Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinasta shoppailu on tehnyt kirppariostamisestakin työlästä

Vierailija
27.04.2019 |

Ilmeisesti on ihmisiä, jotka ostavat halvalla esim. kiinalaisia vaatteita ihan sillä ajatuksella, että ne voi myydä voitolla kirpparipöydässä tai fb-kirpparilla. Tämä häiritsee minua, joka ostan vaatteeni lähinnä kirpparilta. En nimittäin ole aiemmin ollut tiettyjen merkkien perään, mutta koska haluaisin välttyä ostamasta tätä kiinakamaa, olen ruvennut katsomaan merkkejä. Vai onko sekään mikään tae?

Myydäänkö kiinakaupoissa kuinka paljon merkkikopioita, vai onko ne Kiinasta tilatut vaatteet jotain omituisia merkkejä tai merkittömiä? Mistä sen kirpparipöydässä tunnistaa?

Toisaalta, kyllähän sitä tähänkin asti kirpparilta ostettu tuote on ollut vähän mysteeri. Mutta nyt kun näitä suomalaiset kriteetit täyttämättömiä leluja ja vaatteita pyörii eittämättä enemmän Suomessa, niin on herännyt ajattelemaan tätä asiaa. Kiinnostus ostaa leluja kirpparilta on varsinkin laskenut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta tehtaalta ne muutkin rievut tulee. Suomalainen maahantuoja ei ole mikään laadun tae.

Vierailija
2/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat välttää Kiinalaisia tuotteita, niin ei kannata ostaa yhtään mitään Tokmannilta tai vastaavista halpa-halleista. Toisaalta monet merkkituotteetkin nykyään valmistetaan Kiinassa, että en tiedä sitten mikä olisi pommin varma keino vältellä niitä. Tehdä itse pihapuusta kaikki mitä tarvitsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tunnistamaan laatu. Sen jälkeen kaikki on helppoa. Merkki ei ole laadun tae.

Vierailija
4/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% vaatteista tehdään Kiinassa yms halpatyövoima maissa. Se että valmistuttaja on h&m tai joku muu merkkiliike, ei muuta todellisuutta.