Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko syödä kanaa jossa viimeinen käyttöpäivä eilen?

Vierailija
03.02.2025 |

Onko paha?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeile, tosin voi tulla helvetinmoinen ripuli ja joudut istumaan vessassa koko päivän ja ehkä yönkin

Vierailija
2/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kana istuu kalenteri kourassa, voivoi nyt kuolen eikä mua voi syödä

no hyv' tavaton, syö ja pazkanna kuten edellinen sanoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi, ei kukaan voi arvioida viimeistä käyttöpäivää niin tarkasti, etteikö sitä kanaa voisi syödä vielä ensi viikollakin.

Vierailija
4/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannattaa kypsentää ennen syömistä.

M

Vierailija
5/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasta tulee helposti ruokamyrkytys. Jos syöt aikaisin aamulla niin on vielä suhteellisen turvallista.

Vierailija
6/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kokeile, tosin voi tulla helvetinmoinen ripuli ja joudut istumaan vessassa koko päivän ja ehkä yönkin

Ei se minua haittaa...

Vierailija
7/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuun pakattu. Avaat ja haistat. Luultavasti ihan kunnossa.

Vierailija
8/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on päivämäärä parasta ennen 2.3.2025 olisit voinut syödä sen vielä kello 23.59. heti kun kello on 00.01 se on mennyt täysin pilalle. 

Vierailija
9/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi, ei kukaan voi arvioida viimeistä käyttöpäivää niin tarkasti, etteikö sitä kanaa voisi syödä vielä ensi viikollakin.

Jokainen normaali ihminen kyllä viimeisen käyttöpäivän katsoo tarkasti, eikä käytä sen jälkeen. Viimeinen käyttö päivä on ERI kuin parasta ennen, se tarkoittaa just sitä mitä siinä lukee.

Vierailija
10/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Se ei vaikuta minuun mitenkään.

Vierailija
11/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali ihminen kyllä viimeisen käyttöpäivän katsoo tarkasti, eikä käytä sen jälkeen. Viimeinen käyttö päivä on ERI kuin parasta ennen, se tarkoittaa just sitä mitä siinä lukee.

Kyllä niihin laitetaan parin päivän varmuuspäivitys, sanoi joku jossain lehdessä.

Vierailija
12/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sille kauniit hautajaiset puutarhan perällä. Havukranssi ja kynttilä koristeeksi.

Vierailija
13/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään voi. Luuletko, että siihen on sinun kiusaksesi laitettu viimeinen käyttöpäivä?

Vierailija
14/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia jaetaan ruokajonossa. En ole itse käynyt, mutta minulle on joskus yritetty tarjota kaksi päivää vanhoja ruokia.

Vierailija
15/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorillako kysyt?

Vierailija
16/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa tämä nykyajan uusavuttomuus.

Vierailija
17/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka liha saa pari päivää jatkoa kypsennyksestä. 

Käytännön esimerkki. Ostat viimeisen käyttöpäivän jauhelihan ja kypsennät sen samana päivänä. Jauheliha sai pari päivää jatkoa. Käyttöpäivä tarkoittaa viimeistä kypsennyspäivää.

T.köyhä

Vierailija
18/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"parasta ennen" ei ole sama kuin "muuttuu tappævaksi kun kello ohittaa keskiyön".

Vierailija
19/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasta saa kaikkein helpoiten kaikesta lihasta ruokamyrkytyksen. Mutta jos kylmäketju ei ole katkennut, niin kun kypsennät sen kunnolla, vähän ylikin niin ei ole todennäköistä. Suomalainen elintarviketurvallisuus on ihan omaa luokkaansa. Oon usein syöny naudanmaksaa, joka on maannut viikon viimeisen käyttöpäivän jälkeen jääkaapissa ja siiten vasta kypsensin ja söin, enkä saanut myrkytystä. Kahdesti olen saanut ruokamyrkytyksen, toinen oli kanasta ja toinen kämppiksen viikon jääkaapissa makuuttamasta tonnikalasalaatista.

Lihat on yleensä pakattu suojakaasuun. Jos pakkaus pullistelee, on se pilaantumisen merkki.

Jos kyseessä on fileet, niin voit vähentää riskiä myös pesemällä fileet ennen kypsennystä. Jauhenlihan kanssa tämä ei tieten onnistu.

Vierailija
20/21 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanasta saa kaikkein helpoiten kaikesta lihasta ruokamyrkytyksen. Mutta jos kylmäketju ei ole katkennut, niin kun kypsennät sen kunnolla, vähän ylikin niin ei ole todennäköistä. Suomalainen elintarviketurvallisuus on ihan omaa luokkaansa. Oon usein syöny naudanmaksaa, joka on maannut viikon viimeisen käyttöpäivän jälkeen jääkaapissa ja siiten vasta kypsensin ja söin, enkä saanut myrkytystä. Kahdesti olen saanut ruokamyrkytyksen, toinen oli kanasta ja toinen kämppiksen viikon jääkaapissa makuuttamasta tonnikalasalaatista.

Lihat on yleensä pakattu suojakaasuun. Jos pakkaus pullistelee, on se pilaantumisen merkki.

Jos kyseessä on fileet, niin voit vähentää riskiä myös pesemällä fileet ennen kypsennystä. Jauhenlihan kanssa tämä ei tieten onnistu.

Voi jauhenlihankin pestä fairylla tiskiharjan kanssa, tai jos haluaa olla varma niin tiskikoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme