaan kyllä kulkea kaupungilla ilmankin. Jos joku sen vuoksi luulee esim tupladosenttimiestäni kouluttamattomaksi, niin luulkoon. On minullakin ihan riittävästi opintoja ollut ylioppilastutkinnon jälkeen, joten voin liikkua ilmankin lakkia.

Vierailija
22/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt enkä käytä. Noloa keulia jollain ylioppilastutkinnolla, jonka kuka tahansa pääsee helposti läpi. Eikös vappu vielä ollut työläisten juhla, miten lakki siihen liittyy?

Veikkaanpa, ettet käytä lakkia, koska et ole yo. Jos olisit, niin tietäisit, ettei kirjoituksia saa läpi kuka tahansa HELPOSTI. Eihän kukaan estä marssimasta markettiin lakkia ostamaan, koska eihän kukaan tiedä ettet ole yo. Helpottaisi kateutesi ainakin.

Ooh, olipa yllättävä veto! Vanha kunnon kateuskortti :) kyllä, yo-tutkinto on todella helppo läpäistä hyvillä arvosanoilla. En kuitenkaan aio alkaa levittelemään netissä mitään tutkintotodistuksiani vain siksi, että voisin todistaa pointtini. Jos haluat pitää lakkia niin pidä, minä en sitä aio tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän jokaisesta tutkinnosta saa lippiksen. Valmistut sitten lukiosta tai vaikka vuoden opiskelusta jossain ammattiopistosta. YO-lakki on menettäny merkityksensä. En oo käyttäny sitten vuoden -87 jälkeen.

Vierailija
24/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häpeät koulutustasi niin paljon, ettet kehtaa laittaa lakkia päähän? 

Vierailija
25/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluksellahan se ihmisen arvo mitataankin....

Vierailija
26/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. 

Nyt vielä sain kutsun vapunaatoksi kyläilemään, joten en voi edes sisälläkään pysytellä. Ehkä en sitä kotsaa päähäni pistä.

Ja tuo kyläily, kun ei tiedä pönöttääkö isäntäväki ja mahdolliset muut vieraat siellä lakit päässä vai ei. Itse ottaisin lakin jonnekin kassiin mukaan, mistä vaivihkaa laittaisin päähän, jos muillakin on, mutten kehtaisi itse painella kyläpaikkaan lakki päässä, jos muut on ilman.

Ap

Isäntäväestä toinen on ylioppilas ja toinen ei. Joten ainakaan kaikki eivät pönötä lakit päässä.

Vierailija
27/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siiunä mitään noloa ole kunhan on puhdas valkoinen

Hienoa on nimen omaan kellastunut lakki yli 80-vuotiaan päässä.

Vierailija
28/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nolostella hieman vähemmän niin elämä helpottuu huomattavasti.

Vierailija
29/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa, mitä vittua menette sitten lukioon kun sen käyminen on noin kauhean suuri häpeä ja ongelma ettei kehtaa lakkia Vappuna pitää! Kyllä on pientä joidenkin elämä, mitä hittoa se kellekään kuuluu onko lakki päässä vai ei! Itsetuntoa ihmiset kehiin ja ylpeänä lätsä päähän !!! Minä ainakin pidän sitä joka ikinen Vappu kun olen sellaisen hankkinut! 

En mennyt lukioon ruman lakin takia.

Vierailija
30/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt enkä käytä. Noloa keulia jollain ylioppilastutkinnolla, jonka kuka tahansa pääsee helposti läpi. Eikös vappu vielä ollut työläisten juhla, miten lakki siihen liittyy?

Veikkaanpa, ettet käytä lakkia, koska et ole yo. Jos olisit, niin tietäisit, ettei kirjoituksia saa läpi kuka tahansa HELPOSTI. Eihän kukaan estä marssimasta markettiin lakkia ostamaan, koska eihän kukaan tiedä ettet ole yo. Helpottaisi kateutesi ainakin.

Ooh, olipa yllättävä veto! Vanha kunnon kateuskortti :) kyllä, yo-tutkinto on todella helppo läpäistä hyvillä arvosanoilla. En kuitenkaan aio alkaa levittelemään netissä mitään tutkintotodistuksiani vain siksi, että voisin todistaa pointtini. Jos haluat pitää lakkia niin pidä, minä en sitä aio tehdä.

No jaa, eipä ollut kateukortti. Nolouskortti ehkä. 

Vierailija
31/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää viime vuosina kyseistä kotsaa päähäni laittanut, enkä laita. Ei kyllä ole hävettänytkään. Mun ei tarvitse sillä tavalla öykkäröidä amiskavereiden edessä.

Vierailija
32/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käyttää vappuisin kun ei sitä muuten tule ikinä käytettyä. Mulle se on vappuasuste muiden joukossa eikä kiinnosta käyttääkö joku muu tai mitä muut ajattelee mun lakista.

Vierailija
33/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt kymmeniä hauskoja vappuja teekkarilärsä päässä, enkä noloile siitä yhtään. 

Vierailija
34/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin lakkia vissiin parina vappuna lakkiaisten jälkeen ja sen jälkeen en ole viitsinyt. Minusta ei ole noloa olla lakki päässä eikä myöskään olla ilman sitä. En vaan erityisesti pidä siitä, miltä lakki päässäni näyttää. Siis se on jotenkin väärän mallinen päähine minulle. Hiostaa, littaannuttaa tukan eikä sovi mun päänmuotoon tai jotain.

Vierailija
35/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa nolostella jotain päähinettä

Vierailija
36/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hattuja muutenkaan ja vappu ei ole millään tasolla minulle merkityksellinen juhla, joten en aio käyttää tänäkään vuonna lakkia.

Vierailija
37/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa, mitä vittua menette sitten lukioon kun sen käyminen on noin kauhean suuri häpeä ja ongelma ettei kehtaa lakkia Vappuna pitää! Kyllä on pientä joidenkin elämä, mitä hittoa se kellekään kuuluu onko lakki päässä vai ei! Itsetuntoa ihmiset kehiin ja ylpeänä lätsä päähän !!! Minä ainakin pidän sitä joka ikinen Vappu kun olen sellaisen hankkinut! 

En mennyt lukioon ruman lakin takia.

Mutta ostit silti sellaisen, vaikka se ei ole mitenkään välttämätöntä.

Vierailija
38/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla tuntuu olevan todella heikko itsetunto, kun yo-lakkiakin pitää hävetä.

Lakin käyttäminen akateemisissa juhlissa ja vappuna on vanha tapa. Jos siitä jotain noloa löytää, on vain osoitus typeryydestä.

Vierailija
39/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin lakkiani monta vuotta vappuisin. Nykyisin se ei enää mahdu päähäni :D

Vierailija
40/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kulta, jokavuotinen on yhdys sana...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä