Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka pukeudutte klassisen tylsästi?

Vierailija
29.04.2019 |

Mistä ostatte vaatteenne?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitapusero, pitkät housut, neuletakki, joskus jakku.  En osaa muuta, kadehdin heitä jotka räväköitä.

Vierailija
22/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan löydy henkkamaukalta. Eikö koko sana klassinen sisällä ajatuksen laadusta? Itse käytän paljon laatuneuleita tummien, suorien farkkujen kanssa. Merkkeinä Repeat, Global essentials, Gerry Weber, Rosemunde. Stockalta olen ostanut ja tehdyt myös hyviä kirpparilöytöjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö pukeutua niinku Boy George 80-luvulla. Mikä on klassisen tylsä?

Vierailija
24/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monista eri paikoista, Suomessa Stockalla hyvä valikoima.

Merkkeinä yleensä Filippa K, Maje, Ted Baker, Massimo Dutti, tuurilla myös Zara ja H&M.

Eikö noi Ted Bakerin vaatteet ole yleensä aika kirjavakuosisia, kukikkaita yms. Olen niitä katsellut kun mielestäni on ihan kauniita sinällään, mutta sitten jättänyt kuitenkin ostamatta kun olen jotenkin vierastanut niitä kuvioita, varsinkin yläosissa. Ihania isohelmaisia kukkahameita niillä ainakin on ollut mutta ei sellaiselle ole oikein arjessa käyttöä.

Vai voiko klassisella pukeutujalla olla vahvakuosisia vaatteita ja olen ymmärtänyt väärin koko jutun..? Ehkä olenkin ihan vaan tylsä pukeutuja😄

Joo, ihan totta että paljon on kukikkaita ja kirjavia vaatteita Tedillä. Itselläni on klassinen villakangas takki joka on ollut huippu ostos. Muitakin yksivärisiä ja hillittyjä juttuja löytyy, mutta suurin osa on aika kirjavia.

Mielestäni klassiseen pukeutumiseen voi kuulua yksi kirjava tai värikäs vaatekappale, jos muut vaatteet ja asusteet ovat hillittyjä.

Vierailija
25/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siis tykkään klassisesta tyylistä, mutta jotain jujua saisi olla, en vain keksi että mitä ja mistä vaatteita. Olen pikkuhiljaa uudistamassa vaatekaappiani. Kävin jo värianalyysissäkin, tyyliltäni siis olen klassinen, se sopii parhaiten, ei röyhelöt ym härpäkkeet sovi.

ap

Esimerkiksi aina kunnolliset hoitetut kengät ja rannekello joka ei ole Polar, Apple tai DW.

Vierailija
26/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta miten pukeudutte? Kauluspaita/suorat housut ja kynähame/kauluspaita tai neule?

ap

Nyt päällä polvipituinen kynähame ja raidallinen kauluspaita sekä sen päällä pitkä bleiseri. Tykkään myös paitamekoista ja talvella neulemekoista, joiden alle voi laittaa vaikka 100 den mustat sukkikset. Suoria housuja käytän myös, kokopitkiä ja kesällä vajaamittaisia. Käytän myös siistejä mustia farkkuja. Joskus asuuni kuuluu huivi, joskus pukukoru, joskus hillitymmät kultaiset korut.

Värit mustaa/harmaata/valkoista. Lisäksi käytän tumman sinistä ja tumman vihreää, haalean vaaleanpunaista ja hiekanväriä.

käytätkö sukkahousuja kynähameiden kanssa? Entä kengät? Tyylisi kuulostaa hyvälle. Olen itse kevät, joten musta, harmaa, valkoinen poissa väreistäni.

ap

Minä olen kesä, mutta käytän silti myös puhtaan valkoista ja mustaa (jotka periaatteessa sopivat vain talvelle). Tärkeintä on, että kasvojen lähellä oleva vaatekappale on omiin väreihin sopiva. Esim. mustat housut on ehdottomasti ok kaikilla. Jos laittaa mustan jakun, niin paitapusero voisi olla oman värinen. Jos taas musta paitapusero, niin huivi tai bleiseri taas sitä omaa väriä.

Luonnonvalkoinen sopii keväälle myös hyvin.

Vierailija
27/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta lähinnä. Tiger of Sweden, Samsoe & Samsoe, Selected Femme, Filippa K.

Hilfigerillä jotain siistiä toisinaan (farkut ym.).

Yleensäkin siis merkkivaatteita, klassisen ajattomia ja kestää pidempään. 

Lindexillä on jotain ihan hyviä perus neuleita jne, toki eivät ole ihan niin laadukkaita kuin nuo kalliimmat. Mangolta löytyy joskus jotain. 

Vierailija
28/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut M&S kashmirneuletta pinkkinä, väri sopii hyvin minulle mutta onko liian räväkkä?

ap

Vierailija
29/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta miten pukeudutte? Kauluspaita/suorat housut ja kynähame/kauluspaita tai neule?

ap

Nyt päällä polvipituinen kynähame ja raidallinen kauluspaita sekä sen päällä pitkä bleiseri. Tykkään myös paitamekoista ja talvella neulemekoista, joiden alle voi laittaa vaikka 100 den mustat sukkikset. Suoria housuja käytän myös, kokopitkiä ja kesällä vajaamittaisia. Käytän myös siistejä mustia farkkuja. Joskus asuuni kuuluu huivi, joskus pukukoru, joskus hillitymmät kultaiset korut.

Värit mustaa/harmaata/valkoista. Lisäksi käytän tumman sinistä ja tumman vihreää, haalean vaaleanpunaista ja hiekanväriä.

käytätkö sukkahousuja kynähameiden kanssa? Entä kengät? Tyylisi kuulostaa hyvälle. Olen itse kevät, joten musta, harmaa, valkoinen poissa väreistäni.

ap

Sukkahousuja käytän aina hameiden ja mekkojen kanssa kun olen töissä. Muualla en välttämättä, riippuu säästä ja tilaisuudesta.

Kengillä voi kätevästi tehdä muodollisesta asusta asteen verran rennomman (esim. ballerinat tai jopa tennari pitkän kotelomekon kanssa) tai vastaavasti huolettomasta asusta tyylikkäämmät (esim. farkkujen kanssa avokkaat). Myös kampaus, meikki ja korut on tässä olennaisessa roolissa. Itse olen työpaikassa, jossa pitäisi aina pukeutua ns. asiallisesti ja klassisesti. Pitemmän päälle tämä on tylsää, joten saatan joskus vetäistä päälle laadukkaan oversized-paidan, joka kynähameeseen tai suoriin housuihin ja avokkaisiin sekä kultaisiin koruihin yhdistettynä onkin varsin fiksun näköinen vaate, varsinkin jos myös hiukset ja meikki on sinä aamuna erityisen huoliteltu. Sama paita kävisi myös töiden jälkeen oloasuksi college-housujen tai farkkujen parina, tukka ponihännällä ja korut riisuttuna.

Vierailija
30/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun klassisesti, mutta en tylsästi. N 73

Vierailija
31/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Lauren Ralph Lauren luottomerkki, lisäksi monenlaista muilta merkeiltä. Ostan USAsta paljon vaatteita.

Vierailija
33/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyylini on klassinen naisellinen 50-luvuhtavilla vivahteilla, tyyli-ikoni herttuatar Catherine. M&S ja Vilan vaatteita on kaapissa melko paljon, samoin dressy.fin hillitympiä mekkoja. Suosin arkena mekkoja, talvella mekko+neule tai hame+neule. Sukkahousut ostan M&Sltä myöskin.

Ostan käytännössä ainoastaan a-linjaisia puuvilla/neulemekkoja, kellohelma/a-linjahameita ja kauluspaitoja (esprit). Olen tosi uniformupukeutuja, leikkaukset ja tyylit on kaikissa vaatteissa samanlaisia ja värit yksinkertaisia ja simppeleitä. Mekoissa joissakin on kuosia, en koe sitä ongelmaksi jos muut vaatteet ovat yksinkertaisia, selkeälinjaisia ja klassisen värisiä.

Kenkinä napakat polvimittaiset saappaat tai loaferit. Kevät-syksy trenssi, talvella villakangasta tai second hand -turkki.

Vierailija
34/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tyylini on klassinen naisellinen 50-luvuhtavilla vivahteilla, tyyli-ikoni herttuatar Catherine. M&S ja Vilan vaatteita on kaapissa melko paljon, samoin dressy.fin hillitympiä mekkoja. Suosin arkena mekkoja, talvella mekko+neule tai hame+neule. Sukkahousut ostan M&Sltä myöskin.

Ostan käytännössä ainoastaan a-linjaisia puuvilla/neulemekkoja, kellohelma/a-linjahameita ja kauluspaitoja (esprit). Olen tosi uniformupukeutuja, leikkaukset ja tyylit on kaikissa vaatteissa samanlaisia ja värit yksinkertaisia ja simppeleitä. Mekoissa joissakin on kuosia, en koe sitä ongelmaksi jos muut vaatteet ovat yksinkertaisia, selkeälinjaisia ja klassisen värisiä.

Kenkinä napakat polvimittaiset saappaat tai loaferit. Kevät-syksy trenssi, talvella villakangasta tai second hand -turkki.

Unohtui mainita, että olen vielä opiskelija, joten hirveästi rahaa ei ole käytettävissä ja monet perinteisemmän klassiset merkit kuten Ralph Lauren ja Gant ovat poissa laskuista. Hunterin kumisaappaat löytyy.

Vierailija
35/35 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin pukeutua Ralph Lauren, Gant, Jcrew merkkeihin, mutta ei varaa, vilasta en tosiaan löydä itselleni mitään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi