Miksi Citymarket huijaa ihmisiä?
Aina näkee kylttejä missä tuote vain esim 1, 00 e, mutta kun kotona katsoo kuittia niin myyjä onkin ottanut täyden hinnan. Näin tapahtunut useasti ja joutunut infon kautta aina seuraavan kerran korjaamaan asian. Suoraan sanoen vituttaa.
Kommentit (66)
Mä olen joskus sanonut kassalle, että ei siellä tätä hintaa ollut.
Kassa on tarkistanut lapukkeistaan, että niin täällä lukee.
OK! Ei siinä mitään. Hyllyyn on jäänyt vanha hinta!
Mutta kun tulen seuraavana päivänä kauppaan, niin se on siellä vieläkin!
Eli asiasta on sanottu, mutta mitään ei ole tehty!
Tässä kohtaa varastaminen ei enää ole vahinko!
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on k-ketjun vakiokäytäntö. Turha valittaa jos on niin tyhmä että käy kyseisessä kaupassa.
Samaa esiintyy muuallakin. On varmaan turha valittaa, jos on niin tyhmä, että käy kaupassa.
Ei siinä määrin kuin citymarketissa. Tokmannilla taas on käynyt toisinpäinkin usein ettei mitään tarjousta ole esillä mutta kuitissa on kuitenkin tarjous.
Vaikka Cittarissa esiintyisi näitä hintavirheitä eniten, en ymmärrä miten siitä olisi turha valittaa. Silloinhan valituksen aihetta on nimenomaan enemmän.
Sen sijaan se on tyhmää, jos tarkistaa kuitin joka kerta vasta kotona, kun sille saattaa olla enää liian myöhäistä tehdä mitään.
???
En ole väittänyt ettei kannata valittaa.
Minulla on ilmeisesti käynyt hyvä tuuri. Olen asioinut samassa Citymarketissa viimeiset 20 vuotta, yleensä pari kertaa viikossa. Tarkistan kauppakuittini aina. Kertaakaan niissä ei ole ollut virheitä, kaikki alennukset ovat olleet oikein. Pikimminkin olen plussapuolella, olen pari kolme kertaa saanut 5 sämpylän pussissa 6 sämpylää, ja kerran 10 kpl nakkipaketissa 11 nakkia.
Vierailija kirjoitti:
Kun saa varastaa laillisesti, (?) Niin ei kai siinä kiinnosta korjata asioita kuntoon.
Jos joka virheestä tulisi 20 euroa penalttia, niin alkaisi kiinnostaa, että ei "vahingossa" ole kusetushintoja hyllyssä.
Sinccis
Jos koko päivän myy jotain tuottetta vaikka 50c ylihintaan, niin 20e voi olla hyvinkin alakanttiin ..
Sinccis
Voisiko olla, että cittarissa henkilökunnan pitää muistaa tarjoukset ulkomuistista, niin kuin ennen wanhaan ?
Eihän tässä muuten pitäisi enää tällä vuosituhannella olla mitään ongelmaa. Syötetään tarjous kyseisen tuotteen tuotetietoihin, ja kassakone antaa alennushinnan automaattisesti. What is the problem, Kesko?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ilmeisesti käynyt hyvä tuuri. Olen asioinut samassa Citymarketissa viimeiset 20 vuotta, yleensä pari kertaa viikossa. Tarkistan kauppakuittini aina. Kertaakaan niissä ei ole ollut virheitä, kaikki alennukset ovat olleet oikein. Pikimminkin olen plussapuolella, olen pari kolme kertaa saanut 5 sämpylän pussissa 6 sämpylää, ja kerran 10 kpl nakkipaketissa 11 nakkia.
Ei uskota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei tietenkään satu virheitä.
Olen CM:n asiakas ja n. viimeisen 15 vuoden aikana jotain 4 kertaa väärin veloitettu. Tarkastan kuitin aina.
Kyllä näyttää ihan tahalliselta cm touhut.
Niin paljon "vahinkoja" sattuu niille.
Kaikille kaupoille sattuu. En usko tahallisuuteen, vaan huolimattomuuteen. Uskon kuitenkin, että sitä huolimattomuutta sattuu osittain siksi, ettei virheisiin suhtauduta kovin vakavasti. Kun tiedetään, ettei kaupalle käy mitään ikävää, vaikka asiakas huomaisikin virheen. Kaikki eivät kehtaa tulla jälkikäteen korjaamaan virhettä, joten kauppa saa näistä virheistä ilmaiseksi "ylimääräistä" rahaa. Ihmiset eivät voi äänestää jaloillaan, koska kaupassa on pakko käydä.
Ihan tosi, että mä lähden ajamaan vaikka 20 centin takia johonkin kauppaan hakemaan palautuksia?
Se vain kertoo siitä, että ei tämän asian näin kuuluisi olla.
On sietämätöntä, jos varastaminen on laillistettu sillä, että kun ei me mitään tiedetä, eikä osata.
Sinccis
Köyhät täällä valittaa!
Terv. Kauppias
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että cittarissa henkilökunnan pitää muistaa tarjoukset ulkomuistista, niin kuin ennen wanhaan ?
Eihän tässä muuten pitäisi enää tällä vuosituhannella olla mitään ongelmaa. Syötetään tarjous kyseisen tuotteen tuotetietoihin, ja kassakone antaa alennushinnan automaattisesti. What is the problem, Kesko?
No niinpä!
Sekä joka tuotteen kohdalle ilmoitus kassoille, että hakee vanhat hintalaput pois.
Kun tämä laitetaan jonkun vastuulle, niin se vastuuhenkilö löytyy aina.
Kyllä tulisi kuntoon 10 minuutissa, jos kauppias ottaisi asiassa takkiinsa.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Meidän Citymarketissa on usein epämääräisesti merkitty tarjouksia. Vaikka esim. Ciraf-bodyt nyt -30% (koot 56-86). Sitten kun ottaa siitä hyllyköstä bodyn, niin kassalla ilmenee, että se oli vaan se yksi kuosi, jonka yläpuolella hyllyn päällä tms. oli kyseinen alelappu. Vaikka alla on viittä eri kuosia samanlaisia ciraf-bodyjä. Ei voitu sitten laittaa, että koskee vain kuosia xyz tai vaikka alennetun tuotteen tuotekoodia (monissa kaupoissa on fiksusti merkitty se).
Mutta moni varmaan ei ole kovin tarkkana ja tulee maksettua enemmän kuin oletti.
No harvemmin Ciraf merkkiä Cittarista saa?Eli ei ihme jos väärä hinta.
Sekä viimeksi kun kävin tulevaisuudessa, niin oli siirrytty jo 2040 digitaalisiin hintalappuihin.
Sinccis
;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on k-ketjun vakiokäytäntö. Turha valittaa jos on niin tyhmä että käy kyseisessä kaupassa.
Samaa esiintyy muuallakin. On varmaan turha valittaa, jos on niin tyhmä, että käy kaupassa.
Ei siinä määrin kuin citymarketissa. Tokmannilla taas on käynyt toisinpäinkin usein ettei mitään tarjousta ole esillä mutta kuitissa on kuitenkin tarjous.
Vaikka Cittarissa esiintyisi näitä hintavirheitä eniten, en ymmärrä miten siitä olisi turha valittaa. Silloinhan valituksen aihetta on nimenomaan enemmän.
Sen sijaan se on tyhmää, jos tarkistaa kuitin joka kerta vasta kotona, kun sille saattaa olla enää liian myöhäistä tehdä mitään.
???
En ole väittänyt ettei kannata valittaa.
Viittasinkin alkuperäiseen väitteeseen, että olisi muka turha valittaa, kun itse on niin tyhmä että käy Cittarissa. Sinun kommenttisi vaikutti myötäilevän alkuperäistä viestiä, koska olit "eri mieltä" kanssani. Pahoittelen mahdollista väärin ymmärtämistäni.
Autopalvelukassat, robottihyllyttäjät, digitalisoidut hintalaput jne..
Näyttää kovasti siltä, että kohta ei kassoja enää tarvita, kun kaikki automatisoidaan ;)
Sinccis
Voin myös kertoa, että itsepalvelu tulee helpottumaan. On keksitty jo aikoja sitten tunnisteita, joka osaa lukea koko ostoskärryn tuotteet kerralla.
Jää se piippailu historiaan. Itsepalvelukassat tulevat olemaan vain lyhyt välivaihe automatisointiin.
Jolloin kenenekään ei tarvitse enää piippailla mitään ..
Sinccis
Joo tiedän tunteen... Katson kyllä aina kuitin vielä kaupassa ollessa, mutta onhan se rasittavaa mennä valittamaan, että hei, tätä alennusta ei tullutkaan.
Robotit hoitavat myös tilauskannan seurannan, tuotepaikat oikealle volyymille, tuotemääriä voidaan lisätä /kauppakokoja pienentää.
Koska hyllyttäjät ovat toiminnassa 24/7.
Mikään tuote ei ole koskaan enää loppu jne ..
Suurta kehitystä on tulossa. Ja melko pian se alkaa.
Sinccis
Eli jatkossa vähemmän tilaa tarvitaan / tuote, koska seuranta on 24/7.
Sinccis
Tämä tulee halventamaan ketjua. Paljon jää "kassatyötä" pois.
Cittarissa itsepalvelukassa luki aivan eri tuotekoodit mitä tuotteissa luki. Käytin siis tyyliin maitopurkin enarin ja automaatissa luki joku ihan eri tuote. Huomasin vasta viime tipassa ennen maksua, loppusumma oli isompi mitä päässäni laskin. Sitten pyysin myyjän ja arvelin saavani edes jotain pahoittelua niin ehei: "ai mites se tolleen siinä joku vika, kokeile tota toista kassaa."
Eikä ko. kassaa suljettu?? Ton jälkeen olen ollut aika tarkka että tuote ja koodi täsmää jos käytän Cittarin kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskota.
Ei sinun tarvitsekaan sitä uskoa. Mutta totta se silti on. Olen hyvin tyytyväinen Citymarketiin, sen palveluihin ja tarjouksiin kanta-asiakkaille.
Sorry tuli Ciraf, muistin että se on cittarin eikä Prisman, kun tulee molemmissa käytyä eikä niin tarkkaile niitä merkkejä. Ehkä oli sitten muumi tai mikä lie cittarin myymä merkki. Pointti oli, että samaa merkkiä & mallia oli monta eri kuosia, mutta vaan yksi kuvio oli alessa.
Sama kävi juuri viime viikolla myös lasten hanskojen kanssa, samanlaisia ja -merkkisiä about 15 eri väriä samassa kohtaa hyllyssä ja alekyltti päällä, mutta vaan 2 väriä oli alessa, mitä ei lukenut siinä kyltissä.
Käy samaa muissakin kaupoissa välillä, aina syynään kuitit tarkkaan joka paikassa.
Välillä tokmannilla on ärsyttänyt, kun tulee mainoskehti jossa mainostetaan vaikka nyt kurahanskoja alehinnalla maanantaista alkaen. Sitten kun menen kyseisenä päivänä sinne, niin kuorma ei olekaan tullut ja tulee ehkä vasta seuraavana päivänä. Toki voi olla jotain järkisyitä miksi on jäänyt matkalle, mutta on käynyt useamman kerran niin mm. kukkien kanssa.
Tuo otettaisiin tietenkin sen kassan palksta, joka on vastuussa, että hinnat pitää kutinsa ;)
Tai on hinnoitellut sen.
Sinccis