Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Curly Girl -menetelmästä mielipidekysymys

Vierailija
26.04.2019 |

Luin täällä Curly Girl -menetelmästä ja liityin uteliaisuuksissani Facebook-ryhmään. Yllätyin siitä, kuinka valtavasti väkeä ryhmässä on ja kuinka valtavasti sinne kirjoitellaan. Minulla on kysymys, joka saattaisi aiheuttaa jäsentenvälistä riitaa, joten kysynkin täältä niiltä, jotka ovat tutustuneet aiheeseen. (Voisin todeta asian kokeilemalla itse, mutta minun ärhäköitä hiuksiani ei saa suoriksi itkemälläkään.)

Onko mielestänne kysymyksessä hiusten taivuttaminen eli muotoilu vai se, että suorat hiukset muuttuvat pysyvästi laineikkaiksi tai jopa kiharoiksi? Minusta se, että hiuksiin pannaan kourallinen geeliä ja sitten ne kootaan kankaan sisälle myttyyn, on ihan yhtä mekaanista muotoilua kuin kihartimella tai föönillä käsitteleminen. Miten näette tämän?

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päänahka ei tykkää monistakaan shampoista ja silikonille olen allerginen. Mitä tässä uskaltaisi kokeilla?

Vierailija
82/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä linkit tuotteisiin mitä käytän t. 65

https://www.xz.fi/tuotteet/xz-sulfaatiton-persikkanektari-shampoo

https://www.tokmanni.fi/kuivashampoo-200-ml-volume-up-5901350436936

https://www.tokmanni.fi/hoitovoide-400-ml-aloe-air-dry-cream-3600542117…

Ei muuten ollutkaan loreal vaan garnier 😅

Xz sulfaatiton shampoo sisältää parabeeneja. Allergisoiva aine.

Parabeenit saattavat aiheuttaa kosketusallergiaa. Parabeeneilla on lievä estrogeeninen vaikutus ja ne saattavat lisätä rintasyövän riskiä. Iholla kosteusvoiteiden parabeenit saattavat voimistaa UV-B-säteilyn haittavaikutuksia.

Tässä hieman faktaa alapeukuttajile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä metodissa pitäisi välttää kuivattavia alkoholeja. Mitä ne on? Kaikissa mun hoitoaineissa on cetearyl alcohol kakkosena aineosaluettelossa. Pitääkö esim. sitä välttää?

Vierailija
84/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tuota metodia itsekin mutta en kyllä tosiaan ajattele että tässä nyt ovat minun luonnolliset kiharani, en todellakaan 😁

Vierailija
85/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä metodissa pitäisi välttää kuivattavia alkoholeja. Mitä ne on? Kaikissa mun hoitoaineissa on cetearyl alcohol kakkosena aineosaluettelossa. Pitääkö esim. sitä välttää?

Ylempänä oli linkki sivulle jossa voi tarkastaa toimiiko tuotteet menetelmälle.

Stearyl Alcohol ja Cetyl Alcohol sopivat menetelmään.

Vierailija
86/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päänahka ei tykkää monistakaan shampoista ja silikonille olen allerginen. Mitä tässä uskaltaisi kokeilla?

Urtekramin Aloe Vera shampoota on kehuttu palstalla. Ei sovi Curly Girls-menetelmään.

Itse käytän Cosmethics-sovellusta apuna valinnassa. Kaikki joista tulee varoitus jää kauppaan.

https://www.cosmethics.com/

Vierailija
87/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tämä hyvä tyyli hoitaa permanentattua hiusta?

Vierailija
88/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä linkit tuotteisiin mitä käytän t. 65

https://www.xz.fi/tuotteet/xz-sulfaatiton-persikkanektari-shampoo

https://www.tokmanni.fi/kuivashampoo-200-ml-volume-up-5901350436936

https://www.tokmanni.fi/hoitovoide-400-ml-aloe-air-dry-cream-3600542117…

Ei muuten ollutkaan loreal vaan garnier 😅

Tuo linkkaamasi kuivashampoo ei sovi menetelmään, koska siinä on kuivattava alkoholi mukana. 

Vierailija
89/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon käyttäny tätä Tresemmen Botanique-hoitoainetta https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tresemmé-botanique-nourish-400-…, monesti halvalla saatavilla esim Tokmannilta. Ja tuntus toimivan mun hiukselle hyvin, vähän oli hakusessa se oikea määrä minkä verran voin sitå kerralla laittaa ja kuinka paljon huuhtoa pois, että kosteuttava hyvin eikä jätä hiusta raskaaksi.

Shampoo mulla on hakusessa vielä, etenkin haluaisin löytää jonkun hyvän syväpuhdistavan millä saisi homman ns. oikeesti alulle.

Ohis, mutta voisko joku selittää tosi yksityiskohtaisesti oman metodinsa? Seuraan kyllä Redditissä aihetta mutta menee kielitaidottomuuden vuoksi aina aika paljon ohi.

Vierailija
90/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on rasva-alkoholi, jolla ei ole mitään yhteistä kuivattavan etanolin / denaturoidun alkoholin kanssa. 

Vierailija
91/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haistatan peet koko curlylle. Mulla on juurikin luonnonkihara tukka josta tulee klassisen käsityksen mukaan hieno kiharapilvi juuri noilla ohjeilla. Mutta hähhää, minpä tykkään suorasta ja jatkossakin suoristan raivopäisesti tukkaani föönaten ja raudalla litistäen!

Vierailija
92/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä curly girl-ryhmässä löytyy tiedostoista hyvät ohjeet ja tuote-suosituksia markettihyllyn tarjonnasta kalliimpiin tuotteisiin. On myös itsetehtäviä tuotteita, pellavansiemengeelistä riisivesihuuhteeseen. Tutkikaa tiedostot ja lukekaa ryhmän keskusteluista ohjeita.

Vierailija
93/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt tätä

http://www.urtekram.fi/tuotteet/kosmetiikka/hiukset/ruusushampoo-kuivil…

Tuossa on maissiglukoosisaippua, lieneekö sulfaatiton?

ja sulfaatteja  sisältävää frantsilaa

https://frantsila.com/tuote/hella-luomu-shampoo/

Minulla on luonnonkihara käsittelemättä lapsesta aikuisikään  ja pitkäaikaisessa käytössä kihara on runsaampaa frantsilan shampoolla. Urtekramin shampoo on hyvä pari kuukautta, mutta väsyttää sitten hiukset muutoin. Jokaisen hiuslaatu on erilainen niin on varmaan aika yksilöllistä mikä shampoo sopii ja mikä ei.

Pääasiassa kaikki kaupan halpisshampoot eivät minulle sovi.

Molemmissa on sulfaatteja. Eli kuivattaa hiusta.

Onko sinulla tuon maissiglukoosisaippuan resepti vai mistä tiedät, että siinä on sulfaattia? Sulfaatitontakin saippuaa on olemassa.

Vierailija
94/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä curly girl-ryhmässä löytyy tiedostoista hyvät ohjeet ja tuote-suosituksia markettihyllyn tarjonnasta kalliimpiin tuotteisiin. On myös itsetehtäviä tuotteita, pellavansiemengeelistä riisivesihuuhteeseen. Tutkikaa tiedostot ja lukekaa ryhmän keskusteluista ohjeita.

Olis hirmu kiva jos voisitte jakaa tännekin niitä, kun ei me kaikki olla Facebookissa.

T. Minä joka kyselin metodin yksityiskohtaisen selvityksen perään

Vierailija
95/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis hirmu kiva jos voisitte jakaa tännekin niitä, kun ei me kaikki olla Facebookissa.

Sitä tietoa on ihan valtavat määrät ja mukaanlukien paljon kuvia sopivista tuotteista. Ei sitä tietomäärää voi mitenkään tänne jakaa. Mutta löydät vaikkapa youtubesta ihan hyviä videoita aiheesta, jos haluat pikaperehdytyksen.

Vierailija
96/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, en ole facessa enkä (edes) tämän takia aio liittyäkään.

Vierailija
97/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi minulle tämä menetelmä. Tukkani on laineikas, kiharatyypittelyssä 2b. Mutta minulla on ohut suomalainen "vauvahius" ja lisäksi tukkaa ei ole kovin paljoa. Kun CG:n idea on, että hiusten kuuluu mennä yhteen klimppeihin, niin kun tukkaa on vähän, niin koko päässä on jokunen hullu kiharaklimppi, eikä sellaista runsasta pilveä kiharaa kuin netin kuvissa. Lopputulos on todella surkean näköinen, paljon huonompi kuin jos kunnolla harjaan auki ne yhteen takertuneet kiharat.

Vierailija
98/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että minulla on luonnonkihara hius, joka on tosi pörröinen ja kuiva sen vuoksi, että olen vuosia muotoillut sitä suurella kihartumella suoremmaksi.

Kyseinen menetelmä kosteuttaa omaa hiusta ja geelillä on tarkoitus tehdä kiharasta kestävämpi - että pysyisi kauniina ja kiiltävänä muutkin päivät kuin pelkästään pesun jälkeen. Voi olla, että vain vähän loivastakin saa kiharamman näin ja mitäs sitten?

Minulla on viimein siis työkalut käytössä siihen, että voisin inhota omaa kiharaa hiustani hieman vähemmän ja jopa nauttia siitä, että se on kauniin kihara ja kiiltävä.

Katso ryhmän muutoskuvia eli siinäpä motivaatiota ainakin käydä omat tuotteet läpi ja olla käyttämättä ns. kiellettyjä tuotteita.

Jos siis puristelen kosteisiin kiharoihini geeliä, niin en pidä sitä muotoilemisena, vaan enemmänkin wash and go -meininkinä. Minulle muotoilu on sitä, että otan kihartimen, föönin tms. käteen.

Sitten moni on voinut jopa koko elämänsä toivoa edes hieman taipuisaa tukkaa. Jos sen voisi näin saada terveellä tavalla, niin onpa outoa, että metodia ei saisi noudattaa.

Vierailija
99/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tietoa on ihan valtavat määrät ja mukaanlukien paljon kuvia sopivista tuotteista. Ei sitä tietomäärää voi mitenkään tänne jakaa. Mutta löydät vaikkapa youtubesta ihan hyviä videoita aiheesta, jos haluat pikaperehdytyksen.

Mulle tube antaa vain englanninkielisiä videoita, joten kuvittelisin että niissä käytetyt tuotteet on sellaisia joita ei välttämättä suomesta löydä.

Vierailija
100/167 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi minulle tämä menetelmä. Tukkani on laineikas, kiharatyypittelyssä 2b. Mutta minulla on ohut suomalainen "vauvahius" ja lisäksi tukkaa ei ole kovin paljoa. Kun CG:n idea on, että hiusten kuuluu mennä yhteen klimppeihin, niin kun tukkaa on vähän, niin koko päässä on jokunen hullu kiharaklimppi, eikä sellaista runsasta pilveä kiharaa kuin netin kuvissa. Lopputulos on todella surkean näköinen, paljon huonompi kuin jos kunnolla harjaan auki ne yhteen takertuneet kiharat.

Joo. Ja kun katselin noita videoita joita hain tubesta eri hauilla cg thin hair tai fine hair tms niin ne ei olleet ohutta hiusta nähneetkään. Kaikilla valtavat leijonanharjat verrattuna omaani, hiusta oli paljon. Mulla on ihan oikeasti ohuet ja harvat hiukset, niin taitaapa tämä hullutus jäädä osaltani väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi