¨¨¨¨JOULUISET VIIKOLLA 21¨¨¨¨
Ilmat on kauniita ja jo vähän lämpimämpiäkin kuin viime aikoina. Koitetaan silti kirjoitella lyhyesti edes kuulumisia. :D
Galluppia: Liinuksi eilen kyseli, että montako tuntia vuorokaudessa teidän vauvat on hereillä? Tämä ikuisuusaihe ;) kiinnostaa minuakin, joten vastailkaa jookos?
Oikein mukavaa toukokuista viikkoa kaikille!
Kommentit (61)
kyselit kesälomarahoista.. ittekin mietin asiaa jokin aikaa sitten ja soitin kelalle kans asiasta,et pienentyykö mun vanhempainraha,jos pyydän kesäloman rahana ja ei kuulemma pienenny. siis kesälomaran voi pyytää rahana ilman et vaikuttaa tukiin,mutt jos saman verran tienais töissä vaikuttais. ja ainakin meillä on niin,et voi pyytää joko rahana nyt,kun oon vielä äippälomalla tai sitten pitää loman sen jälkeen,kun äippäloma on loppunu. itte aattelin pyytää 2viikkoo rahana,kun mies vaihtoi työpaikkaa eikä siis lomia vielä kertynyt ja noin meillä on sitten varaa kesälomaan :) nyt täytyy mennä.. lintsille olis tarkoitus lähtee!
hauskaa päivää!
Mä en jaksais enää sairastaa. :( Tuntuu etten nyt taas parane sitten millään! Maanantainan alko tää tauti ja aina vain yököttää eikä ruoka taho maistua! Vaikka ensin olis kaamee nälkä, alottaa syömään jotain mitä tekis mieli niin parin haukun päästä on jo ihan ällö olo. Tosi tehokasta laihdutusta.. Murr... Onneksi ei sentään enää kuumetta oo noussut ja voimat on suht. hyvin palautunut. Jaksaa hoitaa neitiä. Mutta tää oksetus vain ei ota laantuakseen ja se jos mikä rasittaa. On tosi inhottavaa kanniskella tyttöä kun vähänkään se potkasee tai painaa mun mahaa niin heti meinaa alkaa yököttään ihan kympillä. Tässä alkaa jo takaraivossa jyskyttään odotusaika.. :S:S Mut ei sillon nyt sentään koko aikaa ollut yökkö olo. Ei tiä mitä aattelis.
NO josko se tästä. Päivä päivältä on kyllä vähän parempi fiilis mutta tuo ellotus ei oo vähentyny. Syömään pystyin suht. hyvin eilen, tosin vain jugurttia ja hedelmiä ja tytön hedelmämössöjä. x) äiskä syö tytön sapuskat. ;)
Quarra ja neiti viikkoa vajaa 6kk
Sulosia vaaveleita teillä.
Mäkin laitoin Juliuksen kuvan kilpailuun mut en etes ite löytäny koko kuvaa. Meneekö siinä jonki aikaa ennenku se sinne ilmestyy?
Jultsulla on siinä levee hymy ja uus lippis... Oisin pistäny linkin kans vaan ku en sitä kuvaa viel löytäny.
Pikasesti muita kuulumisia. Oltiin viime lauantaina häissä ja kyl osas pikkumies olla nätisti. Yhesti vaan rääkäs (just ku pappi kysy velipojalta et tahdotko. Mun veli siis meni naimisiin)
Meillä on syömiset vähän vähentyneet ja välil ei taho tisukaan kelvata enää päiväsaikaan. Kuhan nyt ei kokonaan lopettas imuuttamista ku en haluis ruveta korvikkeita antaan ennen tavalliseen maitoon siirtymistä. Inhottavat vesikelit tuli, toivottavasti saatas taas nopsaan nauttia ihanasta auringonpaisteesta ja lämmöstä.
Täytyy mennä ku pikku räppäri kutsuu...
K ja Jultsu the räppäri 4kk 3vko ja 1pvä
Ensiksi toivottavasti kaikki sairastelevat ja etenkin pikkuset paranisivat pian!
Me oltiin miehen kanssa eilen kaksisteen syömässä ja elokuvissa ja tyttö oli yökylässä mummilassa. Tyttö ei ollu moksiskaan, mutta mulla oli ihan tippa silmässä kun tultiin kotiin. HIRVEÄ ikävä! No joskus tämäkin oli koettava, kuulemma toinen kerta olis jo helpompi...
Joku kuukautisista kyseli. Vappuna tuli ekat ja kohta odotan toisia alkavaksi, masentavaa. Eikä ollu kipukaan synnytyksen jälkeen mihinkään muuttunu vaikka kovasti toivoin, eli särkylääkkeitä paripäivää nassuun!
No nyt karkas kaikki ajatukset taas johonkin!
Palailen myöhemmin,jos muisti alkaa toimia...
Ethän vaan ole ensimmäinen jouluisten porukasta joka tekee kohta plussa testin ;o)
Eikö teillä ollut vähän meininki että saa tulla jos on tullakseen, jos nuo sun taudin oireet onkin jotain muuta kuin oksennustautia???
Aattelin vaan ;) Pidäthän meidät ajantasalla jos niin on käynyt!!!!
Oispa ihanaa kun joku kertoilis vauva-uutisia!!!
Lähdenpä jatkaan pihatöitä kun on vaihteeksi kohtalainen ilma.
Liili
Quarralle minäkin, että apteekkiin vaan kipin kapin! Voipa hyvinkin tulla eka jouluisten plussa!!
Joelia kun aloin odottaa niin oli ihan karmee olo muutamaa päivää ennenkun menkkojen ois pitänyt tulla. Ei onneksi vielä oksettanut mutta olo oli ihan kuumeinen, olin satavarma, että tulee armoton lentsu. Vaan tulikin vauva.....
kukapa tietää onko vaan harvinaisen sitkee mahatauti vai jotain ihan muuta ja paljon ihanampaa!!!!!
että minäkö plussata.. :S:S APUA! Aina voimat riitä yksin ton yhdenkään kanssa.. Okei, on se kyllä mielessä käyny et pitääköhän sitä taas testiä tehdä kun on ne kuukautiset taas myöhässä.. :( Vaan eipä ne mitkään säännölliset etes ole että ei sen puoleen, PCO:n takia ne on aina seilannu välillä 60pvässäkin siis ennen kun aloin tyttöö oottaan. Joo. Taitaa olla tää tauti semmosta sitkeen sorttista, luojan kiitos se kuume ja armoton lihassärky on kadonnut jo sitten tiistain. Ne kaks päivää oli kyllä mitä hirveimmät kun ei mitään saattanut syödä ja niin kipee olo ku vaan olla voi.
Tänään oon ollu jo ahkerakin ja tiskasin kaikki tiskit mitä oli sairastelu aikana kertyny. Eli siis koko astiavarasto suurinpiirtein.. Hyvä minä! :D Olin Reipas. :)
Mä taidan siirtyä töllön ääreen. Tyttökin jo yöunilla. Ihanan rauhallista, silläkin oli joku omituinen itkuhetki illemmalla. Säikähti kun matalalla äänellä kysyin siltä että mikset sä mulle naura ollenkaan... :O Kauheena venytti alahuultaan ja hirvee märy.. Säikähti tieten.. Saa nähdä joko se vierastaminen tästä alkaa kohta.
Quarra taaaas
Kovasti on tauteja liikkeellä. Mulla on 4 rintatulehdusta alla, oksennustauti ja sitkeä flunssa. Ja lapsilla tietenkin nuo jälkimäiset taudit yhtäaikaa. Ja just, kun alettiin flussasta toipua, niin eikös esikoinen tänään alkanut oksentamaan... piti olla srk:n kevätjuhlat, eipä tarvinnut mennä. Tässä odotellaan sitten vaan, kuinka moni perheestä tällä kertaa osallistuu näihin oksennustalkoisiin. Onneksi tähän ei näyttäisi kuuluvan kuumetta *koputtaa*.
Tanskulle: Tammelassa asutaan, tosin hieman toisella puolella paikkakuntaa. Keskellä metsaa ja järvinäkymä talvella meillä. Kesällä puut pirut menee ihan täyteen lehtiä ja peittää sen... Mutta eipä tarvitse erikseen mökkiä! Minä menen sitten välillä Helsinkiin sukulaisten luokse tai vain päiväseltään katselemaan ihmisiä. Muuten korpeutuu. Suo siellä, vetelä täällä...
Väsymys alkaa meilläkin nostamaan päätään. Katras on vähän Tanskun pesuetta pienempi; tytöt 10/01 ja 2/04ja poika 1/06 (piti olla 12/05, mutta ei itse halunnut..). Mutta kaikki sairastelut ja esikoisen SI kuntoutuksineen alkaa painamaan. Aamulla vaan huomaan nukkuvani poika kainalossa, enkä edes muista, koska olen sen siihen nostanut...
Mutta hullu kai täytyy olla, kun vauvakuume alkaa taas nostaa päätään. Tosin lupasin itselleni, että ensin täytyy saada nämä raskauskilot pois, että jaksaa raskauden ja lapsen hoitamisen. Ne nytkin väsyttää. Kolmesta lapsesta kustakin on jäänyt kymmenen kiloa. Siitä on helppo laskea kokonaismäärä. Ja niiden pudottamiseen menee jokun aikaa. Tosin ehkäisy on se yösyöttömenetelmä, joten saa nähdä. Mutta joku kyseli kk alkamisesta. Mulla on joka kerran alkaneet vasta tasan kuukauden päästä imetyksen lopettamisesta, ja imettänyt olen sinne 8-10 kk. Soseita on jokainen lapsi alkanut ottaa jo 4 kk:n iässä.
Äitiyslomalla on oikeutettu lomarahoihin. Mutta jos ottaa ne rahana, eikä pidä lomaa, jää hoitovapaalle ja uudelleen äitiyslomalle, ei saa äitiysloma-ajalta palkkaa (jos on siihen siis oikeutettu). Yksikin pidetty loma-/sairaslomapäivä siihen väliin kylläkin riittää. (Tarkistakaa liitostanne, en mene vannomaan, että kaikilla pätee sama.)
Viikonlopun alkua kaikille, minä täällä istun kaikki raajat ristissä, ettei olla kovin kauaa kipeinä. Puutarhassa ei ole kukaan tehnyt mitään pitkään aikaan, kotihommista puhumattakaan. On oikein ikävä kotitöitä... kukapa olisi uskonut? Aina oppii itsestään uusi piirteitä!
Mä en tiedä mikä nyt tota muksua vaivaa, oliskohan ne hampaat? Kitinää, narinaa, itkua vääntelehtimistä, kitinää... Ja äsken itki melkein silmät päästään. Koko ajan suuhun tarvis jotakin laittaa, ja kun otin äskenkin syliin niin olkapäätä hän rupesi heti nakertamaan. Mä toivon että menee nopsaan ohi, eikä tuu esim kipeeksi tai muuta sellasta. Sitte rintaan on tullu sellasta punasta. Pitää seurata tilannetta, mutt näin äkkiä ajatellen se johtuis mun mielestä siitä että paidan etumus on litimärkä kokoajan. Nyt oon koittanu pitää kuolalappuaja rinnusta mahdollisimman kuivana. Jos ei kohta auta niin sitten kysyn neuvoa viisaammilta!
Aamuherätykset on siirtyny yhdeksästä " mukavasti" seiskaan. Ja kun siihen lisätään vielä viimeyön levottomuus, niin tämä mamma on nukkunu sellaset kolmetuntia.
Tyttöä pitäisi kokoajan olla viihdyttämässä. Mielenkiinto lopahtaa vielä kaikenlisäksi todella nopeesti. Kohta on käyty läpi kaikki keittiö välineet... Mun kurkku on ihan kähee, kun oon lauleskellu ja pitäny kaikkia mielenkiintoisia ääniä.
Hitsi kun ulkonakin tulee vettä ja tuulee ja on niin pirskatin kylmä. Auto on huollossa ja mieskin nukkuu, kun oli yön töissä.
Kauhee valitus, mutta nyt on pakko valittaa. Taidan mennä syömään jotakin, eikös se niin ole, että hyvä ruoka parempi mieli...
Viikonloppua!
Tähti ja tyttö 5,5kk
Karppuli nukkuu ulkona jo lähemmäs kahta tuntia... ennätys! Piti vaan lähteä iltapäivällä salille, kun Kare on nykyään nukkunut pitkät iltapäiväpäikkärit... tuskinpa enää.
Mulla on mennyt kiinteiden aloitus ihan hulinaksi. Siis _itselläni_. Vaikka päätin, että hedelmää en heti anna ja yhtä lajia tarpeeksi monta päivää, niin eilenkin Kare sai soseena luumua ja mansikkaa (!) ja käteen kurkkua ja päärynää (njuu, sormipalat ovat nykyään pop) ja edellisiltana puuroakin (sileäksi soseutettua). Ja viikon verran on mennyt porkkanasosetta, pian siirrytään vissiin kesäkurpitsaan (jota vauva on kyllä jo maistanut...) Maissinaksuja tietty unohtamatta. Siinä sitä on pojalla ihmettelimistä ja äidillä, jos tulee oireita. Vaikka toki maistipalat ovat 1/4-teelusikallisen verran.
Mut on se kyllä ihana näky, kun antaa pojan käteen palasen jotain, ja hän alkaa nakertaa! On kyllä niin ison pojan merkki.
Olen tyytyväinen kiinteisiin siirtymisestä, vaikka alun perin ajattelin täysimettää sen suosituksen (6 kk) verran. Jos kerran ne sormipalat ovat osoitus siitä, milloin vauva on valmis alkaa syödä, niin sitten meillä menee hyvin.
Huh, heppu on nukkunut nyt lähes 2,5 tuntia!
Minua harmittaa kovasti Karen sisaruspuolten osallistumattomuus Karen elämään. Kun ei voi oikein pakottaakaan. Eivät välttämättä tervehdi häntä kotiin tullessaan, itse asiassa saatta mennä pari päivää ennen kuin edes näkevät. Toki joskus leikkivätkin, noin kerran viikossa alle vartin kerrallaan. Harmittaa Karen puolesta, mutta myös heidän puolesta, kun vauva-aika ei sitten enää palaa. Ovat siis 15- ja 17-vuotiaita, varmaan vähän mustasukkaisuuttakin on, mutta ongelma on, että ovat noin paljon vanhempia mutteivät kuitenkaan (vastuullisia) aikuisia. Tai voihan tuossa iässä olla lapsenvahtinakin, riippuu tietysti kypsyydestä. Olen minä niin tehnytkin, että kun ovat kotona, käväisen kaupassa, enkä tietysti kysy meidän mielipidettään... Muuten en mihinkään pakota.
Siitä meikkijutusta piti kysymäni: kuinka moni teistä jaksaa vielä laittaa itseään? (entisen verran, siis.) Itselläni kotiäitiys näkyy eniten vaatteissa. Kuljen käytännöllisissä roiskoissa ja kaikki uudet vaatteet ovat tapojeni vastaisesti huppari ja olohousut. Tosin treenaamisen aloituksellakin lienee osuutta asiaan. On kivaa, kun kaiken tämän läskin alla tunnen myös lihaksia. Toivonkin, että imetyksen loppuessa lihaksen polttavat rasvan pois! :)
Minuakin ahdistaa töiden alottaminen rankasti. Mutta paitsi etten koe meillä oelvat varaa minun jäädä hoitovapaalle, en myöskään uskalla jäädä pois töistä. Pelkään, että uusi pomo, jonka kanssa en ole päivääkään työskennellyt, ei tajua arvoani...
hei!
oon niin väsynyt etten jaksa kirjoitella,valvoessa meni taas suurin osa yöstä..kuumetta ei pojalla paljoa ollut enää mutta muuten yskii ja valvoo ja jopa leikkii KESKELLÄ YÖTÄ!=0
Vettä olen antanut vaan ei se tykkää vedestä...tuttipullosta vettä ei juo ja nokkamukista sain eilen 40 ml annettua.
Tänään taas tosi vähän ottanut maitoa ja velliä,huolettaa tosiaan ettei ala kuivumaan =(
Mä meikkaan aina kun meen jonnekin ulos tai asioille,meikkaaminen on mulle ollut semmoinen tapa etten ole ilman meikkiä muuta kuin kotona,mutta kotivaatteet on aika karmeita.
Mutta ei mun touhu sentään ole sellaista kuin TEINI-IÄSSÄ,kun talutin koiraani aamuvarhaisella piti MEIKATA jos vaikka joku näkyisi ulkona heh=)
t.uupunut äitiliini ja Juho liki 6kk
Siis telkusta.Hitsi olen kade niille,jotka pääsee paikan päälle juhlimaan.
Meillä on ollut kanssa aika kitinä päivä.Typy heräs aamulla kuudelta ja jotenkin aika kiukkunen.Nousee konttausasentoon,mutta kun ei jaksa vielä kauaa siinä olla,saatikka lähteä eteenpäin.
Tässä illansuussa typsy käveli ympäri kämppää..(iskä tietty piti kainalon alta kiinni). Se olikin sitten niin väsyttävää, että yht´äkkiä pikkunen nukahti sitteriin ihan kesken soseen syönnin.Huvittavan näköstä.
Menkkagalluppiin: Täällä on kerinny olemaan jo vaikka kuinka monet..
Kk alkoi n.6vko synnytyksen jälkeen,eli jälkitarkastukeen mennessä nekin oli jo koettu.Imetys loppuikin mulla valitettavasti kokonaan jo 4vko synnytyksestä.
Remo-waxista: Meidän terveyskeskukseen ei kuulemma ole asiaa korvakipujen kanssa, ennenkuin remo-waxia on kokeiltu kotona.En ole ikänään moisesta kuullut.Täytyy sitä ostaa varulta,jos sattuu pienelle korvatulehdus tulemaan.
Äityliinin Juho-poika siellä onkin kovasti sairastellut,toivottavasti alkaa jo helpottamaan.
Hyvä kun se Jonin leikkaus sujui niin hyvin.Tosi jännittäviä reissuja tuollaiset on.Nukutus niin pienelle. Muistan kuinka itketti,kun esikoinen nukutettiin reilun vuoden vanhana.Eikä isommasta asiasta ollut kyse,kuin korvien putkitus ja kitarisojen poisto.
N.oravan galluppiin: Minä en juuri koskaan meikkaa muutenkaan, vain jos jotain erikoisempaa menoa on.Ja vaatteet nyt on tuota lumppuosastoa..
Joten jos,vaan mahdollista vielä räjähtäneempi olen nykyään.Varsinkin,jos ei edes kauppaan mene,niin vaatetus voi olla sangen karseeta koko päivän.Kulahtaneet verkkarit ja t-paita....
Täytyis kyllä ryhdistäytyä monella saralla.
Nyt illanviettoon.Tuntuu hassulta,että vasta perjantai.Meni ihan päivät sekasin tuon helatorstain takia.
Viikonloput!
-Liinuksi + Aada melkein 6kk
Meilläkin oli se flunssa pari viikkoa sitten ja kyllä sitä yskää kestikin. Onneksi on nyt jo ohi. Paranemisia muille :)
Huoh. Tänään on ollut rankka päivä. Tytön sain vasta ihan 15 min sitten nukkuun vaikka yleensä nukahtaa ennen 21.00. No jos hetken surffailee, käyn suihkussa ja katson sinkkuelämää. Sen jälkeen vaikka nukkumaan.
Tuosta meikkaamisesta... Itse meikkaan lähinnä silloin kun menen vaikka kaupungille. Mutta en kyllä sillonkaan aina. Tänään kävin aamulla nopeasti labrassa ja kaupassa niin sinne en jaksanut meikata. Mutta useimmiten kyllä tulee meikattua.
Kotona kuljen oikeen rääsy vaatteissa. Minkä takia sitä kotona pitäis jotain hyviä vaatteita kun täällä kaksin melkein aina tytön kanssa olen. Mieskin on niin tottunut jo tähän kotiäiti ilmeeseen että ei tarvi senkään takia enää laittautua ;)
Mutta hetki vielä surffailua. Öitä kaikille :)
Viimeinkin terve, mutta ah niin autaallisen väsyny. :( Mies on taas painanu töitä niin ettei ole tyttöä nähnyt hereillä sitten tiistai aamun. Tosi ihanan hienoa kun yksin istut täällä ja koetat jaksaa.. Ja soittelet että millon mahd. tällä kertaa pääsisit tänne, ikään ei tiä ja eilenkin yöhön asti töissä. Ei sillä, en oo ihtekään miestä nähny ku torstai iltana viimeksi. Joo. Että on tää yrittäjän elämä vain auvoista... *murinaa* Tyttö oli eilisiltana ja tänä aamuna oikein ihanan kiukkuinen mikä entisestään lisää mun väsymystä ja vanne kiristää jo otsaa siihen malliin että ei jaksa ei. Tuntee ihtensä niin huonoksi äidiksi kun ei jaksa ja kiukuttaa ja välillä toivoo että kun joku tulis ja hetkeksi ottaisi tuon tytön. Että sais rentoutua edes pikkuisen. Tiedä oonko ainoa joka kokee tämmöstä ankaraa väsymystä ja riittämättömyyden tunnetta. Vaikka päällään olis eilen tanssinu niin ei olis tyttö siitä yhtään piristyny, tunnin huusi.
okei.. Eli väsynyt ja hieman maassa olen. Ehkä tää päivä tästä jossain vaiheessa taas muuttuu paremmaksi. Toivoa sopii..
KYSYMYS: Onko moni jo antanut niitä sormipaloja?? Mulle ihan hassu käsite, en oo edes hoksannut aatella että ton ikäselle tohtis semmosia antaa?? Mitä ootte sitten antanut? Minkälaisia " paloja" ? Ja jos nyt oon väärässä ettei moni oo antanut, niin kertokaapa millon niitä sitten " ruukataan" antaa. :)
Okei. Mä siirryn hakeen lisää kahvia että heräis tästä horroksesta. Parempia vointeja edelleen sairastaville ja muuten vaan väsymyksen kanssa taisteleville. Tää ei oo aina herkkua.
Quarra ja tyttö
Oli pakko tulla kirjoittamaan heti kun näin eilisen päivän viestit! Uskomatonta, mitä ohjeita terveyskeskuksissa annetaan! Remo-Wax on aine, jota käytetään vaikun pehmittämiseen korvissa ennen korvien huuhtomista. Remo-Waxia EI SAA käyttää särkeviin ja tulehtuneisiin korviin tai korviin, josta on tärykalvo puhjennut/puhkaistu. Kyllä jos lasten korvista on kyse, kannattaa ne aina käydä näyttämässä lääkärille ennen kuin niitä alkaa itse lääkitsemään! Jotenkin aivan uskomatonta, että tuollaisia ohjeita annetaan! No se siitä, palailen myöhemmin kertomaan muut kuulumiset.
Nyt ois hetki aikaa jatkaa kirjoitusta. Vieläkin pitää tosiaan ihmetellä miten tuollaisia neuvoja annetaan TK:sta ton Remo-Waxin suhteen. Ensinnäkin vaikkuhan on tarkoitettu suojaamaan korvaa ulkopuolelta tulevilta pöpöiltä ja pölyiltä. Sitä ei saisi edes poistaa kuin aivan hennosti korvakäytävän suulta. Jos korvassa on suurempia vaikkukökköjä jotka ovat kovettuneet ja aiheuttavat kuulon huonontumista ja suhinaa, ne poistetaan huuhtomalla ja sitä ennen käytetään Remo-Waxia. Mutta aina ennen pitäisi käydä toteamassa hoitajan/lääkärin vastaanotolla, että korvassa tosiaan on niitä vaikkukökköjä eikä esim. tulehdus. Siis näin mulle on koulussa opetettu ja tätä käytäntöä meillä töissä toteutetaan. No joo...
Meillä sairastetaan... Esikoisella korvatulehdus, räkätauti/yskä ja laryngiitti... Eetullekkin sitten tuli elämänsä ensimmäinen kuume, mutta se kesti vain päivän ja nuhaa/yskää/muuta ei sitten ainakaan vielä tullut. Saa nähdä onko tulossa. Kärtsympänä ollut muutaman päivän ja ruoka on maistunut huonommin. Kunhan ei vain tulis sitä kauheeta yskää, mikä esikoisella on.
Meillä yritetään hulluna punnata konttausasentoon. Vielä ei voimat lähellekkään riitä, mutta aivan selvää rakoa jää jo mahan ja lattian väliin :) Yritys on kova ja siitä se lähtee!!
Tohon meikkaus-kyssäriin. Mä oon ollut aina sellanen meikkifriikki, että en kyllä osaa lähteä mihinkään jos en oo meikannut ja kyllä sitä tulee jotain tehtyä aivan vaikka olis vain kotonakin. Haluaisin kyllä tavasta eroon, mutta minkäs teet kun oot 15 vuotta joka aamu sen meikin naamaan laittanut... aikaa siihen ei kyllä mee kuin se 10 min. hyvin kun on harjoitellut niin se käy käden käänteessä :) joskus ois kuitenkin vain mukava olla naturellisti, mutta kun ei osaa niin ei osaa. Vaate puoleen vois kyllä odottaa parannusta. Aika lutjakkeissa sitä kyllä tulee kuljettua välillä. Kaikki entiset ei vielä mahdu päälle ja uusiakaan ei vihtis vielä ostaa kun toiveissa olisi vielä se -4 kg entisiin mittoihin niin toiveissa elän ja käytän muutamia housuja ja paitoja vuoropäivin :)
Palaillaan taas!
T Meimi79+sairastava pesue
Kiitos Meimi kun valaisit remo-waxi asiaa.Tosiaan mun kaveri oli vienyt vauvansa lääkäriin korvien takia ja siellä oli oltu hyvin tympeitä,kun tuota ainetta ei oltu ensin kotona kokeiltu.Ja tämän tiedon myötä monet kaveripiirissäni nyt sitten niin luulee.Täytyy korjata asia,onneksi ei ehtinyt meille tulemaan sellasta tilannetta,että olisi pitänyt laittaa.Täällä nyt muutenkin on sellainen arvauskeskus tuo terkkari.
Quarra: Mulla ei varsinaisesti mitään hirmu väsymyspäiviä ole ollut,mutta armottomia v***tus päiviä kyllä.Ja joskus ihan syyttä.Sillon ei kyllä mieli kovin korkealla ole.Sitten saattaa seuraavana päivänä kaikki olla taas hyvin.Toivottavasti sullakin on huomenna parempi päivä uusi.
Meidän typsy jäikin tänään yllättäin yökylään mummilaan.Käytiin sitten kyliltä hakemassa vaippoja ja ruokaa,kun ei oltu otettu tarpeeksi mukaan.Tarkoitus kun oli vain piipahtaa kahvilla.
Tässä sitä varmaan tulee sitten notkuttua ilta koneella.Siivoomista olis,mutta ei huvita kun laiskan päivän alkuun pääsi.anoppi tarjos pitsatkin,ei tarvinnu ruokaa tehdä.
Tosi kurjaa,jos kaikilla ei ole apujoukkoja, jotka välillä hoitais lapsia.Meillä kun taas on niinpäin,että ei annettais niin usein kun otettais.
tämä kun on anopin eka(ja tod.näkösesti ainoa) lapsenlapsi,jota ei edes uskottu ikinä tulevan,niin lelliihän se tämän " pilalle" .
Kamalaa nyt tässä näin mainostaa,mutta siltä osin meillä asiat hyvin.
Vaikka en kyllä koskaan ole ajatellut,että isovanhemmat on velvollisia hoitamaan lapsenlapsia jos eivät vaikka jaksa tms.
Sormipaloista: Kun tuossa joku sanoi(anteeks huono muistini),että antavat kurkun yms.paloja,niin koitettiin eilen sitä kurkkua.
Typyä inhotti ihan kamalasti ottaa sitä käteen,kun oli jääkaappikylmä.Ja vallan puistatti,kun vähän suuhun kurkun reunaa laittoi.Kai se oli se viileys.Se siinä oli kyllä tarkoituskin,kun ikenet oli kovin kipeät taas eilen.Lämpöäkin nousi vähäsen ja annettiin suppo.Mutta eipä sitä hammasta vaan näy eikä kuulu.
NIin,en kyllä meinaa uskaltaa antaa mitään syötävää käteen vielä,jos saa irti jonkun palan ja tukehtuu.Joku ehdotti kuivatettua ruisleipääkin.
Mitenkähän sen asian kanssa oikein on...Tosin ei kai noilla ikenillä mitään irti lähde,eri asia sitten kun tulee hampuja..
No,siirryn välillä tohon telkun ääreen
-Liinuksi+Aada -
Näin vielä viikon viimeisenä päivänä pinoudun, jos kukaan edes enää lukee...
Tytöt on aamupäivä unilla, saas nähä nukkuuko sen ½h vai 2h, toivottavasti pidemmät kun mun on sit helpompi rytmittää loppu päiväkin;) Mä jotenkin oon ihan hukassa jos nukkuvat vain pikku pätkiä ja hermoon jos heräävät " liian aikaisin" , pitäs vaan aatella et ei niitä sit nukuta mut...
Tytöt on jo niin isoja, kohta ne varmaan nousee pystyyn yms. esikoinen jo tän ikäisenä alkoi ite nousemaan istuun ja harjoitteli konttaus asentoa, tytöt ei onneks vielä liiku muuta kun kääntyilemällä ja peruuttamalla, mut ei niitä samasta paikasta löydä hetken päästä mihin ne on laskenut;)
Hereillä tytöt on vuorokauden aikana n.9h, nukkuvat 2-3 päikkärit, riippuen vähän pituudesta, pikku unia on useemmmat, mut jos nukkuvat yli 2h kerralla niin sit vain kahdet.
Soseita tytöt syö nyt n.3krt/pv klo 12-13 kasvissose, klo17-18 hedelmä sose ja nyt oon parina päivänä antanut klo 20 aikaan puuroa ja siihen päälle velliä, koitetaan pikku hiljaa siirtyä kokonaan iltapuuroon.
Imetys on ihan loppusuoralla, enään imetän aamuyöstä, tosi harvoin enää päivällä.
Tytöt nukkuu yöt suht hyvin, tutin laittoa on jonkin verran, mut syövät vain kerran n.klo 4-6 ja sit unia jatketaan 7-8 asti.
Pitäis varmaan ottaa lihat pian kuvioihin, aattelin alottaa kanalla.
Ajatus poikkelehtii miten sattuu ja se varmaan näkyy tekstissä:/
Niin ja ilmotin sit meidänkin kaikki kolme tyttöä tuohon kaksplussan valokuvakisaan, kaksosillakin on omat kuvat. Meidän tytöt erottaa siitä kun kaikilla on saparot;) Kuvat ei oo viel tullu nettiin asti, mut laitan linkkiä sit kun tulevat!
Jahas nyt tuli puol tuntii täyteen, pitääpä seurailla joko siel heräillään et pitääkö mennä laittaan soittorasiaa päällee;)
Mukavaa sunnuntaita, ihanaa kun kerrankin ei sada:)
Rölli-peikko sekä tyttötrio (2v8kk ja 2x 5,5kk)
Oon miettinyt semmosta että kuuluuko mulle kesälomarahat vaikka oon äippälomalla? Vakituinen työ ja täydet lomat on kertynyt...... Hitto et alkaa ahistaa töiden alun läheneminen!!! EI TAHDO!!! Hoitovapaalle kun ei vaan yksinkertasesti voi jäädä, ja meillä ainakin täällä on semmonen et kuntalisän saa vain jos saa myös hoitolisän ja siihen mun ja miehen tulot ylittyy. Hitto et noikin jutut on syvältä. Pitäis pärjätä sillä vajaalla 300e miinus verot. Hip hei ja jippii!
Tyttö nukkuu... alkanut nukkumaan kunnon päikkäreitä, nytkin jo vissiin 2 tuntii nukkunut. Ja äiti on tainnu koko sen ajan istuu koneella...
No mut jos menis syömään aamupalaa...
tiituliini81 ja ida kohta 5kk