Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE:"Jari Lindström vetäytyy julkisuudesta: "Olen siitä oman osani saanut"" Eikä tee tehtäviään loppuun

Vierailija
26.04.2019 |

Vaikka palkka juoksee, tällä Suomi nousee!

https://yle.fi/uutiset/3-10755979

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jari saa sopeutumseläkettä 2v vähintään eli aika kauan saatte odottaa. Ja saattaa olla että Rinne kumoaa aktiivimallin ennen tota eli turhaan odotatte

Eli odottamisen sijaan hankkikaa elämä

Niinpä. Lisäksi aktiivimalli koskettaa ainoastaan työttömiä työnhakijoita. Käsittääkseni Lindströmillä on ihan ammattikoulutus eli ihan hyvät mahdollisuudet työllistyä jos ei muualle, niin ainakin nyt sille omalle alalleen.

En minä keksi mitään erityistä syytä, miksi hän muka olisi sellaista paarialuokkaa, ettei häntä kukaan tässä maassa palkkaisi. Ei hän ainakaan kansanedustajana ja ministerinä ole osoittanut työtä pelkäävänsä. Pikemminkin päinvastoin. Ja se on yleensä plussaa työnantajien silmissä. Huomattavasti heikommat mahdollisuudet työllistymiseen pitkäaikaistyöttömillä on, koska pitkä "toimettomuus" ei näytä hyvältä työnantajien silmissä. Lindströmillä ei tällaisia rasitteita ole.

Enkä mä ole muuten mikään Lindström fani saati sitten sinisten kannattaja. Olen realisti. Ja realistisesti ajatellen pidän todennäköisenä sitä, että Lindströmillä on ihan hyvät saumat työllistyä niin ettei ainakaan kortistoon tartte mennä.

Mistä lyödään vetoa ettei Pihviä alakohtaisessa työssä tulevana syksynä nähdä?

Miksi ihmeessä nähtäisiin kun hän nauttii sitä sopeutumiseläkettään tulevana syksynä? Ei kai tuollaisesta vetoa hyödytä lyödä.

Tossahan joku kertoo että Jari työllistyy ja työintoa löytyy.

Juu, minä siis veikkasin että Jari ei pääse aktiivimallista itse "nauttimaan", koska hänellä on ihan hyvät saumat työllistyä ennen kuin siihen pisteeseen joutuisi. Luonnollisestikaan siihen pisteeseen ei jouduta niin kauan kuin hän saa sopeutumiseläkettä. Ja sen jälkeen, mikäli koko aktiivimalli ylipäätään on edelleen olemassa, hän todennäköisesti työllistyy johonkin ennenkuin työttömyyskorvauksia tarvitsee alkaa anomaan.

Sanomattakin lienee selvää, että ei hänen tällaisia asioita tarvitse murehtia vielä ensi syksynä.

Korkeintaan suojatöihin pääsee säälistä moinen emämokailija.

Tiedätkö edes mitä suojatyö tarkoittaa?

Valaisetko meitä oi viisas?

"Suojatyö on vammaisten ja vajaakuntoisten henkilöiden erityistyöllistämisen perinteinen muoto."

- Wikipedia

Koska et näemmä osaa edes googlettaa, on toki ymmärrettävää että pidät erityisen viisaana sitä että tietää mitä suojatyö tarkoittaa. Meille muille se ei kuitenkaan ole mikään suuri viisauden merkki vaan osa normaalia yleissivistystä.

No eiköhän esim. Paula Lehtomäki ollut "vajaakuntoinen" valtiosihteerin virkaan?

Jos osaat tulkita kieltä huomaat että juttu toimii molempiin suuntiin.

Vierailija
102/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkäähän kaikki haukkujat itse hoitamaan yhteisiä asioita edes muutamaksi vuodeksi, niin näette millaista se on! Näytätte luulevan, että itse osaisitte paremmin, kun on varaa arvostella. Itse tuli nähtyä läheltä kun nyt jo edesmennyt lähipiiriläinen oli niissä hommissa ja raatoi niin, että terveys meni.

Sohvalta käsin haukkuminen on maailman helpoin homma. Siihen pystyy ihan kuka vaan, mutta alentuu vain laiskimmat ja ilkeimmät.

Tulet havaitsemaan ettei Jari Lindström tule ikinä enää mitään hyödyllistä tai tuottavaa tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströmillä saattaa olla edessään Gininen tulevaisuus =D

Vierailija
104/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jari saa sopeutumseläkettä 2v vähintään eli aika kauan saatte odottaa. Ja saattaa olla että Rinne kumoaa aktiivimallin ennen tota eli turhaan odotatte

Niinpä. Lisäksi aktiivimalli koskettaa ainoastaan työttömiä työnhakijoita. Käsittääkseni Lindströmillä on ihan ammattikoulutus eli ihan hyvät mahdollisuudet työllistyä jos ei muualle, niin ainakin nyt sille omalle alalleen.

En minä keksi mitään erityistä syytä, miksi hän muka olisi sellaista paarialuokkaa, ettei häntä kukaan tässä maassa palkkaisi. Ei hän ainakaan kansanedustajana ja ministerinä ole osoittanut työtä pelkäävänsä. Pikemminkin päinvastoin. Ja se on yleensä plussaa työnantajien silmissä. Huomattavasti heikommat mahdollisuudet työllistymiseen pitkäaikaistyöttömillä on, koska pitkä "toimettomuus" ei näytä hyvältä työnantajien silmissä. Lindströmillä ei tällaisia rasitteita ole.

Enkä mä ole muuten mikään Lindström fani saati sitten sinisten kannattaja. Olen realisti. Ja realistisesti ajatellen pidän todennäköisenä sitä, että Lindströmillä on ihan hyvät saumat työllistyä niin ettei ainakaan kortistoon tartte mennä.

Miksi ihmeessä nähtäisiin kun hän nauttii sitä sopeutumiseläkettään tulevana syksynä? Ei kai tuollaisesta vetoa hyödytä lyödä.

Juu, minä siis veikkasin että Jari ei pääse aktiivimallista itse "nauttimaan", koska hänellä on ihan hyvät saumat työllistyä ennen kuin siihen pisteeseen joutuisi. Luonnollisestikaan siihen pisteeseen ei jouduta niin kauan kuin hän saa sopeutumiseläkettä. Ja sen jälkeen, mikäli koko aktiivimalli ylipäätään on edelleen olemassa, hän todennäköisesti työllistyy johonkin ennenkuin työttömyyskorvauksia tarvitsee alkaa anomaan.

Sanomattakin lienee selvää, että ei hänen tällaisia asioita tarvitse murehtia vielä ensi syksynä.

"Suojatyö on vammaisten ja vajaakuntoisten henkilöiden erityistyöllistämisen perinteinen muoto."

- Wikipedia

Koska et näemmä osaa edes googlettaa, on toki ymmärrettävää että pidät erityisen viisaana sitä että tietää mitä suojatyö tarkoittaa. Meille muille se ei kuitenkaan ole mikään suuri viisauden merkki vaan osa normaalia yleissivistystä.

Sopii siis Jarille hyvin. Eikös hän paljon saikutellut eli oli vajaakuntoinen?

Sinun kykysi asialliseen keskusteluun on selvästi loppunut. Ei voi mitään.

Vierailija
105/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Wikipedia

No eiköhän esim. Paula Lehtomäki ollut "vajaakuntoinen" valtiosihteerin virkaan?

Jos osaat tulkita kieltä huomaat että juttu toimii molempiin suuntiin.

Okei. Ja millä tavalla tämä nyt liittyy siihen, että minä veikkaan ettei Lindström joudu itse aktiivimallista kärsimään? Sinä olit ilmeisesti eri mieltä, mutta et ole vielä juuri mielipiteitäsi perustellut.

Vierailija
106/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkäähän kaikki haukkujat itse hoitamaan yhteisiä asioita edes muutamaksi vuodeksi, niin näette millaista se on! Näytätte luulevan, että itse osaisitte paremmin, kun on varaa arvostella. Itse tuli nähtyä läheltä kun nyt jo edesmennyt lähipiiriläinen oli niissä hommissa ja raatoi niin, että terveys meni.

Sohvalta käsin haukkuminen on maailman helpoin homma. Siihen pystyy ihan kuka vaan, mutta alentuu vain laiskimmat ja ilkeimmät.

Lindströmin "aktiivimalli" -etuusalennus on sen luokan vi t t u i lua, varsinkin yli 55- vuotiaille, ettei pahemmasta väliä.

Eipä mulla muuta. Ja on myös tullut nähtyä läheltä,  liiankin kauan.

Vierailija
107/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kovin paljon arvosta Jari Lindströmiä, mutta on Hän sentään mies verrattuna Timo "kaikkien takinkääntöjen äiti" Soiniin.

Siinä on kuin rutto ja kolera, ihan Soinin omin sanoin :D

Vierailija
108/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaria nyt harmittaa, että hän on ainakin osan Suomen kansan mielestä huono ministeri ja ikävä ihminen. Jari kokee olevansa väärinymmärretty ja kirjallahan hän sitten perustelisi toimintaansa. Ketä kiinnostaa Jarin mietteet ja fiilikset, ei minua ainakaan. Hautautukoon jonnekin tunkion taakse minne päivä ei paista.

Vierailija
109/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 55-v työhaluinen työtön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindströmin "aktiivimalli" -etuusalennus on sen luokan vi t t u i lua, varsinkin yli 55- vuotiaille, ettei pahemmasta väliä.

Eipä mulla muuta. Ja on myös tullut nähtyä läheltä,  liiankin kauan.

On muuten työmarkkinajärjestöjen vaatimus että aktiivimallin leikkaukset kohdistuvat myös peruspäivärahalla oleviin. Tarkoitus nimittäin oli että tuo kohdistuisi vain ansiosidonnaisella lorviviin. Eli kiitä sak:ta eli demareita siitä että köyhiä kyykytetään.

Hienosti kuitenkin taas kerran valehdeltu demareilta että vika olisi lindströmin. Aktiivimallin ideakin oli sttk:n (ammattiliitto sekin) eikä lindströmin.

Ei kannata hirveästi järkyttyä jos aktiivimalli ei tuosta noin vaan katoakaan vaan muuttaa lähinnä nimeään ja jotain muodollista yksityiskohtaa jotta rinne voi teeskennellä että sehän on ihan eri asia. 

Vierailija
110/117 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaria nyt harmittaa, että hän on ainakin osan Suomen kansan mielestä huono ministeri ja ikävä ihminen. Jari kokee olevansa väärinymmärretty ja kirjallahan hän sitten perustelisi toimintaansa. Ketä kiinnostaa Jarin mietteet ja fiilikset, ei minua ainakaan. Hautautukoon jonnekin tunkion taakse minne päivä ei paista.

Vikahan on ay-liikkeen joten tottakai jari kokee että on kohdeltu väärin. Kansaa on taas vedätetty näissä vaaleissa niin huolella hanuriin ettei ole tosikaan kaikkien valekampanjoiden toimesta. 

Vierailija
111/117 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pukkaa sopeutumisrahaa ja hieman extraa valtuuston kokouksistakin. Ei mikään tavan työtön.

Vierailija
112/117 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindström saa laittaa nyt cv:hen, että ministeri 2015- 2019. Jos ei tällä kokemuksella nappaa työnhaussa, niin mitä toivoa on sitten muilla?

Historian huonoin ministeri on varmaan kovaa valuuttaa työnhaussa. Ja peruskoulupohjalta.

Ei todellakaan ole huonoin. Mites esim. toi Mattila? Historiasta löytynee lisää. Lindströmin kohdalla epäilen jopa jonkinlaisen selkärangan olemassaoloa.

Vierailija
113/117 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seteliselkäranka?

Vierailija
114/117 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindström saa laittaa nyt cv:hen, että ministeri 2015- 2019. Jos ei tällä kokemuksella nappaa työnhaussa, niin mitä toivoa on sitten muilla?

Historian huonoin ministeri on varmaan kovaa valuuttaa työnhaussa. Ja peruskoulupohjalta.

Ei todellakaan ole huonoin. Mites esim. toi Mattila? Historiasta löytynee lisää. Lindströmin kohdalla epäilen jopa jonkinlaisen selkärangan olemassaoloa.

Tai rinne jonka hallitusohjelman kärkihankkeet osoittautuu yksi kerrallaan olevan perustaltaan täysin ilmassa. Esim kasvua ei ole tulossa niin paljoa kuin rinne väitti ja väittää edelleen. Työttömyyden vähenemiseen ei viittaa yksikään ennuste mutta silti se rahoittaa ison osan rinteen tuhlailuista. Ilmastonmuutos on niin liki hallituspuolueiden sydäntä että nuo on saaneet ajeltua kuukaudessa taksilla (mm. alle kilometrin matkoja) liki 50 000 eurolla enimmäkseen helsingin keskustassa. 

Vierailija
115/117 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai rinne jonka hallitusohjelman kärkihankkeet osoittautuu yksi kerrallaan olevan perustaltaan täysin ilmassa. Esim kasvua ei ole tulossa niin paljoa kuin rinne väitti ja väittää edelleen. Työttömyyden vähenemiseen ei viittaa yksikään ennuste mutta silti se rahoittaa ison osan rinteen tuhlailuista. Ilmastonmuutos on niin liki hallituspuolueiden sydäntä että nuo on saaneet ajeltua kuukaudessa taksilla (mm. alle kilometrin matkoja) liki 50 000 eurolla enimmäkseen helsingin keskustassa. 

Siinä tulikin p*skaa tuutin täydeltä. Lukekaa edes tämä niin ei tarvitse uskoa kaikista typerimpiin juttuihin hallitusohjelmasta

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006141661.html?fbclid=IwAR1ylBolkR…

"Uuden hallituksen talousohjelma sisältää kummallisuuksia ja aimo annoksen optimismia, mutta se ei perustu epärealistisiin kasvuodotuksiin eikä uusien menojen rahoitus lepää työllisyyden nousun varassa."

Vierailija
116/117 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tulikin p*skaa tuutin täydeltä. Lukekaa edes tämä niin ei tarvitse uskoa kaikista typerimpiin juttuihin hallitusohjelmasta

"Uuden hallituksen talousohjelma sisältää kummallisuuksia ja aimo annoksen optimismia, mutta se ei perustu epärealistisiin kasvuodotuksiin eikä uusien menojen rahoitus lepää työllisyyden nousun varassa."

Jaaha, ne kovapalkkaiset ministerien avustajat on jo ansaitsemassa palkkaansa eli spämmimässä vauva-palstalle propagandaa. Ehkä kannattaisi luettaa tuo artikkeli antilla itselläänkin kun tuo tuntuu olevan väitteidesi kanssa eri mieltä. 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006145402.html

Vierailija
117/117 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ne kovapalkkaiset ministerien avustajat on jo ansaitsemassa palkkaansa eli spämmimässä vauva-palstalle propagandaa. Ehkä kannattaisi luettaa tuo artikkeli antilla itselläänkin kun tuo tuntuu olevan väitteidesi kanssa eri mieltä. 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006145402.html

Arkadianmäen trollitehdas :p