Enbuske kosi: Jos et suostu, alan tehtailla sinusta perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja vuodan nakukuvasi nettiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5065c4ed-1736-4853-ac81-e20bb3556f18
Eikö tuo ole laiton uhkaus tai jotain?
Kommentit (380)
Lapsiahan ei koskaan kiusata vanhempiensa tekojen vuoksi? Maria Veitolan lapsi ei ole suojassa, tuskin on Enbuskenkaan. Tuo teksti postataan uudestaan ja uudestaan Enbusken lasten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Huumoria ihmiset.
Ei pysty, nyt on kiire leimata Enbuske vähintään mielisairaaksi lehtikolumnin perusteella.
mitä mä just luin, no ton enbusken tekstin, mutta siis.. mitä mä just luin? Hyi !
Mä oon aina pitänyt häntä autistina, mutta onko Tuomas enbuske siis oikeasti autisti?
Vierailija kirjoitti:
Lapsiahan ei koskaan kiusata vanhempiensa tekojen vuoksi? Maria Veitolan lapsi ei ole suojassa, tuskin on Enbuskenkaan. Tuo teksti postataan uudestaan ja uudestaan Enbusken lasten elämään.
Tuota on joskus tullut ihmeteltyä että eikö käy pienessä mielessäkään vanhemmilla hieman jarruttaa ulosantia silkasta rakkaudesta ja vastuusta jälkikasvuunsa, ellei muusta.
Enbuske on aivan sairaan huomionkipeä, se pistää sanomaan ja kirjoittamaan tällaista..
Vierailija kirjoitti:
Heillä on vain muutama vuosi ikäeroa. Enbuske näyttää ikäänsä vanhemmalta ja nainen poseeraa tyttömäisesti. Mutta ovat lähes saman ikäisiä.
ero on 10+ v., mutta S ikäistään nuoremmannäköinen, jos filtereihin on luottamista
Apua ihan kamala teksti!!! Nii kuin joku teinipoika ensimmäistä kertaa rakastuneena, oudolla setämies twistillä. Kiva jos on viimein löytänyt tasoisensa, outo kuva tulee myös Sannista.
Myötähäpeä mutta samalla puhdas ihmetys miten joku kehtaa ja mikä on nykyään normaalin taso. Jos tämä oli julkaisukelpoista, mitähän muuta on. En halua tietää.
Kotioloissa me kaikki ollaan varmaan vähän outoja, varsinkin rakastuneina, mutta tarviiko siitä tehdä tällaista vielä tosi halpamaista juttua. :/
Selkeästi Enbuske on ihastuksesta sokeutunut.
Kuulostaa kieroutuneelta suhteelta. Totta toinen puoli ja pätee varmasti myös tähän.
En yhtään ihmettelisi, jos Enbuske alkaisi oikeasti toteuttamaan näitä leikkimielisiä uhkauksiaan. Ja niin varmaan pian käykin kunhan Salli uupuu tuollaiseen raskaaseen tapaan olla ja elää.
"Riitamme ovat ilkeitä ja verbaalisempia kuin Oscar Wilden näytelmät. Välillä ne keskeytyvät brechtiläiseen neljänteen seinään ja pysähdymme nauramaan sille, miten nerokkaasti toinen osasikin sivaltaa"
Joo.. voi toi varmaan jonkin aikaa olla hauskaa, kunnes hohto katoaa. Ihan hemmetin raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumoria ihmiset.
Ei pysty, nyt on kiire leimata Enbuske vähintään mielisairaaksi lehtikolumnin perusteella.
Sinä se käytit sanaa mielisairas, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
"Riitamme ovat ilkeitä ja verbaalisempia kuin Oscar Wilden näytelmät. Välillä ne keskeytyvät brechtiläiseen neljänteen seinään ja pysähdymme nauramaan sille, miten nerokkaasti toinen osasikin sivaltaa"
Molempien jälkikasvu varmaan nauraa myös mukana katketakseen nerokkaiden vanhempiensa osuville sivalluksille toisistaan.
Aika moni äiskä hyytyisi kauhusta niille sijoilleen jos elämän rakkaus alkaisi heittää rentoa läppää aikeista tehtailla perättömiä lastensuojeluilmoituksista jos et suostu...kosintaan?
Mutta vitsi, vitsi. Hah hah huumoria toi tosiaan vain oli.
Hihi hih. Olipa hauska tosiaan(kylmää naurua).
Säälin heidän lapsiaan. Kaverit tulevat kertomaan mielipiteensä, ja osaavat jo itsekin lukea. Lapsiparat .
Ette taida ymmärtää Enbusken sarkasmia :) tietenkin provosointi on myös iso osa hänen ulosantiaan, hämmästyttävää kuinka lössi ei tajua tätä.
En siis itse ole mikään fani ollut koskaan, mutta onhan nuo kolumnit välillä todella hauskoja. Aika juntti saa olla jos ei tajua tämän tyyppistä sarkasmihuumoria.
Tuos tekstihän on äidinkielenopettajien unelma!
Millä eri tavoilla mies osoittaa omaa valtaansa naiseen nähden? - siinä kysymys, jota ensi syksyn abiturientit monissa lukioissa tulevat pohtimaan. Tuo on klassinen rakkaudeksi puetun vallan tarina, jonka voi ymmärtää monin eri tavoin. Onko mukana rahaa, menestystä, mahdollisuutta suurempaan elämään kuin mitä ilman Enbuskea "joutuisi" elämään jne.
Kirjoittajalle tuo saattoi olla pelkkä ryöpsähdys, mutta opettajille kultakimpale vaikkapa tasa-arvotyöstä tai läheisriippuvuudesta kirjoitettaessa.
Kenraali kirjoitti:
Ette taida ymmärtää Enbusken sarkasmia :) tietenkin provosointi on myös iso osa hänen ulosantiaan, hämmästyttävää kuinka lössi ei tajua tätä.
En siis itse ole mikään fani ollut koskaan, mutta onhan nuo kolumnit välillä todella hauskoja. Aika juntti saa olla jos ei tajua tämän tyyppistä sarkasmihuumoria.
Sarkasmi on taitolaji ja tuosta kirjoituksesta se puuttui aika lailla kokonaan. Nyt Enbuske ei osannut sitä tyylilajia, josta hänet tunnetaan, joten älkäämme kutsuko tätä sarkasmiksi vaan enemmänkin rimanalitukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli Minkkinem mieleen tuosta tekstistä. Setämiehillä on seksi pistänyt pään sekaisin, tai ainakin sellainen mielikuva tulee.
Hahah! Ihan samaa mietin tuossa äskettäin, että ihan kuin Minkkisen ja Parviaisen rakkauslapsi ois päässyt kirjoittelemaan lehteen kolumneja :D
En toki ole Enbusken tekstejä lukenut vuosikausiin, että en sitten tiiä onko ne tuota samaa tasoa olleet alusta asti vai onko nyt Muumeja päässyt karkuun laaksosta.
Vierailija kirjoitti:
mitä mä just luin, no ton enbusken tekstin, mutta siis.. mitä mä just luin? Hyi !
Mä oon aina pitänyt häntä autistina, mutta onko Tuomas enbuske siis oikeasti autisti?
En osaa sanoa, suuri humoristi ei ainakaan kolumnin perusteella ole.
Kenraali kirjoitti:
Ihan varmasti se provosointi onkin tarkkaan mietittyä ja harkittua hänen teksteissään...
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei muka rahan ja pintaliitoelämän perässä. Salli mun nauraa. Irtisanoutui töistään kun sai suojatyöpaikan Liikkeestä. No jaa oisin tehnyt samoin jos tollanen mahis ois. Jos Enbuske olis ollut joku nobody, tämä nainen ei olisi lämmennyt.
Joo, itsekin ihmettelin tätä ristiriitaa :D
Eiköhän se Enbuske kiinnosta juuri statuksen tai rahan vuoksi. Muutenkin tuomaksen mukaan jos puhuu asiasta, silloin se kuulemma kiinnostaa.
Itse olen eri mieltä. Olen sanonut ääneen, etteivät ne minua kiinnosta ja se on totuus. Jos taas olisin rahan tai statuksen perässä, en puhuisi asiasta mitään ns. kiinnijäämisen pelossa. Niin erilaisia me ihmiset ollaan! Ja huomautuksena; olen yhtä älykäs kuin Enbuske.
Rule number one: Älä koskaa klikkaa setämiehen kolumnia auki.