Miltä kevät näyttää Porvoossa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Lämpöaalto iski eilen kaupunkiin. Lumipeitteiset vuoret siintävät kaukaisuudessa. Auringonsäteet säihkyvät kuin jalokivet järven sinisenä kimmeltävästä pinnasta. Vain delfiiniparven riemukas leikki särkee hiljaisuuden.
Katselen hiekkarantaa. Juuri valmistunut pilvenpiirtäjä halkoo ohi kiitäviä pilviä. Ufo laskeutuu pehmeästi läheiselle kalliolle. Pienet vihreät miehet vilkuttavat nauraen ohikulkijoille. Kaikkialla on tyyntä ja rauhallista.
Av-palstan bussi pysähtyy linja-autoasemalle ja purkaa lastinsa kuumalle asfaltille. Näen kymmeniä toinen toistaan kauniimpia ja upeavartaloisia naisia pitkine hiuksineen ja hohtavine helmihampaineen.
Porvoon kevät on saapunut.
Haunebu 3 luokka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruunapuut kukkivat ja mustikatkin jo kypsyneet kerättäviksi. Juuri keräsin oliivipuustakin purkkioliiveja.
Onko sinun pihallasi paprikalla täytettyjä oliiveja kasvamassa?
Oli mutta, pussimajava kävi syömässä ne suihinsa. :(
Minun pihallani viime syksyllä AV.n lukijamatkalaiset kävivät syömässä suolakurkut pensaasta.
Muista ensi laittaa kyltti suoliksien viereen jossa lukee "geenimanipuloituja soikkunakkei". Tuskin kukaan niihin sitten koskee.
Jengi käyskentelee vapautuneesti selluliitit hyllyen ja paidatta kouvolatukissaan (porvootukissaan?) ja leijonariipuksineen. Kaikkien anopit valittavat ja naapurit tehtailevat perättömiä lasuja.
Minä olen tänään ollut kävelyllä mieheni (toimitusjohtaja) seuranani liikkuen hienostuneesti.
Siron ja muodokkaan vartaloni yllä oli taidokkaasti leikattu ja Ateljeetyönä tehty keväinen jakkupuku.
Miehelläni oli Italiassa valmistettu puku ja ranskalaiset kiiltonahkaiset kövelykengät.
Vierailija kirjoitti:
Konmaritin ja löysin kaapista isomummon turkisvuoriset housut, joita hän käytti vaelluksillaan Grönlannissa. Nyt pohdin, voiko housuja käyttää vappuasuna. Mielipiteitä?
Minä kunnostan esi-isäni Vasco da Gaman purjevenettä.
Vappuna lähdemme perheen kanssa purjehtimaan sillä.
Ajattelimme tehdä pienen kierroksen myös Kouvolan sataman edestä.
Kevät kuulostaakin täällä kauniilta. Metsästä kuuluu iloista immenkalvojen poksahtelua.
Poimin auringonkukkia ja ruiskukkia maljakoihin verannalleni josta on näkymä merelle.
Tippaleivät on kohta paistettu. Veljeni perheineen saapuivat Monacosta tänne Porvooseen vapun viettoon.
18.00 istuudumme vappu ruokailuun, shamppanjat ovat viilenemässä.
Klara vappen hela Finland.
Kateellisten länkytystä.Porvoo on kaunis vanha kaupunki 💛💚