Luetellaan männävuosien ruoka- ja juomasuosikkeja! Ruokanostalgiaa
Noniin, nyt kaikki nakkipiilot, ananaskeikauskakut ja Shirley Templet vaan esille! Mitä ruokaa sinulla tekee mieli mikä oli aiemmin suosittua, mutta nykyään lähes unohdettua?
Kommentit (55)
Perunavelli ja Grahampiirakka, ihana yhdistelmä koulun ruokailussa!
Vellit! Oli kauravelliä, perunavelliä (yök), makaronivelliä, mannavelliä (nam) jne. En tiedä miksi ei tehty ihan kunnon puuroa tai siitä perunasta muusia vaan litkumpaa versiota. Kai se sitten oli halvempaa.
Coca-colan ja Fantan sekoitus lapsena :D Parasta! Miksikä sitä kutsuttiin?
Joku mainitsi leipäressun! Yksi mitä olen alkanut miettiä viimeaikoina mutta en ole vielä edes reseptiä etsinyt on merimiespihvit. Koulussa tuota joskus oli, kotona ei koskaan. Kaalilaatikkoa ja nakkimunakasta myös on alkanut tehdä mieli. kasarilla oli myös kova sana mokkapalat.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi leipäressun! Yksi mitä olen alkanut miettiä viimeaikoina mutta en ole vielä edes reseptiä etsinyt on merimiespihvit. Koulussa tuota joskus oli, kotona ei koskaan. Kaalilaatikkoa ja nakkimunakasta myös on alkanut tehdä mieli. kasarilla oli myös kova sana mokkapalat.
Niin joo, perunasoselaatikkoa tulee joskus tehtyäkin. Olen muokannut reseptin niin että syntyy lidlin valmismuusista
Vierailija kirjoitti:
Leipäressu oli lapsuuteni ruokaa. Olimme köyhiä. Joskus oli rahaa niin vähän, ettei ollut varaa leipään. Söimme pelkkää ressua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, perunasoselaatikkoa tulee joskus tehtyäkin. Olen muokannut reseptin niin että syntyy lidlin valmismuusista
tai pussimuusista, mitä se nyt on. pussiruoaksi kuitenkin tosi hyvää
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäressu oli lapsuuteni ruokaa. Olimme köyhiä. Joskus oli rahaa niin vähän, ettei ollut varaa leipään. Söimme pelkkää ressua.
:D laita meille muillekin resepti. Olen minä joskus pettuleipääkin kokeillut niin miksei sitten ressua ilman leipää
Vierailija kirjoitti:
Coca-colan ja Fantan sekoitus lapsena :D Parasta! Miksikä sitä kutsuttiin?
80-luvulla sitä myytiin nimellä Mac. Sekä juomana että mehujäänä.
Vanhoista pihveistä mieleeni muistuu pippuripihvi.
Kananmuna kastike. Ja Minttusuklaalla opeteltiin ryyppäämään. Olisiko ollut likööri? Ei kai se mikään muukaan voi olla. Se oli muka niin herkkua.
Kotitekoiset veriletut poronverestä. Ne oli niin hyviä.
Paahdettu ranskanleipä voilla. Katkaravut kuorineen majoneesin ja sitruunan kanssa. Charlotte russe. Kuiva vermutti.
JYRKI-hampurilainen. HAH. Tuota tuskin muistaa kukaan... "häränlihaa"