Eikö nuo kuulokepäät tajua, miten hölmöltä he näyttävät?
Mitä tahansa muotia pitää näköhään orjallisesti seurata, vaikka näyttäisi kuinka idiootilta.
Kommentit (44)
No minulla 55v ei ole ainakaan nappikuulokkeita muodin takia eikä roiku lankoja enkä pidä kännykkää kädessäni. Kuuntelen musiikkia kun en halua ahtaassa bussissa kuunnella häiritsevää meteliä eikä kiinnosta puhua kenenkään kanssa. Harvoilla ikäisilläni näkee, naisilla en ole nähnyt ikinä mutta iäkkäillä miehillä olen nähnyt kuulokkeita. Jos tulee puhelu niin on kädet vapaina eikä tarvitse kaivaa taskusta tai laukusta puhelinta.
https://www.sony.fi/electronics/nappikuulokkeet/wi-1000x
Nämä taustahälyä poistavat ovat olleet parhaimmat tähän astisista mitä olen käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai senkö takia niitä pidetään miltä ne näyttävät? Mä olen kuvitellut että niitä pidetään korvilla siksi, että niistä kuuluu musiikkia.
Isoja kuulokkeita oli ennenkin (minulla sellaiset Sennheiserit kotona kuunteluun, yli 10v vanhat). Aiemmin liikkuessa tapahtuvaan kuunteluun kävivät hyvin ne pienet nappikuulokkeet, mutta sitten joku keksi, että isot luurit on kuuminta hottia, niin yhtäkkiä niitä onkin kaikilla muotiorjilla, vaikka suurin osa ei varmaan edes kuuntele niistä mitään.
Itselläni ei nappikuulokkeet pysy ja tekee korvat kipeäksi. Sitä paitsi sankakuulokkeissa on parempi äänenlaatu.
Niissäkin on eroja. Minulla on joitakin nappikuulokkeita, osa ei pysy millään korvissa ja kipeyttää korvan, osa ei. Vaikka kuinka on vaihdellut niitä silikonitutteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai senkö takia niitä pidetään miltä ne näyttävät? Mä olen kuvitellut että niitä pidetään korvilla siksi, että niistä kuuluu musiikkia.
Isoja kuulokkeita oli ennenkin (minulla sellaiset Sennheiserit kotona kuunteluun, yli 10v vanhat). Aiemmin liikkuessa tapahtuvaan kuunteluun kävivät hyvin ne pienet nappikuulokkeet, mutta sitten joku keksi, että isot luurit on kuuminta hottia, niin yhtäkkiä niitä onkin kaikilla muotiorjilla, vaikka suurin osa ei varmaan edes kuuntele niistä mitään.
Itselläni ei nappikuulokkeet pysy ja tekee korvat kipeäksi. Sitä paitsi sankakuulokkeissa on parempi äänenlaatu.
Niissäkin on eroja. Minulla on joitakin nappikuulokkeita, osa ei pysy millään korvissa ja kipeyttää korvan, osa ei. Vaikka kuinka on vaihdellut niitä silikonitutteja.
Tarkennus: tulppakuulokkeita. Korvan suulle tulevat napit ei toimi minulla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettia, ihanko oikeasti joku kuvittelee että kuulokkeita käytetään muodin vuoksi 😂?! Tuo on jo vainoharhaista.
Kerro toki mistä löytyy taustamelun vaimentavat pienet kuulokkeet hyvällä äänenlaadulla, niin harkitsen vaihtoa (isot kun vie paljon tilaa laukussa silloin kun niitä ei käytä). Lisäksi pitää olla johdottomat eikä korvan sisäiset, koska nukun jo tulpat korvissa enkä halua enää muulloin tunkea sinne mitään. Niin ja kylmällä säällä pitää korvata korvaläpät, koska mun korvat palelee herkästi.
Joo eipä löydy, ja itseasiassa jo kaksikin näistä vaatimuksista sulkee pois kaikki muut paitsi isot mallit.
Vierailija kirjoitti:
No minulla 55v ei ole ainakaan nappikuulokkeita muodin takia eikä roiku lankoja enkä pidä kännykkää kädessäni. Kuuntelen musiikkia kun en halua ahtaassa bussissa kuunnella häiritsevää meteliä eikä kiinnosta puhua kenenkään kanssa. Harvoilla ikäisilläni näkee, naisilla en ole nähnyt ikinä mutta iäkkäillä miehillä olen nähnyt kuulokkeita. Jos tulee puhelu niin on kädet vapaina eikä tarvitse kaivaa taskusta tai laukusta puhelinta.
https://www.sony.fi/electronics/nappikuulokkeet/wi-1000x
Nämä taustahälyä poistavat ovat olleet parhaimmat tähän astisista mitä olen käyttänyt.
Tuohon hintaan on syytä ollakin (249€ verkkokauppa.com).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa, miksi esim. 5 vuotta sitten kellään ei ollut jättiluureja päässä kaupungilla ja bussissa, vaikka niitä sai silloinkin marketeista ja hifikaupoista?
Ensinnäkin, kyllä oli. Mulla on ollut isot ainakin viimeiset 7 vuotta. Toisekseen nykyään ne on huomattavasti halvempia kuin ennen, esim mun nykyiset erittäin hyvät taustamelun vaimentavat maksoi 150e. 7 vuotta sitten maksoin aiemmista, ilman melunvaimennusta, 180e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten yhä useampi totesi, että nehän ovat varsin käytännölliset ja äänenlaatu hyvä, eikä kaikenlaiset muotipoliisit enää niin pahasti arvostellut niiden käyttöä. Kaikenlaista rättinä voi kyllä pitää päässä, mutta nyt kuulokkeet ovat sitten jotenkin aivan kauheaa.
Kuulokkeet päässä saattaa välttyä kaikenmaailman kyselijöiltäkin, feissareilta jms.
taas joku köyhä ulisee kun ei ole varaa kunnon kuulokkeisiin.
Vinkki: vastamelukuulokkeet, ei kuulu köyhien ulina
Mä olen liikkunut kuulokkeet päästä kasarilla saakka ja vain lenkkeillessä käytän nappikuulokkeita.
Eipä ole nakannut sekuntiakaan miltä näytän muiden silmiin.
Nappikuulokkeissa on suurempi riski kuulovaurioille, koska menevät syvemmälle korvaan. Isommissa kuulokkeissani on lisäksi loistava äänenlaatu, nappikuulokkeissa paljon huonompi. Jos tajuaa yhtään musiikin päälle, niin äänenlaatu merkitsee todella paljon. Siinä ei merkitse tyhmältä näyttäminen mitään enkä ole enää mikään teini, joka miettisi jatkuvasti paniikissa sitä, että eihän vain näytä nololta.
Itsellä ollut urbanearsit kahdeksan vuotta. Nykyiset kylläkin hajosi ja aika vaihtaa merkkiä kun noista plattaneista näyttää usein pehmusteet tippuvan ja parempiakin tullut markkinoille. Silloin kiinnosti äänenlaatu -ja eristys. Samat tekijät kuin nykyään. Muodit tulee ja menee. Ei kiinnosta. Ap voisi hankkia oman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Nappikuulokkeissa on suurempi riski kuulovaurioille, koska menevät syvemmälle korvaan. Isommissa kuulokkeissani on lisäksi loistava äänenlaatu, nappikuulokkeissa paljon huonompi. Jos tajuaa yhtään musiikin päälle, niin äänenlaatu merkitsee todella paljon. Siinä ei merkitse tyhmältä näyttäminen mitään enkä ole enää mikään teini, joka miettisi jatkuvasti paniikissa sitä, että eihän vain näytä nololta.
En ymmärrä miten se lisäisi kuulovaurion riskiä, että kuulokkeet ovat korvan sisällä. Äänenvoimakkuus säädetään sen mukaan miten lähellä äänilähde on. Nappikuulokkeissakin on todella hyviä, itse tilasin testivoittajan viidelläkympillä, ja äänenlaatu on muuten erinomainen, mutta ne ovat liian isot korvaani joten basso ei kuulu kunnolla.
Muistan kun joskus vuos sitte joku mummo valitti mulle junassa kun ihmisillä on kuulokkeet päässä :D se oli ihan hirveen kärttynen. Miks sitä häiritsee kun muut haluu kuunnella musiikkia?
vmp
Eikö kannattaisi itkeä niitä peeloja jotka "luukuttavat" paskaa musiikkia suoraan kännykästään? Jännä että se on aina poppia eikä bläkkistä johon sentään sopisi kvlt äänenlaatu
Pidän kuulokkeita kulkiessani välttyäkseni katkeralta kälätykseltäsi.
Kaiken lisäksi niillä kuulokepäillä on putkinäkö ja huono rytmitaju, vaatteissakin olisi parantamisen varaa.
Mä käytin ennen nappikuulokkeita mutta hankin hyvät sankakuulokkeet enkä pysty enää kuuntelemaan nappiksilla musiikkia ollenkaan, se äänenlaatu on niin paska.
Nappikuulokkeet lisäksi hajoavat nopeasti, ainakin minulla. Aina saa olla ostamassa uusia, viimeisimmät ostamani olivat vielä äänenlaadultaan niin törkeän huonot että olisi ollut sama vetää nekin rahat pöntöstä.
Tää palsta jaksaa aina yllättää, enpä olisi uskonut että sellaisiakin ihmisiä on, joita häiritsee kuulokkeet :D Kiva aina pohtia mikä on se juttu, mikä pohjimmiltaan aiheuttaa näitä tasapainon järkkymisiä johonkin täysin tavanomaiseen asiaan liittyen.
No kerropa, miksi esim. 5 vuotta sitten kellään ei ollut jättiluureja päässä kaupungilla ja bussissa, vaikka niitä sai silloinkin marketeista ja hifikaupoista?