En tajua miten joku voi NAUTTIA tästä vuodenajasta
Itselläni on vaan todella synkkiä ajatuksia eikä mikään kiinnosta. Väsyttää vaan hulluna.
Kommentit (104)
Minulla aina kohoaa mieliala syksyn tullen, ihanaa aikaa.
Ihana vuodenaika, ilma raikas ja kirpsakka ja ihanan pimeää että saa nukuttua kunnolla (pimennysverhot mulla on mutta silti uniongelmia valoisella kaudella).
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miten joku voi olla nauttimatta.
Mitä nautittavaa tässä on? Loputonta pimeyttä, ankeutta ja kylmyyttä.
Ap
Minun lempi vuodenaika on syksy. Ei ole kuuma eikä liian kylmä, ei pistäviä hyönteisiä ja ulkona polut hiljenee mukavasti. On kaunis ruska-aika ja lintujen muutto, sieniä metsät täysi.
Raikasta ja kaunista.
Mun mielestä oli kylmä tuuli äsken, en kyllä nauttinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun mielenmaisema on niin musta muutenkin. Turha syyttää vuodenaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aurinko paistoi meillä ainakin eilen ja tänään.
Kylmyyteen auttaa riittävä ja oikeanlainen vaatetus.
Ei kuuma kotona, saa nukutuksi. Ulkona raikasta, puut kauniita. Tunnelmalliset pimeät illat, ihanaa olla kotona. Syysmyrskyt ja sateet, mahtavaa lenkkeillä kunnon varusteissa. Syksy on parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laita valot päälle ja/tai osta otsalamppu, älä ankeile vaan elä itselläsi merkityksellistä arkea, pue laadukasta vaatetta päälle (esim. merinokerrasto alle ja laadukas syystakki vaikka fjällulta). Ei haittaa hämärä ja viileä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se vielä kuukausi sitten ollut musta, joten tuskin on mikään sattuma. Joka vuosi sama juttu ja aina vaan astetta pahempana.
Ap
Tykkään itse syksystä ja sen pimeydestä. Ajasta ennen talven kylmyyttä.
Tästäki etenkin, koska olen lämpimän syksyn suuri ystävä ja rakastan kesää.
Ihmiset on erilaisia, ei siinä sen kummempaa. Itse olen koko ikäni kärsinyt valomasennuksesta eli kevätkuukaudet ovat ihan hirveitä: ahdistaa suunnattomasti, en saa nukuttua yms. Talvesta tykkään eniten, joulun ja lumen takia.
Vihdoin asunto ei ole tulikuuma pätsi, ulkona illalla voi käydä kävelyllä eikä tarvi meikata, kun kukaan ei näe mitään, päivällä ulkona ei aurinko porota päin naamaa ja päähän niin, että tulee huono olo ja koko ajan pitää pitää jotain aurinkolasejakin ja rasvata aurinkorasvalla paikkoja ja muutenkin helteessä tulee huono olo, ei tarvi enää vetää pimennysverhoja pystyäkseen nukkumaan.
Aivan ihana sää oli tänään(kin)! Ilma on raikas ja illalla pimeää, kuten kuuluukin.
Lempivuodenaikani kevään ohella. :)
Muuta ap etelään jos et kestä. Siellä on kesällä 50 astetta lämmintä nykyään ja arskaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä sun ei kannata vaivata päätäsi sillä että muut nauttivat. Hyväksyt vain, että olet heikompi muita henkisesti, ja lakkaat kadehtimasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oli kylmä tuuli äsken, en kyllä nauttinut.
Voih, otathan yhteyden terapeuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se vielä kuukausi sitten ollut musta, joten tuskin on mikään sattuma. Joka vuosi sama juttu ja aina vaan astetta pahempana.
Ap
Älä välitä tuosta, ei vaan tiedä mistä puhuu eikä kykene ajattelemaan muuta kuin oman kokemusmaailman kautta.
Minulla on myös väsymys nyt kun syksy todella tuli, eli ymmärrän.
Tämähän on hyvä aika vuodesta niin kauan, kun ei ole pakkasta, lunta, jäätä, myrskytuulia jms.