Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko sinulla postilaatikossa/postiluukussa "Ei mainoksia, kiitos!"?

Vierailija
26.04.2019 |

Tai "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelulehtiä, kiitos!"? Miksi? Miksi ei? Aika paljon paperia kuluu niihin.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jaan järjestön mainokset kaikkiin luukkuihin. Saanut tästä huutoa, kun satunnaiset ihmiset olleet kotona ja heillä paha päivä. Ei tarvitse noudattaa, lakikaan ei tätä vaadi. Uskoisin, että nuo pääsääntöisesti koskee ruokatarjouksia, ei kerran parissa vuodessa jaettavia yhdistystiedotteita. Mutta, mistä minä motivaatiot tietäisin.

Kyllä sen tarkoitus on torpata kaikki kotiin kannettava osoitteeton paperiroska, myös sinun järjestömainoksesi.

Jaa, minulla on 25,000 mainosta jaettavana. En todellakaan jätä yhtään luukkua tyhjäksi matkan varrella. Kovaa työtä, sanoisin. Jos pahoittaa mielensä mainoksista, sittenpähän pahoittaa.

Ymmärrät varmaan ettei se ole hyvää mainosta järjestöllesi. Vahingossakaan ei osallistuta esim. rahankeruuseen jos nimi on jäänyt mieleen roskia ulos kantaessa.

Meillä esim kyläyhdistys jakaa tilisiirtolomakkeita, voi joko liittyä tai laittaa kannatusmaksua. Voisin jopa maksaa jos eivät tunkisi roskaa laatikkoon kolmesti vuodessa.

Se viesti ei tule perille ilman sitä mainosta.

Ja yleisestikin me saadaan tukea niiltäkin, jotka ovat kieltäneet mainokset. Niitä nimittäin on iso osa.

Avaa vähän, minkä viestin saat perille sillä että joku hakee postinsa, havaitsee saaneensa mainoksen ja työntää sen lukematta paperinkeräykseen? Postin saaja joko havannoi lähettäjän nimen negatiivisessa mielessä tai ei havannoi sitä lainkaan.

Vierailija
42/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla sellainen laki, että postilaatikossa pitää lukea "mainoksia kiitos" jotta sinne saa laittaa mainoksia. Ei niin, että se pitää erikseen kieltää. Oletusarvoisesti mainosten tunkeminen postin sekaan olisi kiellettyä.

Säästäisi luontoa ja hermoja.

Ei se kyllä luontoa säästä. Niitä painetaan silti sinullekin ihan omat kappaleet. Jakamattomat mainokset viedään takasin jakopisteeseen josta ne toimitetaan keräykseen. Luonnon säästäminen on tässä tapauksessa huono argumentti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, ettei Postisesta voi kieltäytyä.

V*tun ärsyttävä paperin pala! Mitä järkeä siinä on?!

Vierailija
44/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jaan järjestön mainokset kaikkiin luukkuihin. Saanut tästä huutoa, kun satunnaiset ihmiset olleet kotona ja heillä paha päivä. Ei tarvitse noudattaa, lakikaan ei tätä vaadi. Uskoisin, että nuo pääsääntöisesti koskee ruokatarjouksia, ei kerran parissa vuodessa jaettavia yhdistystiedotteita. Mutta, mistä minä motivaatiot tietäisin.

Itseasiassa kuluttajansuojalain 2 luvussa on säännös, jonka mukaan häirintää on esimerkiksi osoitteettoman suoramarkkinoinnin jakaminen kuluttajille, jotka ovat kiinnittäneet postilaatikkoonsa ei mainoksia -tarran.

Harmi, me kun täällä yhdistyksessä emme harrasta suoramarkkinointia.

Vierailija
45/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tarroja saa?

Vierailija
46/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla sellainen laki, että postilaatikossa pitää lukea "mainoksia kiitos" jotta sinne saa laittaa mainoksia. Ei niin, että se pitää erikseen kieltää. Oletusarvoisesti mainosten tunkeminen postin sekaan olisi kiellettyä.

Samoin puhelinliittymässä pitäisi olla erikseen toivottu suoramarkkinointia puhelimitse, ennen kuin sellaiseen saisi soittaa myydäkseen jotain.

Vierailija
47/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa tuli kassillinen paperiroskaa postilaatikkoon.

Vierailija
48/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä järjestösi on, mutta itse boikotoin firmoja ja kerjääjiä, jotka eivät piittaa mainoskiellosta ja viittaavat kintaalla toiveelleni välttyä postiluukkuun tungettavilta roskilta. Saatanpa välillä jopa postitella roskiaan heille takaisinkin. 

En usko, että menetän siinä yhtään potentiaalista avustajaa tai jäsentä, jos joku boikotoi. Se viesti ei alunperinkään menisi perille jos noudattaisin ei mainosta kylttiä. Käytännössähän menetettävää ei tällöin ole.

Siis teidän järjestöstäkö ei tietoa saa mistään muualta kuin postiluukkunsa kautta?

Se on meidän suurin kanava.

Teidän kannattaisi yrittää vähän nykyaikaistaa viestintäänne. Nettikanavat paremmin käyttöön, pääsisitte luultavasti halvemmallakin. Ja tällä en sitten tarkoita roskapostia ihmisten sähköpostilaatikoihin.

Vierailija
49/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siinä lukee sukunimi

Vierailija
50/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kuluttajansuojalain 2 luvussa on säännös, jonka mukaan häirintää on esimerkiksi osoitteettoman suoramarkkinoinnin jakaminen kuluttajille, jotka ovat kiinnittäneet postilaatikkoonsa ei mainoksia -tarran.

Minkälaiseksi markkinoinniksi te järjestöjen lippulappuset sitten miellätte ellei suoramarkkinoinniksi?

“Suoramarkkinointi on mitä tahansa markkinointiviestintää minkä tahansa median kautta, joka tavoittaa ihmiset suoraan, tai jonka kautta ihmiset vastaavat suoraan.”

–Drayton Bird, Commonsense Direct Marketing, 1982

Vierailija
51/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä luontoa säästä. Niitä painetaan silti sinullekin ihan omat kappaleet. Jakamattomat mainokset viedään takasin jakopisteeseen josta ne toimitetaan keräykseen. Luonnon säästäminen on tässä tapauksessa huono argumentti

Höpö höpö. Mitä useampi jää jakamatta, sen vähemmän niitä jatkossa painetaan.

Voi kun ihmiset alkaisivat palauttaa mainoksia ja Postista. Johan järkeistyisi.

Vierailija
52/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri olet monessa viestissä kuvaillut yhdistyksenne harjoittamaa suoramarkkinointia.

Vierailija
53/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mainoskieltoa postilaatikossa. Otan itse asiassa mielelläni vastaan mainoksia ja luen niitä, kun meille ei mitään printtilehtiäkään tule. Minusta on mukavaa katsella tavaroita ja tarjouksia mainoksista, vaikken mitään tarvitsisikaan eikä olisi mitään aikomusta ostaa.

Paperiahan niistä toki kerääntyy, mutta siinä ne kulkeutuu kierrätykseen samalla reissulla kun vien lasit ja metallitkin.

Vierailija
54/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla siinä lukee sukunimi

Missä? Kenen? Postilaatikossa vai?

Vierailija
55/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se mainosten jakaminen sitten on?

Vierailija
56/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiseksi markkinoinniksi te järjestöjen lippulappuset sitten miellätte ellei suoramarkkinoinniksi?

“Suoramarkkinointi on mitä tahansa markkinointiviestintää minkä tahansa median kautta, joka tavoittaa ihmiset suoraan, tai jonka kautta ihmiset vastaavat suoraan.”

–Drayton Bird, Commonsense Direct Marketing, 1982

Tarkoitan kaupallista. Sitähän nuo koskee.

Vierailija
57/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mitä useampi jää jakamatta, sen vähemmän niitä jatkossa painetaan.

Voi kun ihmiset alkaisivat palauttaa mainoksia ja Postista. Johan järkeistyisi.

Niinhän sä luulet että loppuu. Tai no loppuu joo siinä vaiheessä kun ihmiset lopettavat kaupoissa käynnin.

Vierailija
58/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mainoskieltoa postilaatikossa. Otan itse asiassa mielelläni vastaan mainoksia ja luen niitä, kun meille ei mitään printtilehtiäkään tule. Minusta on mukavaa katsella tavaroita ja tarjouksia mainoksista, vaikken mitään tarvitsisikaan eikä olisi mitään aikomusta ostaa.

Paperiahan niistä toki kerääntyy, mutta siinä ne kulkeutuu kierrätykseen samalla reissulla kun vien lasit ja metallitkin.

Oletko huomannut, että ne samat mainokset löytyy ihan tästä samasta ATK:sta jota nytkin käytät?

Vierailija
59/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä järjestösi on, mutta itse boikotoin firmoja ja kerjääjiä, jotka eivät piittaa mainoskiellosta ja viittaavat kintaalla toiveelleni välttyä postiluukkuun tungettavilta roskilta. Saatanpa välillä jopa postitella roskiaan heille takaisinkin. 

En usko, että menetän siinä yhtään potentiaalista avustajaa tai jäsentä, jos joku boikotoi. Se viesti ei alunperinkään menisi perille jos noudattaisin ei mainosta kylttiä. Käytännössähän menetettävää ei tällöin ole.

Siis teidän järjestöstäkö ei tietoa saa mistään muualta kuin postiluukkunsa kautta?

Se on meidän suurin kanava.

Teidän kannattaisi yrittää vähän nykyaikaistaa viestintäänne. Nettikanavat paremmin käyttöön, pääsisitte luultavasti halvemmallakin. Ja tällä en sitten tarkoita roskapostia ihmisten sähköpostilaatikoihin.

En ole tuo yhdistysihminen, mutta itse en ainakaan lue minkäänlaista nettimarkkinointia juuri koskaan. katseeni ohittaa sujuvasti tämänkin sivun mainokset. Postiluukusta jos jotain lippulappuja tai lärpäkkeitä tulee, ainakin katson, mitä ne ovat. 

Vierailija
60/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, ettei Postisesta voi kieltäytyä.

Ärsyttää, ettei koko postista voi kieltäytyä. Miksei nykyään voi hoitaa kaikkea sähköpostilla? Nykyään laatikkoon tulee ainoastaan a) paskalehtiä ja b) sakkolappuja. Vaikea kuvitella, että näitä ei saa sähkösysteemeillä lähetettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän