Mikä ihmisiä vaivaa kun tuolla ulkona on 20 astetta lämmintä ja ovat takki päällä??
Kommentit (123)
Minusta jokainen saa pukeutua kuten haluaa ja ap:n kaltaiset äimistelijät ovat henkisesti alamittaisia tyyppejä.
Itse en palele juuri ikinä, ja nyt keski-ikäisenä - ylipainoisena ja vaihdevuosissa - vielä vähemmän. Ei ole mikään leuhkimisen aihe tai kilpailuasia tuo.
Enkä - toisin kuin ap - koe, että olisin joku ihmisyyden mittapuu, joka voi haukkua muunlaiset pukeutumistavat.
Kieltämättä vähän huvitti, kun jengi kulkee tuolla jo hihattomissa ja shortseissa, osalla naisista on kesämekko päällä... Itsellä mustat farkut, pitkähihainen paita ja kevättakki. Tuli hieman ylipukeutunut fiilis, mutta ei mulla kuumakaan ollut. Joten katsoin olevani järkevästi pukeutunut säätä ja itseäni ajatellen.
N47
Mitä se sinulle kuuluu? Ihme tyyppi...
Kylläpä täällä ihmiset suuttuivat 😅 Ei kai ap ole teiltä takkeja kieltämässä, kunhan ihmettelee. Itsekin ihmettelen kun kävin äsken kaupassa topissa ja kesähousuissa ja vastaan hiihteli tuulipukuihmisiä ja minua pahasti katsovia mammoja. Olen itsekin herkkä palelemaan, mutta ainakin täällä on taivaallisen lämmin. Nyt makaan pihalla voltin päällä nauttimassa auringosta.
Itsekin epäilen että moni on kalenteripukeutuja. Ei voi olla lämmin kun on vasta huhtikuu!
Aamulla kun lähtee töihin niin on +1 eikä tarkene ilman takkia. Kun palaa töistä niin on +18, mutta käsilaukkuun ei mahdu takkia (tai välikerrastoa) joten ne on kuljetettava kotiin puettuna.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavan näköistä olla takki päälla näillä säillä.Vetäkää vielä pipokin päähän.Ei näillä säillä voi palella
ap
Suuri osa nuorista kulkee läpi kesän pipo päässä. Ja vähän vanhemmistakin.
Mä olen yhtä päivää lukuunottamatta pakottanut itseni käyttämään takkia (aika ohutta kylläkin), jotta en ainakaan vilustuisi. Vielä runsas viikko sitten mulla oli joku pöpö ilmeisesti, kun oli pientä lämpöä pitkän aikaa. Mutta tukalaa on ollut. Kun tulee kotiin, niin aivan nihkeä hiestä ja vaatteet tarttuneet ihoon kiinni, pakko mennä heti suihkuun. Ja väsynyt olo, lämpö väsyttää.
Mutta nythän ilmat viilenee niin, että takki alkaa taas olla ihan tarpeellinen.
Viikko sitten ajoin t paidassa ja hihattomassa haalarissa pienkuormaajalla rehua ulkoa navettaan. Ohut vaatetus siksi kun oli olevinaan niin lämmin. Tuloksena siitä kärsin monta päivää jäykästä niskasta, kurkkukivusta, kuumeesta ja nyt on joku keleen keuhkotauti.
Vierailija kirjoitti:
WbMD kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palellako siellä sitten pitäis?
Kannattaa mennä lääkäriin jos +20 säässä palelee.
Jotenkin suloista, kun kuvittelet, että tuon asian takia pääsee Suomessa lääkäriä tapaamaan.
Pääsee kun menee yksityiselle ja itse maksaa.
Ilman lämpötila ei vielä kerro onko lämmin vai kylmä, vaan siihen vaikuttavat ilman kosteus, tuuli jne
Tähän aikaan vuodesta ilman lämpötila tuntuu paljon kylmemmeltä kuin syksyllä, sillä maa hohtaa kylmyyttä, kun routa sulaa.
Minulla oli eilen päällä ohut huppari ja kevyttoppatakki (lämpöä oli n. +14). Olen alipainoinen niin palelen helposti. T-paita keliin tarvitsee olla jotain 20-25 astetta.
No ehkä kesällä nyt vihdoin löytyvät ne talvivaatteet, joita ei koko talvena ollut päällä :D kun on kuljettu upottavassa lumihangessa lenkkareilla nilkat paljaina
Ovat lähteneet liikkeelle aamulla, kun oli 9 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavan näköstä. Jos paleltaa niin se on joko ylipainon syytä (tukkii verisuonet) tai sitten muuten vaan äärettömän surkea kunto tai verenkierto.
Niin sekö on sitten naurettavan näköistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WbMD kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palellako siellä sitten pitäis?
Kannattaa mennä lääkäriin jos +20 säässä palelee.
Jotenkin suloista, kun kuvittelet, että tuon asian takia pääsee Suomessa lääkäriä tapaamaan.
Pääsee kun menee yksityiselle ja itse maksaa.
Lääkäri: Päivää, mikähän on vaivana?
Asiakas: No en tiedä, kun tuolla av:llä sanottiin, että olen naurettava ja sairas, kun minulla on takki ja kun minua palelee ja että pitää mennä lääkäriin, niin että mikähän minulla on?
Lääkäri: ????
En tiedä kumpi on omituisemman näköistä, toppatakki vai T-paita ja shortsit tässä kelissä. Kumpaakin vaatetusta näin eilen liikenteessä ollessani (päivällä +18 astetta täällä, aamulla +7). Eivätkö ihmiset katso päivän sääennustetta lähtiessään ulos? Vai puuttuuko joiltakin kokonaan välikausivaatteet? Itse olen aamulla pukenut ohuen takin ja paidan sekä pitkät housut, takin olen riisunut pois sitten kun on alkanut tulla lämmin. Ei ole liian kuuma eikä kylmä. Vaikeaa tuo pukeutuminen joillekin...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kumpi on omituisemman näköistä, toppatakki vai T-paita ja shortsit tässä kelissä. Kumpaakin vaatetusta näin eilen liikenteessä ollessani (päivällä +18 astetta täällä, aamulla +7). Eivätkö ihmiset katso päivän sääennustetta lähtiessään ulos? Vai puuttuuko joiltakin kokonaan välikausivaatteet? Itse olen aamulla pukenut ohuen takin ja paidan sekä pitkät housut, takin olen riisunut pois sitten kun on alkanut tulla lämmin. Ei ole liian kuuma eikä kylmä. Vaikeaa tuo pukeutuminen joillekin...
Miksi pitäisi käyttää välikausivaatteita, jos niissä tulee kuuma tai kylmä? En tajua sinun ja aloittajan kaltaisia ihmettelijöitä, jotka kuvittelevat, että johonkin tiettyyn säähän on vain yksi oikea pukeutuminen. Minä olen kulkenut jo t-paidassa ja shortseissa ja minulla on siltikin kuuma, mutta enpä ole ihmetellyt niitäkään ihmisiä, joilla on vielä reilusti vaatetta päällä. Jotkut palelevat tosi helposti ja toisilla taas on aina kuuma. Ja sitten on sinunkaltaisiasi ihmisiä, jotka taivastelevat näitä molempia ääripäitä ja ovat sitä mieltä, että vain he itse pukeutuvat "oikein".
Tykkään pitää takin taskussa puhelinta ja avaimiani. Käytän ohutta kevättakkia. Olen ylipainoinen, joten takki pitää roikkuvan vatsani piilossa. Mikä on aloittajan ongelma?