Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaslakki päähän vappuna; noloa laittaa päähän, mutta noloa olla ilmankin

Vierailija
29.04.2019 |

Joka vuotinen perinne vappupäivänä kaupungilla käymisestä loppui nyt. Syynä ylioppilaslakki. Hävettää niin paljon istua ravintolassa ylioppilashattu päässä, tai kävellä kaupungilla, mutta hävettää myös olla ilman sitä hattua, kun monilla se kuitenkin on päässä ja tuntuu nololta olla ilman, kun kerran on korkeakoulutuksen hankkinut. Joten enää emme kaupungille vappuna mene!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sentään kirjoittanut ylioppilaaksi?8

Vierailija
2/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ole käyttänyt ylioppilaslakkiani kertaakaan lakkiaispäivän jälkeen ja en pitänyt sitä juhlissanikaan, vain koululla ja ylioppilaskuvassa, jota en itse edes säästänyt. Kaduttaa koko lakin ostaminen. Tiedän kyllä, missä lakki on, mutta tekisi mieli heittää se pois. En edes uskalla laittaa sitä päähäni kun ties mitä pöpöjä tai ehkä jopa ötököitä siihen vuosien saatossa on pesiytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. 

Nyt vielä sain kutsun vapunaatoksi kyläilemään, joten en voi edes sisälläkään pysytellä. Ehkä en sitä kotsaa päähäni pistä.

Vierailija
4/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina tuli käytettyä, ekana vappuna valmistumisen jälkeen vielä käytin. Siihen jäi, vappu on kevään ja opiskelijoiden juhla. Mukana juhlahengessä mutta ilman yo-lakkia. Herättäähän se lakittomuus joskus huomioita, mutta mitäs siitä.

Vierailija
5/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan pitänyt päässä lakkolaisten jälkeen. Eikä hävetä yhtään vappuna.

Vierailija
6/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt koskaan.

Vierailija
7/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt enkä käytä. Noloa keulia jollain ylioppilastutkinnolla, jonka kuka tahansa pääsee helposti läpi. Eikös vappu vielä ollut työläisten juhla, miten lakki siihen liittyy?

Vierailija
8/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt lakkiaispäivän jälkeen. Lakkiaisista kohta 21 vuotta.

Vierailija
9/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. 

Nyt vielä sain kutsun vapunaatoksi kyläilemään, joten en voi edes sisälläkään pysytellä. Ehkä en sitä kotsaa päähäni pistä.

Ja tuo kyläily, kun ei tiedä pönöttääkö isäntäväki ja mahdolliset muut vieraat siellä lakit päässä vai ei. Itse ottaisin lakin jonnekin kassiin mukaan, mistä vaivihkaa laittaisin päähän, jos muillakin on, mutten kehtaisi itse painella kyläpaikkaan lakki päässä, jos muut on ilman.

Ap

Vierailija
10/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö sun olemuksesta muuten näy, että olet kirjoittanut?! Itsestäni se näkyy kilometrien päähän, niin ei ole ollut tarvetta käyttää lakkia.

Vierailija
11/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkiaispäivän ja valokuvauspäivän jälkeen en ole koskaan laittanut lakkia päähän. eikä lakki edes ollut oma, lainasin kaverilta :D. Hyvin on vappujuhlat aina menneet. 

Ihan lapsellinen ajatus tuo ap:n. Kyllähän tutut tietää, että on kirjoittanut ja mitä väliä ventovieraiden mielipiteillä? Ja ihan oikeasti, ei kukaan tuollaista asiaa kyttää. 

Vierailija
12/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä häpeä se on ?! Minä olen kirjoittanut ylioppilaaksi vuonna 1981 ja joka ikinen Vappu laittanut lakin päähäni!  En ymmärrä miksi sitä ei voi kerran vuodessa pitää päässä?! Onhan se kuitenkin vaivalla hankittu. Minä aion pitää lätsää joka ikinen Vappu ja en häpeä pätkääkään!  t. N57v.

Vierailija
13/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siiunä mitään noloa ole kunhan on puhdas valkoinen

Vierailija
14/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylioppilas korkeakoulutettu? *huutonaurua*

Kirjoitin ylioppilaaksi 1982 enkä sen koommin ole laikkia päähäni laittanut, en edes tiedä missä se on vai onko missään - kotikotoa kun muutin en ottanut lakkia mukaani.

Vierailija
15/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt lakkiaispäivän jälkeen. Lakkiaisista kohta 21 vuotta.

Minä tulin yo:ksi v. 1995, sen päivän jälkeen en ole lakkia käyttänyt.

Vierailija
16/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt enkä käytä. Noloa keulia jollain ylioppilastutkinnolla, jonka kuka tahansa pääsee helposti läpi. Eikös vappu vielä ollut työläisten juhla, miten lakki siihen liittyy?

Veikkaanpa, ettet käytä lakkia, koska et ole yo. Jos olisit, niin tietäisit, ettei kirjoituksia saa läpi kuka tahansa HELPOSTI. Eihän kukaan estä marssimasta markettiin lakkia ostamaan, koska eihän kukaan tiedä ettet ole yo. Helpottaisi kateutesi ainakin.

Vierailija
17/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on noloa niin tämä aloitus. 

Vierailija
18/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttia pullistella koulutuksella... Lähes yhtä junttia kuin pullistella vaimari yllään terassilla tribaalit hiestä kiiltäen.

Vierailija
19/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, mitä vittua menette sitten lukioon kun sen käyminen on noin kauhean suuri häpeä ja ongelma ettei kehtaa lakkia Vappuna pitää! Kyllä on pientä joidenkin elämä, mitä hittoa se kellekään kuuluu onko lakki päässä vai ei! Itsetuntoa ihmiset kehiin ja ylpeänä lätsä päähän !!! Minä ainakin pidän sitä joka ikinen Vappu kun olen sellaisen hankkinut! 

Vierailija
20/49 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä niin nolottaa? Oikeastihan ketään ei kiinnosta onko sinulla lakkia vai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme