Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ei voi saada lapsia

Vierailija
26.04.2019 |

Olen päälle 30-vuotias nainen ja olen seurustellut miesystäväni kanssa nyt vasta reilun vuoden. Olen odotellut ”sitä oikeaa” näin kauan, mutta selvisi, ettei mies voi saada lapsia.

Identiteettini ei varsinaisesti rakennu haaveillun äitiyden ja perhe-elämän ympärille, mutta tämä on silti shokki. Lapsiperhettä en siis tämän miehen kanssa perusta, ja olo on ontto.

Vaikka tilanne olisi pelastettavissa lapsettomuushoidoilla, ei mies suhtaudu niihin myötämielisesti. Hänen mielestään näin on tarkoitettu, ja herää kysymys, että haluaisiko hän edes lapsia kanssani.

Ristiriitaiset fiilikset. Juuri kun luulin löytäneeni sen ihmisen, jonka kanssa rakentaa yhteisen elämän lapsineen kaikkineen, se ”viedään” minulta.

Jäädäkö tähän suhteeseen, jossa en saa kaikkea mitä suhteelta halusin, vai lähteäkö näin vanhana vielä kokeilemaan onneani, jos löytyisi täydellinen isäkandidaatti?

Ps. Olen siis tässä suhteessa muutoin onnellinen. Rakastan niin paljon kuin tässä ajassa ehtii rakastua, ja haluan kyllä olla tämän miehen kanssa. Mutta haluan lapsiakin. Ja ollaan tosiaan oltu yhdessä vasta vuoden päivät, joten ei vielä ole mitään mikä romahtaisi jos lähtisin.

Pps. Kyllä, kysyn tuntemattomilta apua. Miten sinä toimisit? Jos saisin selvyyttä näihin ajatuksiin...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Voihan yrittää palata yhteen myöhemmin, jollei ketään toista löydy.

Vierailija
22/27 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sittenkään niin hyvä mies, kun haluaa oman vikansa takia painostaa sinutkin lapsettomaksi? Kymmenen vuoden päästä voi tulla ero, ja siinähän olet ilman hienoa miestä ja lapsia.

Miten hän painostaa kun ei halua lapsettomuushoitoja?

Vähän niinkuin potenssiongelmainen mies painostaa naisensa yhdynnättömään liittoon, kun ei halua mennä hoitoon. Asettaa naisen joko-tai -valinnan eteen. Joko ei tehdä lapsia tai lähdet ja teet niitä toisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt työkaverini tarinan, koska aloituksesi liippasi niin läheltä hänen alkutilannettaan.

15 vuotta sitten hän meni kolmikymppisenä naimisiin todella ihanan miehen kanssa, vaikka tiesi ettei mies saa lapsia ilman hoitoja. Mies ei hoitoja eikä lasta halunnut. Tiedän kyllä, että työkaverini toivoi silti salaa lasta, koska hän usein vihjaili siihen suuntaan etenkin kun minä jäin äitiyslomalle. Hän halusi aina tulla katsomaan vauvaa ja oli aivan ihastuksissaan, joskus vähän itkikin vauva sylissään.

Alle vuosi sitten heille tuli aivan puskista avioero. Ovat nyt siis 46- ja 48-vuotiaat. Miehellä on toinen nainen - yli kymmenen vuotta nuorempi - joka nyt sitten odottaa lasta. Keinohedelmöityksellä aikaan saatu, ja ilmeisesti heti suhteen alettua käynnistetty. Voin vakuuttaa, että olen aivan raivoissani työkaverini puolesta. Mies ei muka halunnut lapsia, joten toinenkin sai tyytyä lapsettomaan elämään. Nyt ei sitten ole lasta eikä avioliittoa.

Vierailija
24/27 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt työkaverini tarinan, koska aloituksesi liippasi niin läheltä hänen alkutilannettaan.

15 vuotta sitten hän meni kolmikymppisenä naimisiin todella ihanan miehen kanssa, vaikka tiesi ettei mies saa lapsia ilman hoitoja. Mies ei hoitoja eikä lasta halunnut. Tiedän kyllä, että työkaverini toivoi silti salaa lasta, koska hän usein vihjaili siihen suuntaan etenkin kun minä jäin äitiyslomalle. Hän halusi aina tulla katsomaan vauvaa ja oli aivan ihastuksissaan, joskus vähän itkikin vauva sylissään.

Alle vuosi sitten heille tuli aivan puskista avioero. Ovat nyt siis 46- ja 48-vuotiaat. Miehellä on toinen nainen - yli kymmenen vuotta nuorempi - joka nyt sitten odottaa lasta. Keinohedelmöityksellä aikaan saatu, ja ilmeisesti heti suhteen alettua käynnistetty. Voin vakuuttaa, että olen aivan raivoissani työkaverini puolesta. Mies ei muka halunnut lapsia, joten toinenkin sai tyytyä lapsettomaan elämään. Nyt ei sitten ole lasta eikä avioliittoa.

Tuo on just se syy miksi en jäisi tällaiseen suhteeseen mikä ap:llä on.

Vierailija
25/27 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla biologian opinnot hataralla pohjalla jos ei tiedä ettei miehet saa lapsia, höh.

Vierailija
26/27 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin akka pistetään vaihtoon välittömästi jos ei jalat aukea heti ja aina. Selvä peli kaikille.

Vierailija
27/27 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on tärkeämpää, hieno mies vai lapset ja ei miestä/vähemmän hieno mies?

Miksi aloittaja ei muka löytäisi yhtä hienoa miestä kuin tämäkin on?  

Vaikka mies ei voi saada lapsia,  ei hän myöskään halua niitä, adoption tai keinohedelmöityksen kautta. Eipä tässä siis ole aloittajalla vaihtoehtoja. Parempi erota nyt kuin muutaman vuoden jälkeen, kun se katkeruus valtaa mielen.