Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16-vuotias haluaisi lähteä kesällä kun Ayia Napaan kavereiden kanssa, päästäisittekö?

Vierailija
28.04.2019 |

Minä en tiedä tuosta mitään muuta kun että on Kyproksella. Joku kaveriporukka sinne lähtisi, ei yhtään vanhempia lähdössä mukaan. Voiko päästää?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäistä ei pidä missään nimessä päästää tuollaiseen kohteeseen ilman aikuista. Vaikka lapsi olisi luotettava, on maailmassa paljon sellaisia, jotka eivät ole ja yksin liikkuvat nuoret on helppoja kohteita. Se kuuluisa järki saattaa myös kadota vapauden tunteen ja uuden ympäristön myötä.

Vierailija
22/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "päästäisi"? Tiesitkö, että moni 15-vuotias asuu jo koulunkäynnin takia vakituisesti omillaan ja poissa vanhempien valvovan silmän alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla vanhemmat päästivät. Itse lomailin 15-18-vuotiaana Ayia Napassa joka kesä isolla kaveriporukalla. Pidettiin bileitä, juotiin, pössyteltiin ja kundeja tietysti oli kierroksessa. Ikinä ei mitään sattunut, mutta ehkäpä en kuitenkaan omaa lasta päästäisi. Ehtii sitä sekoilla myöhemminkin.

Kunnon väkeä meistä kuitenkin tuli, nykyään ollaan ylempää keskiluokkaa kaikki.

Vierailija
24/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää materiaalia ohjelmaan Teiniäidit.

Vierailija
25/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli ihan normaalia päästää 16v ulkomaille.

Vierailija
26/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En en ja en.

EN TOSIAANKAAN.

ite voisin harkita mukaan lähtemistä valvomaan.

Ja mitenkös ne muut pääsee. Alaikäisiä

Vierailija
27/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Jos itseä kiinnostaisi kyseinen paikka, voisin lähteä sinne 16-v:n kanssa yhdessä ja voisi aina välillä nähdä kavereitaankin. ;)

t. 17- ja 13-vuotiaiden äiti

Vierailija
28/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi.

Vierailija
29/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alaikäisiä reissuun keskenään! Pitäisi olla luotettava aikuinen mukana 👍

Vierailija
30/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis 30 vuotta sitten olin alaikäisenä kavereiden kanssa Rhodoksella ja oli siellä paljon muitakin "lapsia" omine nokkineen, aikana ennen kännyköitä ja luottokortteja. 

Mutta maailma on muuttunut ja ehkä joo, en varmaan päästäisi.

Siitä on ikuisuus, kun olen ollut Ayia Napassa, mutta silloin ainakin se oli tolkuton juottola ja bilemesta. 

Vierailija
31/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis 30 vuotta sitten olin alaikäisenä kavereiden kanssa Rhodoksella ja oli siellä paljon muitakin "lapsia" omine nokkineen, aikana ennen kännyköitä ja luottokortteja. 

Siitä on ikuisuus, kun olen ollut Ayia Napassa, mutta silloin ainakin se oli tolkuton juottola ja bilemesta. 

Nimenomaan, ysärillä vielä tehtiin noin. Eikä tosiaan ollut kännyköitä. Siellä rällättiin ihan omassa rauhassa ja hengissä selvittiin. En kyllä itsekään haluaisi nyt päästää sinne lapsiani. Näin se maailma muuttuu.

Vierailija
32/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, ysärillä vielä tehtiin noin. Eikä tosiaan ollut kännyköitä. Siellä rällättiin ihan omassa rauhassa ja hengissä selvittiin. En kyllä itsekään haluaisi nyt päästää sinne lapsiani. Näin se maailma muuttuu.

Maailma ei välttämättä muutu. Kysymys kai kuuluisi päästivätkö esimerkiksi sinun vanhempasi muitta mutkitta noille reissuille tai suorastaan usuttivat matkaan. Silloin voisimme tietää onko maailma muuttunut.

Vierailija
33/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kalkkiksia ootte? Mä olin lukion tokalla siellä ja niin hauskaa oli meidän porukalla. Elämästä pitää nauttii!

N 19

Vierailija
34/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei välttämättä muutu. Kysymys kai kuuluisi päästivätkö esimerkiksi sinun vanhempasi muitta mutkitta noille reissuille tai suorastaan usuttivat matkaan. Silloin voisimme tietää onko maailma muuttunut.

Olivat ehkä vähän huolissaan, mutta koska kaksi kaverianikin pääsi samalle reissulle, niin ehkä he vain tyytyivät luottamaan meihin. Kyllähän nyt nykyään pelätään paljon enemmän kaikkia hulluja ja ihan syystäkin.

Vierailija
35/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oman käytöksen mukaan päästäisin.

Matkustin 17-vuotiaana Kreikkaan ystäväni kanssa kahdeksi viikoksi, mutta tilanteessa ei ollut mitään omituista. Kumpikaan meistä ei harrastanut irtosuhteita tai juonut alkoholia. Olimme kiinnostuneita auringosta.

Vierailija
36/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästettiin kaverin kanssa matkaan. Mutta ei päästetty aiemmalta lomalta löytyneen poikaystävän luo. Eikä häntäkään päästäneet vanhemmat Suomeen.

Vierailija
37/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Voi juoda siellä alkoholia, käyttää huumeita tai harrastaa seksiä.

Vierailija
38/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan tyttären matkamuisto syntyi 9 kuluttua vastaavasta reissusta. Napa on kammottava teinibilemesta, jonne en oma 16- vuotiastani päästäisi.

Vierailija
39/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitten kahden vuoden päästä lähteä tuonne ihan omalla luvallaan. 

Vierailija
40/53 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavan tyttären matkamuisto syntyi 9 kuluttua vastaavasta reissusta. Napa on kammottava teinibilemesta, jonne en oma 16- vuotiastani päästäisi.

Ehkäisy? Abortti?