¨¨¨¨JOULUISET VIIKOLLA 21¨¨¨¨
Ilmat on kauniita ja jo vähän lämpimämpiäkin kuin viime aikoina. Koitetaan silti kirjoitella lyhyesti edes kuulumisia. :D
Galluppia: Liinuksi eilen kyseli, että montako tuntia vuorokaudessa teidän vauvat on hereillä? Tämä ikuisuusaihe ;) kiinnostaa minuakin, joten vastailkaa jookos?
Oikein mukavaa toukokuista viikkoa kaikille!
Kommentit (61)
Eli etsi oman lapsesi kuva sieltä kaksplussan sivuilta ja sitten kun sulla on näkyvissä vauvasi kuva niin vedä osoiterivillä oleva osoite mustaksi ja hiiren oikean puoleisesta näppäimestä painamalla valitset kopioi ja menet vauvapalstalle kirjoittamaan viestiä jossa sitten taas klikkaat hiiren oik.puoleista nappulaa ja valitset liitä. Eikös ole helppoa, voi olla että on helpompikin tapa mutta minä käytän tätä!!
Ja vielä helpompaa jos avaat kaks selainta (nettiä) yhtä aikaa auki toiseen sen mistä haluat linkittää ja toiseen sen mihin haluat linkittää, sitten vaan kopioi liitä ja naps sinnehän se pujahtaa. Kokeileppas niin käyn kohta katsoon teidänkin söpöliinin kuvan :)
Toivottavasti onnistuu näillä ohjeilla!
Näistä nyt sitten pitäisi löytyä meidän typsy....
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1614&sivu=1
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1591&sivu=1
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1588&sort=1&sivu=…
Olisiko tuossa kuvassa pari kuukautta. Jännä nähdä kuka voittaa=) Toivottavasti joku jouluisista.
Ei kai omaa voi äänestää? Silloinhan kilpailu on aika epäreilu.
Nopeella vilasulla luin pinoa ja huomasin että täällä puhutaan kaksplussan kuvakisasta!! Mä oon tuon meidän neitokaisen kuvan kans laittanu sinne :)
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1466&sivu=6
Tossa linkki,jos onnistu ;)
Ihania kuvia teillä muilla :DDD
Nyt en ehdi enempää kirjottaa,hoppu on.. ;)
Jatkan iltasella kuulumisilla mikäli neitokainen ja ukkeli sen sallivat :)
-Tiggr
saa nähdä onnistuuko linkitys Juhon kuvista:
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1289&sivu=12
onnistui eli tässä linkki toiseenkin kuvaan...
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1389&sivu=9
ihania kuvia
Liilin kuvan oon ennenkin nähnyt ja tulit mieleen kun siinä luki Viivi mutta aattelin että voihan sitä jokunen muukin Viivi olla mutta sun vauva se olikin=)
toi kilpailu on muuten aika=0
omaa kuvaa voi äänestää ja monesti...mutta onpahan nuo kuvat nyt tuolla ja varmana ykköstä saa muitten vauvat kun pisteet huonoja...
Onneksi laitoitte linkit, kun en muuten olisi jaksanut selailla. Ja huomasitteko palkinnot; lehden vuosikerta ja hemmottelupäivä, JOSTA LEHTI PIDÄTTÄÄ JUTUN TEON! Se EI ole silloin palkinto. Höh. Mutta äänestän toki pienokaisianne! (paitsi että jotkut linkit eivät minulla toimineet.)
Minua itseäni ei tuo lehdessä komeilu kiinnosta, mutta olisi kyllä ihanaa, jos joku oikein laittaisi. Kyllä minä peitepuikkoa ja ripsiväriä laitan edelleen naamaan aina kun ulos lähden (joka päivä). Mutta kosmetologilla olen ollut 1,5 vuotta sitten ja kampaajallakin vain kahdesti Karen syntymän jälkeen. Rohkeille vinkki: soittakaa jonkun muun kuin vauvalehden toimitukseen ja tarjotkaa itseänne tyylinmuutospäivän kohteeksi! Voisi vaikka toimiakin.
Karppuli kyllä on ollut jo filmitähti! Yksi elokuvatieteen laitoksen opiskelija tarvitsi vauvaa harjoitustyöhönsä. Saan pian dvd:n, siellä opiskeleva kaveri näki sen jo. Ihanaa! Sieluni silmillä näen jo itseni kunnianhimoisenha äitinä meikkaamassa ja treenaamassa itkevää mini-Karea täydelliseksi tähtöseksi... no, jos nyt ei kuitenkaan :).
Meillä nukutaan 13-15 tuntia vuorokaudessa: yleensä 10 tuntia yössä (klo 21-7.30 miinus syötöt) ja 3-3,5 tuntia päikkäreitä. Eli yleisimmin 13,5 tuntia vuorikaudessa. Säännöllisiin päikkäreihin olen yrittänyt opettaa ties kuinka kauan, ja meillä on tiistaisin ja torstaisin tietty rytmi, kun lähes poikkeuksetta vauvajumpataan klo 13. Mutta silti ma, ke ja pe vauva tuppaa nukkumaan yhden aikaan... kummallista. En kuitenkaan aio häntä huudattaa ja pitää väkisin hereillä (niinkuin jossain viestissä kuulemma neuvola oli ehdottanut).
Mutta vaikka niin nukutan kuin imetän vauvantahtisesti, aion kyllä pitää tassuttelu-unikoulun, kun Karppa 9.6. täyttää 6 kk. Nyt jo olen aloittanut niin, että yöllä hellin vauvaa, kun imetän. Sen tarkoitus on, että jossain vaiheessa voi imetyksen jättää pois ja että se riittäisi vauvalle, ellei hänellä ole nälkä. Vielä ei kyllä toimi mitenkään...
luettuani terapiana ketjun, jossa puhuttiin vauvojen putoamisista. Nythän Karppa on sitten pudonnut kahdesti, kerran väärin asennettujen lainavaunujen takia (tosin en sitä itse asentanut, mutta kuitenkin...).Tuota jälkimmäistä en olisi kyllä osannut mitenkään ennakoida, mutta muuten ajattelin ryhtyä nauroottiseksi ja ylisuojelevaksi kanaemoksi... mutta enhkä kuitenkin voin kääntää selkäni lattialla makaavalle vauvelille :).
Kävin katsomassa uudestaan sitä valokuvakilpailusivua.Se antaa kyllä äänestää omaa kuvaa,mutta loppujen lopuksi vaikka pistät kymmenen kertaa 10p,ei se keskiarvo muutu miksikään.ENKÄ SITTEN TEHNYT SITÄ SEN VUOKSI;ETTÄ HALUAISIN PALJON PISTEITÄ! ¨Kokeilin vaan,koska ei olis mitään mieltä koko kisassa jos voisi omaa äänestää.
Minä en ainakaan haluais sitä ensimmäistä palkintoa.En todella menis mihinkään lehtikuvauksiin.Mutta on siellä niitä kuukausiarvontojakin...Että tällasta nyt vielä...
Onpas inhottava ilma! Aivan hirmunen tuuli. Neiti nukkuu aamunokosiaan ja mun pitäis alkaa siivoomaan kun anoppi on tulossa käymään. Ei vaan jaksais¿ Viime yön nukuin todella huonosti, ensin en millään meinannu saada unta ja kun vihdoin sain ni tietysti näin ihme painajaisia¿.
Niin ärsyttävää!!! Eilen illalla meni korva lukkoon ja nyt paukkuu ja poksuu ja välillä vihloo:( Tungin jo remo-waxiakin jos auttais. Tosi inhottava olo kun ei kuule oikeen mitään. Argh!
Meillä ei toi kiinteiden syöminen ota onnistuakseen. Ida suostuu muutaman lusikallisen syömään irvistäen ja sen jälkeen ei suostu suuta aukaisemaan ollenkaan. Kokeiltu ollaan perunaa, peruna-porkkanaa, peruna-kukkakaalii ja maissia. Tänään aattelin yrittää kasviksia¿ Lisäksi ruusunmarja ja luumu öklöttää ja laittaa tytön oikeen kakomaan kun on niin pahaa¿ Eikä edes aurinkoinen mee ilman kauheita naamanväänteitä. Oon nyt kerran päivässä koittanu antaa, tänään aattelin yrittää 2 kertaa. Jos väkisin koitan vaan tunkee ni tulee kauhee itku¿ Noh eiköhän tää tästä. Toivottavasti.
Ens viikolla ois 5kk neuvola. Kiva nähdä taas kuinka neitokainen kasvanut¿ Meillä ei edelleenkään käännytä selältä masulleen, mutta eiköhän sekin aika viel tuu. Akselinsa ympäri pyörii kyllä kuin hyrrä.
Ajattelin lähteä viikonloppuna mökille Idan kanssa kun mies lähtee lauantaina viihteelle. Mitäpä mä kotonakaan kökötän. Möksällä kun on seuraa kun mun äiti, veli+tyttöystävä, sisko puolikas, kummit ja serkku miehensä kanssa on tulossa kans. Lauantaina aateltiin lähtee Saloon ostoksille josko löytyis jotain juhla vaatetta kun tuttava perheen poitsulla on ylppärit tulossa¿
No mut jospa mä nyt alkaisin tiskaamaan:( Yök mä vihaan kaikkee siivoomiseen liittyvää!!!!
Tiituliini81 ja Ida kohta 5kk
Täällä mä koneella,Juho nukkuu parvekkeella ja Katri retkellä klo 16 asti,vaikkakin ilmat ei suosi,vettä sataa...
mäkin testasin vaan voiko omaa kuvaa äänestää mutta ei siitä hyötyä ole...aika huono keskipistemäärä on silti ja vähän kumma kisa enkä mä ainakaan kehtais lehdessä esiintyä mutta tuskinpa sijoitun mitenkään=)kunhan muuten vaan esittelen Juhoa heh heh=)
G:kellä nyt on menkat tulleet?
mulla ei vaikka välillä on oireita...raskaanakaan en voi olla,huh mikä ajatus...
Juho valvoi viime yönä ja yskä on taas tullut..huoh..toivottavasti ei kestä yhtä kauaa kuin viimeksi(2kk)
ihana rauha nyt,on niin hiljaista,vain nettinörtin näppäimistö sauhuaa=)
äityliini kera nukkuvan Juhon 281105
tervehdys kaikille minultakin!
on ollut olevinaan niin kiire,etten ole ehtinyt tietokoneella käydäkään moneen päivään :)
viime viikko oltiin pojan ja koiruuden kaa kolmistaan,kun mies lähti lahteen työkeikalle. täytyy kyllä nostaa hattua yksinhuoltajille! minä olin jo ihan kuollut keskiviikkoaamuna!!! vaikka siis suurimmaksi osaksi hoidankin pojan yksin ja annan miehen levätä rankan työn jälkeen,niin nyt kun olinkin ihan yksin,kaikki oli paaaljon vaikeampaa. suihkussa känyti olikin sitten varsin hauskaa (pojasta ainakin),kun otin ukkelin mukaan. ainoat tosi kamalat paikat oli,kun piti käyttää koira aamu- ja iltapissalla. en todellakaan halunnut repiä lasta kesken unien ylös sängystä pelkän pissatuksen takia ja niinpä sitten käytin koiran yömyöhään parinminuutin pissalla kun tiesin pojan olevan syvässä unessa ja aamuks laitoin kellon soimaan ennen 5.00,et hoitui sekin puoli. ei onneksi herännyt yhtenäkään kertana,mutta eipä tuo kivaa ollut. onneks meidän hurtta on oppinut pissaamaan käskystä ja niinpä tekikin tarpeensa heti oven viereen (*virn*) ja sitten sisälle,eli aikaa meni se muutama minuutti.
kävin viime viikonloppuna ekaa kertaa vuoteen viihteelläkin!!! tosin en viipynyt kuin alle 3tuntia,mutta saavutus se oli jo sekin,kun en aluksi uskaltanut pienokaistani jättää kenenkään hoiviin. mies siis jäi kotiin ja minä kävin muutaman siiderin juomassa ja takaisin kotiin. poika oli herännyt kerran ja huutanut täyttä huutoa 10minuuttia niin,että kyyneleet oli virrannut silmistä. oli kyllä kamala olo,kun ajattelin sitä itkua,ihan heti ei tee mieli uudestaan lähteä,vaikka kuinka kivaa olis ollut. tosin miehellä on niin hyvät hermot,että totes vaan pojan itkeneen,mutta sitten rauhottuneen,kun uni oli vienyt voiton.
siinäpä se mun pulma sitten muuten onkin... meillä poika siis tottunut,että kun herää yöllä saa tissin suuhun,vaikka ei ees oo nälkä. nyt n.2-3viikon ajan on alkanut heräillä tunnin kahden välein ja saa rauhoitettua vaan tissillä. mitä pitäis tehdä?? ei minua haluta huudattaa sitä ja työntää vaan tuttia,kun ei sitä kuitenkaan ota suuhunsa... vai jatkanko vaan tähän malliin,poikahan on kuitenkin vasta 5kk ja odottelen,jos se siitä vielä muuttuis? miten te muut toimisitte?
joku mainitsi tuosta kiljumisesta.. meidänkin poitsu on nyt reilun viikon kiljunut,kun sen vihdoin keksi. kaikki " puhe" tulee kiljuntana ja välillä sitten nauraa rätkättää päälle,jos kiljuu takas vastauksen :) selällään ei pysy hetkeekän,kääntyy heti ja sit kiljuu ja ähisee,kun ei pääse liikkeelle,vaikka jalat sutii ja kädet tekee liikettä.. on se hassun näköinen =) selällään ollessa on oppinut pääsee liikkeelle,kun jaloilla tökkii itseään eteenpäin. niin ja varpaat on nyt hokastu! niitä se ihailee ja ottaa käsillä kiinni harva se hetki,kamalan vaikeaksi on tullut vaipanvaihto juuri tuosta syystä.
hereilläoloajasta... meillä poika taitaa valvoa jo lähemmäs 12tuntia,kun on siis aina nukkunut pieniä päikkäreitä,n.puolen tunnin mittaisia. sitten ehkä n.kerran viikossa nukkuu enemmän,ehkä n.1-2tuntia pidemmät päikkärit aivan kuin paikatakseen noita muiden päivien huonompia unia.
nyt itkee poika tuossa lattialla,ei pääse pois masultaan,voi onneton..
hyvää loppuviikkoa kaikille!
-annu ja kasimir,5kk-
ja noista menkoista vielä,kun äityliini kyseli.. ei oo kuulunu eikä näkyny.. hiukan huolestuttaa,milloin niiden kuuluis oikeesti ilmaantua??
muhun on kyllä iskenyt kamala vauvakuume,ihanaa,jos oisin raskaana tai jos tulisin pikaseen :) mies ei kyllä tykänny ideasta,joten se tyssäs siihen,mutt kummihnkin.. nyt iskee sit poika käsiään näppäimistöön,kun nappasin se syliin,joten täytyy taas mennä.. morjens
Kotona ollaan, kaikki meni oikeen mainiosti, pieni potilas on ollut oikeen reipas, kipulääkettäkään ei enää tänään ole tarvinnut.
Leikkauksessa tuli hiukan extraakin, ihana kiva kirurgi napsasi myös tiukan kielijänteen!
Ennen kymmentä lähettiin osastolta, käytiin hiukan shoppailemassa Oulussa, on taas herralla vaatetta.... meillä kun ei täällä ole Lindexiä, Hennesiä eikä kappahlia missä on ihania lastenvaatteita niin piti hamstrata...Joni nukkui koko ajan, paitsi väänti yhdet kakat ja käytiin Anttilassa vaihtamassa vaipat ja kun piti eka pestä pylly, sitten vielä suihkutella hetki sitä 10 sentin kolikon kokosta ja n. sentin syvystä aukkoa(ison herneen kokonen mätäpaise sieltä löytyi) ja sitten vielä kaikki toppelot laittaa, vaipat ja vaatteet niin kestihän se, muutama mummeli oven takana isoon ääneen huuteli, että oot ollut jo yli kymmenen minuuttia siellä ja mitä lie muuta... Pyys kyllä anteeksi kun näki, että vauva oli mukana, noloina oikeen olivat..
Mutta tässä Jonskan kuva
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1478&sivu=5
Palaillaan paremmalla ajalla
lahja ja pikkupotilas Joni
kiitos opashttp://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1477&id2=1478&vot…, tyhmempikin onnistui hyvillä ohjeilla!
eli piti kiittää opastanutta, tällanen tyhmempikin onnistui linkityksessä hyvillä ohjeilla!!
vanhakin näköjään voi oppia uutta!!
Juhon kuumeilu jatkui ja valvomiset ja huonosti syö ja juo ja tänään lääkärissä:
Korvatulehdus(eka) molemmissa korvissa,toisessa korvassa mätääkin,ylähengitysteissä rohinaa ja tulehdusta,antibioottikuuri ja pitää koittaa juottaa enempi kuin eilen(440 ml),ettei kuivu ja sitten joutuu sairaalaan jos en saa juomaan paremmin=( tänään:maitoa 160 ml,velliä 90 ml,vettä 40 ml,siinä kaikki syömiset ja juomiset..pitää kun herää,tuputtaa jotain juotavaa...
äityliini kera kipeän Juhon,pyhänä 6kk
Olisiko hankala neuvoa,miten tuo linkitys tehdään???
Viivi on tosi suloinen :)