Miksi Citymarket huijaa ihmisiä?
Aina näkee kylttejä missä tuote vain esim 1, 00 e, mutta kun kotona katsoo kuittia niin myyjä onkin ottanut täyden hinnan. Näin tapahtunut useasti ja joutunut infon kautta aina seuraavan kerran korjaamaan asian. Suoraan sanoen vituttaa.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei tietenkään satu virheitä.
Olen CM:n asiakas ja n. viimeisen 15 vuoden aikana jotain 4 kertaa väärin veloitettu. Tarkastan kuitin aina.
Kyllä näyttää ihan tahalliselta cm touhut.
Niin paljon "vahinkoja" sattuu niille.
Kaikille kaupoille sattuu. En usko tahallisuuteen, vaan huolimattomuuteen. Uskon kuitenkin, että sitä huolimattomuutta sattuu osittain siksi, ettei virheisiin suhtauduta kovin vakavasti. Kun tiedetään, ettei kaupalle käy mitään ikävää, vaikka asiakas huomaisikin virheen. Kaikki eivät kehtaa tulla jälkikäteen korjaamaan virhettä, joten kauppa saa näistä virheistä ilmaiseksi "ylimääräistä" rahaa. Ihmiset eivät voi äänestää jaloillaan, koska kaupassa on pakko käydä.
Huomionarvoista onkin miettiä montako kertaa on käynyt vastaava vahinko toisinpäin?
Taitaa olla kanan hampaita.
Toisinkin päin kyllä tapahtuu, mutta en osaa sanoa miten yleistä se on tähän verrattuna. Ihminen helpommin unohtaa virheet, jotka ovat omaksi eduksi.
Joskus mulle on käynyt niin, että tuotteen hinta on ollut kuitissa vähemmän kuin mitä muistin, mutta ajattelin, että muistin itse väärin tai että se "oikea" hinta (kaupan haluama hinta) on koneella ja lapussa väärä (esim. vanha) hinta.
Alennustuotteiden kohdalla se väitetty hinta jää helposti mieleen, joten helpommin huomaa, jos otetaan hinta väärin. Ja alennustuotteissa ostopäätös tehdään usein juuri sen takia, että sen on luvattu olevan alennuksessa. Siispä virhe näinpäin paljon on paljon vakavampi, koska asiakas ei välttämättä olisi ostanut ko. tuotetta, jos olisi etukäteen tiennyt minkä hinnan maksaa. Jos taas kauppa ottaa vahingossa liian vähän, niin kauppa saa luultavasti kumminkin olettamansa summan (sen mikä on siellä koneella) ja asiakas ei menetä mitään.
Pari kertaa on myös unohdettu kokonaan ottaa hinta jostain tuotteesta (ei CM), ja sen olen mennyt korjaamaan, koska silloin virhe on aivan selkeä ja kaupalle haitallinen.
Minulle on kyllä jokusen kerran MEINANNUT tapahtua kassan virhe omaksi edukseni, mutta jostain syystä ne kyllä huomataan aina viimetingassa...
En tiedä mutta älkää jumalauta mammat alkako sille kassatyöntekijälle raivoamaan näistä. Nämä kyseiset alet tulee viivakoodista eikä kassalla ole mitään tekemistä niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta älkää jumalauta mammat alkako sille kassatyöntekijälle raivoamaan näistä. Nämä kyseiset alet tulee viivakoodista eikä kassalla ole mitään tekemistä niiden kanssa.
Paitsi että S-ryhmällä ne ilta-alet joutuu ihan työntekijä näpäyttämään kassalla päälle, joten tämän moka jos jää tupla-alet saamatta.
On se niin väärin kun kauppa ei joudu tästä vastuuseen. Etenkin kun saa lukea kuinka kauppiaat soittavat poliisit paikalle helposti vaikka jos vahingossa laittaa luomu-omenoille tavallisten omenoiden etiketin. Mun mielestä sakot kaupalle ja tuplakorvaus asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että S-ryhmällä ne ilta-alet joutuu ihan työntekijä näpäyttämään kassalla päälle, joten tämän moka jos jää tupla-alet saamatta.
Joku aika sitten ostin jonkun kympin tortun tuolla 60% alennuksella ja kassa veloittikin-30%. Kävin sanomassa ja kassa antoi puuttuvan erotuksen tuplana. Myös jos olen palauttanut jonkun elintarvikkeen (esim vahingossa ostettu kurkku jossa hometta) niin saan tuotteen hinnan tuplana takaisin. En tiedä koskeeko koko Suomen S-kauppoja tämä käytäntö, mutta mua ei virheet haittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Jos edustat yritystä niin sullehan se palaute kerrotaan olit sen tehnyt tai et. Sinä kerrot sen eteenpäin sille joka tilanteelle jotain mahtaa.
Koko K-ketju on id ioot teja varten. Taas oli vertailussa 30 prossaa kalliimpi, jopa stokkan herkku on halvempi. Mikä ihme ihmisiä vetää sinne. Voisitte yhtä hyvin polttaa seteleitä pihalla.
Tämä on k-ketjun vakiokäytäntö. Turha valittaa jos on niin tyhmä että käy kyseisessä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Citymarketissa on usein epämääräisesti merkitty tarjouksia. Vaikka esim. Ciraf-bodyt nyt -30% (koot 56-86). Sitten kun ottaa siitä hyllyköstä bodyn, niin kassalla ilmenee, että se oli vaan se yksi kuosi, jonka yläpuolella hyllyn päällä tms. oli kyseinen alelappu. Vaikka alla on viittä eri kuosia samanlaisia ciraf-bodyjä. Ei voitu sitten laittaa, että koskee vain kuosia xyz tai vaikka alennetun tuotteen tuotekoodia (monissa kaupoissa on fiksusti merkitty se).
Mutta moni varmaan ei ole kovin tarkkana ja tulee maksettua enemmän kuin oletti.
Ciraf on Prisman merkki. Ei ole citymarketissa.
Joskus kanan kohdalla luki iso kyltti jossa kerrottiin tuotteen olevan tarjouksessa. Olivat vaan unohtaneet poistaa tuotteen vierestä toisen kyltin jossa luki, että tuote oli ennen huikeaa tarjousta 15 senttiä halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten ostin jonkun kympin tortun tuolla 60% alennuksella ja kassa veloittikin-30%. Kävin sanomassa ja kassa antoi puuttuvan erotuksen tuplana. Myös jos olen palauttanut jonkun elintarvikkeen (esim vahingossa ostettu kurkku jossa hometta) niin saan tuotteen hinnan tuplana takaisin. En tiedä koskeeko koko Suomen S-kauppoja tämä käytäntö, mutta mua ei virheet haittaa :D
En ole kuullutkaan tuosta, eli sama käytäntö ei ole kaikkialla.
Onkohan tiedossa, miten suuri osa asiakkaista yleensä palaa korjaamaan virheet?
Jos prosentti on kovin pieni, niin kauppaa saattaa silti hyödyttää ottaa vahingossa liikaa hintaa, vaikka antaisikin enemmän rahaa takaisin kuin mitä asiakas olisi menettänyt.
Moni ei tarkista kuitteja ollenkaan eikä ikinä huomaa, jos jostain otettiin väärä hinta. Mutta en tiedä yhtään, miten suuri joukko tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on k-ketjun vakiokäytäntö. Turha valittaa jos on niin tyhmä että käy kyseisessä kaupassa.
Samaa esiintyy muuallakin. On varmaan turha valittaa, jos on niin tyhmä, että käy kaupassa.
Riippuu kaupasta. Ainoa paikka missä hinnat eivät pidä paikkaansa (edes hyllyyssä lukevat) on olleet mökkiteissun varrella olevassa CM.
Kaikkialla muualla ja kaupungissa hinnat on just sitä mitä sanotaan.
Sinccis
Johtunee maalaisista.
Ei kai se niin tarkaka maalla, että onko asiat ihan kunnossa.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa esiintyy muuallakin. On varmaan turha valittaa, jos on niin tyhmä, että käy kaupassa.
Ei siinä määrin kuin citymarketissa. Tokmannilla taas on käynyt toisinpäinkin usein ettei mitään tarjousta ole esillä mutta kuitissa on kuitenkin tarjous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä määrin kuin citymarketissa. Tokmannilla taas on käynyt toisinpäinkin usein ettei mitään tarjousta ole esillä mutta kuitissa on kuitenkin tarjous.
Vaikka Cittarissa esiintyisi näitä hintavirheitä eniten, en ymmärrä miten siitä olisi turha valittaa. Silloinhan valituksen aihetta on nimenomaan enemmän.
Sen sijaan se on tyhmää, jos tarkistaa kuitin joka kerta vasta kotona, kun sille saattaa olla enää liian myöhäistä tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin kielii osaamattomuudesta.
Mutta mä näen tän enemmänkin kauppakohtaisena ongelmana, kuin ketjukohtaisena.
Siksi on typerä puhua ketjuista. Kyse on yksilöistä jotka siellä on töissä.
Se nyt vaan on totta, että maalla hommat tehdään hutiloiden ja vähän sinne päin.
Itse antaisin potkut useimmille, jos olisivat meillä töissä.
Sinccis
Mulle ei ole käynyt koskaan koska en kuitteja tutki enkä kyllä tietäisi hintojakaan.
Kun saa varastaa laillisesti, (?) Niin ei kai siinä kiinnosta korjata asioita kuntoon.
Jos joka virheestä tulisi 20 euroa penalttia, niin alkaisi kiinnostaa, että ei "vahingossa" ole kusetushintoja hyllyssä.
Sinccis
Ai että ostosta on veloitettu liian vähän? Jos näin käy, kyse on edelleen kaupan virheestä hinnoittelussa tai tuotekoodauksessa. Ei ole asiakkaan vastuulla. Se on asiakkaan vastuulla, että kaikki ostot tulee skannattua. Jos vaikka kotona vasta huomaa, että jotain ei veloitettu, on fiksua oikaista virhe seuraavalla käynnillä.