16-vuotias haluaisi lähteä kesällä kun Ayia Napaan kavereiden kanssa, päästäisittekö?
Minä en tiedä tuosta mitään muuta kun että on Kyproksella. Joku kaveriporukka sinne lähtisi, ei yhtään vanhempia lähdössä mukaan. Voiko päästää?
Kommentit (53)
En päästäisi, ja tästä ei edes neuvoteltaisi.
No en tietenkään. Kunnollinen vanhempi ei edes miettisi asiaa.
Kyproksella on alkoholin ikäraja 17 vuotta, joten jos kaveriporukassa tuon ikäisiä, niin saavat sitten laillisesti hankittua juomaa. Mutta ilman totakin: en päästäisi.
Se on sama kuin Ibiza. Eli sikailevan nuorison örvellyskenttä. Eli en todellakaan päästäisi.
Vain, mikäli mukana olisi pari luotettavaa täysikäistä, ei muuten.
En jos ei yhtään vanhemmista olisi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kyproksella on alkoholin ikäraja 17 vuotta, joten jos kaveriporukassa tuon ikäisiä, niin saavat sitten laillisesti hankittua juomaa. Mutta ilman totakin: en päästäisi.
Ei kyproksella ketään kiinnosta ikärajat.
Ja itse kysymukseen: en tietenkän päästäisi.
(Ja olen muuten yksi niistä ketkä eivät piittaa pelien ikärajoista -kuten näette pelit ovat vaan pelejä, tosielämä jotain ihan muuta.)
Minullahan ei lapsia ole, mutta lähtökohtaisesti tuollainen Ayia Napa kuulostaa niin epäilyttävältä kutumestalta, että enpä taitaisi päästää lähtemään. Kun sen voi miltei arvat mitä tuliaisina taas olisi :/
Vierailija kirjoitti:
Vain, mikäli mukana olisi pari luotettavaa täysikäistä, ei muuten.
Ne pari luotettavaa aikuista voi olla vaikka jonkun nuoren aikuinen sisarus puolison tai kaverin kanssa yhtä lailla biletyslomalla.
En usko, että edes saisivat matkaa varattua ilman täysi ikäisiä
Poikani lähti kavereiden kanssa reissuun vasta yo-kirjoitusten jälkeen täysi-ikäisenä, ja silloinkin hirvitti.
Vanhemmat mukaan .ja kaikkia ei yksin matkalle edes 30 v .nä...!
Riippuu kuinka luotettava nuori on. Esim. itse lähdin kaverin kanssa 16-vuotiaana interreilaamaan ympäri Eurooppaa, ja niin teki moni muukin samanikäinen. Kyllähän moni muuttaa jo kotoakin pois tuon ikäisenä.
Kävin 16-vuotiaana eräällä Välimeren saarella kavereiden kanssa. Täytyy sanoa, että mukia tuli otettua ihan riittävästi. En haluaisi omien lapsieni lähtevän vastaavalle reissulle, mutta minkäs teet. Nuoret on nuoria, eikä heitä voi kotiinkaan lukita. Vaikka voisi, niin ennemmin tai myöhemmin ne kokemukset haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulka tulka mina odotta...
T: Ali
Ali, muista etta sina lupasi jättä myös minu suomitytto! Et ota kaikki.
t. Rahim
Ei.