Miltä kevät näyttää Porvoossa?
Kommentit (48)
Trollimarkkinat olis ens lauantaina. Täytyy ostaa sieltä joku uus trollukka. Viime vuotinen jo vähän haiseekin ja on niin takkunenkin.
Kaikilla on kova kiire vaihtaa kevät- / kesäverhot . Tuikkukynttilät kerätään syksyä varten komeroihin.
On se kevät näköjään tullut joo, metsä täynnä metsässä synnyttäjiä. Melkein joka havupuun alla majailee äippä masu pystyssä. Keväiset synnytyshuudot raikaa.
Vierailija kirjoitti:
Asusteliikkeissä on kevään hittinä Munsalan kansallispuku. Kevään ja kesän juhlissa on tyylikkäitä vieraita.
Älä nyt! Mä oon niin kauan etsinyt Munsalan kansallispukua tai sille tekijää!
Mutta saako sieltä dirndleitä kanssa?
Anopit ja miniät riitelevät lasten sokerin syönnistä.
Kaunista,vihreää..kohta päästään jo nurmikkojen leikkuuseen...
Kasvattelen täällä nokkosia, niin että niistä saa ihanan raikkaan salaatin meidän toukohäihimme. Abessiinianterrierimme ja kaupungin elinkeinoasiamiehen röhkivä lutikkaschäefer vihitään Porvoon katottomassa kirkossa helatorstaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asusteliikkeissä on kevään hittinä Munsalan kansallispuku. Kevään ja kesän juhlissa on tyylikkäitä vieraita.
Älä nyt! Mä oon niin kauan etsinyt Munsalan kansallispukua tai sille tekijää!
Mutta saako sieltä dirndleitä kanssa?
Toki mutta hieman uskallettuna ja rohkeana asuna vain täysi-ikäisille . Tiskin alta myydään tunnussanalla "läderhosen".
Seuraan Porvoo-livestä kevään etenemistä. On se niin mukavaa seurata, millaista perhe-elämää porvoolaiset viettävät. Nytkin äidit makaavat sängyllä ja isät ovat kalassa.
Lämpöaalto iski eilen kaupunkiin. Lumipeitteiset vuoret siintävät kaukaisuudessa. Auringonsäteet säihkyvät kuin jalokivet järven sinisenä kimmeltävästä pinnasta. Vain delfiiniparven riemukas leikki särkee hiljaisuuden.
Katselen hiekkarantaa. Juuri valmistunut pilvenpiirtäjä halkoo ohi kiitäviä pilviä. Ufo laskeutuu pehmeästi läheiselle kalliolle. Pienet vihreät miehet vilkuttavat nauraen ohikulkijoille. Kaikkialla on tyyntä ja rauhallista.
Av-palstan bussi pysähtyy linja-autoasemalle ja purkaa lastinsa kuumalle asfaltille. Näen kymmeniä toinen toistaan kauniimpia ja upeavartaloisia naisia pitkine hiuksineen ja hohtavine helmihampaineen.
Porvoon kevät on saapunut.
Lapseni oli eilisen setäni vaimon serkuntyttären luona hoidossa eikä saanut ruoakseen muuta kuin lihaa. Pelkkää raakaa naudanlihaa! Kyllä täällä Porvoossa jumankauts on sikaakin näin kevätlahtausten aikaan. Eikö sitä muka olisi voinut viipaloida lapsen lautaselle?
Tältähän se näyttää. https://thumbs.dreamstime.com/z/bergen-noruega-de-marzo-de-guardia-de-m…
Lähes joka talossa on puutarhajuhlia. Kaikki ihastelevat sirosti liikkuvaa tyylikkäästi pukeutunutta vierasta.
Tämä vieras osaa keskustella kaiken tasoisten henkilöiden kanssa ,eipä edes motoristit häntä pelota.
Kevätsiivous käynnissä, tuuletin parvekkeella perseelle haisevan sohvan.
Kaikki kuivattavat pyykkinsä ulkona raikkaassa kevät ilmassa. Kenenkään pyykki ei tuoksu/haise pulverille tai huuhteluaineelle.
Täällä on käristyskupoli. Ulkona on 37 astetta kuunvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruunapuut kukkivat ja mustikatkin jo kypsyneet kerättäviksi. Juuri keräsin oliivipuustakin purkkioliiveja.
Onko sinun pihallasi paprikalla täytettyjä oliiveja kasvamassa?
Oli mutta, pussimajava kävi syömässä ne suihinsa. :(
Minun pihallani viime syksyllä AV.n lukijamatkalaiset kävivät syömässä suolakurkut pensaasta.
Mitäs, mitäs tänne. Justiinsa laitoin poppoolle tuossa raikkaita voikkareita ja lämmintä kaakkauta.
Talvella puihin hirttäytyneet alkavat tipahdella maahan.
Kevättä on rinnassa! Jynssään jo jauhenlihaa puhtaaksi!