Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko sinulla postilaatikossa/postiluukussa "Ei mainoksia, kiitos!"?

Vierailija
26.04.2019 |

Tai "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelulehtiä, kiitos!"? Miksi? Miksi ei? Aika paljon paperia kuluu niihin.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla sellainen laki, että postilaatikossa pitää lukea "mainoksia kiitos" jotta sinne saa laittaa mainoksia. Ei niin, että se pitää erikseen kieltää. Oletusarvoisesti mainosten tunkeminen postin sekaan olisi kiellettyä.

Säästäisi luontoa ja hermoja.

Ei se kyllä luontoa säästä. Niitä painetaan silti sinullekin ihan omat kappaleet. Jakamattomat mainokset viedään takasin jakopisteeseen josta ne toimitetaan keräykseen. Luonnon säästäminen on tässä tapauksessa huono argumentti

Höpö höpö. Mitä useampi jää jakamatta, sen vähemmän niitä jatkossa painetaan.

Voi kun ihmiset alkaisivat palauttaa mainoksia ja Postista. Johan järkeistyisi.

Niinhän sä luulet että loppuu. Tai no loppuu joo siinä vaiheessä kun ihmiset lopettavat kaupoissa käynnin.

Missä sanoin että loppuu? Sen keksit ihan itse.

Vierailija
62/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mainoskieltoa postilaatikossa. Otan itse asiassa mielelläni vastaan mainoksia ja luen niitä, kun meille ei mitään printtilehtiäkään tule. Minusta on mukavaa katsella tavaroita ja tarjouksia mainoksista, vaikken mitään tarvitsisikaan eikä olisi mitään aikomusta ostaa.

Paperiahan niistä toki kerääntyy, mutta siinä ne kulkeutuu kierrätykseen samalla reissulla kun vien lasit ja metallitkin.

Oletko huomannut, että ne samat mainokset löytyy ihan tästä samasta ATK:sta jota nytkin käytät?

Ei ole ollenkaan samoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On "Ei mainoksia kiitos" koska en niitä mainoksia tarvi. Joskus vuosi sitten tuli pizzerian pikkumainos ja nyt vaalien alla jonkun yksittäisen ehdokkaan (jonka näin pihalla, ei vastannut mun tervehdykseen ja vaikutti muutenkin nuivalta tyypiltä, en edes katsonut siitä mainoksesta nimeä/puoluetta) lappunen.

Yleensä otan ilmaisjakelut koska paikallinen ilmaisjakelulehti on ihan hyvä, nimittäin askartelualustaksi ja biojäteastian "pussiksi". Ja on siinä joskus harvoin joku melkein kiinnostava tietokin, menee vessalukemisena. Sitten mulla on toinen lappu "eikä ilmaisjakeluja kiitos" jonka voi laittaa oveen jos siltä tuntuu.

Vierailija
64/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat postilaatikkoon tulevat mainokset joita katson, on Lidlin ja satunnaisesti Gigantin, ja ne näkee netistäkin. Kaikki muu mainosmateriaali menee suoraan paperinkeräykseen.

Vierailija
65/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mainoskieltoa postilaatikossa. Otan itse asiassa mielelläni vastaan mainoksia ja luen niitä, kun meille ei mitään printtilehtiäkään tule. Minusta on mukavaa katsella tavaroita ja tarjouksia mainoksista, vaikken mitään tarvitsisikaan eikä olisi mitään aikomusta ostaa.

Paperiahan niistä toki kerääntyy, mutta siinä ne kulkeutuu kierrätykseen samalla reissulla kun vien lasit ja metallitkin.

Oletko huomannut, että ne samat mainokset löytyy ihan tästä samasta ATK:sta jota nytkin käytät?

No sehän siinä juuri onkin, että en halua katsoa kaikkea ruudulta, vaan minusta on mukava joskus selata sitä paperiversiota.

Vierailija
66/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiitosta ei.

Sinccis

Lukee vain: Ei Mainoksia !!

Vierailija
67/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla sellainen laki, että postilaatikossa pitää lukea "mainoksia kiitos" jotta sinne saa laittaa mainoksia. Ei niin, että se pitää erikseen kieltää. Oletusarvoisesti mainosten tunkeminen postin sekaan olisi kiellettyä.

Säästäisi luontoa ja hermoja.

Ei se kyllä luontoa säästä. Niitä painetaan silti sinullekin ihan omat kappaleet. Jakamattomat mainokset viedään takasin jakopisteeseen josta ne toimitetaan keräykseen. Luonnon säästäminen on tässä tapauksessa huono argumentti

No eihän se nyt noin mene. Tuollainen toimintahan olisi typerää.

Jos mainosten jakelualue on vaikka 10.000 kotitaloutta ja tiedetään että 50% on kieltänyt mainokset, niin otetaan 5.000kpl painos ja jaetaan ne niihin talouksiin jotka  haluavat mainoksia. Näin painatus- ja jakelukustannukset jää puoleen ja tuotto/panos-suhde tulee selvästi paremmaksi.

Vierailija
68/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On "Ei mainoksia kiitos" koska en niitä mainoksia tarvi. Joskus vuosi sitten tuli pizzerian pikkumainos ja nyt vaalien alla jonkun yksittäisen ehdokkaan (jonka näin pihalla, ei vastannut mun tervehdykseen ja vaikutti muutenkin nuivalta tyypiltä, en edes katsonut siitä mainoksesta nimeä/puoluetta) lappunen.

Yleensä otan ilmaisjakelut koska paikallinen ilmaisjakelulehti on ihan hyvä, nimittäin askartelualustaksi ja biojäteastian "pussiksi". Ja on siinä joskus harvoin joku melkein kiinnostava tietokin, menee vessalukemisena. Sitten mulla on toinen lappu "eikä ilmaisjakeluja kiitos" jonka voi laittaa oveen jos siltä tuntuu.

Itse otan ilmaisjakelulehden kaupan aulasta, jos ostan kalan tai muuten tarvin sanomalehtipaperia kotona.

Vierailija
69/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita hakusanat ei mainoksia niin saat ritirimpsun "ei mainoksia" kylttejä ja tarroja myyviä paikkoja

70/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue, Lidlin mainosten takia.

Vierailija
72/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on lukenut jo kauan. Ihanaa, kun asunto ei täyty paperiroskalla. Sanomalehti on vaihdettu e-lehdeksi jo ajat sitten, aikakauslehtiä ei tule kuin lapsille Aku Ankka. Laskut ja kaikki muut mahdolliset paperit ja pumaskat on jo aika päiviä sitten kans tilattu sähköisenä. Kotiin tulee henkilökohtainen posti eli muutama kortti vuodessa, ja joittenkin laskuttajien kirjeitä silloin tällöin. Ja sitten joku Osuuspankin lehti ja Helen-firman julkaisu, nekin voisi lakkauttaa. Kun ennen vanhaan lehtiroskispino nousi metrin korkuiseksi tyyliin viikossa, niin nyt tuo pieni lehtilaatikko ei täyty edes puolessa vuodessa. Hitsin kätevää ja ympäristöystävällistä!

Vierailija
73/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jaan järjestön mainokset kaikkiin luukkuihin. Saanut tästä huutoa, kun satunnaiset ihmiset olleet kotona ja heillä paha päivä. Ei tarvitse noudattaa, lakikaan ei tätä vaadi. Uskoisin, että nuo pääsääntöisesti koskee ruokatarjouksia, ei kerran parissa vuodessa jaettavia yhdistystiedotteita. Mutta, mistä minä motivaatiot tietäisin.

En tiedä mikä järjestösi on, mutta itse boikotoin firmoja ja kerjääjiä, jotka eivät piittaa mainoskiellosta ja viittaavat kintaalla toiveelleni välttyä postiluukkuun tungettavilta roskilta. Saatanpa välillä jopa postitella roskiaan heille takaisinkin. 

En usko, että menetän siinä yhtään potentiaalista avustajaa tai jäsentä, jos joku boikotoi. Se viesti ei alunperinkään menisi perille jos noudattaisin ei mainosta kylttiä. Käytännössähän menetettävää ei tällöin ole.

Siis teidän järjestöstäkö ei tietoa saa mistään muualta kuin postiluukkunsa kautta?

Se on meidän suurin kanava.

Teidän kannattaisi yrittää vähän nykyaikaistaa viestintäänne. Nettikanavat paremmin käyttöön, pääsisitte luultavasti halvemmallakin. Ja tällä en sitten tarkoita roskapostia ihmisten sähköpostilaatikoihin.

En ole tuo yhdistysihminen, mutta itse en ainakaan lue minkäänlaista nettimarkkinointia juuri koskaan. katseeni ohittaa sujuvasti tämänkin sivun mainokset. Postiluukusta jos jotain lippulappuja tai lärpäkkeitä tulee, ainakin katson, mitä ne ovat. 

Minullakin on Adblock käytössä.

Mutta tarkoitin sitä, että ensinnäkin järjestöllä pitää olla kotisivut.  Sitten tarvitaan yhteyksiä tiedotusvälineisiin, jotta saadaan tehtyä järjestön toiminnasta asiapitoisia juttuja. Järjestön jäseniä tietysti omassa netinkäytössään kehotetaan mainitsemaan järjestöstä ja lisäämään linkkejä sen kotisivulle, erityisesti silloin kun käyttävät kanavia jotka liittyvät järjestön toimialaan.

Eli massamainostamisen sijaan kohdennettua toimintaa, profiilin nostoa ja tunnetuksi tekemistä, verkottumista ja linkittymistä. Etenkin linkkilistoissa näkyminen olisi tärkeää.

Vierailija
74/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tarroja saa?

Mä printtasin itse.

Netistä voi tilata.

Suutarilta saa kyltin.

Vierailija
75/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän siinä juuri onkin, että en halua katsoa kaikkea ruudulta, vaan minusta on mukava joskus selata sitä paperiversiota.

Kukaanhan ei ole kieltämässä sitä paperiversiota sinulta. Mainosten jakaja oikein mielellään tuuppaa sen postiluukustasi.

Kysymys oli meistä, jotka emme halua vastaanottaa paperia.

Vierailija
76/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue kiitos, koska miksi kiittämään. Ärsytti kantaa sitä paperiroskaa ulos jota ei edes lukenut.

Vierailija
77/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on semmoinen nukke kiinni postilaatikon pohjassa ja kun kannen avaa niin se pomppaa ylös huutaen "ei mainoksia".

Vierailija
78/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelulehtiä, kiitos!"? Miksi? Miksi ei? Aika paljon paperia kuluu niihin.

Ei vaan "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelua". Ei siihen mene kuin pieni liuska yhdestä a4-arkista.

Vierailija
79/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lue kiitos, koska miksi kiittämään. Ärsytti kantaa sitä paperiroskaa ulos jota ei edes lukenut.

Mä haluan laittaa sen kiitos-sanan siihen kun näyttää niin tylyltä ilman sitä. Sen oven näkee paljon useammin muut kuin mainostenjakaja. /63

Vierailija
80/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jaan järjestön mainokset kaikkiin luukkuihin. Saanut tästä huutoa, kun satunnaiset ihmiset olleet kotona ja heillä paha päivä. Ei tarvitse noudattaa, lakikaan ei tätä vaadi. Uskoisin, että nuo pääsääntöisesti koskee ruokatarjouksia, ei kerran parissa vuodessa jaettavia yhdistystiedotteita. Mutta, mistä minä motivaatiot tietäisin.

Kyllä sen tarkoitus on torpata kaikki kotiin kannettava osoitteeton paperiroska, myös sinun järjestömainoksesi.

Jaa, minulla on 25,000 mainosta jaettavana. En todellakaan jätä yhtään luukkua tyhjäksi matkan varrella. Kovaa työtä, sanoisin. Jos pahoittaa mielensä mainoksista, sittenpähän pahoittaa.

Jaa! Olet varmaankin sama jakaja, josta otimme yhteyttä mainostaviin firmoihin ja lupasimme perustaa fb-ryhmän boikotoimaan kyseisiä yrityksiä. Ainakaan meille ei enää jaeta niitä mainoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme