Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lainaisitko ystävällesi 1000€ hädän tullen?

Vierailija
28.04.2019 |

Perusteluja? Jos sinulta löytyisi takataskusta sellainen summa rahaa.

Esim. vuokrat maksamatta, sähkölaskut maksamatta. Tai muu iso menoerä, johon hänellä ei olisi rahaa ja lainaa ei saisi. Seurauksena kämppä menisi alta, sähköt katkastaisiin, tai muuta vastaavaa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi. 100 e korkeintaan ja niin että maksaa sen myös takaisin.

Vierailija
42/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ahdingon syystä. Jos on ryypännyt rahansa niin en lainaa.

Pari tonnia olen lainannutkin. Kaveri oli eron jälkeen vetänyt visan tappiin takuuvuokrien yms kanssa ja makseli niitä ehkä satasen kerrallaan takasin kuluineen.... Lainasin ilman korkoa saman summan. Ja sain takasin ihan sovitusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi koska olen kuullut liikaa huonoja kokemuksia.

Vierailija
44/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvälle ystävälle lainaisin, sellaiselle jonka tunnen hyvin. Toki ikäviäkin yllätyksiä voi aina tulla, mutta tapauskohtainen harkinta minimoi ison osan riskeistä. Olen itse joskus lainannut takuuvuokrarahat kaveriltani ja olen siitä hänelle ikuisesti kiitollinen. Maksoin tietenkin asianmukaisesti takaisin. (Tuli yllättäen uusi muutto, rahat vielä kiinni edellisessä takuuvuokrassa ja olin opiskelija pienen lapsen kanssa joten talous oli heikko. Lainan avulla pysyin jaloillani ja pystyi keskittymään elämään.) 

Vierailija
45/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autan ystävääni jos voin. Itse olen ystäväni valinnut ja tiedän että heihin voi luottaa. Lisäksi lainaamisessa pitää muistaa vähän sama sääntö kuin pelaamisessa, että pelissä oleva raha pitää olla myös varaa menettää. En tosin myisi yhtään ystävääni tonnista ja toivon että minun ystävyyteni on paljon arvokkaampi. En tiedä miten naisilla tämä menee, mutta meidän kaveriporukassa tuohon tonniin osalistuisivat kaikki, eikä olisi ensimmäinen kolehti mikä jonkun vuoksi kerätään :). Jokainen saa apua silloin kun tarvitsee.

Vierailija
46/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sairastui syöpään. Heti muutti lainaehtoja mutta Kelan päivärahoilla ei juhli.

Siihen päälle kun tuli hänen tyttärensä eli kummityttöni hammasremontti, oli seinä vastassa.

Lainasin tonnin ja puolen vuoden päästä toisen.

Vuosi leikkauksesta alkoi tekemään täyttä päivää ja nyt lyhentää minulle velkojaan 50 e per kk.

Itse tarjoiduin ja tekisin saman uudestaan milloin tahansa.

Minulla on 3000 e puskuri ja siitä oli helppo irrottaa, ettei vaikuttanut millään tavalla minun arkeni .

Vierailija
47/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystäviä ja toisaalta minulla ei ole tuollaista summaa antaa. Vanhemmille voisin ehkä antaa. Tosin he ovat jos käyttäneet itse esim kaikki lapsilisäni, joita säästävät minulle. Menivät monesti ihan eri asioihin kuin omaksi hyväkseni. Katsoin vaan nuorempana, että tili tyhjenee pikavauhtia. Tosin ymmärrän sen, että tarvivat ne rahat, mutta toisaalta en tajua sitä miten joku vähän yli 100 euroa on liian suuri raha säästää.

Vierailija
48/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista summaa en lainaisi kuin korkeintaan vanhemmilleni.

Vierailija
49/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Vierailija
50/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ystäviä ja toisaalta minulla ei ole tuollaista summaa antaa. Vanhemmille voisin ehkä antaa. Tosin he ovat jos käyttäneet itse esim kaikki lapsilisäni, joita säästävät minulle. Menivät monesti ihan eri asioihin kuin omaksi hyväkseni. Katsoin vaan nuorempana, että tili tyhjenee pikavauhtia. Tosin ymmärrän sen, että tarvivat ne rahat, mutta toisaalta en tajua sitä miten joku vähän yli 100 euroa on liian suuri raha säästää.

On se joskus vaan liian suuri summa. Minä käytän lasten lapsilisät miten parhaaksi näen, että lapsilla olisi hyvä lapsuus. Joskus se tarkoittaa matkaa ja joskus jääkaappia.

Vierailija
51/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin.

Lainasin aikanaan 1500e miehelleni vaikka oltiin tunnettu silloin ehkä viikko.

Vierailija
52/52 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun palaan maailmanympärimatkalta.

Jota en koskaan tule tekemään.

Sori.