Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin irtisanoutua, kun en saanut haluamiani lomaviikkoja

Vierailija
28.04.2019 |

Mutta tuleeko siitä pitkä karenssi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin teen, jos en saa lomia lasten koulun lomien mukaan. Muutenkin huono työpaikka, jota olen palvellut vuosia joustaen. Lomat olis viimeinen niitti, mikä sais minut lähtemään!

Tyypillinen mamma, jonka oma lomatoive menee toki kaikkien työkavereiden toiveiden edelle. Teette kyllä kaikille palveluksen kun irtisanoudutte. Pisteet siitä.

Vierailija
22/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen työntekijä tekisi edes kerran noin olisi työpaikoilla ihan eri ilmapiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä täytyy olla jotakin muutakin taustalla, pitempiaikaista epäoikeudenmukaisuuden tunnetta tai muuta, joka nyt sitten tässä kohtaa kulminoitui. Tai sitten olet jossakin hanttihommissa, tyyliin marketin kassa, ja pohdit tätä koska "tuleehan noita uusia duuneja syssymmällä".

Vierailija
24/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin teen, jos en saa lomia lasten koulun lomien mukaan. Muutenkin huono työpaikka, jota olen palvellut vuosia joustaen. Lomat olis viimeinen niitti, mikä sais minut lähtemään!

Tyypillinen mamma, jonka oma lomatoive menee toki kaikkien työkavereiden toiveiden edelle. Teette kyllä kaikille palveluksen kun irtisanoudutte. Pisteet siitä.

Yllättävän usein naisilla oma etu menee kaiken edelle. Siksi kai naisvaltaisilla aloilla soditaankin huomattavasti muita enemmän.

Vierailija
25/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan helpotus sun työkavereille. Omalla työpaikallani on ollut kesälomista vinkuja, vaikka kiertävät listat. Hänen tarpeensa menisi aina muiden edelle. Ällöttävä ihmistyyppi.

No onhan se nyt ihan selvää että esimerkiksi lapsiperheillä on loma-aikataulujen suhteen paljon vähemmän joustovaraa kuin sinkuilla jotka voi käytännössä tehdä mitä haluaa milloin haluaa kun itse voi suunnitella koko muun elämänsä.

Silloin voi siitä loma-ajankohdasta joustaa, kun taas esimerkiksi lapsiperheissä siihen vaikuttaa koulujen loma-ajat, päivähoito, puolison lomat, kesätapahtumat mihin halutaan osallistua perheenä jne...

Vierailija
26/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee hätiköityjä päätöksiä.

Millä perusteella teillä jaetaan lomat? Onko teillä kiertävä systeemi tai koetko jotenkin tulleesi kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti? Saako aina samat tyypit parhaat loma-ajat?

Ei meillä mitään systeemiä ole. Tämä olisi ollut ensimmäinen kesä, kun olisin saanut neljän viikon loman. En saanut heinäkuun toisesta viikosta alkaen yhteen menoon, vaikka jotkut saivat. Ja minulla oli joka viikolle tärkeitä suunnitelmia.

Saatko pitää lomasi kuitenkin yhteen putkeen muuna aikana? Pystyykö suunnitelmiasi siirtää tai pystyisitkö sopia parista lomapäivästä, jos on joku oikein tärkeä meno? Ota nyt ihan rauhallisesti ja yritä unohtaa kesäloma pariksi viikoksi. Ehkä sitten tuntuu paremmalta. Älä ryntää vielä irtisanoutumaan.

Ymmärrän kyllä sinua. Olen itse määräaikaisena alinta kastia lomien jaossa, vaikka olen ollut täällä töissä pian 10 vuotta ja lomapäiviä kyllä kertyisi. En saa edes toivoa mitään lomapäiviä. Olen alistunut kohtalooni.

Tsemppiä sinulle.

Vierailija
27/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan helpotus sun työkavereille. Omalla työpaikallani on ollut kesälomista vinkuja, vaikka kiertävät listat. Hänen tarpeensa menisi aina muiden edelle. Ällöttävä ihmistyyppi.

No onhan se nyt ihan selvää että esimerkiksi lapsiperheillä on loma-aikataulujen suhteen paljon vähemmän joustovaraa kuin sinkuilla jotka voi käytännössä tehdä mitä haluaa milloin haluaa kun itse voi suunnitella koko muun elämänsä.

Silloin voi siitä loma-ajankohdasta joustaa, kun taas esimerkiksi lapsiperheissä siihen vaikuttaa koulujen loma-ajat, päivähoito, puolison lomat, kesätapahtumat mihin halutaan osallistua perheenä jne...

Turha huutaa tasa-arvoa ja joustoa työelämässä jos itse ajattelee niin, että lomailee seuraavat 18 vuotta just tasan tiettyyn aikaan. Minä nyt satun tykkäämään lomailla erikoisina aikoina, mutta kyllä veetuttaisi tuollainen asenne ylhäiseltä perheelliseltä työkaverilta. T. N

Vierailija
28/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin teen suunnitelmat sitten vasta kun lomat on selvinnyt.

Vierailija
29/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin teen suunnitelmat sitten vasta kun lomat on selvinnyt.

Näin, ja jos tarvitsee yhden päivän vapaaksi anopin pyöreille päiville tms , niin siitä voi varmaankin sopia erikseen jos ei lomapäiviin osu.

Vierailija
30/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä onneksi kiertävä lomalista ja en ihan v*ttuillaksenikaan viitsi vaihtaa lomia kenenkään perheellisen kanssa juuri tästä syytä vaikka mulla ei erikoisia suunnitelmia olisikaan. Siinähän kinuavat ja irtisanoutuvat jos mieli tekee.

Vierailija
31/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisia vastauksia paljon. Minulla ei ole lapsia vielä, mutta kai lapsettomallakin voi olla elämä. Meillä sitä monesti vasta onkin.

Ap

Vierailija
32/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se o nii et loma pidetään ku ite halutaan ja muuten ollaan 11kk firman käytettävissä

Mitä lampaita täällä oikein on:D

Toki voi vähän joustaa mut odotan sitten joustoa takaisin ja jos näin ei ole niin heippa

Vierailija
33/33 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se o nii et loma pidetään ku ite halutaan ja muuten ollaan 11kk firman käytettävissä

Mitä lampaita täällä oikein on:D

Toki voi vähän joustaa mut odotan sitten joustoa takaisin ja jos näin ei ole niin heippa

Ei ole ihan noin yksinkertaista aloilla, joissa tietty määrä henkilökuntaa on pakko olla vuorossa, esim. sairaalamaailma. Hyvähän se muuten on huudella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän