Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko sinulla postilaatikossa/postiluukussa "Ei mainoksia, kiitos!"?

Vierailija
26.04.2019 |

Tai "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelulehtiä, kiitos!"? Miksi? Miksi ei? Aika paljon paperia kuluu niihin.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jaan järjestön mainokset kaikkiin luukkuihin. Saanut tästä huutoa, kun satunnaiset ihmiset olleet kotona ja heillä paha päivä. Ei tarvitse noudattaa, lakikaan ei tätä vaadi. Uskoisin, että nuo pääsääntöisesti koskee ruokatarjouksia, ei kerran parissa vuodessa jaettavia yhdistystiedotteita. Mutta, mistä minä motivaatiot tietäisin.

En tiedä mikä järjestösi on, mutta itse boikotoin firmoja ja kerjääjiä, jotka eivät piittaa mainoskiellosta ja viittaavat kintaalla toiveelleni välttyä postiluukkuun tungettavilta roskilta. Saatanpa välillä jopa postitella roskiaan heille takaisinkin. 

En usko, että menetän siinä yhtään potentiaalista avustajaa tai jäsentä, jos joku boikotoi. Se viesti ei alunperinkään menisi perille jos noudattaisin ei mainosta kylttiä. Käytännössähän menetettävää ei tällöin ole.

Siis teidän järjestöstäkö ei tietoa saa mistään muualta kuin postiluukkunsa kautta?

Se on meidän suurin kanava.

Teidän kannattaisi yrittää vähän nykyaikaistaa viestintäänne. Nettikanavat paremmin käyttöön, pääsisitte luultavasti halvemmallakin. Ja tällä en sitten tarkoita roskapostia ihmisten sähköpostilaatikoihin.

En ole tuo yhdistysihminen, mutta itse en ainakaan lue minkäänlaista nettimarkkinointia juuri koskaan. katseeni ohittaa sujuvasti tämänkin sivun mainokset. Postiluukusta jos jotain lippulappuja tai lärpäkkeitä tulee, ainakin katson, mitä ne ovat. 

Minullakin on Adblock käytössä.

Mutta tarkoitin sitä, että ensinnäkin järjestöllä pitää olla kotisivut.  Sitten tarvitaan yhteyksiä tiedotusvälineisiin, jotta saadaan tehtyä järjestön toiminnasta asiapitoisia juttuja. Järjestön jäseniä tietysti omassa netinkäytössään kehotetaan mainitsemaan järjestöstä ja lisäämään linkkejä sen kotisivulle, erityisesti silloin kun käyttävät kanavia jotka liittyvät järjestön toimialaan.

Eli massamainostamisen sijaan kohdennettua toimintaa, profiilin nostoa ja tunnetuksi tekemistä, verkottumista ja linkittymistä. Etenkin linkkilistoissa näkyminen olisi tärkeää.

Ohis, mutta jos kyseessä on jokin hyvin paikallinen yhdistys (tai yrityskin), voi some-häslingistä olla enemmän turhaa vaivaa kuin hyötyä.

Vierailija
82/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut nyt viikon. Mainokset tulee edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska menee polttoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän