Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa kun tuolla ulkona on 20 astetta lämmintä ja ovat takki päällä??

Vierailija
27.04.2019 |

??

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jaksaa jankata tuota "maa hohkaa kylmää". Aurinko porottaa päähän täydeltä terältä mutta kun se maa on niiiiin kylmä niin pakko pitää pilkkihaalaria päällä... Jos ei istu siellä lumihangessa niin se ei tasan niin paljoa hohkaa että siinä kävellessä jäätyisi, saatika jos kävelee lumikasan ohi...

Sortsikeli tuolla on, +20 astetta ja täyttä aurinkoa.

Jep, nurmikot on täysin vihreinä ja kukat kukkivat, mutta silti se maa muka jotenkin hohkaa kylmää niin että 20 asteen lämmössäkin paleltaa :D Ei sillä, ymmärrän kyllä että jotkut tarvitsevat vielä enemmän vaatetta, mutta se ei takuulla johdu siitä, että maa jotenkin "hohkaisi kylmää".

Kyllä maa on vielä roudassa, Etelä-Suomea myöten, ainoastaan pintamaa on sulaa.

Jopa viljelylaatikot ovat roudassa, vain 20cm sulaa eli ei vielä päästä puutarhatöihin kuin viikon parin päästä, jos säät jatkuvat lämpimänä.

Ja tähän aikaan kukkivat vain kevät kukat, jotka kukkisi vaikka olisi lunta esim. vuokot, esikot jne.

Jos olisi toisin, Suomessa kaupan hyllyt notkuisi kotimaisista vihanneksista.

Totta, mutta ei tässä ollutkaan kyse siitä, että pitäisi voida jo kävellä paljain jaloin. Tietysti maa on vielä paljon kylmempi kuin kesällä, mutta ei se niin kylmä ole, että vaikuttaisi jotenkin oleellisesti siihen tarvitseeko 20 asteessa takkia. Ei sitä "kylmän hohkaamista" tuolla auringonpaisteessa tunne, ellei istuskele paljaassa maassa.

Vierailija
102/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa olla tyylikäs ja viimmeistelty katukuvassa, kyllä takki kuuluu siihen olennaisena osana. Ei kait kukaan käytä tähän vuoden aikaan talvitakkia, vaan välikausitakkia.

Ehkä hyvä ja tyylikäs pukeutuminen herättää vain ap. ihmetystä, jos on tottunut t-paidassa ja verkkareissa tai trikoissa kulkemaan.

Oletko se tyyppi, joka kerran tällä palstalla vaahtosi miten kamalan noloa on, kun jotkut menevät kaupungin keskustaan T-paidassa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua vaivaa kun kuljet kaupungilla shortseissa ja hihattomassa topissa heti, kun ulkona on yhtenä päivänä 18 astetta? Kauhea tarve esitellä selluja?

Vierailija
104/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan hölmön näköistä kun liikutaan ilman päällystakkia ihan aikuiset miehet.

Vierailija
105/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväään +20 on eri kun kuin kesän +20. En ole tänään käynyt ulkona, mutta viimeksi kun oli lämmin päivä, niin lämmintä oli tasan siinä auringossa. Heti kun käveli talon varjoon, niin tuli kylmä. Mun kurkku tulee myös tosi helposti kipeäksi pienestäkin kylmästä tuulesta, joten todellakin käytän takkia ja kaulahuovia vielä pitkään. 

Onko koulun fysiikan opetus mennyt ihan hukkaan? Kyllä se kevään +20 on sama kuin kesän +20 astetta, vai säädetäänkö teillä eri asetukset mittariin vuodenaikojen mukaan? Saahan sitä toki käyttää vaikka untuvatakkia heinäkuussa.

Tuli myötähäpeä tästä kirjoituksesta. Joku yrittää esittää tietäjää.

Fakta on se, että kevään +20 ei ole sama kuin kesän + 20 astetta. Tiesitkö edes miksi? No et tiedä. Kerron : Keväällä maa on jäässä vielä ja lunta on paikka paikoin muuallakin kuin vain pohjoisessa. Kesällä maa on ehtinyt jo lämmetä. Jos menet paljain jaloin nyt ulos, niin huomaat, kuinka kylmä maa on vielä verrattuna johonkin heinäkuun aikaan. Ja toiseksi: Merikaupungeissa käy kova tuuli näin keväisin vielä. Merivesi on kylmää myös, jos vertaa vaikka siihen heinäkuuhun. Jos kävelet merikaupungissa keväällä + 20 asteen tuulessa ja heinäkuun + 20 asteen tuulessa, niin huomaat eron.

Mä en ymmärrä tällaisia ihmisiä, jotka esittävät ” alan tietäjiä” sinullakaan ei ole mitään hajua edes perusasioista, kuten Suomen ilmasto, joten jätä nämä faktat muille.

Mun mielestä tämä viime päivien +20 on tuntunut pahemmalta (lämpimämmältä) kuin yleensä kesäkuukausien +20. Syy on varmaankin se, että lämmönnousu oli niin nopea.

Vielä vähän aikaa sitten kuljin villakangastakissa, jossa kuljin koko talven ja mietin, että kohta varmaan pitää siirtyä ohuempaan takkiin. No sitten kun laitoin sen ohuemman päälle, niin huomasin, että se oli ihan liikaa. Aika outoahan tuo on.

Eikö joku asiantuntija ole sanonutkin, että Suomen ilmasto muuttuu vähitellen siten, että on vain kaksi vuodenaikaa, talvi ja kesä. Mielestäni se on harmi, olen aina tykännyt eniten syksystä ja sitten toiseksi keväästä.

Vierailija
106/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WbMD kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palellako siellä sitten pitäis?

Kannattaa mennä lääkäriin jos +20 säässä palelee.

Syöpähoitojeni aikana sain kortisonia ja palelin koko ajan. Syöpähoitojeni jälkeen palelu jatkuu, koska minulta hävisi lihaksia. En ymmärtänyt selittää kaikille tuijottajille, mistä on kysymys.

Miten harmillista uteliaille kriitikoille.

Vierailija
107/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tarttee villatakkia illalla, kun aurinko lakkaa paistamasta jokilaivoihin, silloin tulee hiukka vilu, kun istuu tuopin äärellä.

Vierailija
108/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kesä ei ala huhtikuussa. Maa on jäässä vielä. Oon nytkin flunssassa, koska en ole pitänyt takkia. Täällä on vielä paikka paikoin lunta ja kova tuuli. Pitääkö mun sairastuttaa itteni sen takia, että mä en olisi sun mielestä ” outo”

Flunssan aiheuttaa virus eikä se että et ole pitänyt takkia.Mistä teitä oikeen sikiää?Oletko käynyt edes peruskoulua?

Ap

Vierailija
109/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin toimistolla eilen ihan umpijäässä, joten todellakin kotimatkalla olin onnessani TALVItakissani tuolla keskustassa ja ratikakassa ja metrossa ja bussissa.

Vierailija
110/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuon merituulen kanssa tunnu yhtään lämpimältä. Lisäksi ei ole vielä +20 vaan +14.

Vierailija
111/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jaksaa jankata tuota "maa hohkaa kylmää". Aurinko porottaa päähän täydeltä terältä mutta kun se maa on niiiiin kylmä niin pakko pitää pilkkihaalaria päällä... Jos ei istu siellä lumihangessa niin se ei tasan niin paljoa hohkaa että siinä kävellessä jäätyisi, saatika jos kävelee lumikasan ohi...

Sortsikeli tuolla on, +20 astetta ja täyttä aurinkoa.

Jep, nurmikot on täysin vihreinä ja kukat kukkivat, mutta silti se maa muka jotenkin hohkaa kylmää niin että 20 asteen lämmössäkin paleltaa :D Ei sillä, ymmärrän kyllä että jotkut tarvitsevat vielä enemmän vaatetta, mutta se ei takuulla johdu siitä, että maa jotenkin "hohkaisi kylmää".

Kyllä maa on vielä roudassa, Etelä-Suomea myöten, ainoastaan pintamaa on sulaa.

Jopa viljelylaatikot ovat roudassa, vain 20cm sulaa eli ei vielä päästä puutarhatöihin kuin viikon parin päästä, jos säät jatkuvat lämpimänä.

Ja tähän aikaan kukkivat vain kevät kukat, jotka kukkisi vaikka olisi lunta esim. vuokot, esikot jne.

Jos olisi toisin, Suomessa kaupan hyllyt notkuisi kotimaisista vihanneksista.

Kun ei ole roudassa koko maassa. Täällä Etelä-Pohjanmaalla ei ole enää routaa. Jos routa on sulanut esim. viikko sitten, miten kuvittelet, että kaupoissa olisi jo kotimaisia kasviksia enemmän kuin vaikka helmikuussa? Ei ne nyt viikossa kasva.

Mulla on kukkapenkissä kukassa helmihyasintit, tulppaanit ja viime vuotiset orvokit. Kuolanpionissa on nuput. Muut pionit ovat n. 10 cm pituisia. Koivuissa on hiirenkorvat. Syreenit vihertavät. Ensimmäisen voikukan näin kukkivan tänään yhdessä liikenneympyrässä.

Vierailija
112/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen tällä hetkellä keuhkokuumeessa, koska olin shortseissa ja topissa. Niin ap? Minä olen ilmeisesti jotenkin tyhmä vai? Olisiko fiksumpaa jatkaa vain samaan malliin?

Tavallisesta vilustumisesta ei tule keuhkokuumetta.

Vierailija
113/123 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen tällä hetkellä keuhkokuumeessa, koska olin shortseissa ja topissa. Niin ap? Minä olen ilmeisesti jotenkin tyhmä vai? Olisiko fiksumpaa jatkaa vain samaan malliin?

No vähän tyhmä joo, jos luulet keuhkokuumeesi johtuvan tuosta.

Vierailija
114/123 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNA MUN PUKEUTUU TAKKIIIIIN TAI MÄ ALAN ITKEMÄÄÄÄÄÄ

Vierailija
115/123 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri miehen jolla oli pipo päässä. Ihan oikeasti ei sitä enää tarvitse.

Vierailija
116/123 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon todella ohuita ja kevyitä, mutta peittäviä kesätakkeja. Pidän niitä yleensä aina, koska ne suojaavat auringolta (olen kalpea) enkä pidä siitä miten tuuli saa vaatteet liimaantumaan kehoon kiinni, melkein kuin alasti kävelisi. Eli jos vaatteet ovat niin kevyitä laitan takin aina päälle.

Vierailija
117/123 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pipokausi päättyy, minä alan käyttää lippistä ja ns. kalastajanhattua. Niiden lieri suojaa auringolta, eikä tarvitse laittaa hiuksia mitenkään.

Vierailija
118/123 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla kyllä mikään t-paitakeli ole. Tämä siis stadissa.

Vierailija
119/123 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ainakin Turkusessa on kylmä tuuli. Sään mukaan pukeudun.

Vierailija
120/123 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on +9 astetta höystettynä hyytävällä tuulella niin kyllä mä ainakin pidän ihan mielelläni pipoa.

pk-seutu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi