Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan männävuosien ruoka- ja juomasuosikkeja! Ruokanostalgiaa

Vierailija
25.04.2019 |

Noniin, nyt kaikki nakkipiilot, ananaskeikauskakut ja Shirley Templet vaan esille! Mitä ruokaa sinulla tekee mieli mikä oli aiemmin suosittua, mutta nykyään lähes unohdettua?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JYRKI-hampurilainen. HAH. Tuota tuskin muistaa kukaan... "häränlihaa"

Vierailija
42/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunavelli ja Grahampiirakka, ihana yhdistelmä koulun ruokailussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellit! Oli kauravelliä, perunavelliä (yök), makaronivelliä, mannavelliä (nam) jne. En tiedä miksi ei tehty ihan kunnon puuroa tai siitä perunasta muusia vaan litkumpaa versiota. Kai se sitten oli halvempaa.

Vierailija
44/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca-colan ja Fantan sekoitus lapsena :D Parasta! Miksikä sitä kutsuttiin?

Vierailija
45/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi leipäressun! Yksi mitä olen alkanut miettiä viimeaikoina mutta en ole vielä edes reseptiä etsinyt on merimiespihvit. Koulussa tuota joskus oli, kotona ei koskaan. Kaalilaatikkoa ja nakkimunakasta myös on alkanut tehdä mieli. kasarilla oli myös kova sana mokkapalat.

Vierailija
46/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi leipäressun! Yksi mitä olen alkanut miettiä viimeaikoina mutta en ole vielä edes reseptiä etsinyt on merimiespihvit. Koulussa tuota joskus oli, kotona ei koskaan. Kaalilaatikkoa ja nakkimunakasta myös on alkanut tehdä mieli. kasarilla oli myös kova sana mokkapalat.

Niin joo, perunasoselaatikkoa tulee joskus tehtyäkin. Olen muokannut reseptin niin että syntyy lidlin valmismuusista

Vierailija
47/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäressu oli lapsuuteni ruokaa. Olimme köyhiä. Joskus oli rahaa niin vähän, ettei ollut varaa leipään. Söimme pelkkää ressua.

Vierailija
48/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, perunasoselaatikkoa tulee joskus tehtyäkin. Olen muokannut reseptin niin että syntyy lidlin valmismuusista

tai pussimuusista, mitä se nyt on. pussiruoaksi kuitenkin tosi hyvää

Vierailija
49/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäressu oli lapsuuteni ruokaa. Olimme köyhiä. Joskus oli rahaa niin vähän, ettei ollut varaa leipään. Söimme pelkkää ressua.

:D laita meille muillekin resepti. Olen minä joskus pettuleipääkin kokeillut niin miksei sitten ressua ilman leipää

Vierailija
50/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coca-colan ja Fantan sekoitus lapsena :D Parasta! Miksikä sitä kutsuttiin?

80-luvulla sitä myytiin nimellä Mac. Sekä juomana että mehujäänä.

Vanhoista pihveistä mieleeni muistuu pippuripihvi.

Vierailija
51/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennetta -jäätelökakku

Vierailija
52/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna kastike. Ja Minttusuklaalla opeteltiin ryyppäämään. Olisiko ollut likööri? Ei kai se mikään muukaan voi olla. Se oli muka niin herkkua.

Vierailija
53/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoiset veriletut poronverestä. Ne oli niin hyviä.

Vierailija
54/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulipihvi. Valkosipuliperunat.

Vierailija
55/55 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettu ranskanleipä voilla. Katkaravut kuorineen majoneesin ja sitruunan kanssa. Charlotte russe. Kuiva vermutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan