*** ENSIKOT VKO 21 ***
Kommentit (76)
Aurinkoista aamua kaikille :)
Poppiapaulle onnittelut plussasta! Tervetuloa joukkoon kirjavaan ;)
Mies lähti töihin ja enhän minä taas unta enään saanut..
Jännittää iltapäivällä oleva neuvolakin ihan hirveesti, painoa on varmasti taas tullut ihan liikaa! On jäänyt liikunta taas vähemmälle kun iskias vaivaa kävellessä..
Eilen saatiin vihdoin ja viimein ne pihakalusteet haettua :) Olihan vaan aika kasaaminen kun ne oli osissa!! Meinas välillä usko loppua.. Mutta hyvät niisä tuli :)
Ostettiin myös muutama pajuinen kukkalaatikko ja amppeli.. Kukat vielä olis ostamatta, mutta menee kesäkuun puolelle ennen ku usaltaa ostaa mitään! Äitienpäivä ruusun ajattelin tänään laittaa ulos pöydälle.. jos se tykkäisi enempi kukkia ulkona :)
Yllätykseksi löysin Prisman " isojen tyttöjen" mallistosta kivan paidan ja pellavahousut.. Tänään täytyy laittaa housut pesuun että saan lyhentää ne ja sit vaan käyttöön!!
Tarvike hankinnoista oli ollut keskustelua viikonlopun aikana :)
Tulee piiitkä sepustus..
*Vaatteita meillä on enempi varmaan ku tarviikaan.. Koot vaihtelee 50-74 välillä! Ihan pienimpiä en ole kovin paljoa ostanut mutta 60-74 cm vaatteita kyllä riittää, vielä kun pakkaus tulee niin alkaa olla kaappi täynnä!!
*Vaunut ostettiin huhtikuun alussa rv 23! Tuossa ovat olohuoneessa olleet valmiina sitä asti!
*Turvakaukalo+kärryosa, sitteri, itkuhälytin, matkarattaat ja leluja saadaan mun veljeltä! Haetaan ne parin viikon päästä..
*Amme+jalat ja käyttämättä jäänyt uusi vauvan patja saadaan mun enolta. Haetaan varmaan juhannuksen aikaan kun mennään maalle mökkeilemään :)
*Sänky ja kehto on mun kotona isällä kunnostettavana.. sänkyä vähän lyhennetään, hiotaan ja maalataan! Kehdon aikoi hioa ja lakata!
*Lakanoita, tilkkupeittoja ym. petivaatteita on! Pinniksen reunus on vielä tekemättä ja Äp laatikon rimpsureunus :)
*Pehmustettu hoitoalusta, pyyhkeitä, tuttipulloja, vaippoja ja niistäjä on.
*Pesuaineet ja rasvat, liivinsuojat, kerääjä, imetysliivit, ym. + apteekista ostettavat jutskat haetaan sitten kun alkaa rv 38 olla lähempänä :)
*Ja tosiaan pakkauksen tarvikkeet on tulossa :)
Rintapumppu kai pitäisi hankkia mutta en vaan tiedä millainen ja minkä merkkinen.. Ehkä saan veljen vaimolta! Muistelisin että sillä oli käytössä molempien tyttöjen aikana :)
Meillä tuntuis olevan kaikki tarpeelinen ja ylikin.. hyvä olla perheen nuorin kun saa periä muilta! Säästyy iso raha :)
Niamey ja tiiti rv 29+4
Pitkästä aikaa saan jotain kirjoiteltua - laiskimus :)
Sirulle ja Poppiupaulle tervetuloa ja onnea! Mukava saada uusia joukkoon!
Lisalle vihdoin onnittelut pienestä miehestä. Huippusöpö kuvassa ja varmaan monin verroin suloisempi ihan livenä! Kiitos myös synnytyskertomuksesta, kai siihen tapahtumaan pitäisi itsekin alkaa hiljalleen varautua, kun yksi heinäkuinen on jo vaavinsa saanut. Hurjaa!
Q: Kokoarviot voi heittää ainakin puolisen kiloa, vaikka ultrallakin tehtäsiin. Eli älä huoli kaikista sanomisista. Eikä oma syöminen mitenkään ole suoraan verrannollinen vauvan kokoon. Pikkuiset vaan kasvaa omaan tahtiinsa jo masussa.
Niamey: Toivottavasti nyt aurinkoiset säät hellivät teitä että saatte pihakalusteet heti tehokkaaseen testaukseen!
Meillä oli lauantaina kuuden tunnin perhevalmennusrupeama. Oli tosi mukava tuokio, vaikka varmaan puolet asioista pitää kysyä myöhemmin uudestaan :)
Hankintagalluppiin sitten. Meillä on hankittuna vaunut (Ora Jovi Air), ostimme ne tehtaanmyymälästä joskus huhtikuulla. Vaatteita on tullut hankittua aika paljon, osa jo ennen tätä raskautta. Alennusmyyntifani :) Puolipotkareita tosin pitää vielä haalia muutamat. Turvakaukalo saadaan lainaksi. Kantoliinan olen huutanut huuto.netistä ja hiljalleen alkaa sitominen sujua pörris-nallen suosiollisella avustuksella. (no joo, ei avusta sitomisessa vaan esiintyy vauvana.)
Lakanoita olen ommellut kolmet. Jahka tästä muutetaan, niin pitäisi vielä katsella lasten huoneen verhoiksi sopivaa kangasta ja ommella siis verhot.
Vielä pitäisi hankkia pinnasänky ja sen päälle hoitotaso. Sitteri, kestovaippoja ja amme. Ja sitten kaikkea pientä " hoitopöytäkamaa" , kuten vanua, rasvoja ym. Niin ja kuulosuojaimet ostetaan varmaan pian, kun sopivat löydettiin vihdoin. Marraskuussa olisi tarkoitus olla koko perheen voimin mukana konserteissa. Aika vähällä sitä pikkuinen pärjää kyllä - kun vain saisin itseni hillittyä :)
Olo alkaa olla aika tukala, kun selkä on mennyt huonoon kuntoon. Kuulemma relaksiini-hormoonin eritys on ollut niin reipasta, että nivelet ja nikamat on selässä ihan löysät jo. Pidän töissä n. tunnin välein lepotaukoja, jolloin menen ihan reilusti pitkäkseni. 13.6. on näillä näkymin viimeinen työpäivä, mutta sairaslomaa on toki mahdollista hakea aiemminkin. En haluaisi, kun ei näitä hommia kukaan muukaan tee... Mutta pakko kai se on, jos ihan sietämättömäksi käy. Tämmöistä tämä päätetyöskentely on.
Emppu siis kasvaa hyvin, mutta omilla käyrillään ihan. Maha on pikkuinen ja sen perusteella arvioidan Empunkin olevan pieni pienoinen. Vaan eipä noista arvioista tosiaan kovin luotettavaa tietoa saa. Perätilassa on kamu, mutta varmasti mahtuu vielä kääntymään.
Muuttopäivä lähestyy ja vanhempani ovat tulossa apuun. Muuttomatka on huikeat 200m :) Aluksi sovittiin vaan, että isä tulee peräkärryn kanssa, mutta eilen äiti ilmoitti tulevansa myös, etten minä vaan rupea tekemään mitään rasittavaa. Hupsu :)
Anteeksi nyt kovin omanapainen selostus. Yritän kommentoida muitten juttuja tässä viikon mittaan. Eli siis löysäilen töissä :)
Aurinkoista viikkoa kaikille tuleville äideille! Ja silityksiä isommille ja pienemmille masuille.
Suippo ja Emppu 31+4
Aivan mahtava ilma tänään!! Ainakin meillä täällä lapissa.
Meillä Niameyn tavoin on kans meneillään puutarhakalusteiden sijoittelu :) Saatiin omat vanhat keittiökalusteet uudelleen kunnostettuina ( kaakeloituna ja maalattuina) terassille ja kyllä nyt taas kelpaa :) Vielä aion hankkia sellaisen pehmeän lepotuolin et saa välillä pihallakin levähtää tosissaan :)
Poppiupaulle Onnittelut Plussasta! Siitä ne viikot lähtee ja np-ultrassa sitten varmistuu missä oikeasti mennään!
Piti tosiaan vielä sanoa et oli todella hurmuripoika Lisalla!!
Suipolla kuulosti olleen kaikenlaista meneillään.. Mahtavaa kun jaksaa vielä noinkin pitkillä viikoilla noin reippaasti töissä olla :)
Galluppiin: Meillä on hankittu yllättävän paljon viikkoihin nähden :) Vaatteita on kertynyt jo ennen raskautta kaappiin aivan mielettömiä määriä, oikeastaan ainoat mitä puuttuu niin talvihaalari ja jotain villavaatteita sinne alle. Meille ne tulee olemaan aika tärkeitä kun talvivauva tulee..
Isommista hankinnoista hoitopöytä, vaunut, amme, syöttis, pinnasänky ja ensisänky ovat jo. Osa näistä haetaan naapurista myöhemmin.. Turvakaukalo on seuraava hankinta, samoin itkuhälytin.
Kaikenlaisia peittoja, patjoja, lakanoita ja pyyhkeitä on mielin määrin. Vaikka lisää tullaan kumminki hankkimaan.. :)
Pienemmät hoitotarvikkeet hankitaan sitten myöhemmin kun tulee ajankohtaisemmaksi..
Mutta tämmöistä nyt mielessä, pitää varmaan ruveta tarkemmin seuraamaan mitä sitä oikeasti sitten tarvitaankaan.
Mies on miettinyt viime aikoina et jos ostaisi veneen! Siinä kun aikansa mietti ja mietti, niin tuli siihen tulokseen et ihan turha hankinta kun kesä on niin lyhyt ja sekin menee yleensä töissä. Mieluummin kuulemma vois ostaa silläkin rahalla jotain vauvalle! Olin kyllä niin iloinen kun noin sanoi :) Pienet on ihmisellä ilot... Mutta jotenki toisinaan tuntuu et kun nyt on höösätty tämän vauvan suhteen niin paljon niin olis sillekin ollut kiva sijoittaa omiin harrastuksiin.
Ja tosiaan!! HIENOA LORDI, HIENOA LEIJONAT!!! Rehellisesti sanoen en uskonu kumpaankaan enää.... Anteeksi ;)
fio rv 13+0
Niin tosiaan, nyt kun Suomi voitti Euroviisut niin josko seuraavaksi pitäisi odottaa miesten jalkapallon mm-kultaa :) Kyllä oltais varman pidetty pöhkönä sitä, joka viime vuonna olisi aavistanut, että vuonna 2006 Suomi pelaa curlingin olympiafinaalissa ja voittaa euroviisut. Vaan niinpä kävi.
Oli muuten lehdessä juttua miehestä, joka oli lyönyt riskivedon: 5000¿ Lordin voitosta. Kerroin oli " vaivainen" 59, joten pyöreästi 300000¿ sillä vedolla nettosi. Harmi etten itse ole ihan yhtä innokas riskinottaja. Kyllä tuollaisella summalla ostelisi vauvalle vaikka mitä :) (Ja vaikka loppurahoilla miehelle veneen tai prätkän - molemmat on hällä haaveissa)
Suippo 31+4
Täällä sitä olla möllötellään, huono olo on hieman helpottanut, tosin tilalle on tullut aikamoisia joskus jopa viiltäviä kipuja vatsaan molemmille puolille.
Kivut ovat olleet tosi lyhyitä ja neuvolassa sanottiin niiden olevan ihan normaaleja.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta.
Viikonloppu meni synttärikekkereillä ja varastoa siivotessa, pakkailtiin joitan tarpeettomia tavaroita ettei sitten tule liian kiire kun muutto koittaa.
Käytiin katsomassa myös paria asuntoa, tänään illalla yksi näyttö, huomenna tiistaina toinen.
Keskiviikollekkin yritän mahduttaa yhden katselmuksen, josko niistä joku miellyttäisi silmää. Olisi kiva tietää mihin muuttaa kun sen hetki koittaa.
G: Olen saanut muutaman bodyn siskoltani, itse en vaatteita ole vielä vauvalle ostanut.
Yhden tuttipullon, joka on anatomisesti " rinnan" malliseksi muotoiltu ja vastasyntyneen tutin olen ostanut, muut tarvikkeet odottavat vielä kaupassa.
Luulen että vaunista tulee vaikein ostos, sillä haluan ehdottomasti parhaat mahdolliset.
Meillä kun molemmat on pitkiä minä 175 ja mies 190 niin säätö siinä työntökahvassa on todella olennainen, ei ole mukava työntää kärryjä jos sitä saa tehdä niskat jumissa.
Lisäksi koska vauva syntyy talvella täytyy niiden olla sellaiset että kulkevat myös lumessa, tosin irtopyöriähän saa isompiakin jos siltä tuntuu.
vielä 3 viikkoa np-ultraan, tuskin maltan odottaa.
Hyviä vointeja kaikille, toivotaan että kesä tulisi pian niin päästään nauttimaan auringosta ja lämmöstä
ainoaurora ja masuasukki 10+3 ( 12 viikon maaginen raja lähestyy koko ajan )
Morjens,
Mä olenkin ollut kiitettävän kiireinen. Ei kuitenkaan saisi unohtaa enskoissa pinoilua, hyi minua... Eilenkin tein koko päivän gradua, mikä kuuluu kyllä samoihin ihmeisiin kuin Suomen euroviisuvoitto ja helvetin jäätyminen (jonka samalla logiikalla uskon nyt tapahtuneen myös). :)
Gallupiin ajattelin vastata, jos samalla itselleenkin hahmottuisi tämä tilanne paremmin. Kyllä meillekin taitaa tulla kiire, vaikka koko ajan onkin tuntunut, että eihän tässä nyt mitään hätiä ole ruveta hommailemaan tavaraa.
Meille ei ole hommattu vielä mitään noista isoimmista hankinnoista, eli tulossa olisi vielä yhdistelmävaunut, turvakaukalo ja pinnasänky. Niistä ainakin pinnasängyn aion yrittää löytää käytettynä niin halvalla kuin vaan mahdollista. Pinniksen patjan voisi ehkä ostaa tuttavilta, kun heillä ollut yksi ylimääräinen. Vaunuista houkuttelee tietysti jotkut suht hyvät. Ajateltiin, että ne saa ehkä sitten käytettynä myös myytyä melko helposti. Minä haluaisin tietysti myös jotkut siedettävän näköiset, miestä taas ei ulkonäköjutut kiinnosta ollenkaan.. hän ei ymmärrä miksei minulle kelpaisi esim. joku vihreän kukertavan ruudullinen rimpsukoppa, jossa on vaikkapa nallejen tai pupujen kuvia... Turvakaukalon valinta taas on hankalaa, sekin on niin kallis hankinta, jos jonkun testivoittajan tahtoisi ostaa...
Jonkin verran tavaraa saadaan perhetuttavalta lainaan. Sieltä on tulossa ainakin hoitoalusta kylppäriin ja kantoliina. Vaatteita on nyt sieltä saatu jo pari hyllyllistä, lähinnä ihan pienimpiä kokoja. Lisäksi olen saanut rintapumpun, tuttipullon, maidonkerääjän, harsoja, pari lelua, hyppykiikun (jota ei kyllä kukaan jaksa ripustaa mihinkään)...
Olen ostanut muutamia vaatteita kirpputorilta ja uutena. Kokoa 50-56 on niistä pari bodya, eikä sitten juurikaan muuta. 60-senttisiä sitten muutamia puolipotkareita, paitoja ja bodyja. Kietaisupaitoja ja -bodeja olen kovasti yrittänyt löytää... olisi mukava hankkia pari sellaista vielä ihan pienessä koossa. Innostuin hiukkasen myös kestovaipoista, joita olen ajatellut ihan muutaman setin hommata kertiksien ohessa kokeiltavaksi. Olen käytettynä ostanut yhden kuorivaipan ja pari näpsyä sitä kokeilua varten. Muita tarvikkeita, kuten liivinsuojuksia, vaippoja, rasvoja ym., alan varmaan hamstrailla pikkuhiljaa. Voihan liivinsuojuksille tulla tarvettakin ennen synnytystä. Mulla ei oikein vielä ole kunnollista paikkaa, jonne noita vauvatavaroita laittelisin, niin siksikään ei ole tullut hankittua.
Myös minä ajattelin kokeilla tehdä pinnasänkyyn suojuksen itse. En sitten tiedä, saanko aikaiseksi (jos nyt ensin saisi edes sen sängyn!). Ehkä tulee varalta ostettua huutonetistä joku parin euron lärpykkä sen sijaan... Lisäksi voisi äitiysloman alun kunniaksi hakea jotain vauvalankaa ja yrittää " näppärillä" sormillaan virkata tai neuloa jotain söpöä pikkuiselle - vähän niinkuin sillä tavalla kuuluisi aina tehdä :D
Että tämmöisiä hankintajuttuja meillä. Vielä kun rahaa järjestyisi kaikkeen tähän...
Palaillaan muihin kuulumisiin toiselle kerralla vielä :)
Mii- ja mynkerö rv 29+3
Täällä olikin jo pitkä pino kun vasta pääsin koneelle :)
Onneksi olkoon poppiupau raskausuutisista :)
Hankinta galluppiin on helppo vastata, ettei vielä ole hankittu yhtään mitään :) Suunniteltu ja vertailtu kaikenlaisia eri vaihtoehtoja kyllä on , mutta lopullisia hankintoja ei meidän perheessä ole tehnyt muut kuin minun äiti :)
Suippo: mä kyllä luotan enemmän tuohon naisten jalkapallo kultaan kuin miesten :)
Omassa elämässä ei tapahdu kummempia. Tänään hain kelasta paperit erityisäitiyslomaa varten ja keskiviikkona lääkärin kautta laitetaan paperit menemään eteenpäin. Saa nähdä miten käy.
Masussa on elämä samalla mallilla. Huomenna olisi toinen neuvolakäynti ja toivottavasti siellä kuunneltaisiin sydänääniä :) Olisi mukavaa kuulla hiukan merkkejä vauvan kunnosta :) Nivuset on olleet todella kipeät nyt muutaman päivän, mutta taitaa vaan taas suureta tuo jo niin suuri vatsani :)
Nyt takaisin sorvin ääreen
Uudella viikolla
Heidi <3 toukka 15+0 (jo näin pitkällä !)
Pikaisesti kuulumiset!
Olihan mukava reissu..
Tällä kertaa saatiin tiitin sydänäänet heti kuulumaan :) Niitä sitten kuunneltiin melko pitkään!! syke 130-140.
Tiiti oli edelleen pää alaspäin :)
Ja painoa kolmenviikon aikana tullut vain 300g :D Pelkäsin ihan hirveesti että olis noussu liikaa.. Hyvä näin!
Sf-mitta 29cm. Viime käynnistä kasvua 4cm, hyvin kasvaa keskikäyrillä!
RR 110/75
Pissi puhdas :)
Hb edelleen 112 vaikka rautaa nyt syönkin.. kuulemma alkaa vaikuttaan hitaasti!
Nyt ulos pihaa laittaan :)
Niamey ja tiiti rv 29+4
Hih, pakko tulla kertomaan kun mulle iski tossa muutama tunti sitten ihan hillitön vesimelonin himo:) Lähdettiin sitten kauppaan sitä hakemaan, mies nauroi että mä näytin ihan siltä ths:n klonkulta kiikuttaessani sitä rakasta meloniani autoon kun suurtakin aarretta :D Se paino yli 5kiloa ja kotiin päästyäni söin puolet siitä! ..Ja raskausaikanako muka on omituisia himoja..pyh;)
Queen ja pulla rv 28+5
koko viikonloppu meni pientä ihmettä ihastellessa ja tänään olen pysytellyt poissa netin äärestä, että työt sujuis normaalia paremmin. Mutta hengissä ollaan, vaikka välillä tuntuu, että mahassa ei varmasti ole ketään ja potkuja vois alkaa satelemaan, että pysyisin järjissäni. Sain tänään salilla paikat jotenkin ihan jumiin, vaikka tarkoitus oli kyllä ihan päinvastainen. Täytynee varailla hieroja-aikaa ensi viikolle.
Hankintagallupiin voin sanoa suoraan, että yksi pieni muovikassillinen on vaatteita, mutta mitään muuta sitten ei ollakaan hankittu - paitsi vanhat vaunut mummolaan, ettei tartte viedä omia aina mukanaan. Varsinaiset vaunut saadaan varmaan isovanhemmilta lahjaksi, joten niitä katsellaan sitten uusina jostain. Hartanin kolmirattaisia himoitsisin, mutta en tiedä onko ne turhan kalliit hyötyyn nähden.
Mullakin oli viime viikolla ihan järkyttävä melonin himo, söin etenkin vesimelonia kilokaupalla ja muitakin lajikkeita ihan kiitettävästi. Ilmeisesti kroppa kaipaa entistä enemmän vettä, joten siksi noi vesimelonit uppoaa. Viime viikolla alkoi muuten se järkyttävä turvotuskin, sormukset ei meinanneet mahtua sormeen. Yök! ja se tästä ilmeisesti vaan pahenee...
rakenneultran sain juhannusviikolle, eli vielä pitäisi kuukausi jaksaa odotella. Eiköhän sitä.
Hauskaa viikkoa kaikille ja tervetuloa uusille! Tällä viikolla onkin enää kaksi työpäivää jäljellä ja sitten on pitkä viikonloppu, kun otin perjantain vapaaksi. Ihanaa!
-Osse ja Santeri rv 15+5
Palattiin tänään Ruotsin reissulta, joten en oo n.4 pv:ään käyny täällä palstalla.. eli pitkä viesti tod.näk. tulossa. =)
JEPEN: Onnea hienoista ultra kuulumisista!! Ultrat on aina ihania kun pääsee kurkkimaan, että mitä se vauveli siellä oikeen puuhaa¿
Mulla on kans ollu jalat välillä väsyneet ja turvoksissa. Oonkin yövuoroihin laittanu tukisukat ja nyt tonne Ruotsin matkalle, kun istuttiin autossa n. 7h. Eli kannattaa tosiaan hankkia töihin ne tukisukat, ni jalat jaksaa paremmin! =)
NIAMEY: Ompa ihanaa kun osaat ja jaksat ommella itse vauvalle vaatteita. Sillon kun mä olin lapsi, niin meijän äite aina ompeli meille mm. takkeja ja juhlavaatteita. Ne muistaa ihan älyttömän hyvin ja niistä piti kaikista eniten!!! Oli ne kyllä hienojakin. =)
Ihania hääsuunnitelmia sulla oli kans¿ varmasti tulee aivan mahtavat häät ja ikimuistoinen hääpäivä!
QUEEN: Olipa sun kaveri tosi törkee¿ siis se joka vittuili koko ajan. Oikein ärsyttää sun puolesta. =) Olisko sitten kateellinen ollu, kun noin idioottimaisesti käyttäyty?!
SIRU & POPPIUPAU: Onnea plussan johdosta ja tervetuloa ensikoihin!!!
YKKÖSOPE: Voimia häävalmisteluihin! Kyllä ne asiat siitä yks kerrallaan hoituu¿ ja hääpäivä on jo menny ennen ku huomaatkaan. =0)
QUEIRO: Ihania 4D kuulumisia oli teillä¿ Meillä se on tosiaan vielä edessä (ma 5.6. Felicitaksessa). Mä odotan sitä ihan hirveesti. Välillä aina muistuu mieleen, että siellähän voi ilmetä vauvassa jotain vikaakin¿ kun onhan se rakenneultra, mutta en kyllä oo siitä muistanu stressata. =) Hieno kuulla, että teillä oli kaikki hyvin. Siinäkö muuten se vauvelin sukupuolikin selvis??
LADIE: Kysyit hypnoosivalmennuksesta.. Se on aina 2 vkon välein (ellei ohjaajalla oo lomia ym.). Mitä useemmin käy sitä parempi on lopputulos, mutta myös yksikin kerta auttaa! Sinne voi tulla aina sillon kun itselle sopii, eli joka kerta saattaa olla eri määrä ihmisiä. Viimeks meitä oli vain 3. Se hypnoosi osuus kestää n.30min, mut sit vielä voidaan keskustella sen jälkeen ja kysellä jos on jotain mielessä. Enempää en oikeen osaa yhen kerran jälkeen kertoa, mutta siitä jäi kyllä tosi positiivinen mieli ja aion mennä sinne joka kerta koko raskauden loppuun asti, jos vaan mahdollista. =D
FIO: Mulle tuli kans alkuraskaudessa ja välillä tulee vieläkin valkovuoto lurauksia! Ei ehkä ihan niin paljoo kerralla kun sulla, mutta piti kans käydä tarkistamassa, että mitä sinne pöksyyn valahti..
LISA: Kiitos kun jaksoit kirjottaa meille sun synnytyskertomuksen. Kiva kuulla, että sulle jäi positiivinen mieli synnytyksestä vaikka se kestikin pitkään ja kätilö oli vähän törttö, kun ei kyselly sun mielipiteitä. Mua ahistaa ehkä eniten synnytyksessä just pelko siitä, että kätilö + muu henkilökunta tekee mulle kaikkee ja päättää mun puolesta, enkä mä voi sille mitään. Mä vaan toivon, että jos joku tekee jotain multa kysymättä, niin uskaltaisin sanoa siitä ja niin että se tajuaa kans. =)
AINOAURORA: Kerroit viiltävistä kivuista. Mulla oli niitä kans alussa ja nyt on saman tapasia aina sillon tällön, mutta ne on muuttunu vähän toisenlaisiksi (tuntuu lähinnä emättimen suunnalla pistoina). Mut siis alussa oli just noita viiltäviä kipuja eniten ja myös semmosia pistoksia¿ inhottavia ne oli, mutta ne kuuluu asiaan.
OMA NAPA: Ruotsissa siis käytiin vähän kesälomareissulla ja tänään kotiuduttiin. Oli oikeen kiva ja hauska reissu. Käveltiin ihan hirveesti Göteborgia ympäri, mutta ei onneks ollu kipeenä noi ligamentit, jotka on aikasemmin vaivannu. Muuten olis puolet jääny näkemättä.
Me käytiin Ruotsissa IKEA:ssakin ja ostin sieltä Penni-Ennin huoneeseen säilytyslaatikoita ja koreja. Niitä sitten tänään kasailin yhteen. =) Itse asiassa tässä kohtaa voiskin vastata GALLUPPIIN¿ eli valmiina on:
- laidasta laitaan erilaisia vaatteita (50-80cm) ym. melkeen koko kaapillinen
- baby safe plus - turvakaukalo
- hartan topline rattaat (käsiraha maksettu, odottaa kaupassa hakemista, sis. Hoitolaukun ym.)
- tutteja, rasvoja, liivinsuojuksia (kesto), nokkamukeja, ym. pikku juttuja
- kestovaippoja
- unipussi + liinavaatteita + viltti
- 2 kantoliinaa (toisen sain, joka on ihan huono)
- hirveesti leluja + kirjoja
- ym. ym. en jaksa nyt kaikkea luetella¿
Suurin osa noista on ostettu jo ennen raskaaksi tuloa ja uutena¿ Mulla ei ole mitään käytettyjä vastaan ja niitä meillä jotain onkin, mutta ei oo oikeen ollu ketään keltä olis saanu/ostanu käytettynä + oon tykänny shoppailla kaikkia vauvajuttuja. ;) Ja tietty, kun pikku hiljaa on niitä ostellu, niin ei oo tullu kerta rysäyksenä niin kalliiks. =)
Vielä tulossa/ostamatta:
- Lundian kirjahylly, johon tulee hoitotaso (tilattu, haen ens kuun alussa)
- pinnasänky + tykö tarpeet
- sitteri (löydettiin ruotsista ihana, jonka veli käy ostamassa + tuo meille kun tulee lomalle)
- tiny love leikkimatto
- itkuhälytin
- stokke syöttötuoli (jolla ei oo kyllä kiirettä¿ tosin siihen on jo pehmuste ostettuna)
+ kaikkea pientä ja semmosia mitä en nyt muistanu tähän laittaa. =)
Tuota Lundian kirjahyllyä odotan kun kuuta nousevaa¿ =) Voi olla, että tulee viimesten kuukausien aikana laitettua siihen tavarat paikalleen vaikka kuinka moneen kertaan. ;) Ja sit kun saan ne rattaat + hoitolaukun kotiin, niin pääsen täyttämään sitä hoitolaukkua valmiiksi.
Jep¿ mutta nyt alkaa jo riittää tää kirjottaminen. =) Eihän kukaan edes jaksa tätä kaikkee lukee¿ =D Öitä!
Burde & Penni-Enni rv 21+1 (vaihtuipa muuten raskausviikkokin siellä ruotsin puolella¿ =))
En olekkaan vielä oikein tänne kirjoitellut, mutta palstaa olen päivittäin lukenut. Jospa nyt sitten pikkuhiljaa alkais ihan kirjoittelemaan.
Nyt alkaa pikkuhiljaa tottua ajatukseen, että pikkuinen on masussa. Tänä aamuna se oli sitten TODELLA konkreettista, kun olin vähän aikaa ollut ylhäällä, meinasi oksennus ihan väkisin tulla, vedet silmissä koitin aamupalaa pikkuisen syödä... huh, onneksi meni ohi.
Iltavuoro kutsusi taas kohta, ei yhtään huvittaisi.. neljäs iltavuoro jo putkeen. Noh, jos tässä vielä kaksi viikkoa sinnittelsi niin sitten alkaisi kesäloma.. ihanaa!!! Sen voimalla mennään taas eteenpäin.
Täälä on ollut galluppi tarvikkeista. Meillähän nyt ei luonnollisestikkaan ole yhtikäs mitään, mutta niin kovasti kyllä polttelee, että pääsisi ostelemaan kaikkea ihanaa. Koska te olette alkaneet hankkia tavaroita.
Itse ajattelin alkaa nyt pikkuhiljaa kaikkea pientä hankkimaan, ei sitten kerralla tule niin älyttömästi hankittavaa.. Noh aika näyttää.
Huh, ja eikun iltavuoroo... olipas omanapaista tekstiä *pyytää anteeksi* ensikerralla yritän hieman petrata...=)
Siru rv 5+6
Pikavisiitti täältäkin.Neuvolääkäri oli tänään ja kaks viikkoo sairaslomaa verenpaineen takia.Oli siis 96/148...nyt joutuu käymää harva se päivä mittauttamassa sitä neuvolassa.Muuten kaikki ok ja ne mun kävelykivut on vaan kovia kohdun kasvukipuja ;)Painon nousu on onneks hidastunu,sitä ku o tullu 4 viikossa aina se 3kg,niin nyt oli tullu 2 viikossa vaa 0,3kg!Jeeeee!!Mulla särkee hammasta ja neuvolakortti on ihan käsittämättömästi hävinny,koko kämppä pengottu ylösalasii ja korttia ei oo missäää.
Mulla oli sf-mitta jo 25cm...kääk....viimeks näytti jo että lähtee menemää normaalikäyriä kohti,mut reippaasti yläkkäyrän yläpuolella nyt.Aika paljo väsyttää ja huimailee,mut jospa se tästä.
Terkkuja kaikille enskakamuille!!!!!Missäs Ull-maij?
-Pepsi ja masukki rv24+2
En ole vähään aikaan kirjoitellutkaan, kun ei ole ollut mitään kerrottavaa. Oireettomuus ennallaan, pahaa oloa tunnen vain hetkittäin ja hyvin vähän. Nyt viime päivinä on pitänyt olla varovainen hampaita pestessä, kun harjan kosketus kieleen on aiheuttanut yökkäysrefleksin. Tämäkin oire kulkee suvussa, kuulemma :)
Kävin tänään ostamassa kahdet isommat rintsikat, kun tuntuu ettei ne vanhat tue yhtään. Ja koin nöyryyttäviä hetkiä H&M:llä, kun jouduin ostamaan kaksi kokoa isommat housut, kun yleensä! :) Unohdin, että ne sen kaupan koot ovat muutenkin mulle aina tosi nihkeitä (jos muuten ostan 38, sieltä 40), ja sitten kun päätin ostaa housut, jotka eivät heti jää pieneksi..
Miten sitä voikin lihota (turvota?) näin paljon? Kuukaudessa ainakin viisi kiloa tullut! Huh kun hirvittääkin ajatella loppuraskauden punnituksia. Toisaalta, alan kyllä taas harrastaa enemmän liikuntaa, kun tämä armoton väsymys loppuu. Eiköhän se kuukauden päästä jo vähän hellitä.
Täällä sitä vaan porskutellaan ilman mitään konkreettista tietoa raskaudesta. Olen kyllä aika kylmähermoinen, kun en ole vielä marssinut yksityiselle ultraan! Tuntuu, että varsinkin täällä Vauvan palstoilla kaikki käyvät yksityisellä jo tosi aikaisin.. Eihän sillä oikeastaan voi kun poissulkea kohdunulkoisen tai tuulimunan. Lapsen mahdollista menetystä se ultra ei estä. (Näin yritän itselleni vakuutella, että kaikki on hyvin ;))
Mutta nyt muihin hommiin.
Kandi 8+3 (kylläpä aika rientää - vastahan viikkoja oli 4+3, kun uskalsin siirtyä tänne odottaviin enskoihin...)
Vauvakuumevaiheessa hankin pari pikkuista bodya ja Marimekon tarjouskorista pienen raitapaidan kotiin hypisteltäviksi, mutta nyt en ole uskaltanut hankkia mitään, kun olen raskaana! :)
Sori kun tunkeudun tänne teijän pinoon:) Tuli poppikselle asiaa ja huhuilinki tuolla kuumepuolella mut ei vastannu ni aattelin et jos täältä sais kiinni:)Kopsasin tän viestin suoraan sieltä..sori säätö.
Poppis:Hei onnea tuhannesti plussasta.Ehdit vielä tammikuisten mukaan, siellä mäkin oon. (niin paitsi et taidat kirjotella vaan täällä esikoissa) On pitäny huhuilla sua aikasemminki ku ois kiva jutella brassijuttuja:) En tienny sitä kaupunkia missä oot asunu, kun mä oon suurimmaks osaks ollu Riossa ja Bahiassa kun siellä on tuttuja. Nii meillä on yhteistä myös se, että esikoista ootellaan molemmat:)
Ois kiva tutustua ja haluisin kuulla mitä oot brasiliassa puuhannu kun luulen että meillä on sinne joku päivä muutto edessä (tai sitten buenos airesiin, jossa ollaan kans asuttu).Tuuhan kirjottelee tammiksiin tonne odotuspuolelle tai sitten voit mailailla mulle osotteeseen beijaflor83@hotmail.com
onnea odotukseen!
Täältä kiireen keskeltä nopeasti ultra kuulumisia.
VIHDOINKIN sydänäänet kuuluivat. Kyllä nyt vasta todentui tämä raskaus ja vauvan odotus :) Ihanaa. Muutenkin tämä toinen neuvola käynti oli todella mukava.
Taidanpa myös tuntea vauvan liikkeitä. Hentoja kuitenkin, mutta melko varma taidan olla, että nämä niitä liikkeitä on...
Kuulemma jotain supistuksiakin alkaa tässä alkuraskaudessa tulemaan... tiedä sitten...niitä odotellessa.
Mukavaa loppuviikkoa
minä ja toukka lähdetään hakemaan Oulusta meidän uutta hienoa farmari autoa :) Ja sitten ajelen yksinäni (tai siis en ihan yksin) sieltä Oulusta takaisin Helsinkiin.... Voi ei... saa nähdä mitä tulee
Heidi <3 toukka 15+2
Taas töissä...... Ilma on kuin morsian......
No joo on mulla ihan hyviäkin kuulumisa.
Eilen käytiin katsomassa yhtä hirsitaloa ja ihastuttiin siihen niin päljon että tehtiin tarjous, täällä sitä nyt odotellaan aivan täpinöissään että mitä ne myjät sanoo.
Sitten karmeita uutisia, lähinnä kyllä vain minulle.... Selluliitti on vallannut minut, siis aivan karmeata.
Ihminen joka on enne raskautta liikkunut ja treenannut 4-5 kertaa viikossa.
Nyt olen joutunut pahan oloni takia pysymään poissa salilta, enkä ole voinut oikein muutenkaan hypellä mitä nyt koiran lenkityksen olen tehnyt.
Voiko tosiaan olla niin että raskaus on aiheuttanut minulle moista, 5 viikkoon en ole salille päässyt, taitaa siis olla jo aika.
Tänään lähden lenkille ellei pieniä akkoja taivaalta sada.
tyrmistynyt Ainoaurora 10+5
Olen ollut tosivaisu palstailija, pahoinvointi ja oksentelu ovat vieneet tästä naisesta energiat totaalisesti. Oon nyt kolmatta viikkoa sairaslomalla ja päivät kuluu sohvalla makoillessa tai vessassa yökkiessä. Eikä helpotusta ole toistaiseksi näkyvissä. Huh huh...
Me ei olla hankittu vielä mitään vauvatarvikkeita tai vaatteita. :) Tosin onhan tässä vielä aikaa vaikka millä mitalla. Vähän ollaan jo keskusteltu mitä tarvittaisiin ja mitä ei, millä aikataululla hankitaan jne... Äitini on luvannut ostaa vauvalle vaunut, joten yksi iso hankinta meille vähemmän.Kun vaan olo paranisi, niin jaksaisi lähteä kotoa ostoksille...
Pakko mennä taas huilaamaan, voi oksu tätä oloa! :)
Keinuhepo rv10+3
[color=1C86EE]Ilmoittaudun uutena odottajana nyt tänne teidän pinoon! =)[/color]
[color=00868B]Testasin viime lauantaina hennon plussan eikä oikein vielä miehen kanssa tajutakaan asiaa =) Mä olen 34-vuotias ja mies 32-vuotias ja asustellaan täällä Turussa. Periaatteessa aloitettiin yritys jo 09/05, mutta jatkoinkin pilsuja vielä hetken sen jälkeen ja tärppikierto olikin heti ensimmäinen taas ilman ehkäisyä. Kovin onnekkaita siis oltiin..=)
Eilen etsin neuvolan numeron jo käsiini, mutta en kai mä sinne ihan vielä soita..Mulla alkaa kesäloma ens kuussa niin ajattelin silloin rauhassa järjestellä juttuja..ja yrittää sisäistää asia? =D
Joku galluppi oli vauvatavaroista? Meillä ei ole yhtikäs mitään, mutta kyllä noita kai ehtii hankkimaan? =)
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille![/color]
[color=#8B008B]t. poppis rv4+6 ? (jos laskee lyhimmän kierron mukaan? kai toi jossain varmistuu joskus? =)[/color]