Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa kun tuolla ulkona on 20 astetta lämmintä ja ovat takki päällä??

Vierailija
27.04.2019 |

??

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jaksaa jankata tuota "maa hohkaa kylmää". Aurinko porottaa päähän täydeltä terältä mutta kun se maa on niiiiin kylmä niin pakko pitää pilkkihaalaria päällä... Jos ei istu siellä lumihangessa niin se ei tasan niin paljoa hohkaa että siinä kävellessä jäätyisi, saatika jos kävelee lumikasan ohi...

Sortsikeli tuolla on, +20 astetta ja täyttä aurinkoa.

Jep, nurmikot on täysin vihreinä ja kukat kukkivat, mutta silti se maa muka jotenkin hohkaa kylmää niin että 20 asteen lämmössäkin paleltaa :D Ei sillä, ymmärrän kyllä että jotkut tarvitsevat vielä enemmän vaatetta, mutta se ei takuulla johdu siitä, että maa jotenkin "hohkaisi kylmää".

Vierailija
82/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella täytyy pitää lämpimästi vaatteita päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ei kärsi kuumuudesta juuri koskaan. Minä olen sellainen. Asuin joskus Espanjassa ja tämä oli talvi siellä. Oli kiva kun sai kulkea takissa ilman ihmettelyä.

Varjoisissa paikoissa lämpötila tuntuu minusta kalsalta enkä tykkää siitä tunteesta. Lämpöä, suoranaista kuumuutta rakastan. Niinpä kuljen takissa aina paitsi hellejaksoina. Haittaakse?

Ei, kunhan et itse ääneen ihmettele miten minä pärjään t-paidassa silloin kun sinä tarvitset sen päälle takin.

Vierailija
84/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ap:n p*ersettä kaivaa mitä ihmisillä on päällä??????????

Vierailija
85/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväään +20 on eri kun kuin kesän +20. En ole tänään käynyt ulkona, mutta viimeksi kun oli lämmin päivä, niin lämmintä oli tasan siinä auringossa. Heti kun käveli talon varjoon, niin tuli kylmä. Mun kurkku tulee myös tosi helposti kipeäksi pienestäkin kylmästä tuulesta, joten todellakin käytän takkia ja kaulahuovia vielä pitkään. 

Onko koulun fysiikan opetus mennyt ihan hukkaan? Kyllä se kevään +20 on sama kuin kesän +20 astetta, vai säädetäänkö teillä eri asetukset mittariin vuodenaikojen mukaan? Saahan sitä toki käyttää vaikka untuvatakkia heinäkuussa.

Vierailija
86/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä iässä tietää jo, että kannattaa pitää takki päällä edelleen, kevätsää on petollista. Jotkut kahjot näkyvät istuvan jo maassa viltin päällä, ilmeisesti eivät tajua että maa on vielä kovin kylmä lämpimästä ilmasta huolimatta.

Kevätsää voi olla petollista joo mutta ei se maa nyt niin kovin kylmä enää voi olla aurinkoisella paikalla. 

Vierailija
87/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävältä ulkona paistuu, miten tuo aurinko voi noin kovaa polttaa.

Vielä 5 kuukautta tätä helvetinhellettä, lokakuussa alkaa hyvät ilmat.👍

Minä olen talvi-ihminen ja tykkään pakkasesta.

Vierailija
88/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesä ei ala huhtikuussa. Maa on jäässä vielä. Oon nytkin flunssassa, koska en ole pitänyt takkia. Täällä on vielä paikka paikoin lunta ja kova tuuli. Pitääkö mun sairastuttaa itteni sen takia, että mä en olisi sun mielestä ” outo”

Vierailija
89/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätsäät on petollisia. Kaverikin kekkuloi pienissä vaatteissa ja on nyt kuumeessa.

Vierailija
90/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväään +20 on eri kun kuin kesän +20. En ole tänään käynyt ulkona, mutta viimeksi kun oli lämmin päivä, niin lämmintä oli tasan siinä auringossa. Heti kun käveli talon varjoon, niin tuli kylmä. Mun kurkku tulee myös tosi helposti kipeäksi pienestäkin kylmästä tuulesta, joten todellakin käytän takkia ja kaulahuovia vielä pitkään. 

Onko koulun fysiikan opetus mennyt ihan hukkaan? Kyllä se kevään +20 on sama kuin kesän +20 astetta, vai säädetäänkö teillä eri asetukset mittariin vuodenaikojen mukaan? Saahan sitä toki käyttää vaikka untuvatakkia heinäkuussa.

Tuli myötähäpeä tästä kirjoituksesta. Joku yrittää esittää tietäjää.

Fakta on se, että kevään +20 ei ole sama kuin kesän + 20 astetta. Tiesitkö edes miksi? No et tiedä. Kerron : Keväällä maa on jäässä vielä ja lunta on paikka paikoin muuallakin kuin vain pohjoisessa. Kesällä maa on ehtinyt jo lämmetä. Jos menet paljain jaloin nyt ulos, niin huomaat, kuinka kylmä maa on vielä verrattuna johonkin heinäkuun aikaan. Ja toiseksi: Merikaupungeissa käy kova tuuli näin keväisin vielä. Merivesi on kylmää myös, jos vertaa vaikka siihen heinäkuuhun. Jos kävelet merikaupungissa keväällä + 20 asteen tuulessa ja heinäkuun + 20 asteen tuulessa, niin huomaat eron.

Mä en ymmärrä tällaisia ihmisiä, jotka esittävät ” alan tietäjiä” sinullakaan ei ole mitään hajua edes perusasioista, kuten Suomen ilmasto, joten jätä nämä faktat muille.

Vierailija
91/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tällä hetkellä keuhkokuumeessa, koska olin shortseissa ja topissa. Niin ap? Minä olen ilmeisesti jotenkin tyhmä vai? Olisiko fiksumpaa jatkaa vain samaan malliin?

Vierailija
92/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jaksaa jankata tuota "maa hohkaa kylmää". Aurinko porottaa päähän täydeltä terältä mutta kun se maa on niiiiin kylmä niin pakko pitää pilkkihaalaria päällä... Jos ei istu siellä lumihangessa niin se ei tasan niin paljoa hohkaa että siinä kävellessä jäätyisi, saatika jos kävelee lumikasan ohi...

Sortsikeli tuolla on, +20 astetta ja täyttä aurinkoa.

Jep, nurmikot on täysin vihreinä ja kukat kukkivat, mutta silti se maa muka jotenkin hohkaa kylmää niin että 20 asteen lämmössäkin paleltaa :D Ei sillä, ymmärrän kyllä että jotkut tarvitsevat vielä enemmän vaatetta, mutta se ei takuulla johdu siitä, että maa jotenkin "hohkaisi kylmää".

Kyllä maa on vielä roudassa, Etelä-Suomea myöten, ainoastaan pintamaa on sulaa.

Jopa viljelylaatikot ovat roudassa, vain 20cm sulaa eli ei vielä päästä puutarhatöihin kuin viikon parin päästä, jos säät jatkuvat lämpimänä.

Ja tähän aikaan kukkivat vain kevät kukat, jotka kukkisi vaikka olisi lunta esim. vuokot, esikot jne.

Jos olisi toisin, Suomessa kaupan hyllyt notkuisi kotimaisista vihanneksista.

Vierailija
93/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että osa ihmisistä on totuttanut itsensä aikaisemmin vähempään vaatetukseen. Nämä , jotka kulkevat nyt shortseissa ym. Niin ovat suurin osa niitä, joilla ei ole talvella lakkia, hanskoja. Nämä ihmiset ovat myös pitkälle syksyä vähissä vaatteissa esim. Käyttävät pitkähihaista paitaa ulkona sillä aikaa, kun toiset pukevat sukkahousuja/ pitkiä kalsareita. Heidän kehonsa on tottunut/ totutettu siihen, että he pärjäävät vähemmällä vaatetuksella. Sitten nämä ihmiset voivat olla myös niitä, jotka hikoavat tavallista enemmän. He eivät yleensä siis sairastu. Riippuu ihan siitä, millainen ihminen on. Kenenkään pukeutumista ei voi arvostella, koska et voi tietää, millainen ihminen hän on.

Vierailija
94/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuttelen tulevaa hellekesää varten. Ei tunnu 35 astetta niin tukalalta, kun pitää toppatakkia vielä 20 asteessa. Sisälläkin olen villapaita päällä.

Vierailija
95/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla tyylikäs ja viimmeistelty katukuvassa, kyllä takki kuuluu siihen olennaisena osana. Ei kait kukaan käytä tähän vuoden aikaan talvitakkia, vaan välikausitakkia.

Ehkä hyvä ja tyylikäs pukeutuminen herättää vain ap. ihmetystä, jos on tottunut t-paidassa ja verkkareissa tai trikoissa kulkemaan.

Vierailija
96/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tulee yöpakkaset eteläänkin.

Vierailija
97/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kyllä tosi lämmintä, mutta oli mulla silti takki mukana. Otin sen pois päältä, mutta alla oli t-paita ja huppari. On mulla kesälläkin takki mukana, koska usein pelkällä villatakilla tmv. tulee kylmä, varsinkin illalla. 

Vierailija
98/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato sieki kalenteria, äläkä lämpömittaria.

Tää viesti on tullut Lappeesta.

Vierailija
99/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri ulkona ja ei meillä tosiaan ole missään enää lumikinoksia lähiseudullakaan saatikka omassa pihassa. Kylmää tuulta ei ollut, puissa ja pensaissa on silmut, yhdessä koivussa jo pienenpienet lehdet, sini- ja valkovuokot kukkivat, nurmikko on alkanut vihertää ja kimalaiset lentelivät. Asun Etelä-Suomessa lähellä pääkaupunkiseutua mutta en merenrannalla. Metsissä on jo valkovuokkojen lisäksi sellaista vihreää aluskasvillisuutta (en tiedä, miksi kutsuisin, jotain rikkaruohoja). En siis usko siihen, että maa olisi jäässä.

Jos kuitenkin olisi, niin ainakaan se ei meidän pihassa tuntunut. Mittari näytti +22 astetta vielä hetki sitten, vaikka alkaa olla jo ilta. Minulla oli legginsit ja t-paita ja tein pihatöitä ja suorastaan kuumalta tuntui. Lekottelin hetken terassilla, ei tullut kylmä.

Jos olisin lähtenyt kaupungille, olisin ottanut varmuuden vuoksi villatakin mukaan. En palele herkästi mutta tuulessa kyllä, joten villatakkia kannan aika usein mukana. Uskon hyvin, että ap hämmästelee takkeja, niin varmaan olisin itsekin hämmästellyt, jos olisin pihalta johonkin lähtenyt, mutta pitkähihaiset ja jakut ymmärrän jo ihan tuulenkin takia. Meillä ei tuullut, mutta se ei tarkoita, etteikö jossain parin kilometrin päässä olisi tuullut. Suomi on lisäksi iso maa, jossain pohjoisemmassa on varmasti lumikinoksia ja ne hohkaavat sen verran kylmää, että takki varmasti on tarpeen, jos ei ihan pelkässä auringossa nökötä koko aikaa. Eikä kaikkialla ole yhtä lämmintäkään.

Olen jo oppinut sen, että Helsingissä tuulee aina ja sinne kannattaa varautua takilla ihan keskellä kesääkin. Lähdin kerran heinäkuussa lasten kanssa Suomenlinnaan ja meillä kotona mittari näytti +25. Kun tultiin junasta, niin järjetön puhuri puhalsi eikä meillä ollut mitään villatakkeja mukana. Piti sitten pikaisesti tehdä uudet suunnitelmat, kun en millään siinä tuulessa halunnut olla pelkällä t-paidalla. Ja kyllä, Helsingissäkin mittarit näyttivät hellettä mutta se tuuli oli kaikesta huolimatta kylmää.

Vierailija
100/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on hellepellejä noi samat ihmiset haukkuu muuita läskis kun joku käytää t-paitaa kesällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi