Enbuske kosi: Jos et suostu, alan tehtailla sinusta perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja vuodan nakukuvasi nettiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5065c4ed-1736-4853-ac81-e20bb3556f18
Eikö tuo ole laiton uhkaus tai jotain?
Kommentit (380)
En pidä Enbuskesta ihmisenä (tai no, sinä hahmona jonka julkisuuskuva antaa) mutta on hänellä joskus hyviä kirjoituksia. Tämä oli kuitenkin täyttä pashaa.
Vierailija kirjoitti:
Mekin aina miehen kanssa heitellään toisiamme seinään ja mätkitään milloin milläkin esineellä. Välillä aletaan yhdessä nauramaan miten nerokkaisiin ratkaisuihin päädytään. Ihana vaan päästää sisäinen eläin tai lapsi valloilleen ja käyttäytyä täysin moraalittomasti. Miten ihanan friikkejä me ollaankaan! Miehestäni paistaa jo kauas sellainen psykopaatin ja pervon yhdistelmä. Ainakin hänen hymynsä on sellainen.
Tuletko miehekseni ? (jos et tuu niin hakkaan sut kukkaruukulla sairaalakuntoon ja vien kaiken sun omaisuutes) haha!
Kiitos - tuo kukkaruukku toi uuden, keväisen ja vähän veikeän oivalluksen tähän parisuhdeasiaan! Tykkäsin ja siitä pisteet!
Linkkiä hyviin kirjoituksiin?!!
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä hyviin kirjoituksiin?!!
Ketju käsittelee Enbusken kirjoituksia. Ei Enbuskella ole hyviä kirjoituksia. Mene kyselemään johonkin toiseen ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehvastelun makuinen teksti Enbuskelta. Hän varmaan minut luokittelisi ”lukutaidottomaksi” tai äo-tasoltani heikkolahjaiseksi, mutta ainakin oman tulkintani mukaan tässä Enbusken kosinnassa kirjoittaja haluaa tuoda esille miten hyvä pano Salli on. Ja miten hyvä itse kirjoittaja on sängyssä. Oman egon buustausta siis.
Naivia ottaa teksiti kehuna "miten hyvä on sängyssä". Etkö tajua, että seksi on kemioiden kohtaamista siinä mielessä, ei sinänsä jotain erityisiä taitoja?
t.kristallikissaMikä sinä olet sanelemaan mitään kenenkään seksistä? Sinun jutut ovat demi-tasoa eikä kukaan aikuinen jaksa sellaisia enää lukea.
En minä sanele, vaan avarran maailmankuvaasi. Saat toki aivan vapaasti uskoa, että kaikilla seksissä on kyse taidoista, jos et muusta tiedä.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Mies on jo yli neljäkymmentä ja isä.
Kasvaisi jo aikuiseksi. Kolumni kypsymätöntä teinimeininkiä orkkuineen.
Minua se orkkukohta vain hymyilytti.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Siis apua. Joko Enbusken täytyy olla todella perillä kumppaninsa huumorintajusta tai kolumni on yhdessä sovittu vitsi: varsinainen kosinta on jo tapahtunut, Salli on lukenut tekstin ja antanut luvan sen julkaisemiselle. Itse olisin nimittäin aivan kauhuissani, jos joku kosisi minua tällaisilla sanoilla. Kyllähän siitä välittyy kunnioitustakin, joo, mutta romantiikka peittyy täysin noiden muka-hauskojen läppien alle. Älkää ottako mallia, miehet.
Olisin minäkin kauhuissani koko tekstistä, mutta kai siinä se onkin pointtina, että heille tällainen scheisse sopii.
Aivan naurettavaa pitää kolumnia kosintana!!
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Aivan naurettavaa pitää kolumnia kosintana!!
t.kristallikissa
Niin. Tai kosintaa kolumnina.
Vierailija kirjoitti:
Tuos tekstihän on äidinkielenopettajien unelma!
Millä eri tavoilla mies osoittaa omaa valtaansa naiseen nähden? - siinä kysymys, jota ensi syksyn abiturientit monissa lukioissa tulevat pohtimaan. Tuo on klassinen rakkaudeksi puetun vallan tarina, jonka voi ymmärtää monin eri tavoin. Onko mukana rahaa, menestystä, mahdollisuutta suurempaan elämään kuin mitä ilman Enbuskea "joutuisi" elämään jne.
Kirjoittajalle tuo saattoi olla pelkkä ryöpsähdys, mutta opettajille kultakimpale vaikkapa tasa-arvotyöstä tai läheisriippuvuudesta kirjoitettaessa.
Olen äidinkielenopettaja lukiossa, eikä tuo Enbusken kolumni ole minulle unelmamateriaalia tekstianalyysiin. Olen kyllä käyttänyt joskus Enbusken kolumneja eri analyysitehtävien aineistoina, mutta tämänkertainen ei yllä parhaiden tasolle.
Tekstit sinänsä avautuvat monenlaisiin tulkintoihin. En milloinkaan lähtisi ohjelmallisesti hakemaan opiskelijoilta mitään tiettyä tulkintaa, varsinkaan noin asenteellisella kysymyksellä kuin "Millä eri tavoilla mies osoittaa omaa valtaansa naiseen nähden?". Opiskelijoistani kun kuitenkin puolet on nuoria miehiä!
Tehtäväni ei ole yrittää ujuttaa mitään tiettyä ideologiaa opiskelijoiden päähän, vaan opettaa kieltä ja kirjallisuutta, ja niiden kautta myös ajattelua, argumentointia ja toisten ymmärtämistä.
Emähuono teksti. Häpeäisin miestäni, jos tuollaisen olisi kirjoittanut.
Tuo on Tuomas Enbusken versio rakkaustatuoinnista.
Noi on niinku ainoat ihmiset maailmassa jotka kokee "kosmista yksinäisyyttä ihmisjouko keskellä".
Wow. Ja antakaa mä arvaan...
keskinäinen rakkauskin tietty tyyliin kuin samalla kova mutta äärimmäisen herkkä brechtiläinen pieru Eamesin tuolin nahkaista pintaa vasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehvastelun makuinen teksti Enbuskelta. Hän varmaan minut luokittelisi ”lukutaidottomaksi” tai äo-tasoltani heikkolahjaiseksi, mutta ainakin oman tulkintani mukaan tässä Enbusken kosinnassa kirjoittaja haluaa tuoda esille miten hyvä pano Salli on. Ja miten hyvä itse kirjoittaja on sängyssä. Oman egon buustausta siis.
Naivia ottaa teksiti kehuna "miten hyvä on sängyssä". Etkö tajua, että seksi on kemioiden kohtaamista siinä mielessä, ei sinänsä jotain erityisiä taitoja?
t.kristallikissaMikä sinä olet sanelemaan mitään kenenkään seksistä? Sinun jutut ovat demi-tasoa eikä kukaan aikuinen jaksa sellaisia enää lukea.
En minä sanele, vaan avarran maailmankuvaasi. Saat toki aivan vapaasti uskoa, että kaikilla seksissä on kyse taidoista, jos et muusta tiedä.
t.kristallikissa
Kirjoittaisit Tuomas omalla nimelläsi.
Voi jessus oikeasti 😑 Tuo on Enbusken käsitys huumorista. Mielestäni teksti on typerän överi, mutta kyllä saa aina ihmetellä millaisia aspergereita palsta on täynnä, kun joka ikinen vitsi otetaan kirjaimellisesti ja järkytytään vuoronperään. Aivan samalla tavalla musta huumori on "sairasta", mutta kukaan ei häpeile sitä. Tai ehkäpä tuo on myös mustaa huumoria (tai "huumoria".) itse ajattelen sen kuitenkin kuolemaan liittyvänä.
Ehkäpä Enbuske vitsailee alastonkuvien laittamisella nettiin, koska se on niin kaukana siitä mitä hän ikinä voisi edes kuvitella tekevänsä. Ja tämä on hänen mielestään hauskaa huumoria.
Kasvakaa nyt jo aikuisiksi :DD
Vierailija kirjoitti:
Ironia ei näemmä avaudu kaikille.
Henk.koht. en pidä kaikista Embusken kolumneista ja täytyy myöntää, että hieman hassun näköinen pari ovat, mutta siitä huolimatta näen rivien väliin ja on ilmiselvää, että kirjoittaja palvoo tuota naista ja maata hänen jalkojensa alla - ja miksipä ei palvoisi.
Kaikkea hyvää heille!
Teksti oli huvittava juurikin härskin ironian vuoksi, ja kieltämättä Enbuskella on viihdyttävän prosaistinen ja jopa inhorealistisen rehellinen tapa kirjoittaa, mutta eihän tuota nyt olisi tarvinnut julkaista valtakunnallisessa lehdessä ja vielä kosintana. Olisi ollut ok näiden kahden tai jonkun pienen kaveripiirin keskeisenä läppänä, mutta ei näin Tuomas, ei näin. Mitähän molempien vanhemmatkin mahtavat ajatella tempauksesta? Enbuske on median kauhukakara, ja hänelle on sen vuoksi sallittu monenlaisia mielipiteitä ja puheenvuoroja, mutta tämä meni nyt jo vähän liian pitkälle.
Enbusken tapa kirjoittaa on selkeästi aivan överi, koska varmaan OLETTAA että lukija ymmärtää että se on vedetty tarkoituksella ihan yli. Jos tekstit olisivat lievästi sekopäisiä, tuskin kukaan ymmärtäisi pointtia. Tosin te nyt ette näköjään ymmärrä pointtia vaikka se työnnettäisi kiinni naamaanne :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ironia ei näemmä avaudu kaikille.
Henk.koht. en pidä kaikista Embusken kolumneista ja täytyy myöntää, että hieman hassun näköinen pari ovat, mutta siitä huolimatta näen rivien väliin ja on ilmiselvää, että kirjoittaja palvoo tuota naista ja maata hänen jalkojensa alla - ja miksipä ei palvoisi.
Kaikkea hyvää heille!
Teksti oli huvittava juurikin härskin ironian vuoksi, ja kieltämättä Enbuskella on viihdyttävän prosaistinen ja jopa inhorealistisen rehellinen tapa kirjoittaa, mutta eihän tuota nyt olisi tarvinnut julkaista valtakunnallisessa lehdessä ja vielä kosintana. Olisi ollut ok näiden kahden tai jonkun pienen kaveripiirin keskeisenä läppänä, mutta ei näin Tuomas, ei näin. Mitähän molempien vanhemmatkin mahtavat ajatella tempauksesta? Enbuske on median kauhukakara, ja hänelle on sen vuoksi sallittu monenlaisia mielipiteitä ja puheenvuoroja, mutta tämä meni nyt jo vähän liian pitkälle.
No eiköhän se "kosinta" ollut vain osa artikkelia :DDD joku järki nyt päähän jo vihdoin.
Jos Enbuske olisi nainen, mulle tulisi mieleen, että koko kirjoitus on samalla tasolla kuin puhe naisten vaihdevuosista ja kuumista aalloista. Kosinnan kohde on sitten nuori gigolo. Friikkeys ei ole tekosyy ylittää hyvän mauan rajat.