Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMINAUHAT VKO 21

22.05.2006 |

Uusi pino uudelle viikolle...

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nea ja Ramona! Olipa täällä hienoja uutisia! =D

Kaikille uusille oikein paljon tervetuloa!

Ja tietenkin pahoittelut Loviisalle, ehkäpä teille on tarkoitettu loppukuun helmi, toivotaan parasta!

Number! Mä oon melko alussa, kp 7/29. Tää on niin tuskastuttavaa, kun ovikseenkin on vielä matkaa ..kai..). Huoh..

Tänään kylläkin alko ilmaantua limoja yms ovisoireita joten heti piti " hätistää" ukko hommiin. Onhan kuitenkin olemassa pieni mahdollisuus siihenkin, että ovis on jo alkukierrossa ja/tai peräti kaksi kertaa.

Juuh, pieniä ne on meikäläisen toivonkipinät, mutta kaikkiin murusiinkin pitää jo tarttua.

Mä olin tässä jo hetken taas luovuttamassa, kun mulla on kaikenlaista kilpparivaivaa yms. Mut mies oli eri mieltä joten elellään tjot meinigin mukaan. Toisaalta se on kyllä pirskatin vaikeeta, kun tätä yritystä on takana jo 10kk eikä kumpikaan meistä enää nuorru, mutta ehkäpä alan pikkuhiljaa asennoitumaan sen varalta, että meille on tarkoitettu kaks lasta eikä enempää. Onhan sitä ihanuutta niissäkin. Aika näyttää.

toivotaan kuitenkin parasta jokaikiselle meistä!

piipaa kp7/29

Vierailija
42/77 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin todettiin juuri kilpirauhasen vajaatoiminta. ja yritystä on takana 9kk. Vielä en ole lääkkeitä saanut, ensi viikolla selviää tilanteeni tarkemmin. Vajaatoiminnasta tai siis korkeasta S-TSH arvosta huolimatta olin ovuloinut, joten toivoa (kai) on, kunhan saan lääkityksen..

M@ndi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri..! Mä olin ennen liikatoiminnalla, tällä hetkellä diagnoosi krooninen kilpparitulehdus ja vajaalle menossa sen myötä.

Kyllä vajaalla (kuin liikasellakin) pystyy ovuloimaan, vaikka hankaloittaahan se tätäkin.

Vierailija
44/77 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskönen vastaus tuli niin pikaseen, kun oli tuo listan päivitys tuossa työn alla samaan aikaan!

Piti kysymäni, että ootko tutustunut kilpparifoorumiin? Sieltä saa tosi paljon hyvää tietoa aiheesta joten suosittelen.

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php

Vierailija
45/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Piti tulla sanomaan, että keskenmenoriski on suuri kilpparivaivoissa. Ystäväni sai udeita keskenmenoja kunnes he hoksasivat aloittaa lääkityksen heti raskauden alettua. Sai ihanan potran tytön! Eli tsemppiä yritykseen mutta käykää hyvässä lääkärihoidossa!!!

Enkuleita!

Vierailija
46/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piipaa00: Kiitos kilpparilinkistä. Tiedätkö, että miten toi vajaatoiminta vaikuttaa raskautumiseen, jos kuitenkin todistettavasti ovuloi. Kiinnittymiseen? vai mihin? Vai onko se vaan, että kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja vasta kun elimistö on " tasapainossa" , niin on mahdollista tulla raskaaksi..

Mama2006: juu, olen kanssa lukenut netistä että aiheuttaa keskenmenoja, ja yksityinen sisätautilääkärikin sanoi, että ei ole hyväksi sikiölle, joten ensi viikolla verikokeiden tulosten tultua saan sitten lääkityksen. Eilen meinasi usko jo loppua, että meille koskaan tulee toista lasta, mutta tänään olo on taasen positiivisempi..

M@ndi kp5

Vierailija
47/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Testasin tänään kp 26/28 ja hentoa plussaa näytti testitulos!

Lievää oireilua ja tunne raskaana olosta on ollut muutaman päivän, lähinnä rintojen arkuutta.

Nyt toivotaan , että pysyy matkassa, jolloin laskettu aika menisi Helmikuun alkuun eli 2.2.2007!

Vierailija
48/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussanneille isosti onnea minultakin! Ja tsemppiä kaikille joilla jännitys tiivistyy. Minulla se edellinen kierto sitten kuitenkin venyi pikkaisen, joten kuvittelisin oviksen olevan vasta nyt loppuviikosta, vielä ei " oireita" tunnu, katellaan.....

Vierailija
49/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vietävän paljon sulle Helmy plussasta!!!!!!

Vierailija
50/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu negatiivinen fiilis. Mitään en oo siis kertaakaan testannut,

mutta kun ei tiedä onko kyseessä ovis- vai mahd. raskaustuntoja...

Kun ois kokemusta joka kertois...Iso plaah vaikka ihanhan tässä

ollaan yrityksessä alkutekijöissä.

Vierailija
51/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit ovat tosi kipeet vieläkin,nyt siis kolmatta päivää. Sitä kyselinkin jo eilen että miten teillä jotka olette aikaisemmin olleet raskaana on rinnat olleet kipeet? siis mistä kohti? Onhan mullakin toinen raskaus tässä tulossa mutten millään muista noita juttuja vaik kuin mietin. Mulla on siis koko rinta,lihaksia myöten kipeet,ihan kuin rintatulehdus olis päällä...´

Viieminen duunipäivä oli tänään, huima 1,5 viikon kesäloma edessä:) Ja häihinkään ei ole enään kuin 3 päivää!! Tuntuu että voisi perua koko homman:) jÄnnittää sen verran.

kp on nyt siis 24/30!!!

Vierailija
52/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja hyvähän ois, että elimistö ois tasapainossa, kun raskaus alkaa.

Suurin ongelma mun käsityksen mukaan on just keskenmenojen riski ja kuukautishäiriöt, esim luteaalivaihe ei oo tarpeeks pitkä yms.

Itse syön just teroja, koska tää kilppariongelma on luultavasti aiheuttanut mulle hormonaalisen kystan ja mun limakalvot on jo alkukierrossa loppukierron tasolla jolloin raskauden jatkuminen on mahdoton. Ja täähän just on aiheuttanu mulle tässä taannoin kolme perättäistä alkuraskauden keskenmenoa.

Keskenmenon (myöhemmän) riskiä lisää se, että vasta-aineet läpäisevät istukan ja voivat aiheuttaa sikiölle kilpirauhasen toimintahäiriön, joka voi johtaa keskenmenoon. Ja lapsellahan on suurempi riski kehityshäiriöihin, jos äidillä on hoitamaton vajaatoiminta ja/tai vasta-aineita.

Eli onhan tää vakava juttu, mutta kunhan hoito aloitetaan heti ja pidetään kilppariarvot kunnossa, t4v ois hyvä olla lähellä 20 ei pitäisi mitään hätää olla.

Se on hyvä, että sä olet hoidossa ja sua varmasti seurataan koko raskausajan normaalia tarkemmin mikä myös on hyvä juttu.

Toivon sulle kovasti onnea raskautumiseen ja jatkoonkin!

Mulla todettiin tuo liikatoiminta esikoisen odotusaikana ja sain moneen kertaan kuulla, että oli ihme, että tulin ylipäätään raskaaksi ja etten saanut keskenmenoa. Kakkosen kohdalla ei ongelmia juurikaan ollut.

nyt sitten onkin taas ihan eri tarina menossa tässä kolmosen yrityksessä.

Oops, taisi mennä vähän överiks.. Tää kilppariaihe on mulle niin lähellä sydäntä ja oon siitä niin paljon lukenut, että en osaa lopettaa höpinää ajoissa..! =D

piipaa 8/29

Vierailija
53/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jaoit nämä kokemuksesi/tietosi myös minulle (ja muille tällä listalla). Yksi " normaali" raskaus on takana, sillä tuo esikoinen sai alkunsa todella nopeasti ja on nyt terve 2v. Kilpparin vajaatoiminta ei ilmeisesti silloin vielä aiheuttanut ongelmia. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että tämä vajaatoiminta on ollut minulla jo vuosia, koska TSH arvo oli niin korkea...

Odotan kyllä jo ensi viikkoa, että saan tarkat verikokeen tulokset noista muistakin kilpparijutuista ja lääkityksen alkuun.

Toivon, että teillekin se kolmas nyytti vielä tulisi, mahdollisimman pian :) !

M@ndi

Vierailija
54/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kiittämistä, niinkuin sanoin aihe on hyvin lähellä sydäntä! ;)

Sulla on selkeesti ainakin asiantunteva lääkäri. Se on muuten melko harvinaista.. Tuo TSH ois hyvä saada mahdollisimman nopeesti laskemaan joten saat varmaan ihan reippaan lääkityksen. Suositus on, että TSH pysyis max 2.5 raskauden ajan.

Nää kilppariongelmat kun on tosi yleisiä, mutta aivan liian monella ei lääkäri halua ottaa selvää esim nykysuosituksista yms joten aktiivinen pitää itse olla, että saa asianmukaista hoitoa. Ja vaatia lyhyitä seurantavälejä, jos niitä ei muuten tarjota.

Tuolla kilpparifoorumilla on monta surullista tarinaa, kun vuosikaudet lyödään esim masennuslääkkeitä kouraan, kun ei oteta vakavasti.

Juuh, taas mä eksyin aiheesta..!

Vierailija
55/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa vähän negatiivinen fiilis kuten sulla leba. En ole minäkään vielä kertaakaan testannut, mutta jotenkin vaan tuntuu, että ei tainnut tällä kertaa tärpätä. Välillä tuntuis vähän kuvottava olo, mutta ei muuta ( ja ehkä senkin kuvittelen).

Martina1: tuo sun rintakipusi viittaa kyllä aika lupaavasti raskauteen! Jos meinaan ei yleensä sun rintas kipeydy tuolla lailla. Mulla ainakin edellisissä raskauksissa oli just tollanen olo kanssa; koko rintarauhanen kova ja kosketusarka.

Minä tässä nyt sitten odottelen vaan ja testailen muutaman päivän päästä, jos vielä tarvetta on.

Tsemppiä kaikille negaa testanneille ja plussanneille liimaa!

Vierailija
56/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennestään kohta parivuotias poika, ja pikkukakkonen olisi syntynyt nyt elokuussa, mutta sain keskenmenon rv10.

Koska siitä toipuminen vei aikansa, kroppa toimii vasta nyt normaalisti, on meillä nyt ensimmäinen yrityskierto menossa km:n jälkeen. Kovasti olen oireita havainnut, mutta saattavat olla toiveajattelua...

Kaksi edellistä raskautta ovat tosiaan tärpänneet heti ekasta kierrosta, mutta testi on näyttänyt plussaa vasta kun kuukautiset ovat olleet kaksi viikkoa myöhässä!

Eli en kiirehdi testaamaan, vaikka oireita onkin. Ovis kaiketi oli viikonloppuna, ja puuhastelimmekin ahkerasti :)

Onnea kaikille jo plussaneille, ja toivottavasti joukko kasvaa!!

Vierailija
57/77 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä vielä odottelen...jos pystyy tonne ensiviikolle vielä jännittelemään (sithän sitä tippuu kuvitelmista alas kun se täti tulee vaikka viikonloppuna), kp 27/28-?? tai jotai sen suuntaista...

Terkuin Nyyssönen

Vierailija
58/77 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan uusi tässä ketjussa, tuolla ensikoissa pyörinyt jo pidempään. Ajattelin pinoutua tännekin, kun tänään näytti Aconin Early Detection selvääkin selvempää plussaa :) La olis 1.2.2007 mikäli kyytiläinen ei tipu kelkasta! En vielä uskalla liikaa riemuita, sillä nyt on vasta kp28/25-29, huomenna testaan aamulla, mikäli menkat pysyvät poissa.

Täällä oli selvästi muutama muukin testannut! Vauvaliimaa ja tarrasukkia heille! Nean tiedänkin tuolta ensikoista :)

Vierailija
59/77 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tarvitse mitään ovis tikkuja minä tunnen sen kyllä. Siis ovis on alkanut.

Kp 16/29

Vierailija
60/77 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa olen pitänyt mutta nyt piinaviikon alkaessa voisin vähän aktivoituakkin.

Ensiksi HIrmuisesti ONNEA jo plussanneille!!!

Mulla menossa nyt toinen tero kierto ja 17 yrityskierto. Ensi torstaina pitäisi tätin tulla, jos ei niin varmasti perjantaian jo testata pitää. Mutta siis ensin pitää tämä viikko odotella sitä tätiä. Kaikenlaisia tuntemuksia olen yrittänyt olla ajattelematta, niitä on tässä matkanvarrella kerennyt kuvitella jos jonkinlaisia. Kovasti sitä yrittää olla ajattelematta koko vauva asiaa, mutta viimeistään näin piinaviikolla asia on vain joka päivä mielessä:/.