Luetellaan männävuosien ruoka- ja juomasuosikkeja! Ruokanostalgiaa
Noniin, nyt kaikki nakkipiilot, ananaskeikauskakut ja Shirley Templet vaan esille! Mitä ruokaa sinulla tekee mieli mikä oli aiemmin suosittua, mutta nykyään lähes unohdettua?
Kommentit (55)
Oi Lehtipihvi! Runsaasti maustevoita ja ranskikset. Saatan vieläkin ostaa itselleni useamman pihvin ja syödä ne kuola valuen. Yleensä vedän lehtipihvi-överit kun mies on työmatkalla jottei hän ole haaskalla ja/tai näe sikailuani. Koirat saavat myös omat.
Kuutamokiisseli ja suklaakiisseli
Makaronivelli
Mustikkamaito
Köyhät ritarit
Vierailija kirjoitti:
Avokadopasta
No tämä ei kyllä mikään männävuosien ruokalaji ole 🤔 Tai no, jokainen tavallaan mutta minulle viimeiset "männävuodet" ovat niitä kuin puhelimia oli vain autoissa ja kulttuuri oli erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Avokadopasta
Miksi tätä alapeukutetaan (en ole alkup. kirjoittaja)?
Avokadopasta oli kyllä yksi trendivillitys... ja siis kaikki muutkin avokadojohdannaiset.
Lämpimät voileivät, täytyykin tehdä huomenna iltapalaksi. Ja köyhät ritarit, niitä syötiin usein sunnuntaina, kun leipä oli jo kuivahtanutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadopasta
No tämä ei kyllä mikään männävuosien ruokalaji ole 🤔 Tai no, jokainen tavallaan mutta minulle viimeiset "männävuodet" ovat niitä kuin puhelimia oli vain autoissa ja kulttuuri oli erilainen.
Onhan tuosta jo jotain 6-7 vuotta ainakin, kun tuo oli trendivillitys. Jos haluat pelkkää 70-80-lukua, niin olisit otsikoinut suoraan sen sitten niin.
Mansikkakiisseli ja kermavaahtopilviä sen päällä
Pettuleipä.
Joku hipsterihifistelijäkulinaarikkoleipomo varmaan sen uudelleen nostaa trendiksi kohta...
Paimenpoika-sulatejuustoa hiivaleivän päällä
Vierailija kirjoitti:
Just, katkarapukasaria olin sanomassa. Aion tehdä itse.
Lämpimät voileivät. Jauheliha-tomaatti-emmental pizza. Ranskanleipä ja kaakao. Paisti, perunat ja lisäke vihannekset. Weetabix ja banaani. Muna-anjovisleivät.Niin kyllästynyt sushiin.
Weetabix pois, mutta muuten samat. Huomenna ostan ranskanleipää.
Ohis
- Uunissa paistetut makkarakupit
- Jauheliha-makaroonimössö
- Lämpimät juustoleivät
- Jauheliharisotto, herne-paprika-maissi sekoituksella
- Läskisoosi
- Raparperikiisseli juoksevana (kuuman inkkarikesän paras janojuoma)
- Kääretorttukakku (kaupan valmis kääretorttu, kermavaahtoa päälle ja suklaanappikoristeet)